LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] IP-telefonie
IP-telefonie
Heeft er iemand ervaring met Optibel?
Ik zou namelijk graag willen weten hoe de ervaringen zijn
www.optibel.nl
vr gr
Marco
Ik zou namelijk graag willen weten hoe de ervaringen zijn
www.optibel.nl
vr gr
Marco
Re: IP-telefonie
Ik zie dit berichtje nu pas. Misschien heb je er wat aan.
Ik heb sinds kort internettelefonie via Optibel. Ik heb het kastje van Telio aan mijn router gehangen. Telefoonaansluiting aansluiten en klaar. Ik gebruik een kabelabonnement van @home. Tot nog toe ben ik zeer tevreden met de kwaliteit van de telefoonlijn.
Mvg,
Berry
Ik heb sinds kort internettelefonie via Optibel. Ik heb het kastje van Telio aan mijn router gehangen. Telefoonaansluiting aansluiten en klaar. Ik gebruik een kabelabonnement van @home. Tot nog toe ben ik zeer tevreden met de kwaliteit van de telefoonlijn.
Mvg,
Berry
-
ik ken dit niet, maar persoonlijk vind ik het nog wel prijzig!
-
als je via andere methoden belt is dat vele malen goedkoper...
doel dan op VoipBuster oid
als je dan in het bezit bent van een modem die een lifeline heeft kan je dus bellen zonder dat de pc aanstaat....dezelfde methode als ze dus bij optibel gebruiken.....alleen vele malen goedkoper...
op dit moment is het bij Voipbister zo'n 10Euro voor 3maand.....geen verdere kosten......
doel dan op VoipBuster oid
als je dan in het bezit bent van een modem die een lifeline heeft kan je dus bellen zonder dat de pc aanstaat....dezelfde methode als ze dus bij optibel gebruiken.....alleen vele malen goedkoper...
op dit moment is het bij Voipbister zo'n 10Euro voor 3maand.....geen verdere kosten......
Dat kan zo zijn, maar ik heb van een aantal mensen begrepen dat de belkwaliteit van Voipbuster minder goed is (zelf niet getest). Uiteraard kan dit ook voorkomen bij Optibel. Maar deze kwam bij een consumenten test goed uit de bus. Ik verwacht dat de concurrentieslag nog maar pas begonnen is. De prijzen zullen verder omlaag gaan. Al met al ben ik nog steeds van mening dat mijn abonnement niet duur is in vergelijking met bijv. KPN. Gelukkig kunnen we als consument uit steeds meer aanbieders een keuze maken.
Kwaliteit is redelijk. Soms een kleine echo aan de andere kant. Ze woeden wel steeds duurder: nu 10 euro / 3 maanden. Ze begonnen met 1,40 euro voor een half jaar (!).
Ik heb een gratis telefoonnummer van voipbuster (wordt gemaakt door hetzelfde bedrijf van 1649...) en heb de KPN weggedaan. Daaaaag dure rekeningen. Nu maar 3,33 / maand!
Ennuh, ik bel vaak naar aruba, numaar 13ct/minuut. Moet je eens proberen via de kabel: 55 cent!
Computer hoeft niet aan te staan, ik heb de gewone telefoon gekoppeld aan internet met een kastje. Kosten 70 euro. Heb ik in 2 maanden terug verdiend.
Ik heb een gratis telefoonnummer van voipbuster (wordt gemaakt door hetzelfde bedrijf van 1649...) en heb de KPN weggedaan. Daaaaag dure rekeningen. Nu maar 3,33 / maand!
Ennuh, ik bel vaak naar aruba, numaar 13ct/minuut. Moet je eens proberen via de kabel: 55 cent!
Computer hoeft niet aan te staan, ik heb de gewone telefoon gekoppeld aan internet met een kastje. Kosten 70 euro. Heb ik in 2 maanden terug verdiend.
-
Kijk eens op www.nice2buy.nl
als je breedband/adsl hebt kun je zonder kosten bellen
als je breedband/adsl hebt kun je zonder kosten bellen
-
'K maak al een half jaar tot volle tevredenheid gebruik van optibel. Aansluiten is makkelijk en ik kon ook direct (zonder kosten!) de lijn laten afsluiten voor 06- en 09- nummers waarmee ik gegarandeerd niet meer betaal dan het vaste maandbedrag. M'n kinders mogen onbeperkt (ook niet altijd hoor) bellen omdat ik zeker weet dat het niet naar vriendjes of vriendinnen op 06 nummers is. Hiervoor kunnen ze hun eigen telefoon met beltegoed gebruiken. Dit maakt kids ook gelijk bewuster van geld. Dit is volgens mij bij KPN niet af te sluiten. (voor ik naar Optibel ben overgegaan kon het in ieder geval nog niet)
Ik ben tevreden over optibel en zou het zeker aanraden. Voordeel is bovendien dat je een normaal telefoonnummer hebt en geen PC's aan hoet hebben te staan. Je telefoonaansluiting klik je gewoon in het kastje i.p.v. in de KPN stekkerdoos en klaar is kees.
Ik ben tevreden over optibel en zou het zeker aanraden. Voordeel is bovendien dat je een normaal telefoonnummer hebt en geen PC's aan hoet hebben te staan. Je telefoonaansluiting klik je gewoon in het kastje i.p.v. in de KPN stekkerdoos en klaar is kees.
Zijn er al meer mensen die optibel gebruiken?
en zo ja hoe bevalt het?
qua kwaliteit?
qua service
qua kosten
e.d.?
Hoor het graag
en zo ja hoe bevalt het?
qua kwaliteit?
qua service
qua kosten
e.d.?
Hoor het graag
Wij bellen al 2 jaar met optibel. Geen gedoe met wachtwoorden,inloggen, gewoon plug en bel!!
Telefoon meenemen naar ander adres,geen probleem!! gewoon in de router pluggen en voila!! bellen maar!!
In één woord, GEWELDIG!!! en nog goedkoper geworden ook!! 9,95 pm!
Blokkeren,doorschakelen en wisselgesprek, allemaal gratizzzzzz!!
Telefoon meenemen naar ander adres,geen probleem!! gewoon in de router pluggen en voila!! bellen maar!!
In één woord, GEWELDIG!!! en nog goedkoper geworden ook!! 9,95 pm!
Blokkeren,doorschakelen en wisselgesprek, allemaal gratizzzzzz!!