LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internet ADSL-Family + telefonie van Wanadoo.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
GeorgeM
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2006 20:13

Internet ADSL-Family + telefonie van Wanadoo.

Ongelezen bericht door GeorgeM »

Overstappen naar Wanadoo is de grootste vergissing die me de laatste jaren is overkomen.
Als je heel lang bij een provider geweest bent wordt je abonnement relatief duur omdat je lid werd in een tijd dat dit medium veel duurder was. Dus maar eens overgestapt op een andere provider, dacht ik.
Wanadoo leek met een goed verhaal te komen: snel en voordelig.
Die snelheid die ze aanbieden kan ik al niet halen omdat, en daar kwamen we pas na heel veel 0900 telefoontjes (helpdesk met knullige medewerkers) achter, de usb-hub die ik gebruik om twee computers op het Internet aan te sluiten niet ondersteund werd. 3Com maakt perfecte spullen maar de moderne Wanadoo Live-box communiceert daar niet mee.
Jammer, een jasje uitgedaan t.o.v. m'n vorige provider.
Dan de telefonie. Ik kwam er achter dat mensen die ik belde de telefoon niet opnamen, de telefoon ging soms niet eens over. Ik kon amper nog vanuit huis bellen. Via m'n mobiele telefoon of op m'n werk lukte het vaak wel. Toen ik er achter kwam dat het aan Wanadoo moest liggen heb ik weer, met m'n mobiele telefoon, de helpdesk gebeld.
Ja dat klopt, zei de medewerker, u moet het basisstation van de telefoon binnen één meter vanaf de live-box gaan plaatsen. Toen ik zei dat dat onmogelijk was en ik geen zin had in een verbouwing voor die verplaatsing vertelde men mij dat het spijtig was voor me. Ik zat vast aan een contract voor nog 10 maanden.
Een aangetekend schrijven met een opzegging wegens het leveren van een wanprodukt heeft zelfs na nog twee telefoontjes (met m'n mobieltje naar 0900 nummers) geen reactie opgeleverd.
Het enige wat ik kreeg was een automatisch schrijven waarin gedreigd werd met hoge kosten als ik de automatische overschrijving stop.

Als u wilt overstappen naar Wanadoo...........bezint eer u begint !!
Het vervolg van dit bizarre verhaal komt hier te staan............

Sjoerd_
Berichten: 187
Lid geworden op: 14 dec 2005 14:14

Re: Internet ADSL-Family + telefonie van Wanadoo.

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

De aan te houden werkwijze in een geval als deze is als volgt.

Onderzoek op welke manieren Wanadoo zich niet aan de tussen u en Wanadoo gesloten overeenkomst houdt. Stel Wanadoo schriftelijk in gebreke en geef ze een redelijke termijn (bijvoorbeeld twee weken) om de genoemde problemen op te lossen.
Indien Wanadoo niet in staat blijkt zich aan het contract te houden en daarbij de problemen niet binnen de redelijke termijn heeft opgelost kunt u het contract openbreken.
Stuur nogmaals een brief richting Wanadoo en vermeld daarin dat je niet langer gebruik maakt van de diensten en de betaling zult stopzetten. Vat daarbij nogmaals het hele zaakje kort samen en verwijs naar je eerdere brief.

Het enige waar ik een klein beetje bang voor ben is dat u mogelijk ietwat wankel staat in uw verhaal. Het zou mij niks verbazen als alle door u genoemde 'gebreken' keurig gedekt zijn in het contract.

Succes in ieder geval en vergeet niet dat u altijd binnen kunt stappen bij een rechtswinkel in de buurt voor gratis juridisch advies! Het zou vervelend zijn als Wanadoo haar dreigement met betrekking tot de hoge kosten waar kan maken door een misstap van uw kant. Denk daarbij aan incasso bureau's en een eventuele stap naar de rechter.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Internet ADSL-Family + telefonie van Wanadoo.

Ongelezen bericht door ?? »

Dat van die USB-hub is trouwens niet zo gek. Als je meerdere computers aan moet sluiten, kun je dat sowieso het beste via een ethernet router doen. USB kan de snelheden die Wanadoo aanbiedt niet eens aan...

GeorgeM
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2006 20:13

Re: Internet ADSL-Family + telefonie van Wanadoo.

Ongelezen bericht door GeorgeM »

Het is niet een USB-hub, ik vergis me daarin, het is een hub van 3 COM waar op staat 8-PORT 10/100Mbps Dual Speed Hub voor netwerkkabelverbindingen. Volgens een expert zou dat gewoon moeten werken.

mabo
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2006 23:09

Re: Internet ADSL-Family + telefonie van Wanadoo.

Ongelezen bericht door mabo »

Ik ben zelf in februari overgestapt van Tele2 (voorheen Zonnet) naar Wanadoo-Family. Binnen twee weken alle hardware in huis, lekker snel. Toen begon de ellende : geen internetverbinding.
Suf gebeld met de helpdesk (erg ondeskundig en vaak knullig). Bleek er een probleem in de wijkcentrale te zijn (had al zo'n donkerbruin vermoeden).
Al met al heeft het ruim een maand geduurd en ben nu zo'n €85,- "lichter" aan extra internetkosten (inbellen via modem) en bellen met deze fantastische helpdesk.
Daarbij hebben ze zich ook nog de moeite genomen om alvast vanaf 13 februari te factureren terwijl de storing pas op 10 maart was opgelost.

Heb een keurige brief naar het hoofdkantoor gestuurd met een "schadeclaim" voor mijn extra gemaakte kosten en teveel gefactureerde abonnementsgeld.

Wanadoo heeft schriftelijk bevestigd dat de teveel gefactureerde abbo kosten wordt terugbetaald, maar dat conform hun "Algemene Voorwaarden" er geen "schade" wordt uitgekeerd. Wel overwegen ze nog om mij een maand "gratis" internet aan te bieden.

Resumerend :
Kijk goed de algemene voorwaarden na alvorens een abonnement af te sluiten. Bij dit soort en andere "standaard" problemen heb je in 99% van de gevallen juridisch geen poot om op te staan.
Suc6 verder.

Rubenve
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2005 23:33

Re: Internet ADSL-Family + telefonie van Wanadoo.

Ongelezen bericht door Rubenve »

Beste George,

Die hub zou gewoon moeten werken hoor. Het merk doet er in principe weinig toe, het gaat erom wat het apparaat doet.
Zelf heb ik ook een Wanadoo Family abbonement (overigens totaal geen problemen hier maar dat terzijde *klop* *klop*) en ik heb gewoon mijn switch/router ertussen gezet. Met een hub is het in principe nog eenvoudiger, omdat een hub simpelweg alle data doorsluist. De Livebox communiceert helemaal niet met die hub, hij stuurt en ontvangt alleen maar data van je hub, dus of je nou een 3Com of een Hashiwaka hub van de Aldi ertussen zet maakt geen jota uit. Je bent dus verkeerd geinformeerd door de Wanadoo helpdesk (verbaast me trouwens niets) en het probleem ligt waarschijnlijk ergens anders.

Het telefonie deel ben ik ook niet zo over te spreken. Het niet kunnen bellen heb ik hier geen last van, maar de geluidskwaliteit is nou niet bepaald goed. Maar goed als ik de verhalen hier zo lees klaag ik niet. :D

Gesloten