LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] afwikkeling declaraties Zilveren Kruis
-
afwikkeling declaraties Zilveren Kruis
Ik heb op 14 oktober 3 nota's ingestuurd uit 2005. Na enige tijd gebeld omdat ik nog geen geld ontvangen had. Wat bleek, ze waren niet aangekomen. Op 17 januari heb ik nogmaals kopieën en een nieuwe nota uit 2006 ingestuurd. Tot op heden nog geen geld ontvangen. Weer gebeld, nota's zijn aangekomen. Maar.....bij het verwerken van nota's uit 2005 zijn ze bezig met de nota's die half december aangekomen zijn en met de nota's uit 2006 zijn ze gevorderd tot 8 januari!
Dit is toch niet normaal of wel dan!
Dit is toch niet normaal of wel dan!
Laatst gewijzigd door s i m o n e op 23 feb 2006 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: afwikkeling declaraties Zilveren Kruis
Dit is in principe ook niet normaal, maar door de nieuwe zorgverzekeringswet moesten veel systeem opnieuw ingericht worden, waardoor nota's niet verwerkt konden worden. En daarom blijven ze liggen. Dat is natuurlijk niet leuk, maar ja...dankzij deze regering die zoiets stom invoert gebeurt dat.
(en nee, ik werk niet bij het Zilveren Kruis)
(en nee, ik werk niet bij het Zilveren Kruis)
Ik heb in January factuur van december opgestuurd naar Zilveren Kruis. Binnen drie weken werd de factuur betaald. Zo slecht als het ooit was bij zilveren kruis op het gebied van betalen zo goed is het nu. wllicht dat er nu net met deze ene iets mis is gegaan.
Mvrgr
Mvrgr
Simone, ik vind het heel knap van jou dat je op 14 oktober al een declaratie van 2006 hebt ingediend.
-
Goed gelezen Jonjo, de nota uit 2006 heb ik op 17 januari met de kopieen ingestuurd. Ik heb het eerste bericht aangepast.
Ik heb geen ervaring met afwikkeling van declarates bij Zilveren Kruis, wel bij het IAK. Ook daar is het een zooitje. Vanaf begin december worden er al geen declaraties meer uitbetaald ivm de grote drukte. Nu geloof ik best dat er met man en macht daar gewerkt wordt, maar het afwikkelen van declaraties mag daar niet onder lijden lijkt me. Het is immers ons eigen geld waar we nu al maanden op wachten.
Ik zou alle verzekeraars willen oproepen om nu eens eerlijk toe te geven dat de grote adm. rompslomp - op hen afgeroepen door min. Hoogervorst- hen teveel is en dat ze het niet aankunnen.
Ik zou alle verzekeraars willen oproepen om nu eens eerlijk toe te geven dat de grote adm. rompslomp - op hen afgeroepen door min. Hoogervorst- hen teveel is en dat ze het niet aankunnen.
De declaraties die ik in januari heb ingestuurd, apotheek en tandarts zijn nog steeds niet uitbetaald. Als je er heen belt, naar lang wachten, dan kunnen ze de declaratie van de apotheek wel zien, scannen ze, maar ze kunnen niet zeggen wanneer ze het gaan uitbetalen. De tandarts rekeningen kunnen ze helemaal niet zien. Je moet maar afwachten tot je geld krijgt. Tot 1 jan. nooit problemen. Op de mail wordt trouwens ook niet gereageerd.
Mijn tandartsrekening die ik op 2 februari heb ingestuurd is nog steeds niet ingescand. Volgens de mevrouw achter de telefoon stoppen ze tijdelijk met 'het openscheuren van de enveloppen', en willen ze eerst de grote berg wegwerken. Kan nog wel even duren dus.De declaraties die ik in januari heb ingestuurd, apotheek en tandarts zijn nog steeds niet uitbetaald. Als je er heen belt, naar lang wachten, dan kunnen ze de declaratie van de apotheek wel zien, scannen ze, maar ze kunnen niet zeggen wanneer ze het gaan uitbetalen. De tandarts rekeningen kunnen ze helemaal niet zien. Je moet maar afwachten tot je geld krijgt. Tot 1 jan. nooit problemen. Op de mail wordt trouwens ook niet gereageerd.
Klopt.
Ook ik heb op 1-2-2006 een tandartsrekening opgestuurd en moet nu op 10-03-06 terugbellen.(nog niks bekend). Dan zal ook nog wel niks bekend zijn.Ben van CZ naar Zilverenkruis Achmea gegaan en ooo wat het ik een spijt.(dit i.v.m collectieve zorgverzekering)Heb zelf de rekening op 16-2-2006 aan mijn tandarts betaald.
Nu moet mijn zoon beginnen met orthodontie ,maar daar wachten wij maar even mee.Dit gaat natuurlijk om grote bedragen en ik kan, maar blijf het niet voorschieten.Weet je dat mijn ouders vandaag van CZ al bericht hebben gehad i.v.m terugstorten van de no-claim.Deze zal bij ons ook wel zo binnen komen.Waarom is CZ zo vlug(daar hebben ze bijna geen achterstand met declaratie's)en Zilverenkruis wel??????????
Dit heb ik vernomen van mensen die daar werken.
Ook ik heb op 1-2-2006 een tandartsrekening opgestuurd en moet nu op 10-03-06 terugbellen.(nog niks bekend). Dan zal ook nog wel niks bekend zijn.Ben van CZ naar Zilverenkruis Achmea gegaan en ooo wat het ik een spijt.(dit i.v.m collectieve zorgverzekering)Heb zelf de rekening op 16-2-2006 aan mijn tandarts betaald.
Nu moet mijn zoon beginnen met orthodontie ,maar daar wachten wij maar even mee.Dit gaat natuurlijk om grote bedragen en ik kan, maar blijf het niet voorschieten.Weet je dat mijn ouders vandaag van CZ al bericht hebben gehad i.v.m terugstorten van de no-claim.Deze zal bij ons ook wel zo binnen komen.Waarom is CZ zo vlug(daar hebben ze bijna geen achterstand met declaratie's)en Zilverenkruis wel??????????
Dit heb ik vernomen van mensen die daar werken.
Vandaag gebeld over een door ons ingediende tandarts-declaratie. De medewerkster aan de telefoon vertelde dat ze een achterstand van maanden hebben en dat we over een maand maar eens moesten bellen of de nota verwerkt was.
Mag dit allemaal zo maar? Als ik drie maand te laat ZK betaal dan heb ik allang een incassoburo aan de deur gehad.
Waardelozen !@#!$!$ zooi dat Zilveren Kruis
Mag dit allemaal zo maar? Als ik drie maand te laat ZK betaal dan heb ik allang een incassoburo aan de deur gehad.
Waardelozen !@#!$!$ zooi dat Zilveren Kruis
Vandaag teruggebeld(zie 3-3-06 /13.39) en zoals ik verwachtte nog niks bekend.Volgens de medewerkster is er een achterstand van 8 weken en deze was op 3-3-06 ook al bekend(dat heeft de andere medewerkster niet verteld aan mij).Dus ik wacht maar weer af.De tandartsrekening van mijn man 16-1 heb ik zelf betaald op 15-2-06.Nu moet ik en de kinderen naar de tandarts en heb al een afspraak gemaakt maar gelijk erbij verteld dat deze rekening wel even kan duren(blijf niet voorschieten).Zelfs de medewerkster van Zilveren Kruis vertelde tegen mij dat ik de rekening niet moet betalen voordat het binnen is.
De tandartsen moeten maar een contract met de verzekeringmaatschappij afsluiten.
Geen 0900 nummer bellen maar 071-3670911 is ook Zilveren Kruis maar dan goedkoper
De tandartsen moeten maar een contract met de verzekeringmaatschappij afsluiten.
Geen 0900 nummer bellen maar 071-3670911 is ook Zilveren Kruis maar dan goedkoper
Vanmorgen gebeld, mijn tandartsrekening van 2 februari is eindelijk in behandeling, nu wachten op de centjes.
Toen ik de reactie van douwe las (betreffende een tandartsrekening van 2-2) heb ik net ook nog eens gebeld.
Mijn Tandartsrekening had ik op 1-2-2006 verstuurd en mij was verteld dat er een achterstand was van 8 weken.(rekening van 16-1-06 die toen nog niet verzonden kon worden, omdat wij nog geen polis hadden ontvangen.
Deze medewerker vertelde mij dat onze tandartsrekening niet is ontvangen. De postdatum van 1-2-06 zijn al verwerkt.
Moest een copy van de rekening sturen ,maar heb zelf naar hun fax nummer gevragen en deze net naar hun gefaxt met daarop gevragen om een ontvangstbevestiging (ben benieuwd).
Goede service van Zilveren Kruis Achmea.Je krijgt van de medewerksters elke keer weer foutieve informatie.Ik hoop dat het deze keer wel goed gaat.Op 23-2 gebeld en toen werd mij verteld dat ik over 2 weken moest terugbellen.Op 9-3 gebeld en deze mevr. vertelde mij dat ze het raar vond dat ik over 2 weken terug moest bellen, want toen was al bekend dat er een achterstand was van 8 weken.Vandaag gebeld en de postdatum 1-2-06 zijn al verwerkt.
Mijn Tandartsrekening had ik op 1-2-2006 verstuurd en mij was verteld dat er een achterstand was van 8 weken.(rekening van 16-1-06 die toen nog niet verzonden kon worden, omdat wij nog geen polis hadden ontvangen.
Deze medewerker vertelde mij dat onze tandartsrekening niet is ontvangen. De postdatum van 1-2-06 zijn al verwerkt.
Moest een copy van de rekening sturen ,maar heb zelf naar hun fax nummer gevragen en deze net naar hun gefaxt met daarop gevragen om een ontvangstbevestiging (ben benieuwd).
Goede service van Zilveren Kruis Achmea.Je krijgt van de medewerksters elke keer weer foutieve informatie.Ik hoop dat het deze keer wel goed gaat.Op 23-2 gebeld en toen werd mij verteld dat ik over 2 weken moest terugbellen.Op 9-3 gebeld en deze mevr. vertelde mij dat ze het raar vond dat ik over 2 weken terug moest bellen, want toen was al bekend dat er een achterstand was van 8 weken.Vandaag gebeld en de postdatum 1-2-06 zijn al verwerkt.
Daar was ik weer. Afgelopen vrijdag is de vergoeding op mijn rekening bijgeschreven. Heeft dus twee maanden geduurd.
Even een vervolg van 17-3-06.
Ik had vandaag nog steeds niks gehoord van mijn fax.
Dus maar weer even bellen en 30 minuten aan de telefoon gehangen.
Nog niks bekend en de medewerker is nu bij de declaratieafdeling gaan kijken en ja hoor de copy hebben ze gevonden.Hij word vandaag verwerkt (ben benieuwd).De medewerker belt mij dinsdag of woensdag terug.Ik heb hem maar gelijk mijn 06 nummer gegeven.
Dus,ik wacht maar weer af.
Heb aan deze persoon nogmaals medegedeeld dat ik niet meer automatisch betaal en dat ze mij maar een acceptgiro moeten sturen.(voor het geval dat mijn rode kaart ook al niet is aangekomen.
Tja, dat is nu ZILVEREN KRUIS ACHMEA......
Ik had vandaag nog steeds niks gehoord van mijn fax.
Dus maar weer even bellen en 30 minuten aan de telefoon gehangen.
Nog niks bekend en de medewerker is nu bij de declaratieafdeling gaan kijken en ja hoor de copy hebben ze gevonden.Hij word vandaag verwerkt (ben benieuwd).De medewerker belt mij dinsdag of woensdag terug.Ik heb hem maar gelijk mijn 06 nummer gegeven.
Dus,ik wacht maar weer af.
Heb aan deze persoon nogmaals medegedeeld dat ik niet meer automatisch betaal en dat ze mij maar een acceptgiro moeten sturen.(voor het geval dat mijn rode kaart ook al niet is aangekomen.
Tja, dat is nu ZILVEREN KRUIS ACHMEA......
Ook ik heb spijt dat ik vanwege een lagere premie (collectiviteitskorting) ben overgestapt naar Zilveren Kruis. Ondanks een aantal toezeggingen heb ik nog steeds niets van ze ontvangen. Mijn mailtjes worden beantwoord met een standaard tekst waar ik geen steek verder mee kom en waardoor ik me totaal niet gehoord voel.
Weet iemand of het mogelijk is om de aanmelding ongedaan te maken en terug te gaan naar je oude verzekeraar met terug werkend kracht?
Weet iemand of het mogelijk is om de aanmelding ongedaan te maken en terug te gaan naar je oude verzekeraar met terug werkend kracht?
Ook wij hebben lichtelijk spijt van onze overstap naar Zilveren kruis. Declaraties waren niet aangekomen, gemaild gebeld en na faxen is het dan uiteindelijk toch gelukt. Je moet bijna je declaraties aangetekend versturen wil je iets terug krijgen momenteel
Inmiddels is het nu wel binnen maar ontbreekt er het één en ander , er zit ook helemaal geen specificatie bij zoals ik bij OZ altijd kreeg. Ik hoop nog steeds dat het opstart problemen zijn , maar gezien alle toppics hier over ZK word ik aardig hopeloos
Bij OZ was alles na 2 weken binnen met specificatie maar hier dus niet, maar OZ flikte weer het geintje om onze no claim niet voor 1 april uit te keren zoals in een brief beloofd Ze hadden zogenaamd ineens ons banknummer niet meer , geklets natuurlijk want ze stortte daar ook altijd de vegoedingen op.
P.S Wij zijn overgestapt van OZ naar ZK omdat de baas niet meer bij OZ collectief wilde blijven maar bij ZK en vraag me niet waarom, niks anders dan ellende tot nu toe.
Ik moest telkens aangeven dat mijn naam niet goed stond op het polisblad, zoon moest 3 keer aangemeld worden en kreeg daarom zijn medicijnen niet mee bij de apotheek. Bereikbaar zijn ze bijna niet.
Het enige positieve is dat ik een paar keer al uiterst vriendelijke mensen van de helpdesk aan de telefoon heb gehad, alleen werkte ze een beetje langs elkaar heen Het laatste meisje heeft me wel perfect geholpen met de faxen voor de declaraties die nooit aangekomen waren.
Het voordeel van ZK was dat het veel financieel voordeel opleverde veel kortingen en geen rekeningen thuis, die worden van mijn man zijn loon afgehouden
Inmiddels is het nu wel binnen maar ontbreekt er het één en ander , er zit ook helemaal geen specificatie bij zoals ik bij OZ altijd kreeg. Ik hoop nog steeds dat het opstart problemen zijn , maar gezien alle toppics hier over ZK word ik aardig hopeloos
Bij OZ was alles na 2 weken binnen met specificatie maar hier dus niet, maar OZ flikte weer het geintje om onze no claim niet voor 1 april uit te keren zoals in een brief beloofd Ze hadden zogenaamd ineens ons banknummer niet meer , geklets natuurlijk want ze stortte daar ook altijd de vegoedingen op.
P.S Wij zijn overgestapt van OZ naar ZK omdat de baas niet meer bij OZ collectief wilde blijven maar bij ZK en vraag me niet waarom, niks anders dan ellende tot nu toe.
Ik moest telkens aangeven dat mijn naam niet goed stond op het polisblad, zoon moest 3 keer aangemeld worden en kreeg daarom zijn medicijnen niet mee bij de apotheek. Bereikbaar zijn ze bijna niet.
Het enige positieve is dat ik een paar keer al uiterst vriendelijke mensen van de helpdesk aan de telefoon heb gehad, alleen werkte ze een beetje langs elkaar heen Het laatste meisje heeft me wel perfect geholpen met de faxen voor de declaraties die nooit aangekomen waren.
Het voordeel van ZK was dat het veel financieel voordeel opleverde veel kortingen en geen rekeningen thuis, die worden van mijn man zijn loon afgehouden
Ik heb mij al in december 2005 aangemeld bij National Acedamic.
Het is nu 4 april 2006 en ik heb nog steeds geen polis!!!!!!
Schandalig. Hoe kan ik druk bij deze maatschappy zetten???
Tijger!