LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC - nieuwe marketing irritante truuk voor nieuwe klanten?!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
EdwinW

UPC - nieuwe marketing irritante truuk voor nieuwe klanten?!

Ongelezen bericht door EdwinW »

Waar kan ik hier een klacht kwijt op het forum over UPC? Ik kan niet aantonen dat ik alle keren door UPC ben gebeld, maar mijn relaas is als volgt.

Afgelopen dag ben ik diverse malen gebeld door een onbekend nummer. Nu zijn er dagen dat ik nooit een gesprek ontvang, dus op moment ik volgens de nummerweergave gebeld ben om:
15:52
16:36
18:29
19:18
20:17

Vervolgens kwam ik thuis en om 20:50 ging de telefoon, ik neem op, ik hoor een kiik en denk.... zeker opgehangen.
21:17 ... exact het zelfde

21:30 ... exact hetzelfde, maar ik hou de lijn in stand. Reden: ik mistte achteraf de tuut-tuut-tuut als iemand ophangt. Ik hoor het overgaan naar een ander toestel van een ander toestel drie maal over gaat en de verbinding wordt verbroken.

21:44 ... weer hetzelfde, ik hou de lijn in stand, het nummer wordt doorgeschakeld, na de tweede maal wordt opgenomen door een UPC medewerker met de naam of X. XXX heet. Ja, vraag ik stom verbaas. Wil hij een gespreke gaan beginnen over internet en telefonie. Op de rvaag waar zij het lef hebben om mij op deze manier te benaderen, wordt klakkeloos geantwoord hoe ik dan zo zeker ben of het UPC was. Op de vraag waar ik een klacht kon indienen, antwoorde de medewerker dat ik dat kan doen bij de politie en op de vraag wat zijn naam was, hing hij op.

Ik heb in ieder geval een klacht ingediend bij de KPN die mij de papieren zal opsturen en daarna eventueel een onderzoek zal opstarten.

Betekend dus, dat iedereen die niet van dergelijke colportage gewenst is, deze eerst de telefoon moet opnemen, zich na de klik en doorbellen zich bewust moet zijn dat het een colportage gesprek kan zijn. Breek je dat gesprek voordertijd af, wordt je vrolijk 45 minuten later terug gebeld!

Ik ben blij dat ik geen produkt van UPC betrek. Maar komt deze methode iemand bekend voor? Dat wat ik nu beschrijf heb ik niet eerder meegemaakt en ook nog nooit van gehoord.

Sjoerd_

Re: UPC - nieuwe marketing irritante truuk voor nieuwe klanten?!

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Bij je boosheid kan ik me iets voorstellen zeker gezien de manier waarop je te woord werd gestaan. Het lijkt er echter op dat er een storing gaande was bij UPC.

Sommige bedrijven doen aan telefoon terreur, erg vervelend. In de meeste gevallen kopen ze een lijst met telefoon nummers van een ander bedrijf. Let er altijd goed op aan wie je je gegevens opgeeft en onder welke voorwaarden.

Op de website van de OPTA kun je meer lezen over wat er wel en niet mag bij telemarketing. Je kunt daar ook een klacht indienen, of dat in dit geval terecht en zinvol is is aan jou. Kijk ook onder het kopje "Ik wil geen telemarketing-telefoontjes ontvangen".

http://www.opta.nl/asp/consumenten/tele ... marketing/

Gesloten