LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld "gekregen" van Aegon Spaarbeleg en wat nu=

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
Marion59
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jan 2006 11:47

Geld "gekregen" van Aegon Spaarbeleg en wat nu=

Ongelezen bericht door Marion59 »

Hoi allemaal,

Eind februari liep mijn contract af bij Sprintplan-Spaarbeleg en ik heb nu het `riante` bedrag van 660,37 euro gekregen! Dat hadden ze als volgt berekent: Waarde van mijn Sprintplan is 9.168,76 euro minus het door Spaarbeleg geleende bedrag van 8.508,38 is 660,37 euro!

Wat moet ik nu doen? Weer een brief schrijven en eisen dat ik het gehele bedrag wil hebben van de waarde van mijn Sprintplan? Of blij zijn dat ik nu nog wát heb ontvangen?

En zijn er nog meer gelukkigen die nog wát kregen?

Groetjes, Marion

cornelia88
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 jun 2005 23:02

Re: Geld "gekregen" van Aegon Spaarbeleg en wat nu=

Ongelezen bericht door cornelia88 »

Hele goede vraag..

Mijn sprintplan loopt ook binnenkort af en mijn waarde was ook positief!

Bij een eventuele nietigheid van de sprintplannen, wordt je eventuele positieve saldo dan weer van je inleg afgetrokken ofzo?

Marion59
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jan 2006 11:47

Re: Geld "gekregen" van Aegon Spaarbeleg en wat nu=

Ongelezen bericht door Marion59 »

Hoi Cornelia,

Dat zou ik niet weten, maar ik denk wel dat we dóór moeten gaan met eisen dat we het hele bedrag (in mijn geval dus 9.168,75 euro) zullen ontvangen! Zó beroerd staat Aegon er financieel niet voor dacht ik!!!

Groetjes, Marion

Marion59
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jan 2006 11:47

Re: Geld "gekregen" van Aegon Spaarbeleg en wat nu=

Ongelezen bericht door Marion59 »

Hoi allemaal,

Ik kreeg vandaag de officiele afwijzing voor het uitbetalen van het hele bedrag van Sprintplan, ondanks mijn eerdere brief waarom ik het geld nu juist zo goed zou kunnen gebruiken. Ik heb dus MS en ik wilde er een 2e hands Canta van kopen, zodat ik wat mobieler en zelfstandiger zou zijn. Ik had al een aanbetaling gedaan, maar ben dus niet "zielig" genoeg dat ze mij wél zullen uitbetalen? Ze zeiden tegen mij dat ze dat bij sommigen wel zouden doen, maar aan wie dan wel? En wat moet je dan als reden opgeven? Ik heb een laatste brief teruggeschreven dat we gewoon doorgaaan met procederen en dat het recht zal zegevieren! Ja toch???

Door de telefoon lezen ze gewoon een standaardpraatje voor en verder kan niks ze wat schelen! Oh, wat hoop ik dat ze zullen verliezen!!! Ze schermen steeds maar met hun welkomstgeschenk(?) waarin ze zo duidelijk de spelregels hebben vermeld, jaja! Al die tijd heb ik en vele anderen de winstbrief gekregen met mooie praatjes, maar nooit een berichtje er bij dat het momenteel heel slecht gaat met hun beleggingen. Ja, als je een beroepsbelegger bent weet je dat, maar ik denk dat nu vooral de naïevelingen zoals ik hier de dupe van zijn. Ik heb er in elk geval wel € 660,37 aan overgehouden, maar ben eigenlijk voor bijna € 3000,00 het schip ingegaan! Wat nou beleggen? Je kan je geld dus maar beter op een spaarrekening zetten!!! Dat heb ik hier wel van geleerd! En dat Aegon een kl...bedrijf is!!!

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Geld "gekregen" van Aegon Spaarbeleg en wat nu=

Ongelezen bericht door Consumentt »

Jij bent een mooi voorbeeld van slachtoffers maken door Spaarprut.

Omdat het allemaal zo riscoloos, succesvol en lucratief werd voorgeschilderd zijn er heel veel mensen ingestonken die geen geld teveel hadden om aan dit trut product mee te doen maar mensen die wilden sparen voor studie, aanvulling pensioen etc.

Allemaal grandioos gedupeerd door de misleiding van Saarprut.

Annykrijger
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 nov 2005 18:17

Re: Geld "gekregen" van Aegon Spaarbeleg en wat nu=

Ongelezen bericht door Annykrijger »

Ja wij zijn er ook ingestonken, wij wisten niet dat het beleggen was. Maar wat wij lazen was het zeker dat je f15.000. terug zou krijgen. Wij dachten wij willen een aanvulling op het pensioen, nou nee dus.
Wij zijn er achter gekomen dat het een lening was door onze accountend, hij zei jullie hebben een lening lopen bij AEGON. Wij waren helemaal verbaasd want wij lenen NOOIT! :evil:
Direct gebeld naar AEGON kletspraatje moeten aanhoren en gezegd dat wij per direct wilden stoppen. Dat kon maar dan moesten wij die zogenaamde lening aflossen. :idea:
Wij hebben besloten om dus door tegaan betalen met gebakken lucht. Wij hebben een aantal vragen gesterd aan AEGON , jullie hadden een profiel schets moeten maken van ons, dan hadden jullie geweten dat wij aandelen bezitten maar altijd ons eigen geld terug willen hebben.
Dat hebben ze dus niet gedaan, verder gevraagd per brief een kopie waar mijn handtekening op staat ook niet ontvangen.
Ik kan een ding zeggen ik wil nooit van leven ooit weer iets met AEGON te maken hebben! Geen verzekering enz. zou hem terstond opzeggen.
Wat mij ook verbaasd, is hoe is het mogelijk dat alle geld weg is. Die gene die dat op zijn geweten heeft moet op staande voet ontslagen worden. Vind het vreemd dat zo'n groot bedrijf zich voor zoiets leend:!:
Wij zijn in juli dit jaar klaar met betalen met gebakken lucht, maar ik voel met een ieder mee die erin is gestonken!!!!

Gesloten