LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PC blijft hangen in boot

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Maikelvu

PC blijft hangen in boot

Ongelezen bericht door Maikelvu »

Ik heb net een nieuwe pc in elkaar gezet maar het systeem start niet op hij blijft hangen bij de boot. Daar geeft hij de processor weer en 1024MB RAM OK. Onderaan staat Pres del for bios setup. Maar hij doet niets als ik op del druk. Ik heb dit geprobeerd met een ps2 toetsenbord.

Ik heb een gigabyte K8 triton moederbord met amd sempron 2600+ processor socket 754.

Weet iemand wat er mis kan zijn?

Ulbe

Re: PC blijft hangen in boot

Ongelezen bericht door Ulbe »

Indien de computer blijft hangen, geeft de tekst al aan wat je moet doen!,

Check je harde schijf eens!, heeft het moederbord je harde schijf wel "gevonden?"

Er kunnen diverse problemen zijn, kijk of alles goed aangesloten is, en luister of de harde schijf wel draait!,

Indien je weinig ervaring hebt van computers samenstellen, is het inderdaad moeilijk om evt. fouten op te sporen,

Vreemd dat er geen foutmelding in beeld komt!, waardoor de computer hangen blijft,

Check de "boot status" ook even in de BIOS, want ik neem aan dat de harde schijf nieuw en leeg is!, zodat de computer niet kan opstarten van de harde schijf!,

Wanneer deze Boot status op de harde schijf is ingsteld, start je computer niet op met de cd-rom van Windows, en dan kan het zijn, dat je geen melding krijgt,

Veel succes!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

opadewest

Re: PC blijft hangen in boot

Ongelezen bericht door opadewest »

Hoi,..daar je nog niet eens in het boot gedeelte bent aangekomen, is het contoleren van een harde schijf nog niet aan de orde,..ik begrijp dat je niet eens in de bios kan komen, dus het kijken naar de bootstatus lijkt mij dan wel heel moeilijk,..maar gaan de lampjes van het toetsenbord aan?
Verder een misschien domme vraag maar zit je (ps2)toetsenbord wel in het connectortje van het toetsenbord en niet per ongeluk in het connectortje van de muis? Want dan doet de 'DEL' toets het ook niet.
Succes

Gesloten