LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Iets gekocht en paar dagen later in de aanbieding,en nu ??
Re: Iets gekocht en paar dagen later in de aanbieding,en nu ??
Koop is koop, daar ben ik het mee eens. Maar je kunt het toch proberen. Ik heb laatst bij de Gamma een koolmonoxidemelder gekocht en twee weken later stond die voor 15 euro minder in de aanbiedingskrant. Toen ben ik gewoon teruggegaan naar de winkel met het bonnetje en heb de situatie uitgelegd. Hierop kreeg ik het verschil gewoon terug, zonder de zaak te bezeiken!
Hierbij ook een warme douche voor Gamma Venlo!!!!
Hierbij ook een warme douche voor Gamma Venlo!!!!
En maar klagen dat alles zo duur aan het worden is.Dit doe ik zo vaak bij Blokker .Dat jij zo dom bent om geen voordeel te halen moet je natuurlijk zelf weten
Alle kosten (terugnamebonnetjes, boeking ed.) worden echt wel doorberekend dus je btaalt het op de andere , niet aanbiedingen, terug.
Wat doe jij als Albert heijn (of andere supermarkt) volgende week de sinansappels in de aanbieding doet?Breng je die dan ook terug.
dit is nu al het tweede topic wat ik lees over een produkt die later in de aanbieding is. zullen we dan nu maar eens vertellen hoe het in het echt hoort te gaan. dan kunnen al die betweters die volgens mij alleen maar aan het jagen zijn op goedkoop en maar wat uit hun duim zuigen hun mond een keer houden en is dit eindelijk eens uit de wereld
een medewerker van een winkel weet minimaal een week van te voren wat er in de aanbieding komt. dit is zodat er met bestellingen rekening gehouden kan worden wat er besteld moet worden. ik praat hier over minimaal een week maar bij ons is het zelfs 2 weken van te voren dat wij op de hoogte zijn van de actie's
echter zijn wij niet verplicht om dit te melden naar de klant. er is echter wel een regel in de wet (ga me nou niet vragen om welk hoofdstuk of welk paragraaf want ik ben geen jurist) die bepaald dat als een product in de aanbieding komt de klant mits het een redelijke tijd is die er zitten tussen de aankoop en melding van de klant het verschil terug mag krijgen.
hier zullen niet alle bedrijfen makkelijk mee omgaan maar zeker is zeker , het is zelfs dus verplicht.
heel kort gezegd is het dus. ja, de klant krijgt het verschil terug, bij ons wordt er een week aangehouden. mocht het produkt dan in de aanbieding komen MOET de klant zelf met het bonnetje en het produkt naar de winkel komen en krijgt het zonder pardon het geld retour.
als je echt een goede winkel hebt, en dat zijn wij ( ik zal geen naam noemen omdat ik ons niet wil ophemelen, zo zie je dat ik dit echt meen) dan wordt het naar de klant gemeld. en verwijzen wij de klant naar de actie periode. maar kom dan aub niet 2 weken na de actie van, ik wil dat produkt voor de actie prijs want dat was die toen. dan kun je van mij opzouten
zo, ik hoop dat die betweters nu een keer de mond is gesnoerd en er gewoon een duidelijk antwoord is.
mvg
memyself
een medewerker van een winkel weet minimaal een week van te voren wat er in de aanbieding komt. dit is zodat er met bestellingen rekening gehouden kan worden wat er besteld moet worden. ik praat hier over minimaal een week maar bij ons is het zelfs 2 weken van te voren dat wij op de hoogte zijn van de actie's
echter zijn wij niet verplicht om dit te melden naar de klant. er is echter wel een regel in de wet (ga me nou niet vragen om welk hoofdstuk of welk paragraaf want ik ben geen jurist) die bepaald dat als een product in de aanbieding komt de klant mits het een redelijke tijd is die er zitten tussen de aankoop en melding van de klant het verschil terug mag krijgen.
hier zullen niet alle bedrijfen makkelijk mee omgaan maar zeker is zeker , het is zelfs dus verplicht.
heel kort gezegd is het dus. ja, de klant krijgt het verschil terug, bij ons wordt er een week aangehouden. mocht het produkt dan in de aanbieding komen MOET de klant zelf met het bonnetje en het produkt naar de winkel komen en krijgt het zonder pardon het geld retour.
als je echt een goede winkel hebt, en dat zijn wij ( ik zal geen naam noemen omdat ik ons niet wil ophemelen, zo zie je dat ik dit echt meen) dan wordt het naar de klant gemeld. en verwijzen wij de klant naar de actie periode. maar kom dan aub niet 2 weken na de actie van, ik wil dat produkt voor de actie prijs want dat was die toen. dan kun je van mij opzouten
zo, ik hoop dat die betweters nu een keer de mond is gesnoerd en er gewoon een duidelijk antwoord is.
mvg
memyself
Waar haalt u deze info vandaan .
De meeste filiaal houders weten vrijdag`s voordat de folder die maandag uitkomt niet eens wat erin staat.
Zij hoeven dan ook niet te inkopen en worden gewoon s`maandags door hun rayon leider op de hoogte gesteld.
De meeste filiaal houders weten vrijdag`s voordat de folder die maandag uitkomt niet eens wat erin staat.
Zij hoeven dan ook niet te inkopen en worden gewoon s`maandags door hun rayon leider op de hoogte gesteld.
inxsnl
Geplaatst op: 16 Mrt 2005 12:52 Onderwerp:
Waar haalt u deze info vandaan
deze informatie haal ik uit mijn eigen ervaringen. ik ben zelf filiaalmanager van een winkelbedrijf. en ik weet toch echt minimaal 2 weken van te voren wat er in de volgende actie zit. tevens kan ik door mijn werk meerdere filiaalmanagers van andere bedrijven en ook daar hoor ik ze vaak ruim van te voren praten over actie's die gaan komen. dat het een mindere actie is en dus waarschijnlijk rustig word u kent het wel aangezien ik van uw reactie uit ga dat u ook filiaalmanager bent.
anders kunt u nooit op de hoogte zijn van de procedures in een winkelbedrijf.
dus nogmaals het antwoord wat ik gaf is zeker een antwoord uit de praktijk.
mvg
mymyself
Deze filiaalhouders zijn dan niet echt op de hoogte, heb zelf op de inkoopafdeling van een warenhuis gewerkt en memyself heeft inderdaad gelijk. Wanneer iemand terugkomt met de klact dit vlak voor een actieperiode gekocht te hebben voor het volle pond, moet het verschil terugbetaald worden.Waar haalt u deze info vandaan .
Elk bedrijf is anders, ik ben manager bij de grootste electroketen van Nederland. Wij krijgen op zaterdag pas de info over de folder die op maandag ingaat. Dus wat hierboven beschreven staat heeft alleen betrekking op het bedrijf waar u werkt/of heeft gewerkt. U kunt er dus niet van uitgaan dat als het bij dat bedrijf zo werkt dan zal het wel bij elk bedrijf zo zijn.
Exact hetzelfde als in de oorspronkelijke post is geplaatst is mij ook overkomen. Ik had een heggenschaar bij de Karwei gekocht en ik kom thuis en ik zie de folder van de Gamma in de brievenbus liggen voor de komende week met exact hetzelfde product (zelfde merk/type/etc etc) voor een 10 of 15 Euro goedkoper !
Ik de folder mee naar Karwei en alles gewoon getoond en Karwei deed niet moeilijk, wilde wel de folder hebben natuurlijk (fair enough) en ik kreeg de aktiekorting van de Gamma dus gewoon bij de Karwei.... dat noem ik slim zakendoen (van Karwei).
PS Bovendien heb je altijd retourrecht he.. mocht je echt een paar dagen later ontdekken dat de concurrent iets goedkoper aanbied kun je product nog retourneren maar mijn ervaring is dus dat een leverancier veel blijer is met die verkoop en een mogelijk vastere klant dan zo op z'n strepen te gaan staan. Maar goed de tijden zijn verandert tegenwoordig... klantvriendelijkheid is nog zeldzaam.
Ik de folder mee naar Karwei en alles gewoon getoond en Karwei deed niet moeilijk, wilde wel de folder hebben natuurlijk (fair enough) en ik kreeg de aktiekorting van de Gamma dus gewoon bij de Karwei.... dat noem ik slim zakendoen (van Karwei).
PS Bovendien heb je altijd retourrecht he.. mocht je echt een paar dagen later ontdekken dat de concurrent iets goedkoper aanbied kun je product nog retourneren maar mijn ervaring is dus dat een leverancier veel blijer is met die verkoop en een mogelijk vastere klant dan zo op z'n strepen te gaan staan. Maar goed de tijden zijn verandert tegenwoordig... klantvriendelijkheid is nog zeldzaam.
Ik maak er geen enkel probleem van, mits de klant binnen 30 dagen terug is. Ik maak een retourbon en de klant kan met de retourbon het artikel opnieuw afrekenen en dan krijgt de klant het verschil handje contantje terug.
Hoezo recht? Waarop baseer je dat recht?Bovendien heb je altijd retourrecht he
Dag prikker,
Een wat late reactie, maar...........................
Wettelijk is er bij een consumentenkoop nooit recht op retour. Zie Burgerlijk Wetboek boek 7. Wat wél kan is dat de verkoper eigen regels hanteert, zoals: ruilen toegestaan (meestal binnen een aantal dagen), terugbrengen toegestaan met recht op een tegoedbon en terugbrengen toegestaan met recht op geld terug. De winkel zal de eigen regel meestal duidelijk zichtbaar in de winkel ophangen. Is dat niet het geval dan kun je op verzoek bij het afrekenen meestal op de kassabon laten schrijven welke mogelijkheid je hebt afgesproken met de verkoper. Voorgaande is nogmaal voor alle duidelijkheid geen wettelijke regeling. Eigen winkelregels zijn gebaseerd op coulance van de verkoper!!!
Een wat late reactie, maar...........................
Wettelijk is er bij een consumentenkoop nooit recht op retour. Zie Burgerlijk Wetboek boek 7. Wat wél kan is dat de verkoper eigen regels hanteert, zoals: ruilen toegestaan (meestal binnen een aantal dagen), terugbrengen toegestaan met recht op een tegoedbon en terugbrengen toegestaan met recht op geld terug. De winkel zal de eigen regel meestal duidelijk zichtbaar in de winkel ophangen. Is dat niet het geval dan kun je op verzoek bij het afrekenen meestal op de kassabon laten schrijven welke mogelijkheid je hebt afgesproken met de verkoper. Voorgaande is nogmaal voor alle duidelijkheid geen wettelijke regeling. Eigen winkelregels zijn gebaseerd op coulance van de verkoper!!!
Ach SJZ,
Prikker is één van de velen die bij dit soort vragen de juridische kant van zaak gaat vermengen met interne regels van bepaalde winkeliers die coulancehalve bereid zijn een product terug te nemen of algemene voorwaarden hanteren waarin "ruilbepalingen" zijn opgenomen.
"Altijd retourrecht" bestaat dan ook niet.
Misschien dat Prikker inderdaad kan uitleggen wat hij daarmee bedoelt.
Memyself is ook zo'n forumbezoeker die het wel erg bont maakt.
Je zult je posting maar starten met:
Als je daarnaast ook nog weet te melden dat
dan gaat de prijs voor de posting met het grootste verschil tussen pretentie (zie start en einde) en (onzinnige) inhoud deze keer naar memyself.
Proficiat!
Prikker is één van de velen die bij dit soort vragen de juridische kant van zaak gaat vermengen met interne regels van bepaalde winkeliers die coulancehalve bereid zijn een product terug te nemen of algemene voorwaarden hanteren waarin "ruilbepalingen" zijn opgenomen.
"Altijd retourrecht" bestaat dan ook niet.
Misschien dat Prikker inderdaad kan uitleggen wat hij daarmee bedoelt.
Memyself is ook zo'n forumbezoeker die het wel erg bont maakt.
Je zult je posting maar starten met:
en eindigen met:zullen we dan nu maar eens vertellen hoe het in het echt hoort te gaan. dan kunnen al die betweters die volgens mij alleen maar aan het jagen zijn op goedkoop en maar wat uit hun duim zuigen hun mond een keer houden en is dit eindelijk eens uit de wereld
Om daartussenin niet verder te komen dan een uitleg van hoe men in één bepaald filiaal van één bepaald bedrijf (dat van memyself dus) met dit soort zaken omgaat. Dat zegt natuurlijk niets over de rest van de wereld en heeft ook niets met consumentenrecht te maken.zo, ik hoop dat die betweters nu een keer de mond is gesnoerd en er gewoon een duidelijk antwoord is.
Als je daarnaast ook nog weet te melden dat
ener is echter wel een regel in de wet (ga me nou niet vragen om welk hoofdstuk of welk paragraaf want ik ben geen jurist) die bepaald dat als een product in de aanbieding komt de klant mits het een redelijke tijd is die er zitten tussen de aankoop en melding van de klant het verschil terug mag krijgen.
,hier zullen niet alle bedrijfen makkelijk mee omgaan maar zeker is zeker , het is zelfs dus verplicht.
dan gaat de prijs voor de posting met het grootste verschil tussen pretentie (zie start en einde) en (onzinnige) inhoud deze keer naar memyself.
Proficiat!