LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ongeboren baby verzekeren
-
Ongeboren baby verzekeren
Hallo
Weet iemand of het mogelijk is een ongeboren baby (vanaf 26 weken) te verzekeren.
Ik bedoel ziektekosten en begrafenis.
Alvast bedankt voor de reactie(s)
Weet iemand of het mogelijk is een ongeboren baby (vanaf 26 weken) te verzekeren.
Ik bedoel ziektekosten en begrafenis.
Alvast bedankt voor de reactie(s)
Re: Ongeboren baby verzekeren
Ziektekosten? Als de baby geboren is, is die automatisch verzekerd!!
Ja, bij veel begrafenisverzekeringen zijn kinderen automatisch meeverzekerd. Kijk je polisvoorwaarden erop na.
Ziektekostenverzekering lijkt mij ook geen probleem. Wel moeten kinderen aangemeld worden bij dezelfde verzekeraar als waar de wettelijke vertegenwoordiger(s) verzekerd zijn. Vraag even na bij je verzekeraar, maar ook it lijkt mij geen probleem.
Waarom stel je deze vraag trouwens?
Ziektekostenverzekering lijkt mij ook geen probleem. Wel moeten kinderen aangemeld worden bij dezelfde verzekeraar als waar de wettelijke vertegenwoordiger(s) verzekerd zijn. Vraag even na bij je verzekeraar, maar ook it lijkt mij geen probleem.
Waarom stel je deze vraag trouwens?
-
Omdat mijn dochter zwanger is, en ik haar dit aangeraden had.
Je weet maar nooit, en uiteindelijk moet er toch een verzekering komen.
Zelf had ze dit aan haar tussenpersoon gevr. maar die zei dat het niet mogelijk was.
Alleen ziektekosten was mogelijk op de eigen polis, maar daar deed hij ook moeilijk over.
Maar begrafenis vooraf regelen was niet mogelijk.
Maar stel je voor het kind is na 26 levens vatbaar, en er gebeurd wat moet het toch begraven worden, dan zijn de fin. problemen niet te overzien.
Je weet maar nooit, en uiteindelijk moet er toch een verzekering komen.
Zelf had ze dit aan haar tussenpersoon gevr. maar die zei dat het niet mogelijk was.
Alleen ziektekosten was mogelijk op de eigen polis, maar daar deed hij ook moeilijk over.
Maar begrafenis vooraf regelen was niet mogelijk.
Maar stel je voor het kind is na 26 levens vatbaar, en er gebeurd wat moet het toch begraven worden, dan zijn de fin. problemen niet te overzien.
Gefeliciteerd en het lijkt me verstandig om de boel goed op orde te hebben. De klap op zich is al te groot om er ook nog financieele problemen bij te krijgen.
Volgens mij is het zo dat vanaf de 26e week, de ongeborene voor de wet een persoon is => onder de 18 jaar => meeverzekerd in basispolis.
V.w.b. de uitvaartverzekering : indien kinderen meeverzekerd zijn, lijkt me dat dus gewoon geborgd.
Plus rijst ook nog de vraag of de ziektekosten in zo'n geval gezien worden als kosten gemaakt voor de moeder.
Bovendien is bij normale bevalling het ook zo dat als er nog neonatale zorg nodig is, dit gewoon gedekt is door de verzekering.
V.w.b. de uitvaartverzekering : indien kinderen meeverzekerd zijn, lijkt me dat dus gewoon geborgd.
Plus rijst ook nog de vraag of de ziektekosten in zo'n geval gezien worden als kosten gemaakt voor de moeder.
Bovendien is bij normale bevalling het ook zo dat als er nog neonatale zorg nodig is, dit gewoon gedekt is door de verzekering.
-
Koektrommeltje,
Allereerst gefeliciteerd met de zwangerschap van je dochter.
Ik heb mbt je vraag, voor als er tijdens de zwangerschap iets fout mocht gaan, even gekeken op de site van de Dela.
Daar staat het volgende:
Lieske
Allereerst gefeliciteerd met de zwangerschap van je dochter.
Ik heb mbt je vraag, voor als er tijdens de zwangerschap iets fout mocht gaan, even gekeken op de site van de Dela.
Daar staat het volgende:
Hopend op een verder zorgeloze zwangerschap, groetjes,Kinderen zijn vanaf hun geboorte verzekerd voor de Natura Uitvaartverzekering, mits aangemeld binnen 2 maanden na de geboorte. Levenloos geboren kinderen zijn eveneens verzekerd voor de Natura Uitvaartverzekering, mits ze na een zwangerschap van ten minste 24 weken ter wereld zijn gekomen. Voor kinderen tot 12 jaar geldt een aangepast DELA Basispakket en een vrij besteedbaar bedrag van € 123.
Lieske
-
Dat zijn de voorwaarden van DELA.
Kijk dit na in je eigen voorwaarden !!!
Kijk dit na in je eigen voorwaarden !!!
Zodra je een baby na de geboorte aanmeldt bij de zorgverzekeraar zijn ze verzekerd. Zolang het nog niet geboren is kan dat nog niet. Je moet bij de aanmelding namelijk enkele gegevens opgeven die je nog niet weet, zoals geboortedatum.
Onderstaande geldt uitsluitend indien er voor de zwangere moeder een overlijdens / uitvaart verzekering is afgesloten.
Het het kind levenloos wordt geboren, na de 24e week van de zwangerschap of overlijdt voor de 30ste dag na de geboorte, zal ten behoeve van de uitvaart ongeveer de helft van het verzekerde bedrag van de moeder worden uitgekeerd.
Indien het kind levend wordt geboren dient het zo snel mogelijk aangemeld te worden bij de ziektekosten maatschappij.
Het het kind levenloos wordt geboren, na de 24e week van de zwangerschap of overlijdt voor de 30ste dag na de geboorte, zal ten behoeve van de uitvaart ongeveer de helft van het verzekerde bedrag van de moeder worden uitgekeerd.
Indien het kind levend wordt geboren dient het zo snel mogelijk aangemeld te worden bij de ziektekosten maatschappij.