LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tempur matrassen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Dweeby
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2006 15:55

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Dweeby »

die intimiteiten zijn zeker goed, alleen doordat het matras de energie niet goed opvangt (wat hard) komt er wat meer druk te staan op de bedconstructie, dus wel een stevig bed bestellen!
Dweeby

nana 3
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2006 01:18

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door nana 3 »

Wie kan mij raad/advies geven
Ik denk erover om een tempur slaapsysteem
te kopen ben al zo'n 4 jaar opzoek naar
een lekker bed heb al verschillende bedden
gehad van boxspring,waterbed,lattebodem
maar kan er allemaal niet lekker op liggen
last van schouders rug enz
en zou ik er dan goed aan doen om tevens
een onderbodem van tempur te nemen of
alleen het matras wie heeft daar ervaring mee??

groetjes

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door henkgeluk »

als rug en nekpatient .heb ik ook tempur uitgeprobeerd.

het kussen is fantastisch echter inderdaad het vermogen om transpireer
vocht op te vangen is slecht. na 6 jaar gebruik heb ik hem opengemaakt je weet niet wat je ziet.

dus om de 3 jaar vervangen.

vbw het bed heb ik 14 dagen ervaring,en inderdaad de rugklachten verbeteren enorm.

echter ik heb de matras niet gekocht,omdat ik hem te duur vindt.
als hij de helft van de prijs wordt koop ik hem.

gr

henk geluk




nb: bedbodem!! moet worden aangepast bij tempur! speciale bedbodem is vereist!

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Flipipo »

Mijn vrouw slaapal reeds 4 jaar op Tempur spullen(matras en kussen). Uitstekend helpen ze!!! Rugpijnklachten verdwenen en nekpijnklachten ook... klasse!!

nana 3
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2006 01:18

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door nana 3 »

beste henkgeluk
hartelijk bedankt voor je reactie
wilde nog even vragen wat je bedoeld
met dat het bedbodem aangepast moet worden
ik heb ook een mailtje naar royal health foam gestuurd met de
vraag of hun matrassen evt ook op een tempur-onderbodem
geplaatst konden worden
Die matrassen zijn namelijk iets goedkoper dan tempur
ik kreeg als reactie terug dat alle traagschuim matrassen in principe
op elke bedbodem,behalve op een vlavro bodem ivm
ventilatie geplaatst konden worden
maar een goede bedbodem zou bijdragen aan een beter comfort
wat moet er aangepast worden


groetjes

nana 3
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2006 01:18

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door nana 3 »

beste flipipo
bedankt voor je reactie
ga het toch uitproberen ben er alleen nog niet
uit of het tempur of een matras van royal heath foam
gaat worden
ben het een beetje zat om iedere keer met pijn
wakker te worden en hoop dat dit gaat helpen

bedankt groetjes

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door henkgeluk »

nana3,

ivm oa intimiteiten! moet je een goede bedbodem hebben.
die van tempur met die rubbers is oke!

als je geen partner hebt bijvoorbeeld,dus geen intimiteiten kun je volstaan met een goedkopere bodem. omdat tempur bodems vrij duur zijn.

maar inderdaad geen vlakvro bodem.


gr


henk

Rosalinde
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jan 2006 10:50

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Rosalinde »

Mijn ouders hebben twee jaar geleden dure matrassen gekocht met NASA-schuim-laag maar klagen nu al over kuilvorming. De kosten zeggen eigenlijk weinig over de kwaliteit maar ze kochten ze bij een goede beddenspeciaalzaak waarvan je goed advies verwacht. Nu gaan ze waarschijnlijk over op een waterbed. Heb ik ook, gaat lang mee, lekker schoon want onbedoeld komt er best veel lichaamsvocht vrij in een week slapen. Geen last meer van allergie ivm huisstofmijt en altijd lekker liggen.

nana 3
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 jan 2006 01:18

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door nana 3 »

beste Rosalinde

wat voor een matrassen hebben je ouders precies gekocht
ik had begrepen dat er op een tempur matras 15 jaar
garantie zit
Heb een waterbed gehad,lag goed ik bleef alleen last
van mn schouders houden en ik hoop eigenlijk dat
dit matras mij uitkomst bied

groetjes

amber123
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2006 19:57

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door amber123 »

tempur waar hebben we het over........ nasa hoe je het noemen wil..

het is zwaar syntetisch, en zeker niet ventilerend. na verloop van tijd verliest het zijn soepelheid en gaat het uitdrogen (goed spul hoor) weet je wanneer het werkt in ziekenhuizen en verzorgingshuizen en waarom, omdat het daar warm is en het matras soepel blijft. na een paar jaar worden ze vernieuwd. Hier in onze huizen en zeker in de winter ga je op een blok beton liggen. gewoon te koude slaapkamers. pak liever een matras die is afgewerkt met latex, wel een natuur latex. kan goed ventileren.

Rogiervh
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 dec 2005 19:04

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Rogiervh »

Sorry hoor,

Latex goed ventileren!?!?!? Amber, latex is rubber en rubber ventileerd helemaal NIET!

De betere schuimrubbers (zoals Tempur)hebben een opencel waardoor het niet warm wordt en goed vocht doorlaat. Latex is juist zweterig.

Ik heb bijna 4 jaar een Tempur en zweer erbij, voor mij nooit meer anders! M'n vriendin heeft een ander merk traagschuimmatras (merk rhf: had ze al voordat we samen gingen wonen)en ik moet zeggen dat die zeer vergelijkbaar ligt.

Als ik nu op een ander matras slaap merk je pas echt het verschil. Dan lig ik namelijk OP het matras ipv ERIN en draai weer als een tol tijdens m'n slaap. Voor mij dus niet anders meer.

Als iemand vragen heeft, zie ik het wel.

Groeten

amber123
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2006 19:57

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door amber123 »

:roll: Ha die rogier, nou slaap lekker jongen!!!!
Toch hebben wij er slechte ervaringen mee.
Onlangs de bedenker van traagschuim voor me neus gehad en zelfs HIJ keurd het echt af.
Weet je wat het is , het is gewoon een prachtig verhaal om als verkoper aan een klant te vertellen maar de praktijk werkt gewoonweg niet.
Verder is de marge wel kei goed op zulke matrassen. :D

Rogiervh
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 dec 2005 19:04

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Rogiervh »

De bedenker van traagschuim??!!!???

Joh! en die was bij jou thuis?
Laatst gewijzigd door Rogiervh op 10 apr 2006 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Pasja
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2006 20:17

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Pasja »

Ik weet het niet, maar heeft iemand misschien goede/slechte ervaringen met de Tempur slaapkussen?
Zelf heb ik maanden geleden diverse slaapkussens van Tempur op proef mogen uittesten.....om je eerlijk te zeggen: het was waardeloos. Ik werd constant met barstende hoofdpijn wakker, welk model ik ook gebruikte. Misschien een kwestie van wennen, maar dat zacht invallen van het hoofd in de kussen, daar werd ik echt doodmoe van...is misschien ook wel de bedoeling, maar mijn nek heeft nog nooit zo'n pijn gedaan. Laat ik maar zeggen dat de kussens in combinatie met een Auping matras misschien niet werken, lekker slapen doe ik in ieder geval weer met een doodnormaal polyestergevuld kussen van de Hema. Ik ben alleen benieuwd of er mensen zijn die echt goede of minder goede ervaringen hebben met dit soort slaapkussens.
Alvast bedankt voor de medewerking.

JacoK
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door JacoK »

Kijk eens op de site van de consumentenbond. Ze hebben matrassen en traagschuimmatrassen getest. De beste traagschuimmtras was tevens de goedkoopste. De tempurmatras eindigde onderaan.

Bepje
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 apr 2006 12:19

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Bepje »

Traagschuim en latex (natuurrubber) nemen misschien wel vocht op, maar waar gaat het dan heen? Gemiddeld verliest een mens per nacht 1 liter transpiratievocht, dit kan ook nog eens flink varieren naar de omstandigheden (zomer/winter bijvoorbeeld). En inderdaad, dat vangt een katoenen hoeslakentje echt niet op, ook niet met een molton eronder. Leg dat lakentje even los en gooi er een litertje water overheen. Is het meteen weg? Nee he! Dat wat er nu onder ligt gaat allemaal uw matrasje in. Ik geloof dat verhaal wel van die persoon die na 6 jaar zijn oude matras opensneed en zich kapot schrok. Die kul over de "open celstructuur" is natuurlijk een typisch verkoperspraatje. Ik stel voor dat iemand een testje gaat doen; wie zijn matras toch gaat vervangen snijdt er een stukje uit en legt dit in een bak water. Hoeveel vocht neemt het stukje op? En na hoeveel tijd is het weer droog? (vochtmeter gebruiken!) De gein van zo'n vochtige matras is; vocht + huidschilfers + warmte = beestjes!!!(huismijt). Laat u dus een ander deel van uw geliefde matras meteen even testen op de aanwezigheid van hiervan. U ziet ze niet, maar ze zijn er wel! En de combinatie met een wollen dekbed vinden ze helemaal heerlijk! Wedden dat u nooit meer in zo'n bed stapt? Hoorde van beddenverkoper dat hij zijn natuurrubber topmatras (met ook zo'n speciale 'ademende' structuur volgens de fabrikant) elke twee jaar verving. Hij vond dat beddensysteem geweldig slapen, maar was allergisch voor huisstofmijt en dit kwam in zo'n matras overvloedig voor!!!! Trek je conclusies...

Rogiervh
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 dec 2005 19:04

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Rogiervh »

Beste Bepje,

Een "normaal" mens verliest ongeveer een halve liter vocht per nacht.
Dit zinkt (zwaartekracht)door het schuim heen...een laken HOEFT dus geen vocht op te vangen.
Dat trucje, met die bak met water....?schuim wat vocht zou moeten opnemen????Het matras moet juist geen vocht opnemen....maar doorlaten....
Als iets opneemt houdt het ook altijd vast....natuurkunde...En nog iets ....wel eens van decubitus gehoord? Dat is doorliggen...is vreselijk.Traagschuim is op dit moment het materiaal wat dit het beste voorkomt. En weet je hoe het dat voorkomt? Doordat het ademt en gewichtverdeeld. verder zijn de meeste schuimen tegenwoordig behandeld tegen huisstofmijt en is natuurrubber een totaal ander (verouderd) product? Er is op het net genoeg info te vinden
Merken zoals M-line, Tempur, Rhf, Eastborn werken met kwaliteits schuimen, krijg je 10 jaar garantie op......
Ik ervaar het in elk geval als heel fijn en heb geen vocht problemen.

Bepje
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 apr 2006 12:19

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Bepje »

Beste Rogier,
Dus onder jouw matras ligt 's ochtends een plasje vocht? Volgens mij heb je doorlaten, dan loopt het vocht er doorheen, en ademen = opnemen en weer afgeven. Om te kunnen ademen moet dat matras het vocht dus eerst opnemen, wat volgens jou niet mogelijk is bij traagschuim. Natuurrubber is geen verouderd materiaal; het wordt nog altijd in heel veel matrassen toegepast, ook bij heel prijzige merken. Dezelfde prijzige merken die tegenwoordig airco in hun bedden inbouwen. Heb je dat nodig dan? Met zo'n matras; ja dus...
Enne behandelen tegen huisstofmijt; waarmee dan? Met iets chemisch? En daar slaap jij elke nacht op? Welterusten!!!

Rogiervh
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 dec 2005 19:04

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Rogiervh »

Whatever...... :?

zoals ik al zei...Ik slaap er heerlijk op !

en dat kun jij mij niet afnemen met al die onzin die je uitkraamt, Bepje.

'k begin me af te vragen wat je motieven zijn om hier constant te beppen... geen leven verder?

Bepje
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 apr 2006 12:19

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door Bepje »

Plotseling gaat het niet meer over de tempur matras maar wordt het persoonlijk....Zegt meer over jou dan over mij :wink: , namelijk dat je bent uitgel.ld.
En daarmee komen we meteen weer ter zake; als je niets inhoudelijks meer aan dit topic hebt toe te voegen, schrijf dan maar niks en blijf lekker in je chemische nestje liggen.

Gesloten