LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tele 2 abonement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
madalton

tele 2 abonement

Ongelezen bericht door madalton »

hy
een vrindin-een echte pc beginner, tot voor kort wist ze amper waar de aan/uitknop op de pc zat heeft voor haar werk internet nodig en heeft dan maar voor tele 2 gekozen-aarrgghhhhhhhhh

maar goed ik heb de boel instaleert bij haar en de adsl loopt eigenlijk best goed....

als ik haar vragen stell rolt ze met de ogen en weet het niet, dus ik stel jullie als het mag een paar praktische vragen voordat ik me morgen aan tele 2 richt...een informeert mens telt voor 2....

punt 1:

hoe zit dat nu met de gesprekskosten bel je gratis of betaal je echt het starttarief plus buiten de daluren ook een laag tarif?

punt 2:
we hadden mozilla thunderbird als emailprogramm ingestelt en dat beviel ze erg goed en ze snapte dat beter als outlok..
ik heb zelf emails ontvangen en verzonden dus de configuratie was goed...
na een dag begonnen echter de probleemen er kwam elke keer de melding dat de verbinding met pop3 mislukt was..
ze heeft met tele 2 gebelt en daar zijden ze dat ze met outlok moet werken omdat tele2 niet met mozilla overweg kan-het is toch van de zotte!!!!

ik wil haar eigenlijk aanraden het abonement op te zeggen en een andere te nemen, weten jullie wat daar de wettelijke mogelijkheden zijn en hoe je dat het beste aan kan pakken ikm denk echt dat ze niet blij wordt met tele 2....

bedankt en groetjes

movieman

Re: tele 2 abonement

Ongelezen bericht door movieman »

Punt 1: geen idee!

Punt 2: lastig... Je zit meestal aan een jaarcontract vast tenzij je aan kunt tonen dat zij niet aan de verplichtingen voldoen: d.w.z goede service, verbinding, enz... Dan kun je een contract per direct beëindigen.

Je zou per brief een klacht in kunnen dienen dat je het niet netjes vindt dat Mozilla niet werkt. M.a.w. dat je DUS niet tevreden bent met de geleverde service en daarom het abonnement wilt stopzetten. Ze kunnen je volgens mij niet verplichten om Outlook te gebruiken, dat is heel erg raar. Vraag om coulance en hoop dat ze je opzegging accepteren.

Succes. :wink:

madalton

hallo
bedankt voor je tip!
weet iemand van jullie binnen welke termijn na oplevering een opzegging eventuel nog mogelijk is?
ze heeft een contract van 24 maanden voor een hoop ellende is dat echt te lang....

Zwollywood1970

Ongelezen bericht door Zwollywood1970 »

volgens mij heb je wettelijk acht dagen bedenktijd!

pin me er niet op vast, maar er is wel iets wettelijk geregeld hierover...

btw...mozilla moet gewoon werken hoor!!! vaag verhaal!
wat voor foutmelding krijg je precies?
niets naderhand veranderd oid?

madalton

wat betreft de foutmelding:
het is de pc van een vrindin dus ik kan me alleen beroepen op dat wat ze verteld.
volgens haar was het iets in die richting:"verbinding (server?)pop3 mislukt"
en kon ze geen mails meer ophalen(bij mij werkte het eerder wel)
heb vanochtend met de helpdesk van tele2 gebeld volgens hun klopt dat, ze ondersteunen mozilla niet en kunnen dus ook niets daarover zeggen...
op mijn inbreng dat ze daarmee dus klanten dwingen om met outlok te werken zeiden ze "nee, ik mocht natuurlijk wel met mozilla werken maar als het niet werkte was het mijn eigen zaak zij ondersteunden dat dus niet en dat staat ook in de allgemeene voorwaarden, dat ze mopzilla niet ondersteunen"

na dan wil ik wel weten waar heb de allgemene voorwaarden doorgeplozen er staat nergens iets over mozilla met geen woord!!! :evil:

movieman

Ongelezen bericht door movieman »

De wettelijke opzegtermijn voor een jaarcontract is 1 maand. Als u (je?) dus vandaag of morgen een brief stuurt dan zou het abonnenment per 1 mei moeten worden beëindigd. Maar sommige providers houden er hele rare algemene voorwaarden op na die volgens mij zelfs in strijd met de wet zijn. Toegeven doen ze dat niet, dat weet ik uit ervaring.

Die foutmelding die u krijgt kan ofwel betekenen dat er gewoonweg geen verbinding kan worden gemaakt met de server ofwel dat er iets niet goed zit met de beveiligingsinstellingen op uw eigen PC. Sommige servers vereisen een zogenaamde geverifieerde wachtwoord identificatie.

Die acht dagen bedenktijd heb je inderdaad, maar alleen in het prille begin, dus vanaf de dag dat je gebruik maakt van een (dienstverlenend) product. Sommige bedrijven geven zelfs 14 dagen om de service uit te proberen.

Om een lang verhaal kort te maken: een (liefst aangetekende brief met bewijs van ontvangst) sturen, klagen en opzeggen. En dan maar hopen...

Groetjes. :wink:

madalton

heel erg bedankt, ik hou jullie op de hoogte en zeg maar gerust" je."... :D

Gesloten