LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van ISDN naar analoog, met behoud van ADSL

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
neels001

Van ISDN naar analoog, met behoud van ADSL

Ongelezen bericht door neels001 »

Ik heb al een aantal keren bij KPN geïnformeerd naar het opzeggen van m'n ISDN-abonnement, om naar een gewoon annaloog abonnement te gaan. Of om evt. de hele zaak op te zeggen.
Kort gezegd, ISDN daar kom je bijna niet meer vanaf. Zeker niet als daar ook nog ADSL op zit. De KPN-dame vertelt mij om het volgende te doen: eerst bij mijn provider informeren hoe lang het ADSL-abonnement nog loopt. Dit abonnement op het juiste tijdstip opzeggen. Vervolgens KPN opdracht geven om van ISDN over te gaan op analoog (kosten EUR 75,00), daarna opnieuw ADSL aanvragen bij een provider, in mijn geval XS4ALL. Voorgaande zou betekeken dat ik door alle technische handelingen zeker een maand zonder ADSL (internet dus) kom te zitten. Ook als ik het gehele telefoonabonnement zou opzeggen, dan moet ik eerst ADSL er laten afhalen, om vervolgens weer ADSL aan te vragen.
Enfin, ik zie door de bomen het bos niet meer. Met handen en voeten zit ik vast aan KPN. Is hier een andere oplossing voor????
Groeten, Sjaak Neels

MrX3

Re: Van ISDN naar analoog, met behoud van ADSL

Ongelezen bericht door MrX3 »

Er is een alternatief bij de KPN, namelijk ISDN1.
Het is een paar euro duurder dan analoog, maar je hoeft verder niets te veranderen. Van de 4 telefoonnummers blijven er 2 over. Je beschikt dan over 1 enkele lijn.

neels001

Ongelezen bericht door neels001 »

Ik ben al teruggegaan van ISDN2 naar ISDN1, dus 2 lijntjes inleveren. dit scheelt 5 urries per maand. Maar dan nog, de telefoniste van KPN zegt het ook, het is een moeilijk product, je komt er bijna niet vanaf, tenminste, als je geen dag zonder internet wil. ADSL zit gekoppeld aan ISDN en je moet eerst ADSL opzeggen, enz., enz..

Lahan

Ongelezen bericht door Lahan »

vanaf 1 april overstappen naar internetplusbellen, dan is de overstap kosteloos en je hebt geen down time...

als je nu overstapt naar analoog kost je dat 75 euro omzet kosten en je moet al je adsl apparatuur vervangen...

riakeen

Ongelezen bericht door riakeen »

ook ik probeer al jaren van isdn af te komen
nu komt er dus internet bellen surfen
en heeft men mij bij kpn verzekerd dat ik als dit in mijn gebied bereikbaar was ik kosteloos van isdn af kan
Ook de provider hetnet gebleld deze hebben dit nl ook dat surfen bellen Maar helaas niet voor isdn klanten. Bovendien had men bij het net even mijn contract ondanks dat ik het aangegeven had met een jaar verlengd met andere woorden zit nog tot 24-02-2007 aan hun vast met alle problemen erbij

ivo.rademaker

Ongelezen bericht door ivo.rademaker »

Een kennis zit met het zelfde probleem.
Bij de primafoon wordt gezegt dat het geenprobleem is. Maar dan hoort ze er niks meer van. Nu heeft ze laatst een brief gekregen waar in alles wordt uitgelegt. Het rare vind ik dat ze zelf bij de provider het op moet zeggen terwijl dat ook van KPN is. Het is planet. En als zij het moet op zeggen dan krijgt ze een duurdere abonnement dan dat ze nu heeft, want die is niet meer te krijgen. KPN wil volgens mij alles het liefst digitaal, waarom moet je voor een anneloge lijn dan meer betalen dan een digitale. Want want tussen annelog en ISDN1 zit volgens mij alleen het veschil in het digitale gedeelte.
En volgens mij is het arbeid dat er verricht moet worden ook niet zo veel dat er lang geen internet is.

Gesloten