LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Koopzegels en afronding eindbedrag
-
Koopzegels en afronding eindbedrag
Ik ben gestopt met het sparen van koopzegels bij de Plus supermarkt. Ze verkopen deze voor 2 cent bij iedere bestede euro. Maar sinds de eindbedragen worden afgerond heeft het geen zin meer om de zegels te kopen. Ja, natuurlijk weet ook ik dat de afronding de ene x in je nadeel is en de andere x in je voordeel, maar bij het afnemen van de koopzegels is het bij mij 99 van de 100 x in mijn nadeel. Ik begon me er aan te ergeren dat ik als ik zegels nam geregeld door de afronding 2 cent extra moest betalen en dat dat dus niet had gehoeven als ik geen zegels had genomen. Ik spaarde de zegels voor een extraatje, maar nu betaal ik dat extraatje zelf blijkt. Ik doe nooit voor meer dan 10 euro per x boodschappen want ik ben verder een echte Aldi en Lidl ganger en heb het ook niet echt breed. Waarom geeft de supermarkt niet een zegeltje extra als het bedrag bij aanschaf van de zegeltjes op 3 of 8 cent eindigt?
Re: Koopzegels en afronding eindbedrag
als je nu je booschappen met pin betaald... betaal je altijd exact wat de kassabon aangeeft, niks extra's. (maar ook niet het voordeel van af en toe naar beneden af ronden)
Waarom zou de supermarkt een zegeltje moetenGEVEN als hetKOOPZEGELS ZIJN. Wat een zeikerd ben je.
Alle extraatjes betaal je zelf, of dit nu koopzegels zijn of gratis Rocks. Uiteindelijk betaal je ze toch zelf.
.Ik ben gestopt met het sparen van koopzegels bij de Plus supermarkt.
Ik spaarde de zegels voor een extraatje, maar nu betaal ik dat extraatje zelf blijkt
Waarom zijn er nog steeds mensen die geloven dat het sparen van koopzegels een extraatje is
-
Extraatje als in spaarpotje met winst.
En wat is de winst dan wel???????
-
Oké, valt niet tegen.
-
Het lijkt 50 procent, maar in werkelijkheid is het veel minder. Je betaalt bij Plusmarkt namelijk doorgaans een hogere prijs voor je spullen dan bij de aldi of de lidl. Dan heb ik het over huismerken, met name.
Van de 50 procent rente die je voorgespiegeld krijgt, heb je daardoor al 80 procent zelf betaald.
Vergeet ook niet hoe lang het duurt voor je je kaart vol hebt. Tel die tijd eens uit, en je ziet dat je veel beter geen zegeltjes had kunnen kopen.
Van de 50 procent rente die je voorgespiegeld krijgt, heb je daardoor al 80 procent zelf betaald.
Vergeet ook niet hoe lang het duurt voor je je kaart vol hebt. Tel die tijd eens uit, en je ziet dat je veel beter geen zegeltjes had kunnen kopen.
Wat dacht je ervan om te betalen met pin als het eindbedrag eindigt op 3, 4, 8 of 9 cent; als het bedrag eindigt op 1, 2, 6, of 7 cent contant te betalen en bij eindbragen eindigend op 0 of 5 te betalen zoals het uitkomt. Op deze manier pak je alleen de voordeeltjes en laat je de nadeeltjes over aan anderen.als je nu je booschappen met pin betaald... betaal je altijd exact wat de kassabon aangeeft, niks extra's. (maar ook niet het voordeel van af en toe naar beneden af ronden)