LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MDF deurtjes gelakt over folie

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
hageneesje
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mar 2006 19:24

MDF deurtjes gelakt over folie

Ongelezen bericht door hageneesje »

Ik ben vandaag weer in een keukenzaak geweest en daar werd mij verteld dat MDF deurtjes die gelakt zijn ook altijd een folie laag onder de laklaag hebben zitten. Nu vroeg ik mij af of dit werkelijk zo is. Dit omdat ik zoveel negatieve reacties lees op folie deurtjes en gelakte MDF deurtjes schijnen wel goed te zijn als ik het forum zo lees. Graag reacties zodat ik een goede keuze kan maken.

AC
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 okt 2005 23:50

Re: MDF deurtjes gelakt over folie

Ongelezen bericht door AC »

Hallo Hageneesje,

Vaak gebruikt men inderdaad mdf v.v. lakdraagfolie als basis voor gespoten fronten.

Voordeel is dat er geen primer meer hoeft te worden gebruikt en men deze direkt in kleur kan gaan spuiten.

AC

hageneesje
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 mar 2006 19:24

Re: MDF deurtjes gelakt over folie

Ongelezen bericht door hageneesje »

maar springt dit folie er ook af zoals in de doem verhalen op dit forum?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: MDF deurtjes gelakt over folie

Ongelezen bericht door maxx »

Nog niet meegemaakt beste Hagenees.

De grote problemen met de folie zijn al een tijdje geleden

MVG.

AC
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 okt 2005 23:50

Re: MDF deurtjes gelakt over folie

Ongelezen bericht door AC »

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik pas sinds een jaar of zeven met foliepanelen werk. Tot op heden heb ik nog geen klachten gehad, maar ik kan, gelet op de vele postings mbt foliefronten dit niet uit gaan sluiten.
Wel wil ik de opmerking plaatsen dat fabrikanten tegenwoordig andere lijmen gebruiken, de in het verleden gebruikte lijmen schijnen de oorzaak te zijn van vele klachten mbt foliefronten.

Groeten

AC

Gesloten