LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reprint

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
marion0508

Reprint

Ongelezen bericht door marion0508 »

Hallo,

ik koop al een poosje via Reprint.nl mijn nieuwe cartridges. Nu vraag ik mij alleen af of ik daar wel verstandig aan doe. Ik heb namelijk het idee dat deze cartridges veel eerder leeg zijn. Als dat zo is dan valt het voordeel natuurlijk weg. Wie kan mij helpen?

Marion

queenfan

Re: Reprint

Ongelezen bericht door queenfan »

Probeer het eens via vulstations die je tegenwoordig overal ziet.

Vergelijk eens mischien dat het toeval is.

movieman

Ongelezen bericht door movieman »

Meestal hebben namaak-cartridges meer inhoud, nu weet ik niet of dat bij reprint ook het geval is. Kijk gewoon op de verpakking zou ik zeggen. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de inkt sneller opraakt. De printer bepaalt de hoeveelheid inkt die gebruikt wordt, dus volgens mij maakt het niet welke cartridges je gebruikt.

Ik weet wel uit ervaring dat de spuitkanaaltjes (nozzles) met namaak-inkt wat vaker verstopt raken en dat de printer dus wat vaker een reinigingsproces moet uitvoeren, dit verbruikt natuurlijk inkt.

Misschien is dit hier het geval.

Groetjes. :wink:

Willem 4

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Ik dacht dat het aan mij lag maar het was mij ook al opgevallen.
Dus niet meer gedaan en gewoon nieuwe bij de Hema gehaald (eigen merk).
Die gaan volgens mij veel langer mee.

Wat me ook opviel was de verschrikkelijke stank die van de inkt af kwam tijdens het drogen.

Ik blijf bij Hema of WeCare cartridges

groeten

Henri_Hoogeveen

Ongelezen bericht door Henri_Hoogeveen »

de consumentenbond heeft ooit een artikel hier over geplaatst. In dit geval ging het op epson printers. Deze zouden een chip bevatten die merkt dat er een na-maak inktpatroon in de printer zit.
De printer geeft dan op een gegeven moment aan dat de inktpatroon leeg is, terwijl dit niet zo is.
Of deze informatie juist is weet ik niet. epson heeft aangekondigd zich te beraden op juridische stappen tegen de Consumentenbond. Dit omdat ze beweren dat dit artikel niet juist zou zijn

Ik heb dit verhaal wel vaker gehoord dat na-maak inktpatronen eerder leeg zouden zijn.(ook van andere merken printers)
zelf print ik erg weinig en kan niet uit eigen ervaring spreken

inkman

Ongelezen bericht door inkman »

Je hebt gedeeltelijk gelijk Henri. Er is hierbij geen verschil tussen originele of compatible cartridges. Deze hebben bij recente Epson printers een chip die de printer vertelt wanneer deze bijna leeg is. Echter is de marge veel te groot. Om toch gebruik te kunnen maken van de volledige inhoud inkt kun je hiervoor een chipresetter gebruiken of een gratis programma downloaden. Ik heb zelf het programma gedownload op www.123inkt.nl en het werkt perfect. Dit noem ik nog eens service.

movieman

Ik heb de Epson Stylus Photo R300. Toen ik het programma geïnstalleerd had, bleek het niet te werken. Ik kreeg één of andere vreemde melding dat resetten niet werkt voor mijn printer. Nu krijg ik wel mijn e-mail box vol met reclame... bedankt joh!

inkman

Ongelezen bericht door inkman »

dan heb je waarschijnlijk een oude versie movieman. K heb versie 4.0 en daar staat de R300 gewoon bij.

movieman

Klopt helemaal inkman, maar je kunt bij dit type printer alleen de hoeveelheid inkt "bevriezen" als je nieuwe patronen geïnstalleerd hebt. Volgens het programma werkt resetten NIET bij de R300. Vraag me niet waarom, maar het is gewoon zo.

Was trouwens wel een handige tip! Dus geen paniek. :lol:

Gesloten