Ik ben benieuwd hoe jullie over het volgende denken.
Ongeveer een half jaar geleden zijn wij bij de notaris geweest voor een oriënterend gesprek over een samenlevingscontract en testamenten. Omdat we erachter kwamen dat je voor een samenlevingscontract + twee testamenten ontzettend veel geld kwijt bent, besloten we te gaan trouwen. Dat kon gratis en dan was alles meteen geregeld. We hadden dit de notaris echter nog niet laten weten (waren we ook niet van plan, we wisten ook niet dat dat nodig was).
Nu kregen we laatst een brief van de notaris waarin stond dat we contact met ze moesten opnemen. Ik heb ze gisteren een mailtje gestuurd waarin ik heb gezegd dat we inmiddels getrouwd zijn en dat een samenlevingscontract en de testamenten niet meer nodig zijn. Vanmorgen kreeg ik rekening van 223,13 euro van de notaris. Dat zijn de kosten die gemaakt zijn voor de tot op heden verrichtte werkzaamheden! Ik schrok nogal van die rekening. We hebben een keertje een gesprek gehad van nog geen half uur en vervolgens hebben ze ons wat papieren toegestuurd met daarin een standaard verhaal waarin onze namen waren verwerkt. En dat moet meer dan 200 euro kosten???
Wat denken jullie, is dit normaal, zo'n hoge rekening? Ik had eigenlijk helemaal geen rekening verwacht, dacht dat dat service was, zo'n gesprek. Ik wil best wat betalen hoor, maar dat kan toch nooit 200 euro hebben gekost??? Ik wil sowieso een gespecificeerde rekening van ze vragen, ik wil weten hoe ze aan dat bedrag komen.
Vinden jullie dit ook raar of zal dit normaal zijn?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoge notariskosten
Re: Hoge notariskosten
Ik kan met de beste wil van de werled niet geloven dat bij je huwelijk 2 testamenten hebt gekregen, zonder dat je bij een notaris geweest bent.Ongeveer een half jaar geleden zijn wij bij de notaris geweest voor een oriënterend gesprek over een samenlevingscontract en testamenten. Omdat we erachter kwamen dat je voor een samenlevingscontract + twee testamenten ontzettend veel geld kwijt bent, besloten we te gaan trouwen. Dat kon gratis en dan was alles meteen geregeld. We hadden dit de notaris echter nog niet laten weten (waren we ook niet van plan, we wisten ook niet dat dat nodig was).
Ik heb geen idee wat normale notaristarieven zijn, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Ze hebben een gesprek met je, moeten waarschijnlijk het een en ander uitzoeken, de papieren moeten opgesteld worden etc.
Ik zou gewoon de specificatie opvragen en kijken wat daar op staat.
Ik zou gewoon de specificatie opvragen en kijken wat daar op staat.
-
Juf-Marjan
Nee, dat heb ik ook niet gezegd, die zouden we nemen bij een samenlevingscontract, maar bij een huwelijk vonden we dat (voorlopig) niet nodig.Ik kan met de beste wil van de werled niet geloven dat bij je huwelijk 2 testamenten hebt gekregen, zonder dat je bij een notaris geweest bent.
Want in de wereld van Venantius zijn zelfs notarissen niet meer te vertrouwen.....hiermee kan een kwaadwillende wederpartij anders gaan manipuleren, teneinde zogenaamd aannemelijk te maken dat er toch opdracht was.