LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aresortweek

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
richard cuvelier
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2006 19:30

aresortweek

Ongelezen bericht door richard cuvelier »

Hoi allemaal,

Ik ben vandaag benaderd door een amerikaans reisbureau genaamd aresortweek. Zij bellen met de smoes dat er 100 namen geselecteerd zijn vanuit mijn creditcard maatschappij voor een prachtige aanbieding en dat ik 1 van de gelukkigen ben die ze dit mogen aanbieden. (Ding dong ding dong niet gehoord) :oops:
Een vakantie in een van de 3500 vakantieresorts waar ook ter wereld van 3 weken voor de prijs van nog geen € 800,00. Exclusief ticketkosten en taxes. Vrij te besteden binnen de nu komende 24 maanden. Mooie aanbieding toch. Of ik alleen even mijn creditcard gegevens wilde doorgeven. (ding dong ding dong niet gehoord) :oops:
Ik dommerik heb mijn gegevens doorgegeven en binnen 10 minuten was het bedrag bij de VISA gereserveerd.
Terugbellen met de mededeling dat ik er vanaf wil zien baatte niet. Zij hebben mij namelijk verteld dat deze aanbieding not refundable was. (ook opgenomen op tape) :cry:
Met VISA gebeld. Zijn erg vriendelijk maar kunnen deze gereserveerde betaling niet blokkeren of terugdraaien. Zij adviseerden mij wel om het pakketje dat opgestuurd wordt niet te accepteren maar retour te laten sturen naar de afzender.
Ik heb mijn credit card maar geblokkeerd om verder onheil te voorkomen maar ben denk ik wel opgelicht en waarschijnlijk mijn centen kwijt. :cry: :twisted: (Alhoewel ik ook enkele positieve verhalen lees op internet)
Bij VISA vertelden ze me ook dat er formulieren te downloaden zijn op deze site die je kunt gebruiken als verweer tegen de transactie. Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij er verder mee helpen.

gerrit14
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2006 10:54

Re: aresortweek

Ongelezen bericht door gerrit14 »

Gisteravond rond 18.00 werden ook wij gebeld door een zeer vriendelijke mevrouw die ons mededeelde dat wij uitverkoren waren door onze creditcard maatschappij Mastercard om een aanbod te ontvangen van een vakantie, waar ook ter wereld, tegen een lage prijs. Het gesprek was in het Engels.
De mevrouw stelde zich keurig voor. Noemde haar naam en spelde deze ook nog eens uit. (de verbinding was niet echt helder.) Mevrouw Sharon H. van Aresortweek deed een aanbod van 8 dagen en 7 nachten waar je maat wilt en nog eens een tweede week "for free".
We kregen voor dat we het wisten en klantnummer en een 0800 telefoonnummer in Nederland.

Omdat wij reed seen vakantie geboekt hadden deden we de mededeling dat we al een vakantie geboekt hadden voor de prijs van € 300. (een huisje en dat voor 6 personen per week).

Mevrouw H. heeft op dat moment haar "supervisor" erbij gehaals die we vervolgens aan de telefoon kregen. Deze meneer Simon A. deed er een schepje bovenop door nog een extra week aan te bieden.

Tussen de regels door noemde hij ons alle gegevens van de Mastercard. Ook nog ter controle de validatiecode + de vier andere cijfers op de achterkant van de kaart. Stom genoeg hebben wij aan deze controle meegewerkt en deze cijfers gegeven.

Het was alleen voor de controle om te kijken of alles goed was door gegeven door onze creditcardmaatschappij en dat Aresortweek niet per ongeluk een verkeere belde. Dit natuurlijk omdat wij liever niet ingingen op het aanbod van Aresortweek.

Het gesprek met deze mensen was een open gesprek zonder dat je daarbij vraagstekens had. Men gaf zeer gemakkelijk naam, telefoonnummer, email en internetadres van Eresortweek op. Ook een klantnummer werd aan ons doorgegegeven.

Nu het meest belangrijke.

Het gehele gebeuren gaf ons een onplezierig gevoel. je loopt het gesprek nog eens na en je ontdekt dat je gegevens hebt gegeven die NOOIT gegeven mogen worden.

Direct om 19.00 de postbank gebeld. Wwe wilden de kaart laten blokkeren. De meneer van de Postbank vond het niet nodig want we hadeen het creditcardnummer niet gegeven.

Dit gesprek gaf ons een absoluut ontevreden gevoel!!! Na 15 minuten weer gebeld. Wij zijn toch de baas over onze eigen creditcard en als wij deze willen laten blokkeren dat kan dat toch.

Nu een zeer vriendelijke mevrouw aan de lijn, die na ons verhaal aangehoord te hebben per direct de kaart zou blokkeren en ons vervolgens heel vriendelijk verwees naar de websites van Radar en opgelicht waar dit verhaal al op zou staan. Dit klopte!!!
Ze kon niet zien of er al een reservering vwas gedaan. We konden vanaf vanmorgen 08.00 bellen of dit zo was. Met de verhalen op opgelicht en op deze site in ons achterhoofd natuurlijk een beroerde nacht gehad. (€ 800 is een enorme hoop geld) direct vanmorgen gebeld. Gelukkig geen reservering gedaan door Aresortweek. Hier komen we goed vanaf!! We zijn gewaarschuwd! :oops: :oops: :oops:

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: aresortweek

Ongelezen bericht door Marco Polo »

We zijn gewaarschuwd!
Heel goed dat dit soort waarschuwingen hier worden vermeld!
Zeer hartelijk dank!!!

Helmavankuyk
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 okt 2005 16:07

Re: aresortweek

Ongelezen bericht door Helmavankuyk »

ik ben gisterenavond ook gebeld en idd alles wat er in de vorige berichtern gezegd is zeiden ze ook tegen mij, ook mn CC gegevens opgenoemd ze wilden het idd valideren, nu staat er een validatie van 950 euro?? heb ik geen toestemming voor gegeven mn kaart is geblokkeerd maar er kan gewoon geld afdgehaald worden.
Het brdijf is niet bereikbaar dus nu moet ik wachten op het pakket en dan weer american express bellen.

ik heb geen idee wat er verder gaat gebeuren..

Eel
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2006 17:38

Re: aresortweek

Ongelezen bericht door Eel »

Ik werd vanmiddag gebeld door aresortweek.com. Omdat ik 's morgens met een creditcard bezig was geweest mijn frequentflyermiles op te waarderen liep ik er met ogen in. Ook door al die achtergrond geluidjes etc.

Ik begon pas onraad te ruiken toen mevrow Darla (bereikbaar inderdaad op dat 0800 nummer) mij vertelde dat ik doorverbonden werd met iemand en dat de rest van het gesprek opgenomen zou worden. Toen ben ik afgehaakt, heb ik gezegd niets te willen ontvangen en heb ik doorgevraagd over het geld dat gereserveerd zou worden. Tot slot heb ik gevraagd of ze het hele verhaal misschien in een mailtje konden zetten zodat ik het met mijn vrouw kon bespreken. Vonden ze erg raar, zeker omdat ik één van de 50 geselecteerden was. Ze konden mij gelijk ook verrassen met nog een extra weekje verblijf, die won ik terloops ook nog even.

Na 5 minuten gingen ze akkoord met het sturen van een e-mail. Dat mailtje heb ik natuurlijk niet ontvangen. Wel heb ik meteen de bank gebeld om te kijken of mijn mastercard geblokkeerd moest worden.

Vooralsnog is er geen reservering gedaan op mijn rekening.

iliadis
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2006 23:29

Re: aresortweek

Ongelezen bericht door iliadis »

Ik ben gisteravond gebeld door een onbekend nummer. Toen ik op nam hoorde ik een bandje met een vrouwestem in het engels vertellen dat ik een prijswinnaar was en doorgeschakeld zou worden om de prijs te claimen. Ik kreeg een engels sprekende man te spreken nadat ik doorverbonden was. Hij vertelde mij dat ik op reis kon gaan overal ter wereld voor 2 weken en een prijswinnaar was aangezien ik een creditcard holder was. De naam van de firma was "a resort week". Zijn website was www.aresortweek.com en ik moest gelijk met hem gaan kijken op het internet. Alle stappen met hem doorlopen, wel eerst via de policy links, en het begon er steeds meer op te lijken dat ik daadwerkelijk gewonnen had. Hij gaf zijn naam en zelfs een gratis 0800 terugbelnummer en een claimnummer. Er zou een pakket naar mij opgestuurd worden waarna ik rustig op mijn gemak een reis van mijn dromen, geen extra kosten, behalve nu was de prijs ineens 2 weken voor 4 personen voor maar 790,- euro, zou kunnen boeken.
Hij ging mijn gegevens controleren en wist mijn naam en adres gegevens. Hij vroeg mij mijn creditcard bij de hand te nemen en de nummer achterop het kaartje te geven om te controleren of ik de daadwerkelijke prijswinnaar was. Anders kon hij het pakketje niet opsturen. Hem verteld dat ik daar over na moest denken en niet zomaar mijn gegevens via de telefoon zou afgeven en het eerst liever deed uitzoeken, ook ondanks mijn vriendin die heftig nee deed schudden zwaaiend met haar armen. ik was voor 99% na half uur bijna gaan geloven dat ik een winnaar was en twijfelde om het nummer achter op de creditcard te geven.
Hij drong een beetje aan en wees op de policy voorwaarden op zijn site en dat alles wel goed zat, en anders het pakket niet kon opsturen. Na weigeren van mij zei hij dat het goed was om over 2 weken terug te bellen met het opgeschreven 0800 nummer. Bij nazoeken op het internet kwam ik bij RADAR uit en zag ik dat er toch nog mensen waren die hem geloofde, net zoals ik in eerste instantie ook deed, en alsnog hun nummer hebben gegeven en dat er toen binnen 10 minuten 800,- euro was gereserveerd ten laste van hun creditcard. Blokeren bijna tot niet mogelijk.
Ik heb gelijk het 0800 nummer gebeld en er was inderdaad niemand aanwezig.
Waar ik van baal is dat er geen Nationale waarschuwing is geweest via het journaal zodat wij medelanders hier geen slachtoffer van zouden kunnen worden. Nu zijn er toch nog slachtoffers en is 800,- euro een hoop geld om te missen in deze tijden.
Kan dit zomaar trouwens, en hoe zit dat met dat 0800 nummer?
Ik zag verder op de site van OPGELICHT wel iets over cruise aanbiedingen uit de USA wat er veel van weg heeft, maar er stond niets bij van A RESORT WEEK.
Misschien heeft dit onderwerp wat meer aandacht nodig in de media en of informatiekanalen. Zelfs een verstandige jongen zoals ik had het bijna, voor 99%, gedaan. Terwijl mijn bewustzijn zei het niet te doen want dit kan nooit goed zijn.

Bij OPGELICHT zijn ze wel op zoek naar mensen die gedupeerd zijn om een grote groep te vormen tegen dit soort van oplichting.

mass-e
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2006 19:42

Re: aresortweek

Ongelezen bericht door mass-e »

ook gebeld door www.aresortweek.com heb de vervaldatum en de drie cijfers achterop doorgegeven STOM... :oops: , maar ben niet accoord gegaan met het reserveren van geld, heb daaarna visa gebeld omdat ik toch wel wat argwaan had gekregen, deze blokkkeerde mijn visa voor een week dat zou voldoende zijn(volgens mevrouw visa) , er was nog niets van mijn rekening af ... gelukkig :P jammer dat visa tegen deze agressieve verkoop methoden niet waarschuwd....of hopen ze dat je zo rood mogelijk staat (tegen die belachelijk hoge visa-rente) :evil:

Raskovitsch
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2006 20:47

Re: aresortweek

Ongelezen bericht door Raskovitsch »

Gisteravond rond half 9 werd ook ik gebeld door een vriendelijk amerikaanse mevrouw, genaamd Cherie, met de mededeling dat ik gebruik kon maken van een fikse korting op vakanties bij A Resortweek. Ik zou een van de 50 uitverkorene in Nederland zijn die dit geluk zou hebben omdat een kennis, die gebruik maakt van een creditcard, mij zou hebben opgegeven.

Met het geluid van een drukke callcenter op de achtergrond, werd mij de vraag gesteld of ik allereerst mijn telefoon nummer wilde herhalen zodat zij mijn adresgegevens kon opzoeken. Met als antwoord van mij dat ze die, omdat ze me al belde, al heeft, werd mij gevraagd dit toch maar te doen omdat dit makkelijker voor haar zou zijn. Ik mijn telefoonnummer herhalen en na enkele seconden begon ze, gespeld, mijn naam en adres op te noemen. Hierna vroeg ze, dat wanneer ik uitgekozen zou worden voor de prijs, hoeveel personen ik dan graag mee zou willen nemen. Na 6 personen genoemd te hebben, omdat ik het stil aan niet meer begon te vertrouwen, wees zij mij er op dat de prijs/korting slechts voor 4 personen geldig was.

Hierna vroeg ze hoe ik altijd betaalde. Of dit via visacard, mastercard enz zou zijn. Ik antwoordde dat ik niet in het bezit was van een creditcard, waarna ik vroeg of ik het telefoongesprek wel kon vertrouwen. Hierop kreeg ik het antwoordt: Oke, Thank you bye bye!.

Meteen gezocht op internet of het bedrijf wel bestond, en via google gevonden. Maar meteen zag ik ook een link naar de site van Radar waarna mijn vooroordeel werd bevestigd. Dus, blij dat ik er niet ben ingetrapt en is het alleen gebleven bij een telefoonnummer en een adres welke iedereen immers kan opvragen.

Hopelijk dat er snel wat tegen gedaan wordt en dat de media er aandacht aan gaat besteden.

Tatana van der Kolk
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2006 15:58

Re: aresortweek

Ongelezen bericht door Tatana van der Kolk »

Ook ik werd vandaag 17 april gebeld door een ene Michael Lemon van Aresortweek. Hij had alle gegevens betreffende mijn woonadres. Hij wilde alleen nog de credit card gegevens. Hij vroeg welke credit card wij gebruiken en wilde de gegevens checken. Echter daar ik aan gaf dat mijn man er niet was en hij de creditkaart heeft, vroeg hij of mijn man hem later wilde terug bellen op een gratis 0800 nummer om de gegevens van de credit card door te nemen (?!).
Het klinkt allemaal heel erg mooi wat ze zeggen, een mooie vakantie van 2 weken voor slechts € 750,-. 8 dagen 7 nachten excl vliegreis. Maar als je 3 weken van te voren zou bellen en door geeft welke maatschappij je vliegt, dan kreeg je nog eens 75% korting op de vliegtickets.
Maar ook met mooie beloftes geef je natuurlijk nooit je creditcard nummer!!!
Daar ik in de tussen tijd op internet ben gaan kijken wat Aresortweek nu is kreeg ik een beter beeld.
Gelukkig had mijn man Radar gezien waar net dit onderwerp besproken was en dat je er niet aan mee moet doen.
Het terug bellen naar Micheal Lemon zullen we dan ook zeker niet doen!!

Mysterie
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2006 13:46

Re: aresortweek

Ongelezen bericht door Mysterie »

Leuk voor alle reactie mij pa had hetzelfde , Maar heeft gewoon meteen gebeld en hij vroeg of hij ze geld terug gestort kon krijgen en dat kon hij .

Dus eigelijk geen Oplichters !! alleen rare manier van doen :wink:

richard cuvelier
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2006 19:30

Re: aresortweek

Ongelezen bericht door richard cuvelier »

inmiddels hebben wij het geld terug ontvangen van visa!!
we hebben het pakket niet geapcepteerd,en een bewijs ervan gevraagd.
verder hebben we de staat van texas aangeschreven en nog div andere brieven verstuurd die we via internet ontvangen hebben.
dit is wel een oplichtingsfirma!!
de mensen die belden waren van aresortweek,het pakket kwam van royalhollidays,als je die naam intoest bij google vind je dat het een scam!! is.het bedrag werd trouwens door hollidayvac afgehouden.als je dat intoetst bij goolge dan vind je meteen dat ze een sam zijn.
ze nemen iedere keer een andere naam aan,zodat je in eerste instante alleen hun site op internet vindt!!
het blijkt dat ze indd die vakantie geven,echter als men wil boekken ,zit het altijd vol,of is niet beschikbaar,uiteindelijk verloopt je termijn van 8 maanden,en ben je nog niet op vakantie geweest.je vindt vele soorten scams van dit soort op het net.
ben visa heel dankbaar,dat wij ons geld terug hebben mogen ontvangen.
bedankt.

Helmavankuyk
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 okt 2005 16:07

Re: aresortweek

Ongelezen bericht door Helmavankuyk »

Ik heb het pakket eerst geweigerd, daardor bwen ik 805 euro kwijt, ik heb t pakket alsnog moeten accepteren en 27 april teruggestuurd, aangetekend priority en handtekening voor ontvangst, ze hebben t niet binnen, en zelfs met mn bewijs wat ik heb krijg ik mn geld niet terug, aangifte doen heeft geen zin de politie doet er niks tegen, AMEX heeft wel t geld voorlopig niet van mn rekening afgeschreven ondanks dat t wel van mn CC af is gehaald.
Het is nu afwachten wat er gaat gebueren..

Gesloten