LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is de waarde van een offerte? (cv-ketel)

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
103720
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2006 20:11

Wat is de waarde van een offerte? (cv-ketel)

Ongelezen bericht door 103720 »

Een vraagje; enige tijd geleden heeft een firma bij ons een cv-ketel geinstalleerd compleet met afvoer e.d. We hebben de eigenaar eerst uitgenodigd om een offerte te laten maken en hebben hier ook duidelijk aangegeven waar de afvoer van de ketel gemaakt moest worden. Snel daarna hebben we een schriftelijke offerte binnengekregen waarin o.a. het volgende is omschreven:

- Het leveren en monteren van de benodigde materialen om de ketel aan te sluiten.
- Het geheel bedrijfsgereed opleveren.
- Het monteren van een vulkraan en afvoer t.b.v. de cv en een extra tapkraan nabij de cv op basis van regie
-Bovengenoemde leveringen en werkzaamheden kunnen wij u aanbieden voor de prijs van € x.xxx.xx

We hebben deze offerte goedgekeurd en de firma opdracht gegeven om de zaken, omschreven in de offerte, uit te voeren. Op het moment dat de installateur bij ons thuis kwam wist hij niet dat hij ook de afvoer moest maken. We hebben hem duidelijk gemaakt dat dit wel was afgesproken en dat dit ook zo in de offerte was omschreven. Hij heeft toen met de eigenaar gebeld en deze heeft hem ook gezegd dat de afvoer gemaakt moest worden.

Nadat alles goed was verlopen kregen we enige tijd daarna de factuur waar echter een extra regel was toegevoegd met daarop de mededeling dat er 150 Euro extra in rekening werd gebracht voor het maken van de afvoer en voor een extra kraan. Hier waren wij het dus niet mee eens omdat toch, naar onze mening, duidelijk in de offerte stond omschreven. We hebben direct een email naar de firma gestuurd met de mededeling dat we het hier niet mee eens waren. Daarop werd niet gereageerd. Deze week kregen we een herinnering voor het openstaande bedrag van 150 Euro (de rest van de factuur hebben we wel betaald). Hierop hebben we weer via de mail gereageerd en kregen hierop wel een reactie. Er werd geschreven dat de rekening (van 150 Euro) voor de afvoer was zoals omschreven in de offerte. Wij hebben daarop gereageerd met de melding dat wij dat niet uit de offerte konden opmaken. Hierop werd gereageerd met: "Er staat in de offerte duidelijk op basis van regie,wat inhoud dat dit verrekend word anders had ik het erbij geteld en was je duurder uit."

Ik heb aangegeven dat ik "op basis van regie" toch iets anders vind dan dat ik daaruit moet concluderen dat er daarna nog nagefactureerd kan worden. Zeker omdat in de offerte duidelijk staat dat alle zaken voor het bedrag zouden worden uitgevoerd.

De leverancier blijft echter volhouden dat wij die 150 Euro moeten betalen. Wij zijn echter een andere mening toegedaan.

Wie kan mij helpen op welke manier ik de leverancier duidelijk kan maken dat wij die rekening niet hoeven te betalen?

Alvast bedankt voor de moeite.

miraltje
Berichten: 155
Lid geworden op: 26 okt 2003 16:09

Re: Wat is de waarde van een offerte? (cv-ketel)

Ongelezen bericht door miraltje »

u zult dit toch moeten betalen ondanks de prijs die is afgesproken.

het maken van de extra tapkraan en de afvoer is nl op basis van regie werk, wat niks anders betekend dan "installeren op basis van uurloon"

Het leveren en monteren van de benodigde materialen om de ketel aan te sluiten.
- Het geheel bedrijfsgereed opleveren.
-
-Bovengenoemde leveringen en werkzaamheden kunnen wij u aanbieden voor de prijs van € x.xxx.xx
de ze wqerkzaamheden valleen onder aangenomen werk, hier heeft u voor getekend.

Het monteren van een vulkraan en afvoer t.b.v. de cv en een extra tapkraan nabij de cv op basis van regie

dit echter heeft u wel voor getekend, maar dan in de zin van akkoord gaan met de werkzaamheden op basis van regiewerk.

een beetje raar dat moet ik toegeven, maar daar heeft u wel voor getekend.

als u niet begreep wat regie betekend, dan had u dat kunnen navragen.
het is uiteindelijk een boel geld.

zie dit als een wijze les voor de volgende keer.

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Wat is de waarde van een offerte? (cv-ketel)

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Ik zeg het nog maar eens een keer.

Accepteer NOOIT een offerte met stelposten of onder regie of hoe ze het ook willen noemen.

Is iedereen de bouwfraude affaire alweer vergeten?

cyberson
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 feb 2006 19:46

Re: Wat is de waarde van een offerte? (cv-ketel)

Ongelezen bericht door cyberson »

dus betalen want idd op regie betekend op uurloon

ing. J
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:49

Re: Wat is de waarde van een offerte? (cv-ketel)

Ongelezen bericht door ing. J »

Regie is o.b.v. nacalculatie. Je kunt wel een specificatie vragen met exacte materiaalkosten en gewerkte uren. Erg sterk sta je (zeker achteraf) nooit. Regie is carte blance. Men had ook deze werkzaamheden mee kunnen nemen in de offerte. Of je dan goedkoper uit was geweest bewijfel ik. Bouwfraude heeft hier overigens weinig relatie mee.

Succes

Gesloten