LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] connexion rolstoel vervoer.

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
seat
Berichten: 58
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:15

connexion rolstoel vervoer.

Ongelezen bericht door seat »

AOV aanvullend openbaar vervoer;Je woont in Gouda daar hebben de chauffeurs opdracht niet langer dan drie minuten te wachten. Het volgende het zelfde portiek flatwoning zonder lift[drie hoog]Parterre vrouw met zwaar reuma[84 jaar] zorgt altijd dat zij in het portiek klaar zit zodat de chauffeur niet hoeft te wachten.[de chauffeur heeft toch opdracht anders rijden wij gelijk weg] Zelfde portiek drie hoog een vrouw is ook 84 jaar loopt als een kieviet [mag gebruik maken van AOV omdat zij 65 jaar geweest is]deze dame blijft voor het raam zitten tot de chauffeur haar boven komt halen. En....... iedereen chauffeur doet dat ook.? Graag een reactie

aknoop
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 jun 2005 12:20

Re: connexion rolstoel vervoer.

Ongelezen bericht door aknoop »

ja sommige dingen zijn onterecht in dit land dat weet ik ook maar kun je mischien dat vervoerbedrijf bellen en hun dit geval uitleggen want als het heel koud is geef ik het je te doen voor die vrouw die reuma heeft ik zou gewoon er een keer over bellen of schrijven groetjes anna

prof
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:59

Re: connexion rolstoel vervoer.

Ongelezen bericht door prof »

Gehandicaptenvervoer het bericht dat op 22 november geplaatst is, heeft maar EEN reactie gehad?Met als tip connexion bellenMet als antwoord:,Dat is op de zelfde avond gelijk gebeurd.
Het is ook naar de lokale krant gestuurd ,daar kwam bij herhaaldelijk aan dringen een verward berichtje in de krant.
Het interesseert volgens mij de medemens geen donder dat Een aanvullend openbaar vervoer bedrijf met miljoenen subsidie van het rijk. Het werk dat een bedrijf als connexion het vervoeren van de gehandicapten medemens [dat er bepaalde chauffeurs daar een hekel aan hebben en dat afreageren op de klanten][zal je vader of moeder maar zijn, het slachtoffer][hoe zou jij het vinden als jij je moeder s'morgens in haar portiek woning zou vinden al zij de avond ervoor is afgezet en de chauffeurs is weggereden,had geen zin]aan de laars lapt ,maar wel het geld wil opstrijken.

Het bericht is bij navraag ook verstuurd naar gemeente Gouda [B&W].Maar daar is nog geen reactie van terug ontvangen .Wij wachten af.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: connexion rolstoel vervoer.

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Toch beste Brynnar is er veel fout in dat vervoer.
Ik kan dit weten omdat ik zelf bijna 40 jaar als taxi/kleinbuschauffeur heb gewerkt.
Zoals;
In Amsterdam de regels zijn opgesteld voor Stadsmobiel.
Klanten moeten een kwartier vóór de afgesproken tijd tot een kwartier na die tijd b u i t e n klaar staan.
Regen,sneeuw, erg koud? Regels zijn regels, chauffeur!!

Kijk Brynnar, als ouwe taxichauffeur ben ik gewend om aan te bellen, te kijken of er hulp nodig is; een armpje geven of een koffer dragen.

Bovendien zijn veel Stadsmobielchauffeurs voor dat zij dit werk gingen doen nooit eerder als taxichauffeur werkzaam geweest, is de planning vaak hopeloos met als gevolg dat het kwartiertje na de afgesproken tijd ook vaak meer dan 2 uur na die tijd wordt.

Bij het (nu voormalig) Traxx-vervoer ging dit tenminste een stuk beter.

Ja, je leest dit goed.

't Is een berichtje van de Vrije Vogel

prof
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:59

Re: connexion rolstoel vervoer.

Ongelezen bericht door prof »

kanovaarder: Op antwoord op het door jou omschreven ,het volgende.
De plaats waar ik woon ZH moeten de mensen naar Hilversum bellen voor een busje [aanvullend openbaar vervoer]volgens de reglementen moet de klant bij de deur klaar staan[zitten] Bij de ene klant gebeurd dat ook bij de andere klant gaat men het persoon vanaf de derde etage halen[gebouw zonder lift].Fouten hebben de chauffeurs nooit gemaakt is namelijk onmogelijk .Als de telefoniste een straat niet weet ,heeft de klant afgebeld .Deel is nu uitgevochten via de media de gemeentelijke politiek bemoeien zich er nu mee. Alles moeten de klanten nu op schrijven wat zij niet goed vinden en de chauffeur mag hier dan op reageren.
Het blijkt nu al dat er mensen ergens afgezet worden waar zij niet wezen moeten ,voordat er dan gereageerd kan worden is de chauffeur al weg [het minste dat volgens mij toch aanwezig zou moeten zijn in dat vervoer,is en navigatiesystem ][hier in ieder geval niet]
Wij wachten hier verder af na de afloop.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: connexion rolstoel vervoer.

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Een late reactie mijnerzijds maar inderdaad erger ook ik mij aan de organisatie van dit vervoer (vaak gemeentelijk/proviciaal geregeld) waarbij vooral op de kosten daarvan wordt gelet i.p.v. de kwaliteit.

De organisatie die voor die kosten liever een goedkope niet ervaren chauffeur in dienst neemt zou minimaal navigatie-apparatuur in de bus of taxi moeten hebben.
En verplicht op tijd rijden?
Een schande!
Er is geen klant gelijk!
Ik denk er dan ook hard over om opnieuw dit vervoer weer op mij te nemen.

Er valt veel te verbeteren op deze wereld.
Ik zal proberen om een klein beetje daaraan bij te gaan dragen.

Lycka
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2006 20:22

Re: connexion rolstoel vervoer.

Ongelezen bericht door Lycka »

Natuurlijk gaat er steeds meer mis bij connexion.Het is een groot lelijk
monster dat de hele vervoersmarkt in handen wil hebben.Kleine onder-
nemers worden uitgeknepen,zij die juist weten wat service en peroonslijke aandacht betekend kunnen slikken of stikken.
Aan de top grote jongens met vette salarissen,daaronder de regelaars
en daaronder chauffeurs die keihard de regels die opgelegd zijn uitvoeren,menselijkheid telt niet.
Snel en veel rijden(vervoeren)want dan verdien je nog wat.
Waar blijft de NMA in deze ???
De politiek doet hiet keihard aan mee,want ook voor de ministeries rijden deze heren en zo goedkoop mogelijk,want kwaliteit moeten de
chauffeurs maar waarborgen.
Wie zijn hiervan de dupe????? Juist de gewone mensen die moeten het
maar accepteren.Klagen helpt niet !!

Gesloten