LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] is de 3,6% spaarrente van AT-bank de beste keus?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.

is de 3,6 % spaarrente van AT-bank de beste keus ?

ja! want risico's zijn er niet ivm garantie E 20000 DNB
11
52%
nee! te weinig service en/of liever geen buitenlandse bank
3
14%
ergens tussenin, maar heb wel interesse
7
33%
 
Totaal aantal stemmen: 21

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: is de 3,6% spaarrente van AT-bank de beste keus?

Ongelezen bericht door Inter »

Ik zit al vanaf 2003 bij deze bank.
Heb zelfs ook deposito`s van 4.5% gehad .
Er zijn absoluut geen voorwaarden .
Ook die 1% opnamekosten wat hier wordt gezegd is grote onzin.

Verder ,dus een hoge rente die niet extreem verandert.
http://www.spaarhulp.nl/rekeninggegeven ... arrekening

Vergelijk het maar.
En inderdaad duurt het overboeken wel eens wat langer (niet altijd) maar ik zie dit niet als een probleem.
Dat deze bank van een Russische moederbank kan mij niet schelen.

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: is de 3,6% spaarrente van AT-bank de beste keus?

Ongelezen bericht door hera »

4.1 was geloof ik de jeugdspaarrekening. Rentebedrag fluctueert dus..

bruggeman
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:17

Re: is de 3,6% spaarrente van AT-bank de beste keus?

Ongelezen bericht door bruggeman »

Ik ben bijzonder tevreden met de ATB bank, geeft de hoogste spaarrente van Nederland.
Ik heb voor mijn 2 dochters beide een spaarrekening geopend.
Er is geen Bank in Nederland, zelfs niet met een internet spaarrekening die meer dan 3.76 % geeft.
J e mag inleggen wat je wilt, en afhalen wat je wilt, het kost je niets.

Het maakt mij niet uit dat de moederbank uit Rusland komt, de nederlandse bank garandeert toch € 20.000.- per rekening.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: is de 3,6% spaarrente van AT-bank de beste keus?

Ongelezen bericht door Jonjo »

Tot 40000, 00.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: is de 3,6% spaarrente van AT-bank de beste keus?

Ongelezen bericht door SJZ »

En als je samen met een partner een rekening opent dan doe je natuurlijk een en/of rekening, dan is er 80.000 gegarandeerd.

Overigens: in die 80.000 zit ook je aangegroeide rente. Wellicht dus verstandig er niet meer dan 77.000 op te zetten, en in januari telkens je rente er weer af te halen.

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: is de 3,6% spaarrente van AT-bank de beste keus?

Ongelezen bericht door jimmie »

Voor enkele rekeninghouders is het 20000 euro. Voor en/of rekeningen is het 40000.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: is de 3,6% spaarrente van AT-bank de beste keus?

Ongelezen bericht door SJZ »

Ja, dat waren de grenzen voordat ze werden verdubbeld.

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: is de 3,6% spaarrente van AT-bank de beste keus?

Ongelezen bericht door jimmie »

verdubbeling? op de site van dnb staat nog steeds 20000:

http://www.dnb.nl/dnb/pagina.jsp?pid=tcm:12-40147-64

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: is de 3,6% spaarrente van AT-bank de beste keus?

Ongelezen bericht door jimmie »

Ah, ik zie het al, men *wil* het verhogen:

http://www.dnb.nl/dnb/pagina.jsp?pid=tcm:12-72336-64

Tot die wet door de kamer is kun je je dus beter beperken tot 20000/40000 als je niet teveel risico wilt lopen. Al krijgen van der Hoop-slachtoffers ook meer zie ik.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: is de 3,6% spaarrente van AT-bank de beste keus?

Ongelezen bericht door SJZ »

Tot die wet door de kamer is
Volgens mij is het geen wet. Het is een besluit van de minister op basis van de wet toezicht kredietwezen. (algemeen verbindend verklaren van de CGR).

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: is de 3,6% spaarrente van AT-bank de beste keus?

Ongelezen bericht door jimmie »

Heb de brief van zalm er even bijgezocht via Parlando:
http://www.tweedekamer.nl/documentatie/ ... /index.jsp

Vindplaats: Kamerstuk 2005-2006, 30300 IXB, nr. 30, Tweede Kamer

Hij zegt daar:

Alles afwegende heb ik besloten om, ten laatste in het kader van de Wft (wet financieel toezicht), voor te stellen de maximale vergoeding te verhogen tot € 40.000.

Het is dus nog steeds een voorstel voor zover ik het zo lees. In hoeverre dit via een wet of een besluit geregeld moet worden valt buiten mijn expertise.

Verder gaat hij in de brief in op het feit dat hij nog nader onderzoek wil doen naar welke vorm het garantiestelsel in de toekomst moet krijgen.

The Wizard
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 apr 2005 15:46

Re: is de 3,6% spaarrente van AT-bank de beste keus?

Ongelezen bericht door The Wizard »

Er wordt door Zalm naast een verhoging van 20 naar 40 duizend echter ook gesproken over een eigen risico, maar heeft iemand enig idee wat dat inhoudt?

pé_pé
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2006 11:07

Re: is de 3,6% spaarrente van AT-bank de beste keus?

Ongelezen bericht door pé_pé »

Ik hoor hier nog niemand over het merkwaardige feit dat je bij de Amsterdam Trade Bank geen eigen rekeningnummer krijgt, maar moet overboeken naar een centraal rekeningnummer, met je accountnummer als mededeling. Dat kan bijna niet anders dan handmatig verwerkt worden en dat is foutgevoelig.

Ik heb sinds kort een rekening bij die bank. Op mijn eerste afschrift stonden twee bedragen: mijn eerste inleg en een tweede bedrag van een mij onbekende persoon. Waarschijnlijk wordt dat bedrag binnenkort gewoon teruggeboekt, maar ik bedacht me dat daar voor mij wel een risico ligt: Als iemand erin geslaagd is mijn aanmeldigsformulier te onderscheppen tussen brievenbus en bank, kan die zichzelf er eenvoudig als tweede-tegenrekeninghouder bij hebben geschreven: dat vakje blijft immers gewoon leeg. Als deze persoon vervolgens binnen twee weken na mijn boeking een bedrag heen- en terugboekt, is hij tweede rekeninghouder, zonder dat ik het (zeker) kan weten. Als hij op een dag besluit "onze" spaarrekening leeg te maken, helpt geen bankgarantie mij... :roll:

The Wizard
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 apr 2005 15:46

Re: is de 3,6% spaarrente van AT-bank de beste keus?

Ongelezen bericht door The Wizard »

Ik hoor hier nog niemand over het merkwaardige feit dat je bij de Amsterdam Trade Bank geen eigen rekeningnummer krijgt, maar moet overboeken naar een centraal rekeningnummer, met je accountnummer als mededeling.

Dat viel mij ook al op ja. Dit deden sommige andere banken in het verleden ook, zoals Spaarbeleg. Later werd dit veranderd en kreeg iedereen een eigen rekeningnummer, wat een stuk prettiger voelt.

Jurjen
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jun 2006 19:10

Re: is de 3,6% spaarrente van AT-bank de beste keus?

Ongelezen bericht door Jurjen »

Brengt zo'n eigen rekeningnummer voor een bank ook extra kosten met zich mee? Ik vind het wel een aardig idee zo'n rekeningnummer, maar als ik daardoor een lager rentepercentage krijg...

jol@nd@
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jun 2006 22:31

Re: is de 3,6% spaarrente van AT-bank de beste keus?

Ongelezen bericht door jol@nd@ »

Hallo!
Ik heb onlangs een spaarrekening gopend bij de Amsterdam Trade Bank.
Nu kreeg ik mijn eerste afschrift per post, en die vind ik er nogal knullig uitzien.
Hoe betrouwbaar is deze bank en wat zijn jullie ervaringen ermee?

Jurjen
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jun 2006 19:10

Re: is de 3,6% spaarrente van AT-bank de beste keus?

Ongelezen bericht door Jurjen »

Amsterdam Trade Bank is een betrouwbare organisatie.
Raadpleeg op http://www.dnb.nl de registers van alle in Nederland erkende banken.
Lees op http://www.atbank.nl het jaarverslag.

De bankafschriften van de Amsterdam Trade Bank zijn in het Engels. Amsterdam is een internationale stad, dus dat vind ik geen wonder.

En wat is belangrijker:
regelmatig een bankafschrift waarop staat wat er gebeurt is en zonder al te veel poespas (zoals Amsterdam Trade Bank).

Een bankafschrift met een prachtige lay-out en volledig Nederlandstalig wat door bezuinigingen van een bank slechts maximaal 1 keer per maand of zelfs 1 keer per kwartaal op uw deurmat mag liggen (zoals helaas steeds meer andere banken).

jol@nd@
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jun 2006 22:31

Re: is de 3,6% spaarrente van AT-bank de beste keus?

Ongelezen bericht door jol@nd@ »

bedankt Jurjen.
Maar ik mopper niet over taal of lay-out, ik vraag alleen of de bank betrouwbaar is omdat ik hem nog niet kende en hoe de ervaringen zijn.
maar nu weet ik dat dus.

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: is de 3,6% spaarrente van AT-bank de beste keus?

Ongelezen bericht door Flipipo »

Het bevalt mij ok nog steeds..... maar ja rente is gedaald.. terwijl rente bij europese bank steeds meer stijgt ne hyp.rente.... rara

Jurjen
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jun 2006 19:10

Re: is de 3,6% spaarrente van AT-bank de beste keus?

Ongelezen bericht door Jurjen »

Dat de rente omlaag zou gaan had ik wel verwacht. De Amsterdam Trade bank geeft op zijn deposito's een rente van 3,4% (1 jaar) en 3,6% (2 jaar). Normaal gesproken is de rente op een deposito HOGER dan op een spaarrekening. Bij deze bank WAS dat dus net anders om.

Dat de spaarrente zo hoog is geweest is m.i. een marketinggrapje. Kennelijk is er nu een bepaalde doelstelling gehaald en heeft het niet zo veel nut en noodzaak meer om middels een hele hoge rente klanten te werven.

Let wel. De huidige rente is tov. een traditionele spaarrekening bij een andere bank nog steeds hoog. Het risico is ook hoger. Rabobank heeft een AAA-rating en hier staan de credit-ratings van ATB-moeder Alfabank: http://www.alfabank.com/ratings

Gesloten