LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn Postbank.nl

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
elisa76
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2005 14:53

Mijn Postbank.nl

Ongelezen bericht door elisa76 »

Een vriendin vroeg of ik haar rekeningnummeraan mijn postbank.nl wilde toevoegen. we hebben een formulier ingevuld met haar gegevens zoals postbankpasnummer vervalnummer etc en haar handtekening.Dit heb ik op 7 maart naar ze opgestuurd. Dit is begin deze week in orde gemaakt.Ze zou elke maand een aflossing aan mij doen van 165 euro die heb ik periodiek ingevoerd.Intussen tijd hebben we ruzie gehad.
Van de week smste ze me van ik heb achterstand bij eneco en bij de woonbron, kun je een maand later beginnen met het innen van jouw schuld.Dus ik smste terug van hoeveel wil je dan vanaf volgende maand gaan aflossen antwoordde ze 100 euro zo gezegd zo gedaan
ik heb via de girofoon dat geld weer teruggeboekt.
Tot mijn verbazing zag ik vanmiddag dat haar rekeningnummer niet bij mij in mijn scherm stond. dus ik bellen naar de postbank. had zij ze het volgende verhaal verteld:
iemand heeft fraude gepleegd met mijn rekeningnummer en mijn handtekening vervalst en zou hebben ze het beheer over mijn rekeningnummer gekregen
dus postbank gelooft haar en haalt haar rekening eraf
nu word ik beticht van fraude en handtekeningvervalsing
wat moet ik nu gaan doen postbank gelooft mij niet
het stomme is ik heb haar vorig jaar haar boetes betaald anders zou ze geen schuldsanering krijgen. de vrouw van de gkb weet van dit alles af. maar voor de rest heb ik niks op papier staan van de schuld die zij bij mij heeft. gelukkig heb ik de boetes via mijn rekening betaald en weet de mevrouw van de gkb dit verhaal. ik heb haar altijd geholpen met haar financiele zaken ik vulde zelfs haar belastingformulieren voor haar via internet met haar code.
ze liet haar vt 2006 op mijn rekening uitbetalen zodat ze niet naar de roodstand gingen voor 2 maanden ging ze naar het belastingkantoor vertelde ze ja iemand heeft mijn handtekening code gestolen en krijgt het geld op zijn rekening gestort
wie o wie heeft raad voor mij

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Mijn Postbank.nl

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Dit is toch geen vriendin.
Ze gebruikt je gewoon.
Laat het haar zelf maar uitzoeken in de toekomst.
Zorg wel dat je zwart op wit krijgt dat ze jou nog geld verschuldigt is.
Desnoods met de hulp van de dame van het GKB.

Lieske

binkie
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2006 22:01

Re: Mijn Postbank.nl

Ongelezen bericht door binkie »

Uhh...Elisa. Hou je er rekening mee, aangezien jij klant bent bij de postbank, dat dit nu c.q. later wel eens erg nadelig uit kan pakken voor je. Wanneer jouw naam in dit geval bij de Postbank bekend is, dan zouden ze ooit (of een andere financiële instelling) wel eens moeilijk kunnen gaan doen, bij het afsluiten van een financieel product. Denk hierbij aan een hypotheek e.d. Jouw naam is nu gerelateerd met frauduleuze handelingen.
Gelet op het twijfelachtige financiële verleden van die vriendin, is het natuurlijk niet echt verstandig geweest om je in een (dit) nieuw avontuur te storten.
Ik zou je adviseren om naar de politie te gaan en informeren welke rechten je hebt c.q. aangifte doen van laster. Daarnaast denk ik dat het verstandig is om met de afdeling Fraudezaken van de Postbank contact op te nemen en te informeren wat jouw status daar is. Hiermee bedoel ik of je nog als betrouwbaar rekeninghoudster te boek staat, of een kruisje achter je naam hebt staan.

Gesloten