LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Creditkaart van TellSell

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Creditkaart van TellSell

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Zojuist valt er op de deurmat een brief van TellSell.
Daarin wordt mijn man, die daar nog nooit iets heeft gekocht, een gratis creditcard aangboden.

Nou ja, gratis ....
Totdat je 'm gaat gebruiken.

Als je de kaart niet wil, moet je ze bellen of schrijven.
OK, gratis telefoonummer of adres.
Laat je niks horen krijg je 'm vanzelf toegestuurd !

Maar ik wil deze zooi gewoon niet op m'n deur mat vinden! :evil:
Als ik een creditcard wil, regel ik dat zelf wel.

Lieske

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Creditkaart van TellSell

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Ik zou hem rustig gaan gebrukken, zonder handtekening onder een contract heeft tellsell geen poot om op te staan.
Stel de postbode maakt een fout met de bezorging en valt bij uw terroristen buren in de bus....

Dus niet bellen en schrijven , gewoon weggooien die rotzooi.

Ciriel
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mar 2006 16:07

Re: Creditkaart van TellSell

Ongelezen bericht door Ciriel »

Ook ik heb een brief gekregen van Tel Sell. Ik heb hen telefonisch benaderd met de mededeling dat ik niet blij ben met deze actie en er dus ook geen gebruik van wil maken. De verklaring van de dame aan de telefoon van International Cardservices was dat dit een heel populaire methode was in Amerika en dat daarom men deze methode hier gebruikt. Ik heb vele Amerikaanse kennissen en familieleden en heb even nagevraagd. Het is in Amerika ilegaal om op deze manier mensen een credit card te geven. Er moet in vele staten eerst een handtekening staan voordat zelfs maar een kaart aangemaakt mag worden.
Ik vraag me af hoeveel mensen na deze actie een kaart zullen ontvangen zonder dat ze weten dat ze daarover bericht hebben gehad. Mijns inziens moet Tel Sell en ook Int Card Services maar eens wakker geschud worden over hun verkoopmethoden.!!!!
Misschien is het wel nodig mensen te waarschuwen. Het kost een geld om je af te melden maar het kost je wel tijd en inspaning. Dit terwijl de tijd en inspaning moet zitten bij de partij die voordeel denkt te hebben of in ieder geval iets wil verkopen.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Creditkaart van TellSell

Ongelezen bericht door karr-2 »

Wat een flauwekul allemaal zeg, Sjors is de enige die wat nuttigs weet te zeggen. Als iemand je ongevraagd een creditcard opstuurt dan ga je hem toch niet gebruiken? Donder dat ding gewoon in de prullenbak en je bent van de hele ellende af.

Dat je uberhaupt de moeite gaat doen om je helemaal af te melden enzo, dat kan ik dus niet begrijpen. Je hebt toch niet om dat ding gevraagd?

Ciriel
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mar 2006 16:07

Re: Creditkaart van TellSell

Ongelezen bericht door Ciriel »

Wel eens gehoord van credit card fraude?
Als je al een kaart krijgt gooi die dan niet weg. Berg deze op in een kluis of iets dergelijks. Soms stuurt men na een jaar een rekening. Die rekening kan alleen worden omzeild als je de kaart inlevert. Zodra een kaart is aangemaakt loop je al risico. Wat te denken van iemand die dit onderschept in de post en uitgaven doet? Toegegeven je hebt geen handtekening gezet maar je zit wel met een boel ellende voordat zaken geregeld zijn.

rommel2
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 feb 2006 08:12

Re: Creditkaart van TellSell

Ongelezen bericht door rommel2 »

Je kan de credit card ook voor veel geld aan criminelen verkopen. Zij kunnen dan op de achterkant de handtekening zetten en dan gaan gebruiken. Het is immers niet de handtekening van de persoon op wiens naam de creditcard staat. Makkelijk te bewijzen dat het niet jouw handtekening is. Ik zou het niet doen maar het is een mogelijk scenario. Als die jongens die in het verleden cheques uit de post stalen hier lucht van krijgen............ makkelijker kan het niet!!!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Creditkaart van TellSell

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Je kunt hem ook gewoon in stukken knippen en dan weggooien. De kans dat ze hem dan nog gebruiken lijkt me klein.

Gesloten