LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 versus 0900

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
honeymoon

Tele2 versus 0900

Ongelezen bericht door honeymoon »

Voor jullie gaan lezen A.u.b ze moeten hier wat aan doen help help

geachte allemaal :wink:

sorry, ik ben freddy kom uit drenthe en ik ben helemaal gek nu. Mijn verhaal gaat als volgt mijn ex vriendin heeft ooit is het telefoon nummer over moeten nemen van haar moeder ( overleden) die zich ooit is had aan gemeld voor tele2 ondanks hoor ik dat alle 0900 nummers ook door worden gerekend naar tele2 was voorheen KPN.
het volgende is dat ik een vriendin heb in Thailand ( al met al, al duur genoeg). dus ga je opzoek naar een manier om toch maar te gaan besparen op het gebied van telefooneren. Dus is het een feit dat je het internet is afstruind op zoek naar aanbieders ( tip www.bellen.com + www.televergelijk.nl). Zo kwam ik tegen www.firstnumber.nl ik dacht dat ik via 09000400541 voor 4,5 cent per/minuut belde. want dat hoor ik duidelijk voor ik het land en telefoon nummer van mijn thaise schoonheid draai. Tot dat ik tegen mijn verbaasing in ondanks ineens werd afgesloten en hoorde dat tele2 om administratiefe redenen mij had geblokt. Ik bel en hoorde dat ik vanaf 8 maart tot 17 maart voor 216 euro had gebelt !!!!!! ik zeg hoeveel? jawel meneer u draait 09000400541 50 cent per/minuut. heb gelijk aangegeven dat ik wordt bedrogen maar daar wisten hun niks van?? Ik baal als een stekker en ik denk dat er heel veel mensen zijn die namelijk opdeze manier snel van hun verliefdheid centjes afkomen.

Graag zou ik me dan ook ooit is als getuige willen aanmelden als het gaat om dit soort praktijken. Met name de 0900 nummers moesten eens goed tegen het daglicht worden gehouden met hun mooi cijfers als 2 cent 3 cent 4 cent vanaf vast naar nederland naar het buitenland.

Heb KPN gebeldt en die doet er nu alles aan om maar voor eens en altijd van tele2 af tekomen want daar werd en ben ik nog ZIEK VAN .

M.v.g Freddy bezema

maybe

Re: Tele2 versus 0900

Ongelezen bericht door maybe »

Als ik je verhaal gooed begrijp (wat overigens een hele klus was, want van duidelijk schrijven heb je nog niet gehoord) heb je via zo'n speciaal 0900 nummer met thailand gebeld, echter heeft tele2 jou het normale tarief berekend.

Ik zou bij tele2 eerst een specificatie van je rekening opvragen, als het goed is kun je op die specificatie zien dat je inderdaad die 0900 nummers gebeld hebt en dan heeft tele2 geen poot om op te staan.

Redje

Ongelezen bericht door Redje »

Na even zoeken staat op de site van tele2 dat per 8 maart de kosten voor 0900 nummers ook via tele2 verloopt.
Maar goed nieuws, per 8 maart gaan voortaan al uw gesprekskosten via Tele2! Zo heeft u 1 duidelijk overzicht van alle gesprekken die u per maand voert op de gratis specificatie die u bij uw nota ontvangt van Tele2.
Zo goed is dat nieuws dus niet. Als je een 0900 nummer belt dan hoor je het tarief. Blijkbaar gooit tele2 daar een flinke toeslag bovenop, iets wat volgens mij onrechtmatig is. (als je belt vanaf een vaste telefoon).

Ik zou hier dan ook flink bezwaar tegen maken. En daarnaast 1 tip: gooi heel die 1602 eraf en meldt je aan bij bel1643.nl. Als je vriendin een mobieltje heeft bel je haar voor 3,5 cent per minuut. En daarnaast bel je in nederland dag en nacht gratis (wel starttik) zonder abonnementskosten etc. Wel zelf 1643 intoetsen, maar ach, dan hou je het zelf allemaal in de hand.

honeymoon

Hoi,
Nog bedankt voor de tip maar 1643? Is dit wel betrouwbaar?
Ik lees geen voorwaarden op hun site!!!

Zou toch eerst wel wat meer info willen!

Lieske1958

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Hoi Redje,

1643 is goedkoop, maar daar betaal je op dit moment 8ct per minuut van vast naar mobiel.
Starttarief 9 ct.

Voor gesprekken van vast naar vast betaal je op dit moment 0 (nul) ct met een start tarief van 5 ct.

Dat staat verstopt op de "printbare" versie.
Helemaal naar rechts scrollen en daar staat het, verdekt opgesteld.

Honeymoon (pas getrouwd ???? :lol: ),
Alles wat je moet weten van 1643 kun je op hun site lezen.
Geen verborgen dingetjes.
Gewoon alles aanklikken en lezen.
Ik ben zeer tevreden. En nee, geen aandelen.

Lieske

Redje

1643 is zeker betrouwbaar (ook geen aandelen).

De enige MOGELIJKE nadelen zijn:
-Je moet altijd zelf 1643 intoetsen
-Incasso niet altijd op hetzelfde moment (ze wachten totdat je een bepaald bedrag hebt verbeld)
-tarieven kúnnen wijzigen, stel daarom altijd in dat je het tarief vantevoren wilt horen.

Maar deze paar kleine nadelen wegen niet op tegen de voordelen:
-supergoedkoop naar het buitenland bellen, soms zelf 0 cent p.m. ;
-supergoedkoop van vast naar mobiel (8 cent p.m.) ;
-gratis bellen naar heel nederland naar vaste lijnen (startik 5 cent)
-GEEN abonnementskosten, GEEN verplichtingen. Wil je er niet meer mee bellen dan druk je gewoon geen 1643 meer vantevoren in.

Ik bel al jaren hiermee (1609 / 1601 / 1643 / 1949 zijn allemaal van zelfde moedermaatschappij)

honeymoon

Wat zijn jullie bevindingen op het gebied 0900 nummers die zelfs al vanaf 2 cent van vast naar mobile ( thailand) gaan.

O ja mijn naam honeymoon nee nee nog niet maar was het het alvast maar zo :wink:

Redje

Ik heb daar geen ervaring mee honeymoon. Maar jij inmiddels wel. Zolang je nog via tele2 belt zou ik geen 0900 nummer bellen.

Verder is het zo dat de tikken ingaan op het moment dat jij het 0900 nummer hebt gebeld en daarna een kiestoon krijgt. Is de persoon niet thuis of komt de verbinding niet tot stand dan heb je toch kosten gemaakt.

Ik zou zeggen zoek eerst eens uit hoe het zit met 0900 en tele2.

honeymoon

klopt Redje maar als ik normaal een rekening van 200 per maand heb in nu in 9 dagen dan is er toch wel iets mis? :?

fuiduif

Ongelezen bericht door fuiduif »

Ik zou eerst even de nota afwachten voordat je allerlei vermoedens plaatst. Op de nota zal duidelijk worden waar de kosten vandaan komen.

honeymoon

doe ik maar de kosten zijn door tele2 mondeling medegedeeld

Gesloten