LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie herkent dit?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Sympathy
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 sep 2005 17:22

Wie herkent dit?

Ongelezen bericht door Sympathy »

Hallo,

Na een aantal jaren klant van T-Mobile te zijn geweest, ben ik n.a.v. een leuk aanbod van Typhone.nl in september 2005 overgestapt op KPN-mobile. Nieuw toestel, eerst 6 maanden 50% korting op de abonnenmentsprijs van 25 euro per maand en een cadeautje erbij. Via Typhone ging alles niet vlekkeloos, maar toch ontving in na enige aandringen de bestelde produkten en kon ik weer bellen, nu dus via KPN. We zijn zeven maanden verder als ik dit schrijf. Tot op de dag van vandaag heb ik van KPN nog nooit iets vernomen in de vorm van een bevestiging of een factuur en er is ook nooit geld van mijn rekening afgeschreven. Wél kan ik ´gewoon´ bellen en gebeld worden. "Misschien dat ze eerst die zes maanden afwachten", heb ik nog even gedacht.
Enfin, ik heb onlangs toch maar eens de stoute schoenen aangetrokken om te achterhalen wat er aan de hand is. Heb namelijk niet zo´n zin om straks ongewild en onbedoeld voor onprettige verrassingen te komen te staan. Eerst maar eens een berichtje naar Typhone gestuurd, want daar was al zoveel misgegaan... Hun antwoord was dat ik bij KPN moest zijn. Typhone zei KPN voor mij te hebben gebeld. Zij zouden bevestigd dat mij elke maand een factuur is verstuurd en dat er geen betalingen openstaan. Vreemd, want ik heb nooit een factuur ontvangen, zelfs niet een bevestiging aan het begin van het contract en er is ook nog nooit geld van mijn rekening afgeschreven of wat dan ook. Enfin, ik heb KPN maar eens gebeld. De medewerkster die ik als eerste aan de lijn kreeg moest e.e.a. uitzoeken om uiteindelijk als antwoord te geven dat ik in de verkeerde nota-groep terecht was gekomen, wat dat ook betekenen mag; had iets te maken met prepaid ipv abonnement. Het zou worden uitgezocht en ik zou teruggebeld worden. Ik moet zeggen dat ik vriendelijk te woord ben gestaan, heel correct en ik werd ook vrij snel teruggebeld door een andere KPN-medewerkster. Er was ergens iets misgaan. Wat dat precies was kon ze niet achterhalen, maar het zou mijn schuld in ieder geval niet zijn. Wél kan ik nu alsnog een rekening tegemoet zien voor de periode van ingangsdatum abonnement tot nu, een dikke 300 euro. Ondanks de 50% korting voor zes maanden en het feit dat ik iemand ben die zeer weinig belt. Een flink bedrag. Heb gevraagd om een specificatie zodat ik voor mijzelf e.e.a. kan traceren. Deze wordt me toegezonden. Daarnaast bood ze aan het bedrag in termijnen te voldoen en... ze gaf me nog voor 3 maanden 50% extra korting ter tegemoetkoming.
Enerzijds moet ik zeggen dat ik prima ben geholpen door deze medewerkster en dat ik de tegemoetkomingen erg op prijs stel. Anderzijds vraag ik me toch af of ik zomaar met dit alles akkoord moet gaan. Wat als ik niet gereageerd had bijvoorbeeld? Begrijp me goed, ik wil geen misbruik maken van de omstandigheden, maar omdat ik het niet zo breed heb wil ik ook niet zomaar slachtoffer worden van dergelijke praktijken en op zulke manieren steeds voor negatieve financiële verrassingen komen te staan. Goed, als ik inderdaad datgene verbeld heb wat ze me in rekening willen brengen, dan hebben ze daar op zich recht op, maar toch... Ik weet niet goed wat ik hiermee moet/mag/kan doen. Ik zal eerst de specificatie eens afwachten.

Is er toevallig iemand die deze gang van zaken (her)kent en mij tips kan geven? Of moet ik blij zijn met de door KPN geboden oplossing?

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Wie herkent dit?

Ongelezen bericht door ?? »

Ja, je moet blij zijn met de door KPN aangeboden oplossing. In principe zouden ze immers het heel bedrag op mogen eisen (in één keer) en hoeven ze ook geen korting aan te bieden. Dat ze wel een korting geven en tot een betalingsregeling willen komen is gewoon redelijk netjes. Of beter: de betalingsregeling is redelijk, de korting is service.

Die financiële 'tegenslag', tja, als je iets eerder aan de bel had getrokken... Normaal gesproken factureert een provider maandelijks. Aangezien je eerder dacht dat ze pas na zes maanden zouden gaan factureren had je nu ook geld opzij kunnen zetten hiervoor. Dan was het nu alleen maar leuk geweest (drie maanden korting).

Sympathy
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 sep 2005 17:22

Re: Wie herkent dit?

Ongelezen bericht door Sympathy »

Bedankt voor de reaktie.

In mijn verhaal heb ik KPN niet direct willen beschuldigen van wat dan ook. Ik heb er ook in aangegeven dat ik de oplossing die KPN biedt niet onaardig vind. Door diverse negatieve ervaringen m.b.t. dit soort situaties ben ik de laatste jaren echter wat wantrouwig geworden en wilde ik het euvel voorleggen in de hoop dat ik 1. reacties zou krijgen die mijn wantrouwen zouden bevestigen, of 2. reacties zou krijgen die het wantrouwen zouden kunnen weerleggen. Op basis van de ene reactie die ik nu heb ontvangen ben ik nu wat meer gerustgesteld, in die zin dat ik er blijkbaar vanuit mag gaan dat de door KPN geboden oplossing erg coulant is. Ik moet ook (nogmaals) zeggen dat ik zeer correct door KPN te woord ben gestaan.

boyo
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2005 12:26

Re: Wie herkent dit?

Ongelezen bericht door boyo »

Dag Sympathy,

Het is zeer "sympathiek" van jou om EERLIJK te zijn in zo'n bijzonder oneerlijke wereld. Maar vooral in deze onsympathieke en oneerlijke land. Ik bewonder jou eerlijkheid. Ga zo door. Laat je echter niet blind maken met nepdiamantjes. (BlingBling).
Het is wijs van je om EERST jou bel specificaties af te wachten.
Zoek het goed uit. Ga na of je met die € 300,= niet de beloofde kortingen aan het betalen bent. Net als die providers die een PC meegeven met een GSM. De PC is in sommige winkels inclusief software goedkoper!!!! Onthoud dat er in dit land alleen wat God geeft echt gratis is.

Blijf eerlijk, Blijf sympathiek en blijf wijs. Zoekt het goed uit!! Haal eventueel iemand bij die de kleinere letters in de voorwaarden juist kunnen intrepeteren. Laat elke "belofte" die mondeling is gemaakt bevestigd worden op papier. Liefts met naam van de gesprokene, tijd, datum en plaats.

Ik wens veel wijsheid.
Laat de forum weten wat je resultaten waren.

internetter2006
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 mar 2006 17:04

Re: Wie herkent dit?

Ongelezen bericht door internetter2006 »

Lastig inderdaad dat KPN dit zo laat pas merkt, NADAT jij er achteraan bent gegaan. Lijkt me voor een winkel ook niet te achterhalen dat dit zo gebeurd als zij je goed aangesloten hebben. Zeker niet als KPN aangeeft aan de winkel dat alles in orde is.

Wellicht administratieve chaos bij KPN zelf? Gezien het feit dat je nummer wel actief is, maar geen facturen in eerste instantie hebt ontvangen?

Gesloten