LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] betaalwijze
betaalwijze
Bij mijn maandbedrag kreeg ik een brief dat Nuon m.i.v. mei de acceptgirobetalers extra wil laten betalen. Met andere woorden men wil ons dwingen om een automatische incasso af te geven. Ik heb gebeld met Nuon en een voorstel gedaan dat ik geen Accept giro hoef te ontvangen, maar middels maandelijks internetbankieren het bedrag wel wil overmaken. Dit blijkt niet mogelijk, men wil een automatische incasso machtiging. Wat kan ik hieraan doen?
-
Re: betaalwijze
Wij hebben die brief ook gehad.
Je kan zelf je afschrijfdatum kiezen.
iets wat tot nu toe niet mogelijk was.
Het risico van internet bankieren is dat je of vergeet over te schrijven of je vult een verkeerde datum in. (2x in één maand bijv.)
In het 1e geval krijg je toch weer aanmaning en event. kosten.
In het 2e geval kun je niks terugboeken.
Als zij bij een aut. ofschrijving iets fout doen kun je het wel terug (laten) boeken.
Lieske
Je kan zelf je afschrijfdatum kiezen.
iets wat tot nu toe niet mogelijk was.
Het risico van internet bankieren is dat je of vergeet over te schrijven of je vult een verkeerde datum in. (2x in één maand bijv.)
In het 1e geval krijg je toch weer aanmaning en event. kosten.
In het 2e geval kun je niks terugboeken.
Als zij bij een aut. ofschrijving iets fout doen kun je het wel terug (laten) boeken.
Lieske
-
U bepaald de betaalwijze!
Niemand kan U een betalingsmethode afdwingen.
U bepaald zelf op welke wijze U Uw rekeningen betaald.
Gewoon geen machtiging afgeven en eventueel via automatische incasso afgeschreven bedragen storneren.
U ben de baas van Uw eigen geld.
Chanmaster
Niemand kan U een betalingsmethode afdwingen.
U bepaald zelf op welke wijze U Uw rekeningen betaald.
Gewoon geen machtiging afgeven en eventueel via automatische incasso afgeschreven bedragen storneren.
U ben de baas van Uw eigen geld.
Chanmaster
-
Klinkt leuk Chamaster.
Maar ..., als je de NUON niet automatisch gaat betalen houden zij via de jaarafrekening € 1 per maand in.
Hoezo baas over eigen geld?
Lieske
Maar ..., als je de NUON niet automatisch gaat betalen houden zij via de jaarafrekening € 1 per maand in.
Hoezo baas over eigen geld?
Lieske
Chanmaster en Nuon zijn het eens:
de klant bepaal(d)t de betaalwijze
Topicstarter stelt:
Wel zo reëel is het dat de klant ook de consequenties van zijn keuzes aanvaardt.
En Chanmaster, er hoeft niets gestorneerd te worden: als je niet kiest voor automatische incasso, wordt er niet geïncasseerd en en kan er van stornering geen sprake zijn!
de klant bepaal(d)t de betaalwijze
Topicstarter stelt:
Daarvan is echter in het geheel geen sprake! Niks dwingen, de klant kiest zelf.Met andere woorden men wil ons dwingen om een automatische incasso af te geven.
Wel zo reëel is het dat de klant ook de consequenties van zijn keuzes aanvaardt.
En Chanmaster, er hoeft niets gestorneerd te worden: als je niet kiest voor automatische incasso, wordt er niet geïncasseerd en en kan er van stornering geen sprake zijn!
-
Dat kan goed, wanneer ze U een acceptgiro moeten sturen betaald U € 1,00 per maand extra. Ik kan me voorstellen dat dit geen bezwaar mag zijn. U houd Uw teugels dan wel zelf in de hand! En ik vind, ik denk velen met mij, dat de mensen zelf moeten kunnen bepalen op welke wijze ze betalen.
Chanmaster
Chanmaster
Er zullen altijd mensen zijn die in het verleden blijven hangen en vast willen houden aan zaken als acceptgiro's. Allemaal prima, maar dan moet je ook accepteren dat je er extra voor betaald.
Automatische incasso en internetbankieren is de toekomst......
Automatische incasso en internetbankieren is de toekomst......
-
chanmaster als jij nou eens een leven krijgt ofzo kneus
Ik wordt ook schijtziek van die Nuon, vezinnen elke keer weer wat anders om je geld af te troggelen, nu weer minstens 12 euro per jaar omdat een acceptgiro opeens te duur zou zijn. Internetbankieren heeft de toekomst zegt iemand, nou dat doe ik ook, heb die rotacceptgiro niet eens nodig.
Wie gaat eens uitzoeken of dit juridisch wel mag ? Radar ?
Tot die tijd ga ik pas betalen als de betalingstermijn afloopt. Ik wil iedere maand die aanmaningsbrief zien....Daar betaal ik die euro voor.
Dat heb ik ze ook geschreven.
Zeikerds
Wie gaat eens uitzoeken of dit juridisch wel mag ? Radar ?
Tot die tijd ga ik pas betalen als de betalingstermijn afloopt. Ik wil iedere maand die aanmaningsbrief zien....Daar betaal ik die euro voor.
Zeikerds
Essent doet het ook op deze manier, net als nog wel een aantal andere bedrijven die ook extra kosten rekenen bij bepaalde betaalwijzen. Dus juridisch is er niks mis mee.
Ik heb zelf voor een bedrijf gewerkt waar mensen ook de keus hadden tussen acceptgiro en automatische incasso en ik kan je wel vertellen dat de groep die met acceptgiro betaalde voor veel en veel meer werk zorgde.
Buiten het feit dat acceptgirobetalers veel vaker een achterstand hebben gaat er nog wel meer mis. Vooral mensen die internetbankieren gebruiken, maken typfouten in bedragen of betalingskenmerken. Of ze gebruiken helemaal geen betalingskenmerk en worden dan nog boos ook dat de betaling niet meteen gematched kon worden.
Ik heb zelf voor een bedrijf gewerkt waar mensen ook de keus hadden tussen acceptgiro en automatische incasso en ik kan je wel vertellen dat de groep die met acceptgiro betaalde voor veel en veel meer werk zorgde.
Buiten het feit dat acceptgirobetalers veel vaker een achterstand hebben gaat er nog wel meer mis. Vooral mensen die internetbankieren gebruiken, maken typfouten in bedragen of betalingskenmerken. Of ze gebruiken helemaal geen betalingskenmerk en worden dan nog boos ook dat de betaling niet meteen gematched kon worden.
Kies voor energietoeleveringsbedrijf : Rendo
Rekeningen zijn juist.Medewerkers vriendelijk en snel bereikbaar.
Wanneer men tegen automatische afschrijving is, kan men door eigen initatief te nemen, betalen, zonder acceptgiro en ZONDER toeslag. Uiteraard vergt dit een zekere disipline. Een groot gedeelte van de rijksgebouwendienst heeft overigens, naar ik meen gehoord te hebben voor RENDO gekozen.
Rekeningen zijn juist.Medewerkers vriendelijk en snel bereikbaar.
Wanneer men tegen automatische afschrijving is, kan men door eigen initatief te nemen, betalen, zonder acceptgiro en ZONDER toeslag. Uiteraard vergt dit een zekere disipline. Een groot gedeelte van de rijksgebouwendienst heeft overigens, naar ik meen gehoord te hebben voor RENDO gekozen.
Volgens mij waren de acceptgiro's er altijd al en dus ook het werk. Dit is gewoon in de prijs doorberekend. Nu een machtiging minder werk is, en betere betaal resultaten opleverd vindt ik eigenlijk dat je deze groep een korting moet geven ipv 1 euro voor een acceptgiro te laten betalen.
De opmerking dat het jurridisch wel snor zit omdat meer bedrijven geld vragen voor een acceptgiro is natuurlijk onzin. Als je nooit afspraken hebt gemaakt over de betaalwijze is het volgens mij niet juridisch in orde als een bedrijf als Nuon geld gaat vragen voor een acceptgiro.
Maarja, Nuon is groot in ik is klein,
De opmerking dat het jurridisch wel snor zit omdat meer bedrijven geld vragen voor een acceptgiro is natuurlijk onzin. Als je nooit afspraken hebt gemaakt over de betaalwijze is het volgens mij niet juridisch in orde als een bedrijf als Nuon geld gaat vragen voor een acceptgiro.
Maarja, Nuon is groot in ik is klein,
Mijn redenering is inderdaad niet correct. Maar laat ik het dan juridisch als volgt formuleren: nuon mag volgens de algemene voorwaarden de prijzen wijzigen. Daarmee mag nuon juridisch dus dergelijke administratiekosten rekenen.
Ik weet niet hoe nuon het doet, maar essent rekent aan iedereen administratiekosten. Vervolgens krijgen de automatisch betaalders een korting. Maar of nuon nu eerst de prijzen verhoogt en dan een korting geeft of alleen de prijzen verhoogt voor de niet-automatisch-betalers maakt natuurlijk weinig uit.
Ik weet niet hoe nuon het doet, maar essent rekent aan iedereen administratiekosten. Vervolgens krijgen de automatisch betaalders een korting. Maar of nuon nu eerst de prijzen verhoogt en dan een korting geeft of alleen de prijzen verhoogt voor de niet-automatisch-betalers maakt natuurlijk weinig uit.
-
LOL Onzichtbare eens LOL
Jij hoord opgehokt te zitten dus snater dicht
Jij hoord opgehokt te zitten dus snater dicht
-
Ok ik moet toevoegen chanmaster, je antwoord was humor
zo benk dan ook wel weer.
zo benk dan ook wel weer.
-
Moet toch ook eens kunnen tussen alle ellende?
Klooster schreef:
Alle klanten tezamen zijn veel groter dan Nuon. Dus als Nuon hier over de schreef gaat, halen ze bakzeil en winnen de gezamenlijke klanten.
Zoals al gemeld: Nuon staat echter in haar recht
@j .jagt,
U wordt
Ik wens u beterschap!
U mag dan wel klein zijn.Maarja, Nuon is groot in ik is klein,
Alle klanten tezamen zijn veel groter dan Nuon. Dus als Nuon hier over de schreef gaat, halen ze bakzeil en winnen de gezamenlijke klanten.
Zoals al gemeld: Nuon staat echter in haar recht
@j .jagt,
Het betalen van die euro geeft u natuurlijk geen recht om u aan uw verplichtingen te onttrekken! U veroorzaakt extra kosten voor het energiebedrijf en daarvoor zullen alle klanten gezamenlijk weer moeten opdraaien. Maar niet getreurd: straks worden u natuurlijk gewoon aanmaningskosten in rekening gebracht, en wordt wederom een poging gedaan u te prikkelen tot wat meer volwassen gedrag.Tot die tijd ga ik pas betalen als de betalingstermijn afloopt. Ik wil iedere maand die aanmaningsbrief zien....Daar betaal ik die euro voor.
U wordt
van Nuon?schijtziek
Ik wens u beterschap!
Zoals ook al op het andere zelfde topic vermeld, je kunt er bij dit soort bedrijven ook voor kiezen om automatisch te betalen op een bepaalde datum en dat te zorgen dat je betaling eerder via internet is overgemaakt. Zo bespaar je de kosten en hou je het zelf in de hand