LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klacht over Scarlet bij SGC Telecom werpt vruchten af

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bjefplepper
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:20

klacht over Scarlet bij SGC Telecom werpt vruchten af

Ongelezen bericht door bjefplepper »

na veel heen en weer geschrijf met Scarlet bleek deze niet bereid haar toezegging zoals oa.. gedaan in het schrijven aan TROS RADAR na te komen.
het betrof hier oa. het gratis bellen naar vaste nr. voor de nummerportering en een tegemoetkoming voor het onaanvaardbaar lang wachten op nr. potering.
uiteindelijk klacht indediend bij geschillen commissie en toen bleek Scarlet bereid een schikking te treffen en haar ongelijk te erkennen.
ondanks dat ik reeds het contract had opgezegd toch nog een royale schadeloosstelling gekregen.
het helpt dus echt!!!

Gerarda
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mar 2006 21:33

Re: klacht over Scarlet bij SGC Telecom werpt vruchten af

Ongelezen bericht door Gerarda »

Ook ik ben al lange tijd met Scarlet in gevecht. Heb nu een incassobureau aan mijn broek. De portering van mijn telefoonnummer is nu 7 maanden later nog niet gerealiseerd.
Na 7 brieven en weigering van betaling en opzeggen van abonnement, kreeg ik vandaag een brief van de KPN dat 15 maart a.s. het nummer wordt overgedragen. Dit betekent eindelijk overzetten, terwijl ik met het advies van Radar het abonnement heb stopgezet. Ik wil dus van Scarlet af. Nu nummerportering gaat plaatsvinden en het jaar bijna voorbij is, kan ik van Scarlet af, maar moet mij opnieuw bij KPN aanmelden en dat brengt weer aansluitkosten met zich mee.
7 maanden ben ik aan het lijntje gehouden.
Kunt u mij s.v.p. vertellen hoe het in zijn werk is gegaan met de geschillencommissie en hoe lang dit heeft geduurd?
Ik was eigenlijk al van plan het voor de rechter te laten komen. :evil:

bjefplepper
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:20

Re: klacht over Scarlet bij SGC Telecom werpt vruchten af

Ongelezen bericht door bjefplepper »

hallo,

als je nog niet geporteerd ben kan je bij KPN aangeven de portering niet uit te voeren dit moet je snel doen.
ook moet je asap via carier preselect een andere provider instellen dan scarlet als je bijv. Tele 2 instel kan de KPN je nummer niet porteren naar Scarlet
ik neem aan dat je je overeenkomst met Scarlet net als ik al heb opgezegd, raar is het dat zij de poprtering niet hebben stopgezet.
heeft scarlet bevestigd dat zij van hun kant de overeenkomst hebben stopgezet??
Laatst gewijzigd door bjefplepper op 11 mar 2006 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerarda
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mar 2006 21:33

Re: klacht over Scarlet bij SGC Telecom werpt vruchten af

Ongelezen bericht door Gerarda »

Bedankt, Ik ga je zo snel mogelijk mailen, maar mijn hotmail ligt er nu even uit.

Gerarda
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mar 2006 21:33

Re: klacht over Scarlet bij SGC Telecom werpt vruchten af

Ongelezen bericht door Gerarda »

Helaas, kan nog niet mailen. Heb vandaag direct met KPN gebeld om door te geven dat ik mijn nummer niet wil laten porteren. Kan maandag. a.s. pas terugbellen.
Volgens KPN is het zo dat zij een getekende verklaring van Scarlet hebben met mijn toestemming en dat het dan niet meer kan worden opgezegd.
Scarlet stuurt mij steeds brieven en zeggen dat ik mij moet houden aan mijn verplichten en het contract een jaar duurt, tot september a.s.

sandraz
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 mar 2006 10:36

Re: klacht over Scarlet bij SGC Telecom werpt vruchten af

Ongelezen bericht door sandraz »

wie heeft er ook zoveel problemen met scarlet?
zit vanaf dat zei me nummer geporteerd hebben steeds zonder telefoon
of hij doet het weer even of een echo
vanaf 19 december 2005 gaat dit al zo ik heb mijn betaling stop gezet
dit heb ik schriftelijk bevestigt bij scarlet
en nu dreigen ze met incasso
wie heeft zoiets ook aan de hand gehad en heeft goede raad? :(

Gerarda
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mar 2006 21:33

Re: klacht over Scarlet bij SGC Telecom werpt vruchten af

Ongelezen bericht door Gerarda »

Hallo Sandraz,

Ook ik heb inmiddels al 7 maanden een strijd met Scarlet om dezelfde redenen als jij.
Vorige week las ik een berichtje op dit forum dat iemand met succes de geschillencommissie heeft ingeschakeld.Ik heb inmiddels contact met hem gehad en hij heeft mij veel tips gegeven.
Dit heb ik nu ook gedaan en ook geweigerd de incasso te betalen.
Wanneer iedereen dit zou doen die problemen heeft, zal Scarlet misschien eindelijk gaan merken dat wij als consument hun schandelijke manieren niet meer pikken.
Kijk op www.sgc.nl daar vind je alle informatie die je nodig hebt om de stappen te nemen naar de geschillencommissie. Wanneer je nog vragen hebt, ik hoor het wel :twisted:

sandraz
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 mar 2006 10:36

Re: klacht over Scarlet bij SGC Telecom werpt vruchten af

Ongelezen bericht door sandraz »

hoi
bedamkt vor je tip
ik ben nu ook helemaal afgesloten heb geen telefoon meer
is dat bij jou ook het geval?
en ben jij al terug bij bv kpn?
heb je tips van de geschillen commisie
of moet je zelf schrijven ik heb nm al 100 brieven gestuurt
maar op het directe antwoord dat ik mijn kontrakt wil beeindigen regeren niet
verwachten ze ook van jou dat je betaald voor diensten die niet werken?
en teveel betaalde simkaartjes?
heb jij dat formulier van de geschillencommissie ingevuld en hoe gaat dat dan en zijn er kosten aan verbonden????

Gerarda
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mar 2006 21:33

Re: klacht over Scarlet bij SGC Telecom werpt vruchten af

Ongelezen bericht door Gerarda »

Wanneer je kijkt op de website die ik genoemd heb, (www.sgc.nl) staat alles keurig in volgorde wat je moet doen en hoe het werkt. Ik heb natuurlijk nog geen enkele garantie dat ik in het gelijk wordt gesteld, omdat ik de aanvraag net heb ingediend.
Ik heb het formulier eerst gedownlouad, alles eerst rustig gelezen en pas daarna alles ingevuld + kopieën van alle correspondentie meegestuurd.
Voor wat betreft de telefoon, deze doet het met regelmaat een paar dagen niet en dan weer wel. Ik stuurde dan mailtjes en in het laatste antwoord van Scarlet gaven ze als reden op dat ik een betalingsachterstand had en daarom tijdelijk niet kon bellen.
Ik ben nooit weggeweest bij de KPN omdat Scarlet mijn nummer nog steeds niet had geporteerd. Net vorige week ontving ik een brief van de KPN dat men deze week mijn nummer zou gaan afsluiten en dat heb ik gelukkig tegen kunnen houden.
Wanneer je weg bent bij de KPN, zal Scarlet natuurlijk de telefoon afsluiten tot je eerst de rekening heb betaald.
Mijn doel is om het contract met Scarlet te verbreken per november 2005 en niet pas zoals Scarlet wil, pas na één jaar.
Dus....gewoon doen...het enige dat je kan gebeuren is in het ongelijk gesteld worden en dan ben je de kosten van 35 euro verschuldigd + de rest natuurlijk.

sandraz
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 mar 2006 10:36

Re: klacht over Scarlet bij SGC Telecom werpt vruchten af

Ongelezen bericht door sandraz »

hoi gerarda
bedankt voor je tip
er is nu weer een brief naar scarlet wacht nu even op reactie
of ze met me voorstel akkoord gaan
en heb wat emails meegestuurd intotaal heb ik 60x gemaild met scarlet
en gevraagd of ze die eens goed na willen lezen
even af wachten nu

Gerarda
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mar 2006 21:33

Re: klacht over Scarlet bij SGC Telecom werpt vruchten af

Ongelezen bericht door Gerarda »

Beste Sandraz,
Afgelopen weekend heeft Scarlet nu ook mijn vaste telefoon geblokkeerd, terwijl ik had meegedeeld dat ik naar de Geschillencommissie ben gestapt.
Ik heb mijn telefoonnummer bij KPN aangehouden.
Als ik jou was zou ik niet gaan wachten op het antwoord van Scarlet.
Mijn brief waarin ik meegedeeld heb dat ik de geschillencommissie heb ingeschakeld laat hen gewoon koud. Als antwoord daarop kreeg ik nogmaals te horen dat ik mij aan mijn verplichtingen moet houden en eerst moet betalen.
Als ik jou was zou ik toch die geschillencommissie in gaan schakelen.
Succes ermee!!

bjefplepper
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:20

Re: klacht over Scarlet bij SGC Telecom werpt vruchten af

Ongelezen bericht door bjefplepper »

als je afgesloten ben door scarlet en nog wel een KPN aansluiting heb moet je proberen via carrier preselect (0800-1273 ) weer via KPN te gaan bellen. desnoods direct met KPN bellen om te vragen of zij dat willen doen voor je als je zelf helemaal niet meer kan bellen.
even uitleggen dat je conflictt heb met scarlet .

sandraz
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 mar 2006 10:36

Re: klacht over Scarlet bij SGC Telecom werpt vruchten af

Ongelezen bericht door sandraz »

beste bjefplepper
ik ben helaas niet meer bij kpn scarlet heeft vanaf 19 december 2005 mijn nummer geporteerd en toen is de ellende begonnen
dus kan geen kant op
ik kan wel terug naar kpn maar dan zit ik met dubbele kosten
scarlet blijft me zeggen dat ik een kontrakt heb en ze gaan ook niet akkoord met het opschorten
maar ik ga toch niet betalen voor iets wat het niet doet
ik heb weer een brief geschreven en daar wacht ik nu maar even op
maar ja zei hebben de touwtjes in handen ik zit mooi zonder telefoon

joore
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2006 16:38

Re: klacht over Scarlet bij SGC Telecom werpt vruchten af

Ongelezen bericht door joore »

Hallo,

Ik probeer hier wat meer te weten te komen want ik krijg van scarlet geen antwoord.
11 maanden geleden zijn we overgestapt van kpn naar scarlet.
Ons is toen beloofd dat we internet en vaste telefonie met ons oude nummer.
Internet hebben we naar diverse keren bellen en schrijven gekregen.
Het werkt niet goed maar ok.
Onze vaste telefoonaansluiting werkt na 11 maanden nog niet op ons oude nummer maar dat is ons wel toegezegd.
Scarlet zou alles regelen.
Het enige wat scarlet regeld zijn hun facturen.
Omdat we een bedrijf hebben kunnen eventuele nieuwe klanten ons niet bereiken.
Via via hebben we gehoord dat dit ook is gebeurd en zijn we klanten misgelopen.
We hebben scarlet toen met druk gevraagd om ons oude nummer te geven anders gaan we de kosten op hen verhalen.
We hebben er niets meer van vernomen, ook niet van het feit dat we ons contract per direct op wilden zeggen.
Als we zo nog langer door gaan met dit zooitje van scarlet kunnen we ons bedrijf zometeen sluiten.
Weet u geen oplossing.

sandraz
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 mar 2006 10:36

Re: klacht over Scarlet bij SGC Telecom werpt vruchten af

Ongelezen bericht door sandraz »

hoi joore
nou ik zit met hetzelfde probleem
heb oook al vanaf december2005 moeilijkheden met scarlet
heb al 60 emails gestuurd en 10 brieven geschreven maar kom ook geen stap verder
ze blijven bij hun stanpunt dat ik moet betalen
en dat ben ik niet van plan
ze sturen rekeningen die niet kloppen
maar je schiet er niks mee op
ik zit ook zonder telefoon
en eind van de maand zal ik ook geen internet meer hebben
ik weet het ook niet meer

Gesloten