LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] oproep herbeoordeling terwijl ik geen wao meer heb
-
oproep herbeoordeling terwijl ik geen wao meer heb
Heel bijzonder, we krijgen vorige week een brief in de bus, voor een herbeoordeling op de WAO, en dat terwijl ik al 4 jaar geen WAO meer krijg
CWI/UWV gebeld, en ik MOET komen, anders wordt mijn uitkering stop gezet (heb ik al niet meer) maar nog erger, als ik ooit weer in de WAO terrecht kom krijg ik geen uitkering meer
Vind het echt een belachelijke zaak, moet vrij nemen van mijn werk, maakonnodige reiskosten
Laat ze lekker mensen gaan beoordelen die het echt nodig hebben.................................................
CWI/UWV gebeld, en ik MOET komen, anders wordt mijn uitkering stop gezet (heb ik al niet meer) maar nog erger, als ik ooit weer in de WAO terrecht kom krijg ik geen uitkering meer
Vind het echt een belachelijke zaak, moet vrij nemen van mijn werk, maakonnodige reiskosten
Laat ze lekker mensen gaan beoordelen die het echt nodig hebben.................................................
Re: oproep herbeoordeling terwijl ik geen wao meer heb
Hallo,
Een belachelijke zaak.
Een bezwaarbrief lijkt mij voldoende.
Langhaar
Een belachelijke zaak.
Een bezwaarbrief lijkt mij voldoende.
Langhaar
beste brigit
je heb waarschijnlijk een rea je bent ook ver{d}noemd tot arbeidsgehandicapte grtjs
je heb waarschijnlijk een rea je bent ook ver{d}noemd tot arbeidsgehandicapte grtjs
-
het gaat om mijn man
hij is een rea?????
en ja bezwaarschrift, dat zou wel kunnen maar die haalt het ws niet bij woensdag........................................................
hij is een rea?????
en ja bezwaarschrift, dat zou wel kunnen maar die haalt het ws niet bij woensdag........................................................
brigittekersbergen,
Op zijn minst een heel raar verhaal.
Als je 'normaal' bij UWV/GAK bent weggegaan en jezelf hebt afgezegd,
lijkt mij niets aan de hand.
Heb je verzuimd om je af te melden, dan wordt het ander verhaal.
Het is vandaag maandag, bezwaar moet lukken voor woensdag en per aangetekende post.
Anders even via FAX software programma in XP, via de PC versturen.
De vraag die onduidelijk is:
Hoe ben je bij GAK/UWV weggegaan, 4 jaar geleden?
Op zijn minst een heel raar verhaal.
Als je 'normaal' bij UWV/GAK bent weggegaan en jezelf hebt afgezegd,
lijkt mij niets aan de hand.
Heb je verzuimd om je af te melden, dan wordt het ander verhaal.
Het is vandaag maandag, bezwaar moet lukken voor woensdag en per aangetekende post.
Anders even via FAX software programma in XP, via de PC versturen.
De vraag die onduidelijk is:
Hoe ben je bij GAK/UWV weggegaan, 4 jaar geleden?
-
hij is uitgeschreven omdat hij voor 100% is goed gekeurd...........................
het schijnt zo te zijn dat alle goed gekeurden op moeten komen draven
daarom wil ik graag weten of er meer mensen zijn
vind het gewoon te bizar voor woorden
het schijnt zo te zijn dat alle goed gekeurden op moeten komen draven
daarom wil ik graag weten of er meer mensen zijn
vind het gewoon te bizar voor woorden
Brigitte, ga gerust naar die herkeuring. Bij mij vroegen ze of ik
reiskosten had gemaakt. Die zouden ze me terugbetalen.
Dat hebben ze inderdaad gedaan.
En als je ''bang'' bent voor die herkeuring, neem dan iemand mee
in wie je vertrouwen stelt. Twee horen meer dan één.
Overigens: Als je lid bent van een vakbond, dan kan je die toch
inschakelen? De vakcentrales hebben een uitstekende rechtshulpafdeling
voor de leden.
reiskosten had gemaakt. Die zouden ze me terugbetalen.
Dat hebben ze inderdaad gedaan.
En als je ''bang'' bent voor die herkeuring, neem dan iemand mee
in wie je vertrouwen stelt. Twee horen meer dan één.
Overigens: Als je lid bent van een vakbond, dan kan je die toch
inschakelen? De vakcentrales hebben een uitstekende rechtshulpafdeling
voor de leden.
-
we zijn niet bang................... vinden het gewoon bizar dat ze mensen oproepen die al VIER JAAR VOLLEDIG AAN HET WERK ZIJN en dus helemaal geen uitkering meer ontvangen
ze hadden ook nog eens de fout gemaakt over de oproep dus hij moet aanstaande woensdag pas
ze hadden ook nog eens de fout gemaakt over de oproep dus hij moet aanstaande woensdag pas
Hallo,
Tijd genoeg voor een bezwaarschrift.
Ik heb de FNV ingelicht.
Groet Langhaar
Tijd genoeg voor een bezwaarschrift.
Ik heb de FNV ingelicht.
Groet Langhaar
Blijft vreemd u bent al 4 jaar geen client meer.
Persoonlijk zou ik een lange neus trekken, maar dit is geen advies.
Is dat bezwaarschrift nog niet verzonden?
Is wel heel erg slordig.
Vraag,
is de wet gewijzigd voor herkeuring als je al jaren uit de WAO bent?
Persoonlijk zou ik een lange neus trekken, maar dit is geen advies.
Is dat bezwaarschrift nog niet verzonden?
Is wel heel erg slordig.
Vraag,
is de wet gewijzigd voor herkeuring als je al jaren uit de WAO bent?
-
we hebben geen bezwaarschrift gestuurd, hij heeft gewoon te komen, want als hij dat niet doet, en hij komt ooit nog eens in de WAO krijgt hij helemaal niks meer
begrijp niet wat ze aan het doen zijn daar hoor, gaat hij een gesprek voeren van een uur over hoe hij weer aan het werk gaat komen of zo??????????
zonde van de tijd en de energie
begrijp niet wat ze aan het doen zijn daar hoor, gaat hij een gesprek voeren van een uur over hoe hij weer aan het werk gaat komen of zo??????????
zonde van de tijd en de energie
Waar staat dit geschreven?want als hij dat niet doet, en hij komt ooit nog eens in de WAO krijgt hij helemaal niks meer
Welk wetsartikel?
Is de wet gewijzigd?
U bent het niet eens met de gang van zaken,
maar u wil er vervolgens geen bezwaar tegen maken?
Waarom?zonde van de tijd en de energie
Bezwaar kan kort en bondig en 10 minuten werk.
Schrijf dat u het vreemd vindt dat u na 4 jaar werken wordt opgeroepen
voor een WAO herkeuring.
En dat u vanaf de datum ............ aan het werk bent en geen WAO uitkering meer heeft.
Om op de keuring te verschijnen moet u kosten maken en u heeft ook inkomsten derving en dat u de kosten vergoed wil hebben.
Omdat u al 4 jaar geen WAO uitkering meer heeft, maakt u bezwaar om op de herkeuring te verschijnen.
Het is uw keuze als u naar de herkeuring gaat maar zou zeker bezwaar tegen maken.
Brigitte, laat die vervelend ambtenaren gewoon de pest krijgen. Als hij weer in de wao komt krijgt hij gewoon een uitkering want er worden verplicht premie's voor ingehouden.
-
Nooit meer recht op uitkering is wel wat overdreven of anders gezegd sterk overdreven. Om aanspraak te moeten maken op een uitkering is op zich al erg genoeg maar tevens goed dat die er is. nee U hoeft niet naar de herkeuring. Meldt gewoon per telefoon dat U reeds weer aan het werk bent en geen behoefte aan een herkeuring hebt. Het kan goed zijn dat U bij een onverhoopte volgende aanvraag voor een uitkering op nieuw gekeurd moet worden om aanspraak te kunnen maken voor de REA voorziening, als die dan nog bestaat, maar verder kan men U niet verplichten om herkeurd te worden. De eerder op U afgegeven REA indicatie is tot vijf jaren nadein geldig en dat is wet.
Niet reageren is derhalve de beste remedie.
U bent namelijk slachtoffer geworden van een cyclus waarin weer eens geen uitvals systemen zijn ingebouwd. Dit houdt in dat,wanneer U eenmaal bent ingevoerd onder geen beding aan de cyclus ontsnapt.
Dit is een administratieve molen van systemen en externe opslag.
Het enige wat er gebeurt is dat Uw cyslus niet afgehandeld wordt. Hun probleem.
Chanmaster
Niet reageren is derhalve de beste remedie.
U bent namelijk slachtoffer geworden van een cyclus waarin weer eens geen uitvals systemen zijn ingebouwd. Dit houdt in dat,wanneer U eenmaal bent ingevoerd onder geen beding aan de cyclus ontsnapt.
Dit is een administratieve molen van systemen en externe opslag.
Het enige wat er gebeurt is dat Uw cyslus niet afgehandeld wordt. Hun probleem.
Chanmaster
-
bellen dat je niet herkeurd wil of hoeft te worden heeft geen nut er is duidelijk aan hem uitgelegd dat hij verplicht is te komen, ik ga maandag weer een actie ondernemen en weer eens bellen dat het te belachelijk voor woorden is
misschien dat ik eens bel, hihihihihihihi kijken hoe ze op mij reageren
misschien dat ik eens bel, hihihihihihihi kijken hoe ze op mij reageren
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met het UWV.
Was al enige jaren aan het werk in de ID regeling en kreeg vorig jaar te horen dat deze banen op de tocht stonden.
Door mijn contacten binnen het bedrijf waar ik voor werkte kwam ik in contact met iemand die mijn een volledige baan aanbood met goede arbeidsvoorwaarden en dito salaris.
Ik ging er voor 100% op vooruit.
Ik heb gelijk contact gezocht met het UWV en om een gesprek gevraagd.
Na 4 weken mocht ik eindelijk mijn verhaal komen doen en kreeg ik "toestemming" om te gaan werken voor mijn nieuwe werkgever.
Gelijk de eerste maand daarna was mijn WAO uitkering gestopt.
Dit alles speelde in Maart / April 2005.
Nu kreeg ik in Januari 2006 een oproep te verschijnen voor de herkeuring.
Ik heb hier gelijk op gereageerd en men vertelde mij hetzelfde verhaal als hiervoor geschreven. Geen recht op een eventuele uitkering in de toekomst e.d.
Ik ben dus naar de keuringsarts gegaan en ben het gesprek aangegaan en heb mijn verwondering uitgesproken over de oproep.
Lang verhaal kort verhaal :
De uitkomst van het gesprek was dat ik het gehele reintergratietraject diende te doorlopen en een afspraak tegemoet kon zien bij de arbeidsdeskundige!!!!!!
Op mijn mededeling dat ik al bijna een jaar aan het werk was werd gezegd dat dit de regel was en dat ik die diende op te volgen.
Ik vertelde dat ze de kosten konden besparen en dat als ze zo graag geld over de balk gooien ze mij dat geld maar moeten geven, zelfs voor de helft doe ik het nog.
Bezwaar aangetekend en heb sinds 10 dagen een excuusbrief binnen van het UWV en de felicitatie dat ik zelf werk had gevonden en hun bemiddeling niet nodig had.
Ik heb er geen zin meer in om er iets over te zeggen dus laat ik het er maar bij.
Het blijkt hieruit des te meer dat deze herbeoordeling van de WAO een geldverslindende zaak is die blijkbaar goedgekeurd wordt.
Was al enige jaren aan het werk in de ID regeling en kreeg vorig jaar te horen dat deze banen op de tocht stonden.
Door mijn contacten binnen het bedrijf waar ik voor werkte kwam ik in contact met iemand die mijn een volledige baan aanbood met goede arbeidsvoorwaarden en dito salaris.
Ik ging er voor 100% op vooruit.
Ik heb gelijk contact gezocht met het UWV en om een gesprek gevraagd.
Na 4 weken mocht ik eindelijk mijn verhaal komen doen en kreeg ik "toestemming" om te gaan werken voor mijn nieuwe werkgever.
Gelijk de eerste maand daarna was mijn WAO uitkering gestopt.
Dit alles speelde in Maart / April 2005.
Nu kreeg ik in Januari 2006 een oproep te verschijnen voor de herkeuring.
Ik heb hier gelijk op gereageerd en men vertelde mij hetzelfde verhaal als hiervoor geschreven. Geen recht op een eventuele uitkering in de toekomst e.d.
Ik ben dus naar de keuringsarts gegaan en ben het gesprek aangegaan en heb mijn verwondering uitgesproken over de oproep.
Lang verhaal kort verhaal :
De uitkomst van het gesprek was dat ik het gehele reintergratietraject diende te doorlopen en een afspraak tegemoet kon zien bij de arbeidsdeskundige!!!!!!
Op mijn mededeling dat ik al bijna een jaar aan het werk was werd gezegd dat dit de regel was en dat ik die diende op te volgen.
Ik vertelde dat ze de kosten konden besparen en dat als ze zo graag geld over de balk gooien ze mij dat geld maar moeten geven, zelfs voor de helft doe ik het nog.
Bezwaar aangetekend en heb sinds 10 dagen een excuusbrief binnen van het UWV en de felicitatie dat ik zelf werk had gevonden en hun bemiddeling niet nodig had.
Ik heb er geen zin meer in om er iets over te zeggen dus laat ik het er maar bij.
Het blijkt hieruit des te meer dat deze herbeoordeling van de WAO een geldverslindende zaak is die blijkbaar goedgekeurd wordt.
-
ik heb afgelopen maandag zelf eens contact opgenomen, wat blijkt mijn man is vanaf 2000 80% goedgekeurd en dus 20% nog niet???? dat maakt het verhaal nog bizarder, je kan dus zo lang niet opgeroepen zijn voor een herbeoordeling hihihihihihi
hij krijgt geen wao uitkering omdat hij passend werk heeft gevonden.............................................
goed woensdag weer afgereisd naar den haag, waar hij wederom voor niks kwam, degene waarmee hij een gesprek had moest met spoed weg (vervelend genoeg natuurlijk) maar dus geen vervangend gesprek en weer terug naar huis
aflooP: onbekend
hij krijgt geen wao uitkering omdat hij passend werk heeft gevonden.............................................
goed woensdag weer afgereisd naar den haag, waar hij wederom voor niks kwam, degene waarmee hij een gesprek had moest met spoed weg (vervelend genoeg natuurlijk) maar dus geen vervangend gesprek en weer terug naar huis
aflooP: onbekend
-
Brigitte,
Om misverstanden te voorkomen, dit is een algemeen verhaal. De specifieke situatie van je man ken ik niet.
Als hij voor 20% arbeidsongeschikt is verklaard in 2000 heeft hij nu dus een WAO-uitkering gebaseerd op een mate van arbeidsongeschiktheid van 15 tot 25%. De uitkering bedraagt dan 14%. Aangezien je van mening was dat de uitkering was ingetrokken wordt de uitkering kennelijk bruto aan de werkgever betaald.
De laatste beslissing was dus geen intrekking maar een herzieningsbeslissing naar 15 tot 25% of een beslissing waarin de mate van arbeidsongeschiktheid ongewijzigd op 15 tot 25% werd gesteld indien deze mate van arbeidsongeschiktheid al van toepassing was bij het laatste heronderzoek in 2000.
De vraag waarom er voor 2006 geen heronderzoek is geweest kan ik hier niet beantwoorden, dat kan naast een aantal algemene oorzaken ook een gevolg zijn van de specifieke situatie van je man.
De oproep nu kan dus het gevolg zijn van die specifieke omstandigheden maar waarschijnlijker is een wettelijk voorgeschreven herbeoordeling als gevolg van het zogenaamde aangepast schattingsbesluit.
Als je man met de regels die gelden vor het aangepast schattingsbesluit nu voor minder dan 15% arbeidsongeschikt wordt verklaard wordt de uitkering ingetrokken.
Dit laatste kan nog een vervelend financieel gevolg hebben. UWV stelt enkel de mogelijkheden vast. Wordt het minder dan 15% arbewidsongeschikt dan wordt de uitkering ingetrokken. Dat kan zijn voor het eigen werk maar ook voor passend ander werk.
Is de werkgever het er niet mee eens dan kan hij het loon wel eens gaan verlagen met de 14% die hij tot intrekking van de WAO-uitkering van UWV ontving.
Op deze grond bezwaar aantekenen tegen de beslissing van UWV heeft geen zin, dat is een conflict met de werkgever en niet met UWV en hoort bij de kantonrechter thuis.
Bedenk eveneens als je bezwaar aantekent dat in de regel niet de arts maar de arbeidsdeskundige bepaalt voor welk percentage je arbeidsongeschikt bent. De arts kijkt naar de beperkingen die je hebt en geeft deze door aan de arbeidsdeskundige die rekening houdende met deze beperkingen nagaat of er met deze beperkingen een inkomensverlies van tenminste 15% is bij het eigen werk of in passend werk. Als er verschillende percentages uitkomen voor eigen of paasend werk geldt altijd het laagste percentage.
Niet reageren op een oproep is niet slim, de uitkering kan op deze gronden geweigerd worden. Dit is iets anders dan intrekken. Wil je dan later weer uitkering krijgen gaat het dan niet om een toekenning maar om een heropening van de uitkering. Daarvoor gelden geheel andere regels dan bij een toekenning. Ook WW kan overigens geweigerd worden als de WAO-uitkering op deze gronden is geweigerd.
Tenslotte nog even iets over (het niet doorgaan van) de keuring. Als je de oproep ontvangt is er al het nodige gedaan, de arts en arbeidsdeskundige hebben reeds het dossier bestudeerd en soms ook al informatie ingewonnen bij de behandelende sector (als hiervoor een machtiging is afgegeven).
De arts heeft dan al op hoofdlijnen de beperkingen vastgesteld en bij de oproep wordt eigenlijk enkel maar gekeken of er nog andere zaken zijn die invloed kunnen hebben op de vastgestelde beperkingen.
Ook de arbeidskundige doet al het nodige voorwerk.
Dat is meestal zo complex dat je het niet even kan overdragen aan een collegae als je er onverhoopt niet kan zijn op de afgesproken dag. Vandaar dat er dan, helaas, meestal een nieuwe oproep moet volgen.
Gaat het daarmee dan ook altijd goed? Nee, niets menselijks is ons vreemd dus ook wij maken fouten. Onze fouten komen meestal wel harder aan omdat ze grote (financiele ) gevolgen kunnen hebben.
Om misverstanden te voorkomen, dit is een algemeen verhaal. De specifieke situatie van je man ken ik niet.
Als hij voor 20% arbeidsongeschikt is verklaard in 2000 heeft hij nu dus een WAO-uitkering gebaseerd op een mate van arbeidsongeschiktheid van 15 tot 25%. De uitkering bedraagt dan 14%. Aangezien je van mening was dat de uitkering was ingetrokken wordt de uitkering kennelijk bruto aan de werkgever betaald.
De laatste beslissing was dus geen intrekking maar een herzieningsbeslissing naar 15 tot 25% of een beslissing waarin de mate van arbeidsongeschiktheid ongewijzigd op 15 tot 25% werd gesteld indien deze mate van arbeidsongeschiktheid al van toepassing was bij het laatste heronderzoek in 2000.
De vraag waarom er voor 2006 geen heronderzoek is geweest kan ik hier niet beantwoorden, dat kan naast een aantal algemene oorzaken ook een gevolg zijn van de specifieke situatie van je man.
De oproep nu kan dus het gevolg zijn van die specifieke omstandigheden maar waarschijnlijker is een wettelijk voorgeschreven herbeoordeling als gevolg van het zogenaamde aangepast schattingsbesluit.
Als je man met de regels die gelden vor het aangepast schattingsbesluit nu voor minder dan 15% arbeidsongeschikt wordt verklaard wordt de uitkering ingetrokken.
Dit laatste kan nog een vervelend financieel gevolg hebben. UWV stelt enkel de mogelijkheden vast. Wordt het minder dan 15% arbewidsongeschikt dan wordt de uitkering ingetrokken. Dat kan zijn voor het eigen werk maar ook voor passend ander werk.
Is de werkgever het er niet mee eens dan kan hij het loon wel eens gaan verlagen met de 14% die hij tot intrekking van de WAO-uitkering van UWV ontving.
Op deze grond bezwaar aantekenen tegen de beslissing van UWV heeft geen zin, dat is een conflict met de werkgever en niet met UWV en hoort bij de kantonrechter thuis.
Bedenk eveneens als je bezwaar aantekent dat in de regel niet de arts maar de arbeidsdeskundige bepaalt voor welk percentage je arbeidsongeschikt bent. De arts kijkt naar de beperkingen die je hebt en geeft deze door aan de arbeidsdeskundige die rekening houdende met deze beperkingen nagaat of er met deze beperkingen een inkomensverlies van tenminste 15% is bij het eigen werk of in passend werk. Als er verschillende percentages uitkomen voor eigen of paasend werk geldt altijd het laagste percentage.
Niet reageren op een oproep is niet slim, de uitkering kan op deze gronden geweigerd worden. Dit is iets anders dan intrekken. Wil je dan later weer uitkering krijgen gaat het dan niet om een toekenning maar om een heropening van de uitkering. Daarvoor gelden geheel andere regels dan bij een toekenning. Ook WW kan overigens geweigerd worden als de WAO-uitkering op deze gronden is geweigerd.
Tenslotte nog even iets over (het niet doorgaan van) de keuring. Als je de oproep ontvangt is er al het nodige gedaan, de arts en arbeidsdeskundige hebben reeds het dossier bestudeerd en soms ook al informatie ingewonnen bij de behandelende sector (als hiervoor een machtiging is afgegeven).
De arts heeft dan al op hoofdlijnen de beperkingen vastgesteld en bij de oproep wordt eigenlijk enkel maar gekeken of er nog andere zaken zijn die invloed kunnen hebben op de vastgestelde beperkingen.
Ook de arbeidskundige doet al het nodige voorwerk.
Dat is meestal zo complex dat je het niet even kan overdragen aan een collegae als je er onverhoopt niet kan zijn op de afgesproken dag. Vandaar dat er dan, helaas, meestal een nieuwe oproep moet volgen.
Gaat het daarmee dan ook altijd goed? Nee, niets menselijks is ons vreemd dus ook wij maken fouten. Onze fouten komen meestal wel harder aan omdat ze grote (financiele ) gevolgen kunnen hebben.
Ik kan heel erg veel volgen of wil begrijpen
maarrrrr, hij werkte al 4 jaar !!!......... bij een werkgever zonder dat hij nog enige vorm van WAO kreeg. welliswaar voor minder uren maar toch.
Daarom begrijp ik de oproep voor een herkeuring niet.
maarrrrr, hij werkte al 4 jaar !!!......... bij een werkgever zonder dat hij nog enige vorm van WAO kreeg. welliswaar voor minder uren maar toch.
Daarom begrijp ik de oproep voor een herkeuring niet.
-
hihihi niet eens voor minder uren
hij werkt namelijk gewoon 160 uur in de maand..................................................
snap er ook helemaal niks van hoor
maar goed ze zouden nog steeds telefonisch contact met hem opnemen, we wachten maar gewoon af
hij werkt namelijk gewoon 160 uur in de maand..................................................
snap er ook helemaal niks van hoor
maar goed ze zouden nog steeds telefonisch contact met hem opnemen, we wachten maar gewoon af