Je moest eens weten hoe veel ik fiscaal "vooruitgeschoven" heb, vergelijk me maar met een bulldozer in de Sahara.
Zelfs een Caterpillar graaft zichzelf in.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Als HMI de rotte eieren zijn tussen de goede, hadden ze niet zo lang bestaan en hadden ze zeker niet goedgekeurd geweest door de SER.OK, dus als ik het goed begrijp zijn ze niet illegaal bezig, maar hebben ze gewoon rotten eieren tussen de goede.
En bij geen enkele andere maatschappij werken ze op provisie basis?Kunnen zij zien waar hun geld heen gaat
Ik verdien een veelvoud, maar wel op een eerlijke manier, (afgezien van de fiscus). Ik wacht nog steeds op jullie Fruitige Offerte.Dat overdrijven over die inkomsten, ben je jaloers? Lijkt het wel op,
Om je enig inzicht te geven het volgende.
Je wilt gaan sparen voor de lange termijn. Bij HMI gaan ze uit van een rendement van 9% met daarbij behoorlijk wat toeters en bellen. Daarnaast bieden ze een garantie van 3% op de NETTO premie. Over de hoogte van de in te houden kosten wordt nergens gesproken dus is deze garantie lastig te bepalen. Doordat HM gevestigd is in Luxemburg en via België ons land bewerkt vallen zij niet onder de code rendement en risico waardoor het lastig is om het produktrendement te bepalen. Dat de netto premie laag is blijkt uit onderstaande berekening.
Wanneer je (voor de lange termijn) € 50,00 per maand op een beleggingsrekening stopt dan heb je na 39 jaar bij een rendement van 9% een bedrag van € 158.784,00! Bij HM "krijg" je € 75.000,00. Het verschil van € 83.784,00 ben je dus kwijt aan kosten en ingebouwde verzekeringspremies waarvan je kunt afvragen of het allemaal wel zo zinvol is.
Wanneer je € 50,00 per maand op een beleggingsrekening stort dan heb je na 40 jaar een bedrag van € 172.560,00. Bij HM "krijg" je € 81.000,00. Het verschil van € 91.560,00 ben je wederom kwijt aan kosten en geweldige verzekeringsdekkingen.
Bij bovenstaande berekeningen ben ik uitgegaan van 1% aankoopkosten, 1% jaarlijkse beheerskosten en 1% verkoopkosten. Daarnaast heb ik eventuele dividendopbrengsten buiten beschouwing gelaten. Bij een beleggingsrekening kun je (gezien de lange termjin) kiezen uit diverse fondsen waaronder ook veilige fondsen. Garanties zijn lastig te krijgen en buiten dat, elke garantie kost geld.
Bij elkaar opgeteld betalen jullie dus verschrikkelijk veel centjes voor de summiere dekkingen die worden geboden. Wanneer beiden een rendement van 9% behalen scheelt het jullie € 175.344,00 aan opbrengst. Lijkt me een hele dure oplossing om jullie gezin volgens het HM concept te beschermen.
Om deze reden ben ik fel tegenstander van het sparen middels een levensverzekering. Wil je additionele verzekeringsdekkingen ga dan naar een assurantieadviseur en laat je eens goed voorlichten over een losse overlijdensrisico- en/of ongevallenverzekering.
En ja, je kunt geen appels met peren vergelijken, maar ik tracht alleen maar aan te tonen dat wanneer je wilt sparen voor de lange termijn je dit zeker niet middels een spaarverzekering moet doen.