LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OXXIO

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Sacha
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:39

OXXIO

Ongelezen bericht door Sacha »

Na al mijn problemen met OXXO ben ik eindelijk en volkomen onverwacht van ze af!!!!!!!!
Ook het z.g. dossier bij Intrum Justitia is GESLOTEN!!
Na 12 weken ( nog nooit zijn ze ergens zo snel mee geweest) heb ik nu een eindafrekening , en sinds 5 januari van dit jaar ben weer "veilig " terug bij Nuon.
Heb je problemen bij OXXIO of ergens anders , en je bent echt zeker van je zaak?
Hou vol , dat heb ik ook gedaan , al had ik vele slapeloze nachten van machteloosheid.
Als ik alles had geweten had ik mijn probleem meteen bij de Geschillencommissie neergelegd.
Het heeft mij nu het 3dubbele gekost aan telefoon en aangetekende brieven , zowel aan OXXIO als Intrum Justitia.
Maar de lente kan beginnen voor mij zonder deze stress.
Succes allen en een heerlijke lente. :D

keees
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:32

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door keees »

mailen blijven mailen [email protected] en [email protected] [email protected]

een mailbombaredement zal ze goed doen

gerritje
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:51

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door gerritje »

En natuurlijk een kopie naar dte sturen

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door MLF »

Ik kreeg vorige week een brief van IJ dat ik OXXIO 83 euro verschuldigd ben, ik heb nooit iets met OXXIO gehad

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door wicher »

Gewoon een briefje terugsturen naar onze vrienden van IJ dat je geen klant bent bij Oxxio!

keees
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:32

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door keees »

inmiddels heb ik een schrijven gehad van OXXIO dat ivm met computerproblemen ik ontterrecht ben terug-geswitch naar hun heen
de excuses voor de overlast ,,,

en wat betreft die 300 euro die ik nog tegoed krijg van hun
dat kon in sommige gevallen wat langer duren ...

mmmjajaja rente trekken van een anderemans centen zul je bedoelen

gwoutersen
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 mar 2006 09:23

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door gwoutersen »

Ik heb hetzelfde terugbetalingsprobleem. Na veel verzoeken aan Oxxio en nooit een echt antwoord op m'n vraag stuur ik vanaf nu alles naar de DTe en een kopie daarvan naar Oxxio. ik begrijp je slapeloze nachten wel. probeer dat ook eens. Succes met je verdere gebedel om je eigen geld.

keees
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:32

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door keees »

tja inmiddels heb ik oxxio zwaar onder druk gezet...
een stuk of 1000 emailtjes verstuurd en 500x de klantenservice gebeld
oxxio gaf ruiterlijk toe dat ze helemaal gek van me werden en hebben per omgaande het geld overgemaakt...
per kerende email heb ik laten weten dat ik het een zootje arrogantie bij elkaar vond en dat ik de naam oxxio NOOIT meer wilde horen..
het incassobureau wat ik tegen oxxio had ingezet heb ik teruggeroepen helaas de klacht bij Dte niet ....
ik ben bij greenchoice die gaan heel wat zuiniger met hun klanten om

gwoutersen
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 mar 2006 09:23

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door gwoutersen »

Hallo keees, veel dank voor je steun. Oxxio heb mij zo zachtjes aan gek gemaakt, dat het nu ook mijn beurt is om ze gek te maken. Begrijp je nou welke meloot bij zo'n baas wil werken? We gaan door. Doeiiiiiiiiiiii

Frans_01
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2006 12:33

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door Frans_01 »

Hallo allemaal, nou ik heb ook een probleem bij Oxxio nou beter gezegd Essent, ik ben verhuisd naar een nieuw adres, en netjes mijn nieuwe beginstanden van mijn Gas en Electra doorgeven aan Essent en ook de eindstanden, enkele maanden later heb ik mij aangemeld bij Oxxio. Dus ik krijg van Oxxio de jaarafrekening van het gas, en ik moet even € 1209,00 bij betalen, en mijn maandelijkse bijdrage wordt dus € 360,00 ik viel dus bijna bewusteloos, en dat nog wel voor een eenpersoons huishouden, en dat verbruikt een gezin nog niet eens.
Ik heb dus naar Oxxio gebeld dat Essent de verkeerde meterstand van het gas heeft doorgegeven, en zij zeiden daar moet je voor bij Essent zijn, dus ik bel Essent op die vertelde mij dat ik bij Oxxio moest zijn, want Oxxio is uw leverancier, dus ik weer naar Oxxio gebeld, zij vertelden mij dat ze mij niet kunnen helpen, ik moest toch bij Essent zijn, want Essent was mijn eerste leverancier, hier op zei Essent van, dat was u niet (heel KATTIG). Ik zal maar niet verder gaan want dit gaat dus 4 of 5 maal over en weer, ik voelde mij dus net als een ping pong balletje.
Uiteindelijk heb ik een formulier gekregen van Oxxio die moest ik maar invullen en het bewijs toevoegen van het wooncontract en overname formulier wat ingevuld is door de opzichter die de Gas en Elektra gatellen heeft ingevuld.
Dus daar ben ik nog mee bezig, en afwachten hoe dit weer verloopt.
Ik krijg hier wel een hart verzakking van, en ze willen dat de Nederlanders graag stopt met roken, nou door deze problemen lukt het mij nog steeds niet :twisted: .

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door jimmie »

@frans_01:

Je hebt twee afrekeningen gekregen, eentje van essent toen je naar oxxio overstapte en eentje van oxxio. Als je naar de meterstanden kijkt op beide rekeningen, welke klopt er niet?

1. beginstand rekening essent (verhuisstand)
2. eindstand rekening essent, oftewel beginstand rekening oxxio (switchstand)
3. eindstand rekening oxxio (jaarstand)

Kort gezegd, is het 1 dan moet je bij essent zijn, is het 2 of 3 dan moet je bij oxxio zijn.

Frans_01
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2006 12:33

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door Frans_01 »

jimmie,

Essent beweert geen leverancier te zijn geweest tussen de periode toen ik daar kwam wonen tot enkele maanden daarna toen naar oxxio ben overgestapt, en verder mochten ze mij geen gegevens geven.

Ik heb zelfs de meterstanden door gegeven bij Essent toen ik daar kwam wonen, en Essent beweert nu ook dat ik de meterstanden niet heb doorgegeven.

Maar wat wel klopt is de standen van de Elektra die zijn wel goed door gegeven naar Oxxio, dus wat zeurt essent dan?, geen meter standen ontvangen!.

Het zit namelijk zo, het huis heeft voor dat ik daar kwam wonen bijna een half jaar leeg gestaan voor verbouwing door de woningbouw verengingen, en die beginstand van gas willen ze mij door mijn neus boren, en in feite moet de woningbouw dat betalen.
Dus de beginstand van de woningbouw toen ze daar aan het werk waren tot aan de meterstand van nu, wil oxxio van mij hebben wat dus niet klopt.

Dus zie daar maar eens uit te komen.
Maar ik ben er mee bezig, en dus wachten wat hier weer uitkomt.
Tevens gaat er ook een brief naar SGC.

iloveoxxio
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jan 2006 19:53

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door iloveoxxio »

Hallo allemaal,

Het zit dus zo,

Als je overstapt naar een nieuwe leverancier dan wordt de eindstand bij de oude leverancier geschat. Stel dat essent de oude leverancier is en \Oxxio de nieuwe. Nou stel ik ga per 1 mei naar Oxxio vanuit Essent.
Dan wordt mijn eindstand dus die van 1 mei geschat, deze stand krijgt oxxio door van Essent, op een volgende jaarafrekening van oxxio staat die geschatte eindstand van essent als beginstand van oxxio. Uit eigen ervaring weet ik dat die stand heel vaak niet klopt.

Stel dat mijn werkelijke stand 1234 is en de geschatte stand is 1111, dat betekent dus dat ik geld terug krijg van essent maar dat ik hoogst waarschijnlijk bij oxxio moet bij betalen.

Op een volgende Jaarafrekening moet het zich weer rechttrekken.

iloveoxxio
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jan 2006 19:53

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door iloveoxxio »

Een netbeheerder is altijd verantwoordelijk voor de meterstanden omdat de meterkast meestal van de netbeheerder is.

Een leverancier krijgt de meterstanden door van de Netbeheerder, en nav de meterstanden van de netbeheerder maakt de leverancier een jaarafrekening op.

Netbeheerder is verder verplicht om eens in de drie jaar de meterstanden op te nemen, dus een mannetje naar het huis sturen.
De andere jaren mogen ze schattingen maken

twinklestar
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2006 19:33

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door twinklestar »

Sinds 3 februari wacht ik op de uitbetaling van datgene wat ik nog te goed heb. Ruim 2100 euro heb ik nog te goed en dat staat ook keurig op de jaarrekening vermeld. Ieder week mail of bel ik met hun en steeds krijg ik te horen dat het geld onderweg is. Waar banken normaal gesproken enkele dagen over doen om geld te storten doet Oxxio er maanden over. Vandaag 10 april kreeg ik te horen dat men er mee bezig was, maar men ontkende dat het geld klaar stond om gestort te worden. Ik word er stapelgek van. Ik ga nu juridisch advies inwinnen. Als ik te laat betaal met iets krijg je een aanmaning maar dit mag blijkbaar wel zonder dat je er wat aan kan doen. Als ik niets doe kan ik waarschijnlijk na mijn geld fluiten.

gr. twinklestar

Naar boven

MAXIEM

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag twinklestar,

Gewoon zelf een incassobureau inschakelen:

Incassobureau voor particulieren:

Het komt geregeld voor dat particulieren (de gewone consument dus) niet bij een incasso-bureau terecht kunnen als ze een vordering op een andere particulier of firma hebben. Bij Nedincasso Arnhem kunnen ze dan wél terecht. Dit incasso-bureau werkt op basis van no cure no pay tot aan een maximum van € 750,-. Daarboven (tot aan € 5000,-) betaal je bij geen sukses maar € 29,95.

Sukses, groeten, Paula.

alahattin
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2006 21:36

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door alahattin »

3 jaar geleden hebben ze ons opgebeld. Goedkope groene stroom. Toen waren ze DURION. Tegenwoordig heten ze OXXIO. Ze hebben opgebeld. Stom dat ik me bankrekeningnummer heb gegeven. En een brochure aanvroeg. Ze zouden een brochure sturen. We hadden die brochure ontvangen. Zonder te lezen hebben we het weggegooid. Eind van de maand was er een bedrag van mijn rekening afgehaald. Sinds 3 jaar terug heb ik zo vaak een brief geschreven. Maar het enige wat ze doen is negeren. In de begin haalden ze €23 euro van de rekening en nu € 29. Omdat er was gezegd dat er te veel stroom was gebruikt moesten wij €777 betalen. De naam is niet eens goed. Ik heb misschien 20 keer gebeld. Elke keer moest ik wachten. Toevallig kwam er iemand aan de lijn. En werd er gezegd dat ik een brief moest schrijven. Ik begrijp een ding niet. Ik heb de brieven niet ondertekent. En ik kom er nog steeds niet van af. Kunnen jullie mij misschien helpen. Ik wil voor OXXIO een klacht indienen. Dat ik de geld die ik betaald heb sinds drie jaar terug krijg. a.u.b. Help mij. dit soort groene stroom wil ik niet.

[/b]

iloveoxxio
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jan 2006 19:53

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door iloveoxxio »

waarschijlijk heb je je telefonisch aangemeld, dat pakket wat je weggegooid hebt dat was je welkomstpakket, als je daar niet op reageert dan is je aanmelding definitief. Alles is opgenomen in dat telefoongesprek, dus op zich kun je niet veel doen.

Je dient gewoon te betalen voor de dientsten die je krijgt.

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door jimmie »

@alahattin:

Meldt je om te beginnen eens aan bij je oude (of een andere) leverancier. Zo ben je in ieder geval van oxxio af.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: OXXIO

Ongelezen bericht door wicher »

@iloveoxxio:

je hebt je nickname niet echt mee (of is dit humoristisch bedoeld?)

HELAAS zul je waarschijnlijk echter wel gelijk hebben met je commentaar.
Alweer iemand op een cowboy-manier erin geluisd! Proficiat Oxxio, ik wens jullie veel ellende toe!!

@alahattin:

als je een betere levrancier in jouw omgeving weet kun je je laten switchen.

Gesloten