LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Compacte combi-oven of €500,- meer voor een grote oven?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Given_Francesca
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2006 15:35

Compacte combi-oven of €500,- meer voor een grote oven?

Ongelezen bericht door Given_Francesca »

Ik heb een keuken gekocht met daarin Bosch apparatuur. Over één ding zijn we nog niet uit: we willen een oven - en magnetron functie in 1 apparaat, maar niet ten koste van de kwaliteit van de oven. Die moet absoluut goed zijn, magnetron is voor ontdooien en kant-en klaarmaaltijden.

Nu is ons de Bosch HBC84K550N aanbevolen. Omdat deze boven- en onderwarmte heeft, is het schijnbaar een goede oven (met magnetron).
Het apparaat is naar mijn idee zo klein?! (nishoogte 45 cm - 42 liter). Weet iemand of je ook op de bodem een gerecht neer kunt zetten?

Ik wil graag de bevestiging of dit inderdaad een goede oven is, of dat we ons toch op een grotere maat moeten richten. Helaas is de meerprijs voor de eerstvolgende "echte"oven mét magnetronfunctie (HBN870750) meteen €500,- meer bij onze keukenleverancier.

Is dit de moeite waard? Ik weet het echt niet, reacties zijn erg welkom!

Hutch
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 jul 2005 15:55

Re: Compacte combi-oven of €500,- meer voor een grote oven?

Ongelezen bericht door Hutch »

Een mogelijkheid is om een "echte" oven te kopen en daarnaast een combimagnetron.

Zo heeft u dus eigenlijk een dubbele oven (altijd makkelijk), waarvan er één (in uw ogen) een juist formaat heeft.

Het prijsverschil tussen een gewone magnetron en een combi is tegenwoordig niet meer zo heel groot.

U moet er natuurlijk wel de ruimte voor hebben.

Succes met uitzoeken,

Gr. Hutch

Given_Francesca
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2006 15:35

Re: Compacte combi-oven of €500,- meer voor een grote oven?

Ongelezen bericht door Given_Francesca »

Bedankt voor de snelle reactie. Maar ruimte is inderdaad een probleem, de oven- en magnetronfunctie willen we daarom per se in één apparaat.

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: Compacte combi-oven of €500,- meer voor een grote oven?

Ongelezen bericht door Mr.P »

Hallo,
u geeft zelf aal aan dat u de 42 liter inhoud van een combimagnetron 45cm wat aan de kleine kant vindt.
Uitgaande van een levensduur van 15 jaar moet u dus nu bereid circa 30 euro voor elk jaar uit te geven voor een apparaat waar u eigenlijk beter mee af bent. Zeker als u intensief de oven gebruikt.

Maar goed, het blijft uw portemonnaie.

Succes,
Mr.P.


Doe mee : www.sinjoor.nl/pgs/donateurs.html

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Compacte combi-oven of €500,- meer voor een grote oven?

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

De bakplaat kan op 3 verschillende hoogtes in de oven worden geplaatst.

Deze info gevonden op internetshop.nl:

Design: vlak roestvrijstalen bedieningspaneel.
Oven met 4 verwarmingsmethodes:- boven- en onderwarmte.- heteluchtverwarming.- infra-circulatiegrill.- variabele vlakgrill.
Geïntegreerde magnetron 900 Watt met invertertechniek.Extra grote ovenruimte: 42 liter.
Elektronische display voor een nauwkeurige instelling met indicatie van dagtijd en bereidingstijd, uitschakelautomaat en kookwekker.
Bediening met tiptoetsen en te verzinken draaiknoppen.
Klapdeur met geëmailleerd afzetgedeelte.
Ovenruimte met GranietEmail.
3 inschuifhoogten.
Zelfreinigende achterwand met EcoClean.
Halogeenverlichting.
Draaiantenne.
De handgreep van dit apparaat kan ook vervangen worden door een design-staafhandgreep in roestvrij staal, aluminium of zwart.

Maten, gewichten en uitvoering.

--------------------------------------------------------------------------------

Afmetingen van de nis Hoogte 45 cm
Breedte 56.2 cm
Diepte minimaal 55 cm

--------------------------------------------------------------------------------

Afmetingen van de magnetron. Hoogte 0 cm
Breedte 0 cm
Diepte 0 cm


--------------------------------------------------------------------------------

kleur van de magnetron
kleur rvs

--------------------------------------------------------------------------------

Aansluitwaarde en Accessoires
gewicht onbekend
Aansluitwaarde 3 Watt
Toebehoren
--------------------------------------------------------------------------------

- 1 combirooster.
- 1 gecombineerde braadslede/bakplaat.

manis
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2006 19:38

Re: Compacte combi-oven of €500,- meer voor een grote oven?

Ongelezen bericht door manis »

Zelf heb ik reeds 4 jaar een bosch compacte inbouw combi-oven. Het is een voorganger van jouw model.
Ook ik had dit gekozen vanwege een kleine keuken
De kwaliteit hoeft zeker niet onder te doen van een gewone oven. Nog nooit enig probleem ermee gehad.
Ook de magnetron-functie doet het perfect.

Voor mezelf was dit de beste aankoop in mijn keuken.

Ondanks compact kan je toch grote schotels erin zetten.

Vroeger beschikte ik over een semi-professioneel vuur (Bocuse) - ik vind geen verschil in bak-kwaliteit.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Compacte combi-oven of €500,- meer voor een grote oven?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

aan Lieske 1958 (goh toch ook alweer 48? tja we worden oud meid)

Maar...........
Met een aansluitwaarde van 3 watt?
Heeft u weleens uw hand voor een zaklantaarn gehouden?
Daar kun je toch geen kip mee ontdooien?

Bovendien met hoogte,breedte en diepte van 0 cm?
Zelf een plaatje in een reclamefolder is dikker.

De Vrije Vogel

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Compacte combi-oven of €500,- meer voor een grote oven?

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Nee, Vrije Vogel ..., nog een half jaartje ...... :wink:

Ik heb die tekst gekopieërd van de genoemde site.
Of het waar is, daar bemoei ik me niet mee .....

Maar ik wil wel even kijken op de site van Bosch ...
Effe wachten ......

gevonden: aansluitwaarde 3 kW.

Ze zijn daar de 'k' dus kwijtgeraakt.

Zal ze een mailtje sturen ...... OK ? :wink:
Enne ... een paar sokken doet wonderen voor je kouwe pootjes .... 8)

groetjes, Lieske

rosboer
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 mar 2006 21:19

Re: Compacte combi-oven of €500,- meer voor een grote oven?

Ongelezen bericht door rosboer »

De machine, welke u van bosch heeft uitgezocht is een prima machine. Voor de garantie zou ik deze ook gewoon kiezen, daar u meerdere apparaten wilt van Bosch.
Misschien nog een betere machine voor u is de MC4011G of de MC4011H van Atag (met of zonder pyrolise). Dit model, gepresenteerd op 1 maart jl, is een oven van 47 liter!!! inhoud voor een nismaat van 45 cm. Dit is uniek. De oven is volledig uitgerust met alles wat een oven moet kunnen en aan accessoires er bij moet hebben. Naast alle ovenfuncties heeft hij uiteraard ook een magnetron functie. Echt een topper, en overtreft alle modellen van Siemens en Bosch.

Succes

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Compacte combi-oven of €500,- meer voor een grote oven?

Ongelezen bericht door loesjes »

Ik vind de combi van BOSCH ook een uitstekende keuze. beslist!!
en om te bepalen of de ruimte groot genoeg is moet je denk ik even bij jezelf afvragen wat je allemaal met het apparaat wil gaan doen en eventueel even met een paar overschalen naar de winkel toe om te zien of het past.

een "normale" grote oven is over het algemeen de ruimte van de oven niet breder maar wel hoger!!! en het is aan jezelf te bepalen of je de hoogte nodig hebt.

verder wordt er dacht ik gezegt dat je niet op de bodem van de oven iets mag neerzetten, maar ik doe het zelf met die van mij altijd wel ( is ook een BOSCH ) en nergens last van ...

rosboer
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 mar 2006 21:19

Re: Compacte combi-oven of €500,- meer voor een grote oven?

Ongelezen bericht door rosboer »

even een reactie over iets op de bodem zetten:

Doe dat nooit, bij onze klanten heb ik helaas wel eens gezien dat ze het deden. Zolang het goed gaat, niets aan de hand, maar als er iets inbrand (bijvoorbeeld een stukje ananas van een pizza) kan dit grote problemen geven met name met de microgolven van de magnetron. En tevens is het daarmee exit garantie!! (verschillende keren meegemaakt)

piep
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 apr 2006 00:35

Re: Compacte combi-oven of €500,- meer voor een grote oven?

Ongelezen bericht door piep »

Volgens de Atag-site zijn beide combi-magnetrons (zie Rosboer) maar 35 liter ipv 47 liter; dus zou je erop achteruit gaan qua inhoud.

fabrikantje
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 feb 2006 20:44

Re: Compacte combi-oven of €500,- meer voor een grote oven?

Ongelezen bericht door fabrikantje »

De bakplaat van de 45cm Bosch die je noemde doet qua afmeting niet onder voor de afmeting van de grote oven die je noemde.

Er zijn echter veel meer verschillen dan enkel de maatvoering tussen die 2 genoemde ovens met magnetron.
Voor de meerprijs op de 60cm "combi"krijg je naast meer hoogte ook een veel completere oven.
Zoals oa meer ovensystemen, tekstdiplay, braadautomaat, meer veiligheidsfeatures etc etc.
Genoeg verschillen te vinden....., dit wil natuurklijk niet zeggen dat jij dit wenst waardoor hij misschien overcompleet is ? ? ?

Daarnaast is er een verschil in de magnetron, in de 45 zit een sneller, gelijkmatiger en zuiniger magnetron techniek dan in de 60cm. Tel dat bij een kleinere ruimte op en je hebt wel degelijk een sneller apparaat met de 45cm uitvoering vwb magnetron. Maar ook hier geld natuuurlijk weer, wat is je wens. Wanneer je het niet erg vind om ipv 1 minuut bijvoorbeeld 1 min en 10 sec in te stellen dan is de hele snelheidsvoordeel alweer getackeld :wink:

De nieuwe ATAG is geen 47 maar ook 42 liter volgens de fabriek Samsung die deze maakt. :roll:

Prijs / kwaliteit verhouding in acht nemend zou ik het op de Bosch houden....

Gesloten