LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Siemens inbouwespresso

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
coor

Siemens inbouwespresso

Ongelezen bericht door coor »

Heeft iemand ervaring met de Siemens inbouwespresso-volautomaat TK68E570?
Alvast bedankt.....................

red

Re: Siemens inbouwespresso

Ongelezen bericht door red »

Ik heb de zelfde vraag ,er is toch wel iemand met dit apperaat ,of kan ik toch beter een Miele nemen .

hera

Ongelezen bericht door hera »

Ik had een klant met een Miele en in zn nieuwe huis nam ie m niet weer... een vrijstaande kan blijkbaar toch koffie van betere kwaliteit maken..

forrelletje

Ongelezen bericht door forrelletje »

Als je voor een vrijstaande kiest kan ik je een volautomaat van JURA aanraden.
Heb hem nu een jaar in gebruik,hij zet ook per kopje net als de Miele.
Een sieraad in de keuken.

suc6 Marijke

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

Wij gebruiken zelf de Neff in onze winkel en de klanten vinden het allemaal een heerlijk bakkie koffie. Helemaal aan de smaak aan te passen en zeer eenvoudig te gebruiken.

Zelfde mogelijkheden als de Bosch en Siemens en een mooi design. Miele is wat duurder in de aanschaf maar is heel mooi te combineren met de stoomoven en de magnetron uit de nieuwe serie.

MVG

Mr.P

Ongelezen bericht door Mr.P »

Wij gebruiken de Siemens in de zaak (zelfde als de Neff/Bosch).

Voorheen gebruikte wij de Miele CVA620, maar na bijna 17.000 'bakkies' werd het tijd voor eens wat anders.
Dus de Siemens er in gezet.
Daar hebben we spijt van en wel om de volgende redenen ;

- Het reservoir dient om de haverklap gevuld te worden. Drinkt u 4 kopjes per dag dan zal het geen probleem zijn, maar bij wat intensiever gebruik valt dit zwaar tegen.
- Het apparaat geeft ook te regelmatig aan dat het gereinigd dient te worden.
- opvangbakjes zitten ook ze snel vol. Het spoelen doet de machine inwendig en dat valt in de vangschaal die zo vol zit.
- Het vullen is lastig en alleen vanaf de zijkanten te regelen. Inbouwen kort bij een muur is uit de boze.

Deze wordt door ons weer uitverkocht en er komt weer een Miele in.
Is die dan zoveel beter?

Aan de Miele zitten ook voor en nadelen.
Opvangen van spoelwater kan gewoon met een kopje. Vullen gaat makkelijker aan de voorzijde (voorkant kan open).
Het gehele mechaniek kan er uit en schoongemaakt worden. Zitten wel wat veel randjes in om schoon te maken.
De deur draait een kant uit dus rekening houden met de plaats in de keuken.
De Miele maakt ook wat meer geluid dan de Siemens.
Over het design tussen beide daar kun je over discussieren.

Succes met de keuze.
Mr.P.

coor

Ik heb wat geshopped!!! en ben denk ik het e.e.a. te weten gekomen over espressoautomaten. Eigenlijk heb je 2 thermoblokken nodig om gelijktijdig cappuccino te kunnen maken etc. Alleen Miele levert twee pompen (nieuw CVA 4080)Maar ja, maar ja... Àls al, zou je dat kunnen combineren met n Siemens oven???

red

Ongelezen bericht door red »

Wij heb alle apperatuur van Siemens besteld in onze nieuwe keuken ,zo ik hier leest, is de ene is erg tevreden over het apperaat en de ander wat minder ,ik gok maar er op dat siemens goed is, wij drinken per dag gemiddeld 12 bakkie,s zal wel goed komen. Bedank voor jullie reaktie.s

hera

Ongelezen bericht door hera »

Ik heb een vrijstaande Gaggia Titanium. Al met het oog op de nieuwe keuken besteld. Ik wilde ook graag een ingebouwde maar met het in mn achterhoofd de ervaring van mijn klant.. en het feit dat ik vrijstaand met een zelfde mechaniek gewend was op mijn werk is het dus toch een vrijstaande geworden.

De Gaggia is overigens wbt smaak en onderhoud aan te raden. Wij hebben geen Jura genomen omdat je daar zelf niet zoveel aan kan schoonmaken. Maar de smaak van een Jura is ook super.

Ik drink ook wel 6 - 8 koppen op een dag. Vaak probeer ik halverwege de dag wel over te gaan op decafe.

coor

Enkele vraagjes aan Mr.P . Ik twijfel nog steeds over de Siemens koffiezetter. Hij is alleen voor huishoudelijk gebruik. Wordt de koffie heet genoeg? Kun je cappuccino maken? Heet water tanken voor thee? De boel zelf schoonmaken? Garantie uitbreiden? Evt. zelf inbouwen? Is deze machine wel (veel) verkocht? De nieuwe Miele levert 2 pompen, is toch iets anders als 2 thermoblokken?? Jee, oh jee......alvast merci!

Mr.P

Mijn tip : bezoek de info-centra van Miele (Vianen) en Siemens (Zoetermeer).

Hier kun je letterlijk alles te weten komen over beide apparaten.
Je kunt weliswaar cappuccino maken maar vaak duurt het opwarmen van de boiler te lang. Ik heb er weinig ervaring mee.
Voor thee vindt ik van beide het water niet heet genoeg, maar ja ik ben verwend met een Quooker.

Garantie uitbreiden kan alleen bij Miele, tot 10 jaar. Siemens biedt extra garantie tot 5 jaar bij aankoop van 4 apparaten.

Succes.
Mr.P.

coor

Ik was bij Siemens..nou zeg!!! Als ik het goed begrijp heeft u een keukenzaak. Ik zou n SieMatich willen maar lees dat zgn brutoprijzen verhoogd kunnen zijn!!!! Ik heb n kostenbegroting. Hoge kast IHH60K1M6 bv. zou 1274 Euro zijn, IU45IZ2Z 884, front vaatwasser IF60GSV 285, terwijl hoekpastlijst IUEPL65-2 449 Euro kost!! Klopt dat?

Mr.P

Helaas, maar van de prijzen heb ik geen kaas gegeten.

Groet,
Mr.P.

Gesloten