LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] houten kozijnen van de Firma Berve uit Belgie

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Loek

houten kozijnen van de Firma Berve uit Belgie

Ongelezen bericht door Loek »

Wij hebben 6 jaar geleden in bijna het hele huis raampartijen laten monteren door de Firma Berve uit Belgie. Volgens de papieren heb ik 10 jaar garantie op de raampartijen. Maar nu blijkt, dat er aan 1 raampartij plotseling ernstige rot is. Niet door slecht onderhoud, maar door zeg maar een slechte partij hout die geleverd is aan de leverancier.

Nu heb ik al verschillende brieven gestuurd aan die Firma, maar tot op heden heb ik geen enkel officieel schrijven van hun terug ontvangen..
Ik heb het idee, dat ze er weinig voor voelen om dit goed op te pakken en er wat aan te willen doen.

Wie heeft er met deze Firma ook soort gelijke klachten? En hoe kan ik mijn recht halen op garantie bij een onwillge leverancier?

yasmina ayad saban

Re: houten kozijnen van de Firma Berve uit Belgie

Ongelezen bericht door yasmina ayad saban »

Hallo Loek,

Wij hebben in juli 2004 een serre laten plaatsen in Almere door het bedrijf Berve gevestigd te Belgie (Essen). De prijs hiervan was in totaal 30.000 Euro waarvan wij al 27.000 Euro betaald hebben en wij weigeren de rest te betalen..

Volgens de Gemeente Almere is er niet naar de bouwvergunning gebouwd en dat is nu duidelijk te zien, nu het volgens Berve is afgeleverd. Hoewel wij dit bedrijf (heel) vaak hebben geschreven en telefonisch geprobeerd hebben om te benaderen en te komen kijken hoe groot de schade is, hebben we nooit meer iets vernomen van dit bedrijf. De Gemeente Almere is bij ons komen kijken en heeft geconstateerd dat het werk heel slecht is uitgevoerd en hiervan foto's genomen, tevens heeft de Gemeente geprobeerd contact op te nemen met Berve maar u raad dit al.. GEEN REACTIE!

Wij zijn momenteel in een juridische strijd verwikkeld met dit bedrijf dat nu niet meer BERVE heet maar BVBA ALUPRODUCTIONS gevestigd te 2910 Essen, Rijkmakerlaan 30.. Wij willen u graag erop attenderen dat dit bedrijf graag doorgaat met slecht werk afleveren, alleen onder een andere naam.. PAS OP ALSTUBLIEFT!!!
[/b]

Carla van Heugten
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2005 15:23

Re: houten kozijnen van de Firma Berve uit Belgie

Ongelezen bericht door Carla van Heugten »

Beste Yasmina en Loek,
Graag willen wij van jullie vernemen hoe het afgelopen is met je probleem met berve.
Ook wij hebben in 2001 een serre laten plaatsen door de Firma Berve.
Nu in augustus 2005 is er houtrot ontstaan.
Wij hebben onze klacht neergelgd bij Berve en na veel bellen onzerzijds
is een opzichtster (mw. olivier) komen kijken op 14 oktober 2005.
En na weer veel bellen onzerzijds met de medeling dat we terug zouden worden gebeld.9Niet dus) Lag er op 8 december een brief op de mat met de mededeling dat zij zich niet aansprakelijk stelde voor de houtrot.
Punt 1 omdat er niet zouzijn gegrond met een vochtregulerende grondlak. War dus wel degelijk is gebeurd.
Punt 2 Zou de serre niet afgekit zijn met een overschilderbare kit. Wat dus door Berve dan zelf niet goed gedaan zou zij. Want zij hadden dit gekit.
Wij hebben geprobeerd om met vereniging eigen huis tot een oplossing te komen. Maar deze geeft ons geen schijn van kans. Aangezien er Belgisch recht geldt.
Weet iemand van het forum welke weg we moeten bewandelen?
We gaan in ieder geval een aangetekende brief vesturen en bezwaar aan tekenen.

Met vriendelijke groet
Martien en Carla van Heugten.

Bere
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2006 17:16

Re: houten kozijnen van de Firma Berve uit Belgie

Ongelezen bericht door Bere »

Punt 1 omdat er niet zouzijn gegrond met een vochtregulerende grondlak. War dus wel degelijk is gebeurd.

Punt 2 Zou de serre niet afgekit zijn met een overschilderbare kit. Wat dus door Berve dan zelf niet goed gedaan zou zij. Want zij hadden dit gekit.
Verf is maar zeer zelden de oorzaak van houtrot. Houtrot komt in 99% van de gevallen voort uit een slechte detailering. Wel is het belangrijk hout eerst te gronden, en dan met name de kopse kanten. (capilaire werking). Doe je dit dit dan houdt het hout veel makkelijker vocht vast waardoor het vochtpercentage oploopt. Dit kan, kans is niet zeer groot. Het heeft alles te maken met de eindafwerking en situatie ter plekken.

Voor wat betreft punt twee. Dat is echt onzin. De overschilderbaarheid van de kit heeft niks te maken met de totstandkoming van houtrot. Ook zonder verf kan de kit prima zijn werk doen. (alleen is acrylaat kit in dat geval geen gelukkige keuze).

'Alleen' in Nederland wordt kit overgeschilderd. Dit is geenszins noodzakelijk!

RGS
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2009 19:13

Re: houten kozijnen van de Firma Berve uit Belgie

Ongelezen bericht door RGS »

Via diverse kanalen hoor ik negatieve geluiden over deze firma, maar helaas weinig concrete ervaringen. Daarom wil iedereen oproepen om zijn ervaring hier te melden.

Persoonlijk heb ik al een jaren slepend traject dat nog steeds niet is afgerond.
Het begon half 2004 en resulteerde in de plaatsing van een houten pui eind 2004. De plaatsing verliep niet vlekkeloos maar Berve is meer dan een jaar bezig geweest met verbeteringen. Helaas namen het aantal problemen niet af maar toe. Na diverse schriftelijke meldingen heb ik eind 2005 een advocaat ingeschakeld. Klacht ingediend bij de rechtbank in Antwerpen. Na vele maanden /jaren wachten en opnieuw verzoeken en aanvullende gegevens opsturen is door de rechtbank een deskundige ingeschakeld. Hij heeft de zaak en toestand van pui onderzocht en is tot de conclusie gekomen dat deze niet voldoet aan de minimale eisen op het gebied van water- en wind-dichtheid De andere gebreken laat ik hier maar achterwege want dat kost wel meer dan een a4tje. De aannemer wil de zaak niet oplossen. De deskundige stelt op dit moment een eindrapport op. Dat rapport gaat weer naar de rechtbank en als deze het vonnis overnemen bestaat de mogelijkheid dat eind 2009 begin 2010 een vergoeding wordt uitgekeerd. Na de uitspraak ben ik vrij om de pui te gaan vervangen. Eindelijk mag ik dan actie ondernemen na ruim 5 jaar. Het is voor mij een principe zaak geworden en ik wil dan ook proberen iedereen te gaan waarschuwen voor deze firma en het doolhof waarin je terecht komt als je als Nederlander in Nederland te maken krijgt met firma's uit Belgie. Mocht iemand interesse hebben dan ben ik graag bereid een en ander toe te lichten. Ook roep ik nogmaals iedereen op zijn ervaringen via dit forum onder de aandacht van velen te brengen. Want helaas zijn de kosten van procederen voor velen en ook voor mij erg hoog en kunnen niet verhaald worden op de tegenpartij.

heidi001
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2009 22:37

Re: houten kozijnen van de Firma Berve uit Belgie

Ongelezen bericht door heidi001 »

Wij hebben een aantal jaar geleden ook nieuwe houten kozijnen laten plaatsen door de firma Berve uit Essen (Belgie). Maar wij zijn uiterst tevreden over de plaatsing en afwerking van deze kozijnen hoor. Het hele traject werd op een professionele en vakkundige manier tot een goed einde gebracht. Helemaal geen klachten. Als het goed is, mag het ook gezegd worden he.

dymakogy
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2009 15:32

Re: houten kozijnen van de Firma Berve uit Belgie

Ongelezen bericht door dymakogy »

Hallo Ja ook wij zitten in de problemen. Wij hebben een serre laten maken bij Firma Berve uit Essen Belgie in 2001. Al na een jaar zat er een lelijke plek in het hout. Wij hebben die zelf door een timmerman laten vervangen. Maar in 2006 zagen wij tot onze schrik dat er heel veel grote lelijke plekken in het hout zaten. Een van de hoge heren van Berve is in 2007 komen kijken. Deze meneer gaf toe dat er door een fout in het hout een soort schimmel zat. Het is een schimmel die je bij inkoop van het hout niet kunt waanemen. Ze hebben toen enkele stukken die erg verrot waren vervangen. Helaas sneuvelde door toedoen van een van de werknemers twee ruiten. Er werd ons beloofd dat de ruiten zouden worden vervangen. We zijn nu in 2009 . Een heleboel telefoontjes en brieven verder. Nog geen ruiten..........
Inmiddels zijn er 2 hoofdsteilen helemaal doorgerot door die bewuste schimmel. Ik vrees nu echt voor onze serre omdat als we er niets aan doen hij bij de volgende storm wel eens om zou kunnen waaien. We hebben natuurlijk weer Berve benadert om zo toch onze ruiten en ook de steilen van de serre in orde te laten maken. Ze zeggen dat ze al aan al hun verplichtingen hebben voldaan. Niet dus!
De serre heeft ons echt veel geld gekost. Je kunt toch niet verwachten van een serre uit 2001 dat hij nu al op instorten staat :cry: ?Wat moeten wij doen? Wie heeft een tip? Groeten Pat

dymakogy
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2009 15:32

Re: houten kozijnen van de Firma Berve uit Belgie

Ongelezen bericht door dymakogy »

Hallo allemaal Nog steeds ben ik bezig met de firma Berve uit Essen in Belgie. Mijn serre staat er vreselijk bij. Overal zit houtrot. Nog steeds durven ze te beweren dat we de serre niet goed onderhouden zou hebben. Ik heb een expert erbij gehaald en die gaf mij helemaal gelijk. "Houtrot van binnen uit het hout."
Heb verschillende aangetekende geschreven en heb op de laatste weer geen antwoord gekregen. Ze beweren dan ijskoud dat ze hem niet hebben gekregen!. Het bizarre is dat de grote baas aan ons heeft verteld dat ze een partij verkeerd hout hebben gekregen en dat daar die houtrot vandaan komt. Ze hebben het zelf toegegeven. Nu zag ik dat er een geweldig TV programma betsaat en die heet "Kat in de zak". Voordat ik het juridisch ga aanpakken zal ik hen eens benaderen. Aan de andere kan is Tros Radar hier al mee bekend dus is dat ook een mogelijkheid. Het mag echt niet gebeuren dat een firma hier zomaar mee weg komt. Er zijn genoeg mensen de dupe geworden van die zaak zolas ik hier op dhet forum zie.. Ook hebben ze 2 ruiten kapot gemaakt die ze al 4 jaar geleden opnieuw zouden plaatsen.Een dure serre bouwen en dan de mensen maar aan hun lot overlaten. Wij laten het hier niet bij zitten. Ik laat nog van me horen. Groetjes

Gesloten