Hallo, ik had een jongen leren kennen die dit medicijn gebruikt. Hij had last van paniekaanvallen en hartkloppingen en hij zit nu na 6 maanden op 40 mg per dag! Maar goed, mijn vraag is dus of het mogelijk kan zijn dat hij door het gebruik geen gevoelens van verliefdheid kan krijgen? Het was heel leuk samen en ik wist wel dat hij het een beetje rustig aan wilde doen, maar nu kwam hij ineens met het verhaal dat hij niet verliefd is. Verder vond hij alles helemaal leuk en voelde hij zich heel erg op zijn gemak etc. Hij kon ook niet benoemen waarom hij niet verliefd was. Nou vind ik niet dat je meteen per se verliefd hoeft te zijn, maar ik neem aan dat je, als je het niet bent, wel moet kunnen benoemen waarom dan niet.
Kan dit medicijn je gevoel zo vervlakken dat je niet meer verliefd kunt worden?
Heeft iemand hier ervaring mee?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] paroxetine (seroxat) en verliefdheid
Re: paroxetine (seroxat) en verliefdheid
Hoi,
Het medicijn waar je over spreekt is volgens mij een anti-depressivum en/of anti-psychoticum. Ja, helaas is het zo dat dit soort medicatie het gevoel kan afvlakken. Dat staat ook in de bijsluiter te lezen.
Het spijt me dat je zo'n nare ervaring hebt gehad.
Groetjes.
Het medicijn waar je over spreekt is volgens mij een anti-depressivum en/of anti-psychoticum. Ja, helaas is het zo dat dit soort medicatie het gevoel kan afvlakken. Dat staat ook in de bijsluiter te lezen.
Het spijt me dat je zo'n nare ervaring hebt gehad.
Groetjes.
Dat staat dus helemaal niet in de bijsluiter...

Ehum...
Je krijgt toch tegenwoordig aanvullende informatie (een extra bijsluiter) bij de apotheek als je medicijnen ophaalt...
Het lijkt me heel erg vreemd dat dit "euvel" niet vermeld wordt. Misschien de arts eens aan de tand voelen...
Probeer deze link eens: http://www.hulpgids.nl/medicijnen/medic ... xetine.htm
Tot uw dienst.
Succes.
Je krijgt toch tegenwoordig aanvullende informatie (een extra bijsluiter) bij de apotheek als je medicijnen ophaalt...
Het lijkt me heel erg vreemd dat dit "euvel" niet vermeld wordt. Misschien de arts eens aan de tand voelen...
Probeer deze link eens: http://www.hulpgids.nl/medicijnen/medic ... xetine.htm
Tot uw dienst.
Succes.
Bedankt!
Nee, het staat er echt niet in, dus...
Hi zal me wel echt niet leuk vinden, haha

Nee, het staat er echt niet in, dus...
Hi zal me wel echt niet leuk vinden, haha
Verliefdheid is een emotionele toestand.Hij kon ook niet benoemen waarom hij niet verliefd was.
Gezien de aard van zijn aandoening is hij emotioneel op een andere manier.
Kijk maar eens bij de lijst van bijwerkingen.
Je kunt bijna zeggen dat er dan voor verliefdheid geen plaats en/of tijd meer is.
Iemand die problemen heeft en aan de anti-depressiva zit is in de eerste plaats niet bezig met iemand anders. Dus daar zal het hem wel in zitten. Hij zal eerst zijn problemen moeten oplossen en/of de medcijnen afbouwen voordat jij de echte persoon ziet die achter die anti-dpressiva zit.