LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verschillende SMS tarieven

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Consumentt

Verschillende SMS tarieven

Ongelezen bericht door Consumentt »

Bij online raadplegen van de Tele2 Champion viel me op dat tussen de SMS-en van €0.07 er 2 stonden van €0.30. Het waren allemaal SMS-en, geen MMS en allemaal naar Nederlandse nummers.

Rara hoe kan dit? Enige verschil is dat die 2 antwoord waren op ontvangen SMS.
Is er een goede verklaring voor?

plop1234

Re: Verschillende SMS tarieven

Ongelezen bericht door plop1234 »

Van de website van tele2:

SMS versturen: € 0,07
SMS Tele2 Kompas: € 0,30
MMS versturen: € 0,40
GPRS data: € 0,16/100KB

Het lijkt er dus op dat u een SMS Tele2 Kompas heeft gebruikt. Dit is een informatiedienst via sms die u activeert via uw telefoon zelf.

Sources:
Tarieven:
http://www.tele2.nl/webwinkel/mobiel/ta ... online.xml

Uitleg Tele2 Kompas (onderaan de pagina):
http://www.tele2.nl/perskamer/20010829.html

Consumentt

Qua tarief lijkt het daar inderdaad op. Maar dan is het iets dat je per-ongeluk gebruikt. Of het is gewoon een facturatie fout, dat bij Tele2 wel vaker voor schijnt te komen. Het waren echt SMS als antwoord op ontvangen SMS van een vriendje/vriendinnetje van mijn dochter.

Consumentt

Deugt die factuur van Tele2?
Begin ik me nu af te vragen.
Vandaag zouden er om 20:01:11, 20:01:16 en 20:01:20 3 SMS gestuurd zijn naar hetzelfde nummer??? Dochter houdt vol dat het er maar 1 was.
En hoe krijg je het voor elkaar om er 3 in 9 seconden te versturen?

Het lijkt me allemaal wat onwaarschijnlijk.

Als de factuur niet klopt dan kan het nog zo goedkoop zijn, dan krijgen ze hun poen toch nog binnen bij die T2.

??

Ongelezen bericht door ?? »

Dat kan best hoor (3 smsjes in 9 seconden). Als een bericht langer is dan 160 tekens wordt een SMS nl automatisch (door het toestel) in meerdere berichten verzonden. Een SMS kan immers niet langer zijn dan 160 tekens. Die berichten worden vlak achter elkaar verstuurd.

Hij hakt één langer bericht dus in kleinere brokjes en verstuurd die direct achter elkaar. Het is dus een lange SMS geweest, of er is een plaatje oid verzonden per SMS.

Consumentt

Dat van dat lange SMSje klopt inderdaad. Bedankt, alweer een geruststelling.

Gesloten