LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet meer onder dubbele verzekering uitkomen?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Jan-E

Niet meer onder dubbele verzekering uitkomen?

Ongelezen bericht door Jan-E »

Zijn er al mensen die echt niet meer onder een dubbele verzekering uitkomen? Tot nu toe hebben we vooral vragen gezien hoe je onder een dubbele verzekering uitkomt. Standaardantwoord: na ontvangst van de polis heb je nog 14 dagen de tijd om een polis alsnog te ontbinden, zo zegt artikel 40 WFD.

Maar zijn er al mensen die de polis van de nieuwe maatschappij al lang binnen hebben (waardoor ontbinding niet meer mogelijk is), terwijl de oude maatschappij beweert de opzegging nooit ontvangen te hebben en dus ook niet wil ontbinden? Als dat het geval is, kun je dan aangeven of je gebruik gemaakt heb van de opzegservice van je nieuwe maatschappij. Waar is het opzeggen fout gegaan? Wil ook je nieuwe maatschappij niet (meer) ontbinden?

Plaats je reactie hier en/of op www.zorgwet.info, waar ik de vraag ook gesteld heb.

Dilbert29

Re: Niet meer onder dubbele verzekering uitkomen?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Als je op zegt voor 1 maart is er niets aan de hand. Je wordt dan met terugwerkende kracht verzekerd vanaf 1 januari en krijgt van je oude verzekering de premie terug.

Zeg je pas na 1 maart op of gebruik je daarvoor niet de juiste wijze, dan is het gewoon jammer maar pech gehad.

Ik heb mijn verzekering half december 2005 al opgezegd en ben probleemloos over gegaan van de een naar de ander.

Bailey

Ongelezen bericht door Bailey »

Maar er zijn genoeg mensen die wel voor 1 maart hebben opgezegd, terwijl de verzekering beweert geen opzegging te hebben ontvangen. En dan gaat het dus fout!

Jan-E

Ongelezen bericht door Jan-E »

Dilbert29: heb je je opzegging aangetekend gedaan? Zo nee, dan bestaat de kans, dat de zorgverzekeraars stelt de opzegging nooit ontvangen te hebben. Voorbeelden te over.

Of heb je vertrouwd op de opzegservice van je nieuwe verzekeraar. Als die in de hectiek de opzegkaart naar de verkeerde oude verzekeraar gestuurd heeft kun je ook al de bok zijn. En ook dat is gebeurd, zo bleek uit de mededeling van iemand die op dit moment de opzegkaartjes bij een zorgverzekeraar zit te verwerken.

Of neem die lullige reactie van Salland die een kaartje met strafport te laat ontving, terwijl de verzender naar eigen zeggen er wel een postzegel op geplakt had.

Kortom, het stikt al van de voorbeelden waarbij de oude zorgverzekeraar geen opzegging zegt te hebben ontvangen (of te laat). Ik ben benieuwd of er nu mensen zijn die door beide verzekeraars gehouden worden aan hun verzekering.

Natuurlijk, als je je op 2 oktober na het bekend maken van de premie gelijk aangemeld hebt bij DSW geloof ik best, dat je opzegging bij de oude verzekeraar ook wel op tijd geregeld zal zijn. Over die gevallen heb ik het niet.

Maar als je nog in afwachting was van een (late) aanbieding van een werkgeverscollectief of van medische selectie bij de nieuwe verzekeraar was je misschien wel gedwongen om pas in de laatste week voor 1 maart op te zeggen.

Ilse1966

Ongelezen bericht door Ilse1966 »

Ook ik ben in afwachting of mijn opzegging bij Unive alsnog boven tafel komt. Nadat ik de bevestiging van inschrijving bij VGZ had ontvangen heb ik direct 2 opzegkaartjes (1 voor m'n man en 1 voor mij) ingevuld en deze samen in 1 envelop aangetekend verstuurd op 16 febr. Tot mijn verbazing is het opzegkaartje van mijn man wel aangekomen en verwerkt maar die van mij??? Samen met de envelop in de papierbak belandt ofzo?! Unive belooft al 2 wkn om het uit te zoeken en tja, tot die tijd ben ik veroordeeld tot een dubbele verzekering. Het bedrag voor maart heb ik al teruggeboekt, want 3 mnd lang een dubbele verzekering betalen vind ik iets teveel worden. Eerder switchen was niet mogelijk omdat ik toch op de diverse aanbiedingen van collectieve verzekeringen moest wachten voor ik een defenitieve keuze kon maken. Doordat je eind jan. pas alle aanbiedingen binnen hebt, dan nog moet wachten op de bevestiging van de nieuwe verzekering en dan pas kunt opzeggen, daarbij rekening houdend met de lange verwerkingstijd van de verzekeringsmaatschappijen.... wordt de consument behoorlijk de dupe De verzekeringsmaatschappijen kunnen het niet verwerken en gaan slordig en traag te werk. Behalve als het incasseren betreft!!! De nieuwe zorgverz. incasseerde al voordat ik de polis in huis had, de oude zorgverz. zegt pas in april de 3 mnd premie van mn man terug te betalen. En of de opzegging van mij in orde komt moet ik nog maar afwachten, laat staan wanneer ik de dubbel betaalde premie terug krijg........

luckyIam

Ongelezen bericht door luckyIam »

Zojuist op het journaal gezien dat Agis 9000 personen uitschrijft die ook na herhaald verzoek niet betalen.
Dit is de oplossing als je dubbel staat ingeschreven. Gewoon niet betalen. Dan schrijven ze je automatisch uit.

(Ben alleen bang dat dit alleen geldt als je eigenlijk liever verzekerd wilt zijn, maar het niet kunt betalen. Bij tegelijke inschrijving bij een andere maatschappij zullen deze regels waarschijnlijk veel minder strak worden opgevolgd.)

Gesloten