LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bin-Du chineese stoomcabines ervaring

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
akker
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 aug 2005 08:08

Bin-Du chineese stoomcabines ervaring

Ongelezen bericht door akker »

Wie heeft er ervarind met een goedkoper merk van stoomcabines?
Je kan ze namelijk al voor 1300 euro kopen in duitsland net over de grens. merk is bin-du. Wie heeft hier al ervaring mee.
Er zit bijna alles op , alleen geen reductie (terugvoer van de stoom)maar wel een ventilator. er zit garantie op. voor dit geld kunnen we makkelijk een risicootje nemen.
Maar als iemand meer info heeft dan hoor ik het graag.

Gr

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Bin-Du chineese stoomcabines ervaring

Ongelezen bericht door hharteman »

Wij hebben ook zo'n Chinees ding voor 1800 euro gekocht.
Zelf opbouwen volgens de handleiding.
Tijdens de opbouw bleken de poten er krom onder te zitten waardoor hij niet waterpas te zetten was.
Na de poten deels afgezaagd te hebben en wat buigen was dat verholpen.

Toen ik de zaak opgebouwd had eerst de electronica kast maar is waterdicht gemaakt want die was zo lek als een mandje.
Toen alle stoom en waterleidingen maar is gefatsoeneerd en aangedraaid (NB: was er in gegooid).
Een aantal plastic dingen die er in gelijmd waren vielen er vanzelf af.
Eerst alles maar is vastgekit.
Aangezien ik de afvoer van de cabine helemaal niks vond heb ik die aangepast na het polyester aan de onderzijde gevlakt te hebben zodat het ook waterdicht zou worden.
Tijdens het in elkaar zetten diverse gaten die verkeerd waren geboord aangepast.

Nadat ik het ding in elkaar gezet had de constructie van de ventilatieafvoer veranderd. (NB zat gewoon een ventilator opgeschroefd) en een afvoerpijp op gecreeerd en stoomdicht gemaakt.)
De constructie van het polyester was zodanig dat de deuren zwaar liepen en heb de constructie moeten aanpassen met vulringen.
Toen het apparaat in gebruik ging bleek hij zo lek als een mandje en heb eigenlijk alle delen aan elkaar moeten kitten om hem waterdicht te krijgen.(NB: het ding staat in de slaapkamer op een tegeldeel).
Al met al wel een week bezig geweest om hem te installeren.

Het was niet de goedkoopste en heb hem na een pricefight van 2500 voor 1800 euro gekocht.
De assemblage is bagger (NB:kinderen van 10 die hem in China in elkaar zetten denk ik) en ik vraag mij af of ik ooit nog wel onderdelen van te krijgen zijn als het ding stuk gaat.
Volgende keer koop ik een nieuwe tegelzetter en bouw welweer een klassieke douche.

Advies...niet doen.

Gesloten