LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Siematic Alexandrium - onze ervaring tot nu toe

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Pfffff

Re: Siematic Alexandrium - onze ervaring tot nu toe

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 07 nov 2007 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Siematic Alexandrium - onze ervaring tot nu toe

Ongelezen bericht door loesjes »

ja sluiten kan, maar wil nog wel even toelichten naar lijntje toe.
alle onderdelen die ik genoemd heb, hebben te maken met de keukendealer.
dat moet ook wel want dat is het vergelijk wat jij wil maken namelijk
de dealer in duitsland en de dealer in nederland.
jij stelt dat het in duitsland beter af is dan in nederland en ik heb geprobeert door je eigen woordne te herhalen en door nog wat dingen toe te voegne jou duidelijk te maken dat dat dus niet op gaat.

Ik heb hetzelfde idee als pfffff dat je het niet wilt zien. nou ja jammer dan.

en ps een keukenzaak die bij het cbw is aangesloten is niet per definitie een goeie keukenzaak hoor......


en op je laatste vraag of de prijs van hunter een goeie prijs is, kan ik je geen antwoord geven, ik verkoop namelijk geen siematic
ik kan alleen mijn mening geven over de verkoopmethode die hunter heeft genoemd en ik kan mijn mening geven over de soms niet al te slimme adviezen die anderen hier hebben gegeven he lijntje....en heb geprobeert mijn mening gemotiveerd hier neer te tiepen

en om mij gaan we nu weer terug naar het oorspronkelijke topic onderwerp.

Pfffff

Re: Siematic Alexandrium - onze ervaring tot nu toe

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 07 nov 2007 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.

lijntje
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 dec 2005 10:17

Re: Siematic Alexandrium - onze ervaring tot nu toe

Ongelezen bericht door lijntje »

Laten we inderdaad maar naar het huidge topic gaan.

In mijn optiek heb ik alles correct vergeleken en ik zeg niet dat je naar DE moet gaan. Lees goed ik heb hem in NL gekocht.

Alle offertes precies hetzelfde (op oven en magnetron na), dus hoezo door bomen het bos niet meer zien.

1e prijs was gewoon schandalig hoog en geen onderhandeling mogelijk :? . In DE voor mijn gevoel eerlijke prijs meegekregen, wat mij meer houvast gaf voor in NL.

Eerste dealer deed nog steeds niets van de prijs af, andere dealer kon er ook niet aan tippen (dealer op dit forum genoemd als eerlijk en goedkoop) en de derde uiteindelijk wel.

Om alles netjes af te sluiten. Ik ben tevreden over het door mij gekochte product voor mijn prijs en ik heb wel wat aan DE gehad.

Nu is het aan "HunterV" om wel of niet naar DE of andere zaak te gaan.
Helaas kan hij niet bij Loesjes langs voor een Siematic of prijsadvies.

Het belangrijkste is dat je een goed gevoel over het geheel hebt. (service, prijs, garantie etc).

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Siematic Alexandrium - onze ervaring tot nu toe

Ongelezen bericht door loesjes »

Hunter is bij mij welkom hoor voor een advies en voor een prijs, maar met een siematic keuken kan ik hem niet helpen want die verkoop ik niet namelijk

Maar duitsland zal nog dichter bij zijn dan waar ik woon voor hunter :twisted: :twisted:

HunterV
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mar 2006 20:59

Re: Siematic Alexandrium - onze ervaring tot nu toe

Ongelezen bericht door HunterV »

ik heb inmiddels bij Siematic Alexandrium de offerte meegekregen, ruim voor de 6006, viel me niet mee kan ik zeggen. Daarover wordt een algemene korting gegeven van 25%. Ik krijg geen inzicht in de prijzen per kastje, apparaat etc. Ik heb nu wel een totaal overzicht van alle kastjes enzo. Die heb ik maar even naar drie Duitse keukenzaken gemaild met de vraag wat voor eindprijs zij gaan geven. Het zou toch prettig zijn als ik dit ook kan mailen naar 1 van de Siematic verkopers die af en toe op dit forum zitten (Scara & Jolynne). Wellicht kunnen zij direct beoordelen of de prijs & korting ok zijn, of dat ik beter verder kan gaan kijken.

Overigens bedankt voor alle reacties, ik doe er zeker mijn voordeel mee.

HunterV
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mar 2006 20:59

Re: Siematic Alexandrium - onze ervaring tot nu toe

Ongelezen bericht door HunterV »

...................................................................................................
Laatst gewijzigd door HunterV op 15 apr 2006 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Erik82
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2006 14:29

Re: Siematic Alexandrium - onze ervaring tot nu toe

Ongelezen bericht door Erik82 »

2x carousel
2x 60 cm laden
1x gootsteen
1x vaatwasser
1x 30 cm laden
1x kast voor vriezer en combi ongeveer 170cm
1x kast voor koelkast ongeveer 170
2x bovenkast 80cm

voor 6006 niet gelakt hebben we offerte voor 8000.

Exl. Montage en apparatuur.

Pfffff

Re: Siematic Alexandrium - onze ervaring tot nu toe

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 07 nov 2007 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.

10leon
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2006 15:09

Re: Siematic Alexandrium - onze ervaring tot nu toe

Ongelezen bericht door 10leon »

In onze vorige huis een keuken gekocht bij Goudsesingel in Rotterdam, redelijk goed gegaan allemaal. Totdat ze failliet gingen... en ja je kan wel eens een probleempje hebben met apparatuur en dan is het heel erg moeilijk om bij de nieuwe eigenaar (Cees van Hoogdalen, die we dus al "konden" zie hieronder) wat gedaan te krijgen. Kortom wel konden zelf contact gaan zoeken met de leverancier... We waren ook naar Siematic Zuidplein geweest, gesproken met Cees van Hoogdalen. Daar is het ook bij gebleven. Absoluut niet ons type.
Voor ons nieuwe huis naar Siematic in Den Haag gegaan. Geweldig!
Erg goed geholpen, leuke ideeen en alles liep vlekkeloos. Montage was trouwens ook super. Net bedrijf en komen afspraken goed na en dat hoor je toch niet vaak met aannnemers. Siematic Den Haag, Jan Sterenburg, echt een aanrader. En als je daar bent kan je gelijk leuk shoppen bij Hulsthof (woonwinkel).

HunterV
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mar 2006 20:59

Re: Siematic Alexandrium - onze ervaring tot nu toe

Ongelezen bericht door HunterV »

dank 10leon. Ik hoor van meerdere posters goede verhalen over Siematic Den Haag, ik ga er nu toch maar een afspraak maken.

Voor de dames/heren keukenverkopers, dit is mijn lijstje kastjes:

L-VORM TEGEN MUUR
* halfhoge kast tbv geintegreerde koelkast 145.5 x 60
* zijdebekleding hoge kast
* halfhoge kast tbv geintegreerde vriezer en koffiezetter 145.5 x 60
* zijdebekleding hoge kast
* bovenafdekpaneel 124x60
* onderkast met ladepaneel aan deur 67x60
* onderkast met ladepaneel aan deur 67x60
* onderkast met ladepaneel aan deur 67x60
* hoekonderkast met ladepaneel aan deur 67x125
* spoelelement met ladepaneel aan deur 67x120
* los frontmeubeldeur tbv geintegreerde vaatwasmachine 67x60
* onderbouwsokkel voor apparatuur 10x60
* halfhoge kast tbv magentron 145.5x60
* zijdebekleding hoge kast
* halfhoge apothekerskast 145.5x30
* zijdebekleding hoge kast
* bovenafdekpaneel 124x60

EILAND
* zijwandafdekpaneel voor onderkast 67.5x116.3
* onderkast met 1 lade en 2 uittrekladen in volle breedte 67x90
* onderkast met 1 lade en 2 uittrekladen in volle breedte 67x90
* zijwandafdekpaneel voor onderkast 67.5x116.3
* onderkast met ladepaneel aan deur 67x60
* onderkast met ladepaneel aan deur 67x60
* onderkast met ladepaneel aan deur 67x60

PLINTEN
plinten rondom eiland en alle kastjes tegen de muur

Graag jullie zinnige input over de prijsstelling alleen qua kastjes voor de 6006.

Dank weer iedereen.

Artonio
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2006 16:36

Re: Siematic Alexandrium - onze ervaring tot nu toe

Ongelezen bericht door Artonio »

Ben ook geweest in beide winkels maar ik moet zeggen, ik ben fantastisch geholpen!!

Ik moet zeggen dat ze in alex wel erg leuke en creative ideeen hebben. In Den-Haag ook maar heb een beter gevoel in rotterdam (kan raar lopen)

De ervaring die ik heb is dat er goed geluistert wordt en dat er mooie presentaties worden gemaakt. (in r'dam in het bijzonder) Ik begrijp alleen niet de ophef die hunter maakt omdat ik een goede prijs-kwaliteit verhouding heb gekregen. Ik vind voor het werk dat er ingestoken wordt, er best wat respect getoond mag worden?!

Maar goed wij hebben een keuze gemaakt en qua prijs scheelde beide winkels niet eens zoveel. Ik of liever wij moet ik zeggen hebben ons gevoel laten spreken en zijn toen in alex geslaagd. :P

HunterV
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mar 2006 20:59

Re: Siematic Alexandrium - onze ervaring tot nu toe

Ongelezen bericht door HunterV »

Dank Artonio voor je reactie. Ik ben ook zeer goed geholpen in Alexandrium. Er wordt veel tijd voor je uitgetrokken en al je wensen worden ook echt meegenomen in het ontwerp..... Aan de andere kant vind ik dat ook normaal. Je koopt tenslotte een keuken van een waarde waar je ook een leuke middenklasse auto van kan kopen, dan verwacht je ook een goede behandeling. En als het om zoveel geld gaat, is het ook logisch dat je zeker wilt weten dat je daarvoor de goede prijs betaalt.... De keuken business is daar zelf schuldig aan denk ik.

Ik heb inmiddels voor dezelfde uitvoering ook een offerte laten maken door de Tweede Kamer in Kaatsheuvel...en guess what? Ze zijn echt veel en veel goedkoper. Zie onderstaand overzicht:

Alexandrium bruto 56.000 euro, eraf 28% korting, komt op zo'n 40.000 euro.

Tweede Kamer kaatsheuvel, precies dezelfde keuken, zelfde kastjes, apparatuur en werkblad, inclusief montage 25.000 euro.

Zo'n verschil is dus niet te rechtvaardigen. Dan kan je dus nog zo goed geholpen worden, maar dat is dus nooit 15.000 euro verschil waard. Het bewijst mijn gevoel dat Siematic alexandrium de prijzen kunstmatig ophoogt (zoals al eerder vermeld op dit Forum).

Mijn overtuiging was (is) dat je echt goed moet rondshoppen met dezelfde keuken om de offertes echt goed met elkaar te vergelijken. Het gaat mij uiteindelijk niet om de zaak, verkoper, broodjes, kortingen etc. er is maar 1 ding wat telt, en dat is de prijs onderaan de streep.

Het forum heeft mij in ieder geval veel geholpen, het heeft me in ieder geval bewust gemaakt van de technieken en mechanismen in de keukenbrance. Ik heb daar mijn voordeel mee gedaan en dat scheelt me nu een hoop geld.

Bedankt iedereen voor de hulp en reacties (ook in andere postings)

Artonio
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2006 16:36

Re: Siematic Alexandrium - onze ervaring tot nu toe

Ongelezen bericht door Artonio »

Toch nog eventjes een reactie op hunter. Nu heb ik de aantal postings gelezen, maar toch kloppen er een aantal dingen niet. Sterker nog je spreekt je met een aantal dingen flink tegen...

Eerst verkeerde deur of model uitgerekend, oh ja toen weer niet en dan weer een lager bedrag dan dat je nu weer opgeeft?!?

Volgens mij kan je je beter richten op de zaken waar ze toe doen. Nl. serieus en oprecht met je keuken bezig zijn , VOORDAT je je aanmeld om je gal te spuwen.

Ik begrijp trouwens niet waar je de tijd vandaan haalt.

Maar goed, dit terzijde :?
Laatst gewijzigd door Artonio op 29 mar 2006 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

farang
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 mar 2006 15:15

Re: Siematic Alexandrium - onze ervaring tot nu toe

Ongelezen bericht door farang »

Hoi HunterV,

Lijkt mij een interessante aanbieding.... ;).
Ik heb op de site van tweedekamer gekeken, maar zie daar geen Siematic staan. Gaat dit dan nog over een Siematic keuken?

HunterV
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mar 2006 20:59

Re: Siematic Alexandrium - onze ervaring tot nu toe

Ongelezen bericht door HunterV »

Beste Artonio, ik begijp niet zo goed wat je probleem is?? Ik ben juist heel serieus bezig geweest met het onderwerp keukens. We hebben het tenslotte niet over kleine bedragen. Ik gebruik de input van iedereen voor mijn eigen beeldvorming. Wellicht gebruiken andere forum lezers mijn ervaringen weer...precies zoals het iedereen uitkomt. Ik vind het jammer dat je mijn reacties negatief uitlegt. Ik probeer juist constructief weer te geven wat mijn ervaringen zijn geweest, in de hoop anderen weer te behoeden van eventuele verkeerde keuzes. Kan me niet voorstellen dat dat verkeerd is. Als jij vindt dat je een goede keuze hebt gemaakt bij Alexandrium dan is dat toch helemaal prima. Het gaat tenslotte allemaal om de individuele ervaringen. De forumlezers pikken er dan toch wel uit wat ze nodig hebben. Groeten HunterV. PS. ...en maak je maar geen zorgen over waar ik de tijd vandaan haal :lol:

lotteterberg
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2006 12:48

Re: Siematic Alexandrium - onze ervaring tot nu toe

Ongelezen bericht door lotteterberg »

weet iemand het email adres van Keukenhuys de Tweede Kamer?
mvg Lotte

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: Siematic Alexandrium - onze ervaring tot nu toe

Ongelezen bericht door slik »


lotteterberg
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2006 12:48

Re: Siematic Alexandrium - onze ervaring tot nu toe

Ongelezen bericht door lotteterberg »

Slik,
Ik weet dat de Tweede Kamer onderdeel is van DMG maar wil graag het specifieke mailadres

ikkedus2
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 okt 2005 21:06

Re: Siematic Alexandrium - onze ervaring tot nu toe

Ongelezen bericht door ikkedus2 »


Gesloten