LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] te grote uitsparing aanrechtblad

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
keukenjager
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jul 2005 19:02

te grote uitsparing aanrechtblad

Ongelezen bericht door keukenjager »

De uitsparing van de spoelbak van ons aanrechtblad is naar onze mening te ruim. Langs de randen 2mm en in de hoeken 5mm groter dan de spoelbak. Weet iemand of er een norm is voor de maximale speling? Reynstone heeft de uitsparing opgevuld met composiet en wil ons verder niet tegemoet komen. Heeft iemand suggesties voor vervolg stappen? Alvast bedankt voor jullie reactie!

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: te grote uitsparing aanrechtblad

Ongelezen bericht door loesjes »

mag ik vragen hoe reijnen jou tegemoet kon komen zodat het naar je tevredenheid zou zijn??

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: te grote uitsparing aanrechtblad

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Vraagje:

De spoelbak is van metaal ?

Dat zet uit als er heet water in zit.
En als de uitsparing in je aanrecht te krap zou zijn, zou dat vervelende gevolgen kunnen hebben voor je aanrechtblad.
Dat aanrechtblad is vermoed ik van een bepaalde steensoort.

Een uitsparing zal altijd iets groter zijn dan je spoelbak.
2mm aan iedere zijde lijkt mij niet ongewoon.


Lieske

keukenjager
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jul 2005 19:02

Re: te grote uitsparing aanrechtblad

Ongelezen bericht door keukenjager »

Voor de beeldvorming; Toen ons de bak werd getoond in de showroom was er geen sprake van speling, kit-, of epoxyranden van 5mm en de monteur van de keukenzaak was niet in staat om de bak te plaatsen. Er moest speciaal iemand van reijnen komen om de speling 'op te vullen'. Er is naar onze mening duidelijk een fout gemaakt. Een nieuw blad met een goede uitsparing is de juiste oplossing. Door zelfs niet met een financiele voorstel te komen omdat we iets anders krijgen dan besteld zie ik als respectloos omgaan met je klanten. De epoxy rand slaat na 2 maanden al wit uit door kalkaanslag ik concludeer dat Reijen graniet (reynstone) niets onderneemt wanneer er iets fout gaat en raad iedereen af zaken met hen te doen. Intussen hebben wij contact opgenomen met onze rechtsbijstandsverzekeraar om juridische stappen te ondernemen.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: te grote uitsparing aanrechtblad

Ongelezen bericht door loesjes »

Dat dacht ik al..... een financieel voorstel omdat jullie iets anders kregen als dat jullie dachten te krijgen...

Beste keukenjager, een financieel voorstel is toch geen oplossing? zou je als je 200 euro retour kreeg nu ineens wel akkoord gaan met de speling die er is? flauwekul toch.

daarnaast als ik het zo hoor is het alleen in de rondingen 5 m/m en langs de rechte lijnen 2 m/m is volgens mij ook vrij normaal
en dat er speciaal een monteur van de graniet fabrikant komt is ook niets aparts.

ik denk eerlijk gezegd dat je geen gelijk zult krijgen in je zaak. en het is heel jammer dat het je tegenvalt, maar ik denk dat wat er geplaatst is bij je niet abnormaal is.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: te grote uitsparing aanrechtblad

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Keukenjager,

Die uitsparing zit toch onder de rand van je spoelbak ?
Dat zie je toch niet, dan ?

Of begrijpen we het verkeerd ?

Lieske

keukenjager
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jul 2005 19:02

Re: te grote uitsparing aanrechtblad

Ongelezen bericht door keukenjager »

bedankt voor jullie snelle reactie. Het gaat om een 'opgelegde rvs bak' lieske. tussen de rvs rand en het composiet zat een gleuf van tussen de 2mm en 5mm(hoeken) deze is opgevuld met epoxy.
Vraag aan loesjes; Als je een inkeping van 44 cm afspreekt en ze maken er 44.5cm van dan is dat volgens jou acceptabel. Wat is dan niet meer acceptabel? 1,2,3...cm ruimer dan afgesproken? Afspraak is toch afspraak? Het probleem is met een financiele compensatie inderdaad niet opgelost maar daarmee erken je wel de fout dat is chiquer en professioneler dan te doen of er niets aan de hand is.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: te grote uitsparing aanrechtblad

Ongelezen bericht door loesjes »

geachte keukenjager,

Allereerst om het even duidelijk te maken, ik ben een keukenverkoopster die nooit maar dan ook echt nooit haar fouten gaat afkopen. dat vind ik namelijk helemaal niet chique of professioneel maar komt bij mij eerder over van hier heb je wat geld en nu je kop dicht.
ik werk in een klein familie bedrijf waarbij wij het moeten hebben van de mond op mond reclame en dat bereik je alleen maar daar samen met de klant tot een tevreden eindresultaat te komen.
ik maak uiteraard ook wel fouten maar zal nooit met een klant tot een financiele compensatie als oplossing komen. het is namelijk zo dat de fout blijft, zichtbaar voor jezelf en voor je vrienden bekenden en wie al nog meer ( eventuele op later termijn potientiele kopers) en dan zal de klant die de financiele compensatie gekregne heeft echt niet tegen ieder bewonderaar zeggen, ja dat was fout maar ik heb zoveel extra 100 en euro's ervoor gekregen.
ik en ons bedrijf zijn meer van het standpunt ligt er een fout, dan moet het opgelost worden koste wat het kost.

Maar dan kom ik op jouw probleem, is hier sprake van een fout als de uitsparing van een spoelbak 2 m/m op de rechte kanten groter is als de spoelbak zelf. mijn conclusie daarover is NEE dat lijkt me vrij normaal
die 5 m/m in de hoeken, ben ik met je eens is vrij ruim, maar zou het eerst moeten zien om daar echt over te kunnen oordelen. Meestal wordt een granieten blad of een stone soort geplaatst compleet door de fabriek of leverancier van het blad. Zij hebben de materialen en gereedschappen om ter plekke te zorgen voor een goed resultaat en vaaks wordt ook een spoelbak ter plekke erin gezet.

En dan op je vraag of je een inkeping van 44.5 cm moet gaan accepteren als je 44 cm hebt afgesproken, nee denk ik niet, als je zo specifiek hebt afgesproken dat je een inkeping krijgt van 44 cm dan hoef je niet akkoord te gaan met 44.5 cm. Ik heb wel een idee hoor waar je nu op doelt, maar ik denk eerlijk gezegd dat er gewoon is afgesproken dat de spoelbak erin wordt gelegd en ik geloof echt niet dat er afspraken gemaakt zijn omtrend de uitsparing omdat je er namelijk altijd van uitgaat dat het goed is. toch?
Vind het behoorlijk spijtig voor jullie dat het nu tegenvalt. en nogmaals als het echt veel afwijkt van wat je had verwacht zou ik gewoon naar de leverancier toegaan die je het product heeft verkocht en dit voorleggen, en ik neem aan dat als je bij een beetje gerenomeerde keukenzaak hebt gekocht dat er naar je geluisterd wordt,. JIj hebt denk ik niets te maken met wat de achterliggende fabriek zegt of vindt, daar heb je geen zaken mee gedaan namelijk. en die weet niet wat jij met je keukenzaak hebt afgesproken, de achterliggende fabrikant kan jou enkelt uitleggen waarom iets op deze manier wordt gemaakt of gedaan.

succes in ieder geval.

keukenjager
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jul 2005 19:02

Re: te grote uitsparing aanrechtblad

Ongelezen bericht door keukenjager »

Ik weet niet hoe de keukenzaak de maat expliciet heeft doorgegeven. Hoe dan ook het is toch bekend dat de maat van een spoelbak 44cm is en niet 44.5cm? Maar wat kan dan nog volgens jou? 45,46,47cm en het gat opvullen met epoxy? Met een vergoeding zijn wij inderdaad niet geholpen maar vervanging zou kapitaalvernietiging zijn volgens de keukenzaak, wij vinden het ook heel wat maar om te zeggen dat wij het er maar mee moeten doen (Reynstone) vind ik nog arroganter. Bedankt voor je uitgebreide en constructieve antwoord.

Pfffff

Re: te grote uitsparing aanrechtblad

Ongelezen bericht door Pfffff »

Reynen graniet te Born is niet arrogant. Daar hebben ze namelijk geen reden voor, wat ze wel weten is dat ze geen topprodukt hebben en al zeker geen mensen op de service en binnendienst hebbem. die ook maar enige intentie hebben om problemen of klachten op te lossen.

Als het je echt dwarszit, gewoon een nieuw blad eisen van de keukeleverancier, in de voorwaarden zal vast wel iets over een maat tolerantie staan.
Kapitaalvernietiging ?? Zal best, maar in dit geval niet van de klant.

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: te grote uitsparing aanrechtblad

Ongelezen bericht door Mr.P »

Een te grote rand tussen de bak en het infraisen kan lelijk zijn.
Helaas zal er waarschijnlijk weinig anders op zitten dan dit te accepteren. In graniet geeft elke fabrikant aan dat er een tolerantie binnen de maten kan onstaan. Reijnen geeft in haar voorwaarden aan dat dit 5% kan zijn. Zij zullen zich hierop ook wel beroepen bij een dergelijke klacht.

Weliswaar meldt men in het verkoopboek "meer dan ooit is klant koning in de keukenbranche" maar gezien de reacties hier lijkt het of zij zich keizer voelen.

Komt u er niet uit laat dan een onafhankelijk iemand de situatie ter plaatse opnemen en een oordeel vellen. Hieraan dient u (en de fabrikant) zich wel aan te houden. het is geen geschil waar een geschillencommissie of rechter zich over zal buigen.

Heeft u vragen stel ze gerust.

Mr.P.

Gesloten