LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] www.GSMWEB.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
cyberron

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door cyberron »

hoe kan je nu communiceren met iemand die zijn afspraken en /of belooftes niet nakomt :roll: :roll:

arnodg

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door arnodg »

koop dus de volgende keer in de winkel en zoek niet de goedkoopste oploosing maar de beste.

in de winkel heb je een aanspreekpunt

verder weet ik nu wel dat je boos bent en wil ik graag iemands anders zijn mening horen

cyberron

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door cyberron »

moet je een telefoon kopen bij gsmweb dan blijf je lachen maar wel met kiespijn.
mijn eerst volgende gsm koop ik gewoon in de winkel ,bedankt voor je advies daar heb ik echt wat aan :cry:

Talll

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door Talll »

Dat van een contract afsluiten bij gsmweb voor een telefoon en in mijn geval ook een abonnement bij Telfort klopt, je hebt met twee verschillende mensen te maken.
Alleen is het zo dat het contract dat je tekent beide bevat. Ik heb een toestel icm een telfort abonnement besteld. Dus als ik het ene niet krijg geldt mijns inziens het andere ook niet. Het is immers een combinatie. Ik had ook met Telfort hier contact over opgenomen en die zeiden regelmatig klachten te krijgen over het doen en laten van GSMweb. Toen voelde ik de bui dus al hangen.
Bij mij reageren ze dus helemaal niet meer.

Talll

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door Talll »

o ja, en bij mij ging het erom dat ik een verkeerde kleur toestel geleverd kreeg. Moest hem terugsturen en ze zeiden toen niets voor mij te kunnen doen. Hun fout toch? Heb nu wel het goede toestel maar anderhalve maand abonnementskosten betaald zonder er gebruik van te kunnen maken

Anonymouslady

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door Anonymouslady »

Bij www.gsmweb.nl kun je ook losse simkaarten met een abonnement van Telfort bestellen wie heeft daar ervaring mee?

Gast

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door Gast »

Ik!

Nataly
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 dec 2005 11:47

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door Nataly »

Dat GSMWEB beweert de problemen netjes op te lossen KLOPT HELEMAAL NIET.

Als je op de forum leest zie je dat er veel gedupeerden zijn en ik ben er 1 van. Zodra er een probleem bij GSMWEB is wordt je gelijk onbeschoft behandeld. Vooral nadat je telefonisch contact met ze gehad heb noteren zij gelijk in hun systeem wat voor klant jij "zogenaamd" hierdoor kunnen zij weten wat voor antwoordt ze jou kan geven en hoe zij jouw behandelen.

Vervolgens zeg je dat je het bij radar kenbaar gaat maken gaan ze gelijk checken en dan vervolgens op reageren via forum of email.

Zelf manager kan dit niet op een redelijke manier oplossen. De klant is koning maar dat zie je niet terug zodra je iets negatief heb op te merken of niet???????????

Con
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2005 15:49

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door Con »

Juni 2005: Bestelde toestel/nieuw abo kwam niet binnen de beloofde 4 dagen, ook geen bericht over niet in voorraad of zo. Heb heel vaak gebeld, steeds iemand anders aan telefoon, die van alles beloofden, maar niets waar maakten. Het heeft alles bij elkaar ruim 3 weken geduurd, voordat, zonder ook maar 1 berichtje van hun kant, eindelijk mijn toestel kwam. Door bellen met provider hoefde ik over die periode geen abo te betalen, want dat was wel na mijn aanvraag ingegaan.
Toestel/verlenging abo van mijn vriendin ging wel zoals beloofd snel. Oponthoud kan natuulijk altijd, maar wel zo netjes om klant daar even mededeling van te doen.

blossem
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2006 14:33

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door blossem »

Ik ben het zeker met NAtaly eens, mn de manier waarop je behandeld wordt is een probleem en natuurlijk ga je zelf ook geirriteerd of zelfs boos reageren maar dit is een wisselwerking van hoe jebehandeld wordt (of juist niet) ikben normaal een zeer vredelievend persoon die niet gauw boos wordt maar het is GSMweb gelukt, gewoon om het feit dat ze je niet uit laten preaten omdat ze het naar eigen zeggen zooo druk hebben en zoals ze zelf zeggen als de klant 1 woord heeft gezegd hun al weten waar het over gaat. dus het zijn allemaal helderzienden bij gsmweb. maar goed ik ga dit nu achter me laten want het heeft me al genoeg negatieve energie gekost en dat vind ik erg zonde.

(ik heb elders op deze site vermeld wat mijn probleem is met gsmweb)
Laatst gewijzigd door blossem op 23 feb 2006 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.

solubel
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2006 13:47

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door solubel »

GSMWEB nee bedankt: zodra er een fout in hun systeem staat komt het niet meer goed...2 uren bellen: helpt niet...mailen: wordt niet op gereageerd.... De volgende keer maar weer gewoon naar de winkel (alhoewel er ook uitstekende internetwinkels zijn hoor) Maar GSMWEB NOOIT MEER

solubel
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2006 13:47

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door solubel »

NOOIT meer Gsmweb!!!!

Ze komen hun beloftes niet waar; volgens hun site is een abonnement binnen een paar dagen geregeld maar neem hier maar een paar weken voor!!!

En de schuld geven ze aan de provider, terwijl bij navraag gsmweb de aanvraag gewoon niet of te laat verzonden hadden...

Hierover bellen heeft geen zin bij gsmweb, en op mailtjes wordt ook niet gereageerd..

Dus mijn advies : GEEN GSMWEB

internetter2006
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 mar 2006 17:04

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door internetter2006 »

6 weken moeten wachten op een accessoire...werd niet geleverd..nog steeds geen geld terug ontvangen!!
Afrader dus!

kirin
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2006 10:53

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door kirin »

ik heb een bestelling gedaan voor een verlenging met mobiel,
ik kreeg een contract voor een nieuwe aboo...
hun fout dat ik een verkeerd contract heb opgestuurd...
na vele malen zeuren en bellen hebben ze eindelijk toegegeven dat het hun fout is...
en nu hebben ze mijn abbo verlengd, zijn de kosten van het toestel omhoog gegaan...
ik moest dus 40 euro meer betalen dan het bedrag dat ik het had besteld :!: :!:
Ik heb al meer dan 10 keer in totaal moeten bellen...
en elke keer weer die wachtrij...
en ook nog eens onbeschofte mensen die de telefoon opnemen en een agressieve manager :!: :!:
Ohjah niet te vergeten ik bestelde op 24 maart en het is nu al 13 april of zo...

:!: :!: :!: zeer ontevredenklant :x

GSMWEB is zeker niet klantvriendelijk...
ze zijn heel dom bezig en hebben liever geld dan loyaliteit!

ik kon net zo goed ik een winkel kopen,
dat zou zelfs goedkoper zijn geweest,
en tenminste klantvriendelijk en goeie service...
dat vind ik belangerijk... het moet mijn geld waard zijn!

:!: :!: EN GSMWEB IS ZEKER NIET MIJN GELD WAARD, :evil:
zal ook nooit meer daar wat bestellen...
totaal geen vertrouwen in dit bedrijf...

:!: :!: :!: Mijn advies: NOOIT GSMWEB!! :idea:

ptilma
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 sep 2006 13:50

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door ptilma »

Ook ik heb een zeer slechte ervaring met gsmweb mijn tip is dan ook bestel hier niets.
Zo heb ik 7 weken geleden dus wel mijn contract verlengd en daarbij een nieuwe telefoon uitgekozen waar ik nog iets van 60 euro bij moest betalen.
Het gaat om het toestel E-ten g500.
De levering was binnen een dag dus daar geen klachten over.
Maar helaas naar ongeveer 5 dagen kwam ik tot de ontdekking dat er in het toestel een los onderdeel zat want dat kon ik horen als ik er lichtjes mee schudde.
Dus meteen ter reparatie opgestuurd, voor de zekerheid maar aangetekend want je weet maar nooit.
Kreeg de volgende dag keurig een bevestiging dat de telefoon was ontvangen en dat ze de reparatie zouden afhandelen via het reparatiebedrijf dynafix.
Heb vervolgens 4 weken niks meer gehoord dus ik dacht moet maar even informeren over de status van de reparatie.
Ik kreeg vervolgens het nummer van dynafix en moest hun maar even vragen hoe het zat met de reparatie.
Dus ik dynafix bellen, die mij vervolgens vertellen dat ze de telefoon niet hebben ontvangen .
Dus ik bel meteen gsmweb weer op om opheldering.
Ze zeiden dat hij zoek was geraakt met de post en dat ze onmiddelijk een onderzoek zouden starten om hem terug te vinden.
Na iets van 30 mailtjes te hebben gestuurd over of ze al iets meer wisten, kreeg ik geen antwoord.
Dus na een week maar eens gebeld met de helpdesk om opheldering,
de helpdesk medewerker vertelde mij dat het onderzoek nog bezig was en ze nog geen stappen konden ondernemen.
Vandaag maar weer eens gebeld enigzins geirriteerd wat de helpdeskmedewerker ook opmerkte.
De helpdeskmedewerker zei tegen mij dat ik niet zo geirriteerd moest doen want anders gingen ze het proces met opzet maar even vertragen.
Ik heb in dit gesprek hem er op geattendeerd dat de afspraak qua reparatieduur die op hun site staat vermeld nl.:Vraag 4.12
Hoe lang duurt een reparatie gemiddeld?
De meeste reparaties nemen ongeveer 2 weken in beslag. Dit is gerekend vanaf ontvangst van het defecte onderdeel door GSMWEB. In incidentele gevallen kan het voorkomen dat onderdelen schaars zijn of dat het een bijzondere klacht betreft: de verwerking kan in dat geval oplopen tot 6 weken.
Dus voor mij geldt dat ik mijn telefoon morgen moet ontvangen, wat ik dus ook tegen de helpdesk zei waarop hij dus zei dat ik daar naar kon fluiten en als ik zo geirriteerd blijf doen het alleen maar langer ging duren.
Dit is geen klantvriendelijkheid of wel soms.
Het enige positieve van deze zaak is dat ik hier van geleerd heb om NOOIT meer iets bij gsmweb te bestellen.

IK RAAD IEDEREEN AAN: DOE GEEN ZAKEN MET GSMWEB WANT JE WORDT ALS EEN STUK VUIL BEHANDELT!

Roy2007
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2007 15:31

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door Roy2007 »

Onderwerp: Klacht over gsmweb.nl

Geachte lezers,

Ook ik heb een negatieve ervaring met gsmweb.nl. Ondanks het afraden van enkele personen in mijn omgeving die ook niet geheel tevreden waren over de service van gsmweb.nl, had ik toch recent geleden besloten (om vanwege de goedkope prijzen) toch de gok te wagen om daar de telefoon W910i Sony Ericsson in combinatie met een abonnement te bestellen. Dit bleek achteraf een grote fout van mij geweest te zijn:

Gsmweb.nl heeft mij namelijk een demo-toestel toegestuurd. Lezers die niet weten wat een demo-toestel is, dit is een gsmtoestel die een gsmfabrikant (in dit geval Sony Ericsson) aan verkopers toesturen om ruim van te voren een indicatie te geven over hoe het toestel eruit komt te zien (zowel fysiek als sofware-matig). Deze toestellen zijn echter niet bestemd voor de consumentenmarkt doordat deze demo-toestellen kunnen afwijken van de uiteindelijke toestellen (op gebied van functionaliteit, design, sofware, enzovoorts)! Het zijn dus ook geen ‘showroom-modellen’.

Hoe ik erachter ben gekomen? Heel simpel. De W910i SE heeft als walkman telefoon een speciale feature, namelijk de ‘shake control’. Door met het toestel te schudden skipt het toestel naar het volgende mp3-nummer. Deze functionaliteit zat echter niet op mijn toestel die ik heb ontvangen van gsmweb.nl. Hoe weet ik dat het om een demo-toestel gaat en dat het geen ‘fabricage fout’ is van Sony Ericsson? Ook heel simpel! Gelukkig bestaan er websites zoals youtube.com. Op deze site waarop je allerlei filmpjes kunt bekijken, zijn ook promo-filmpjes te zien van het W910i gsmtoestel. Tot mijn grote verbazing is op deze films te zien dat verkopers die ook een W910i demo-toestel hebben gekregen, aantonen dat deze demo-toestellen de ‘shake control’ functionaliteit niet bevatten.

Vervolgens heb ik per e-mail mijn klacht ingediend bij gsmweb.nl en ben ik in mijn beleving door hun op een vrij onbeleefde wijze geholpen. Ik kon wel het toestel terugsturen. Nu komen we bij het volgende punt aan! Ik zie dat enkele personen (waaronder gsmweb.nl) hier het argument erbij halen dat je het toestel gewoon maar moet terugsturen, anders is het verhaal in hun beleving erg eenzijdig en kan webgsm.nl er niets aan doen om deze fout te herstellen.
Nu mijn punt:
Voor mij heeft het geen waarde om het toestel terug te sturen om vervolgens een W910i met ‘shake control’ te ontvangen doordat:

a) De verzendkosten a 12 euro om het toestel terug te sturen naar gsmweb.nl, voor de consument zelf zijn.
b) Dit enkele uren van mijn tijd in beslag neemt
c) Maar vooral doordat een ‘shake control’ geen waarde voor mij heeft. Als ik eerlijk ben kan het mij dus een worst wezen of op mijn toestel W910i een ‘shake control’ erop zit, of niet.
Dus het is voor mij een hele bewuste afweging tegen de kosten en baten om het toestel al dan niet terug te sturen naar gsmweb.nl
Het hoofdprobleem is gewoon dat gsmweb.nl demo-toestellen naar consumenten opsturen, terwijl dit a) niet mag omdat deze tostellen niet bestemd zijn voor de consument, b) zijn doen dit zonder dit op hun website aan te geven. Ik kan er met mijn hoofd niet bij, dat demo-toestel door een interne fout naar een consument is toegestuurd. Ik heb een sterk vermoeden dat dit met opzet is gedaan (vandaar de goedkope prijzen).

Kortom mijn advies: BESTEL NIKS VIA GEEN GSMWEB.NL :x !! Er bestaan veel betrouwbaardere websites waarop jij je gsm goedkoop kunt kopen. Te denken valt aan typhoon.nl.

Peerc
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2007 14:05

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door Peerc »

GSMWeb moet wel het meest waardeloze bedrijf van Nederland zijn. De manier van werken daar is ronduit schandalig. Op 28 augustus kreeg ik mijn NOKIA E65 thuis gestuurd. In een reeds geopende doos en met Duitse handleiding. De telefoon was kapot. Na een telefoontje bleek dat ik geen nieuwe telefoon kreeg, wat mij logisch lijkt, omdat ik een nieuwe telefoon koop, geen gerepareerde. Dan koop ik die wel op marktplaats.

Het argument van GSMWeb was dat ik de telefoon bij ontvangst had kunnen laten vallen of dat het toestel tijdens vervoer kapot zou kunnen zijn gegaan. Onzin.

Telefoon een uur na ontvangst opgestuurd en eind september wederom kapot thuis gekregen. Weer opgestuurd. Vanaf die tijd tot nu wacht ik op mijn telefoon. De klantenservice kent een gemiddelde wachttijd van 40 minuten en op e-mails wordt niet gereageerd.

Ik meen recht te hebben op een NIEUWE telefoon. Ik heb gebeld met Nokia en zij zeggen dat GSMWeb binnen 7 dagen na aankoop moet zorgen dat er een nieuwe telefoon opgestuurd wordt. GSMWeb zegt van niet.

Vandaag bleek dat de telefoon inmiddels terug is bij GSMWeb, maar dat zij daar zelf even de moeite hebben genomen het toestel te testen en dat de mankementen nog steeds aanwezig zijn. Rare gang van zaken. Een medewerker van de klantenservice vertelde mij dat het toestel reeds op 20 oktober terug bij GSMWeb was. Ik wist van niets tot vandaag (13 november). Iemand anders ontkende dat weer maar hij wist niet precies hoe lang het toestel dan wel daar was.

Ik weet niet meer hoe ik dit op moet lossen. Bij Nokia waren ze wel behulpzaam en morgen hoor ik wat zij voor stellen.

GSMWeb, koop er alsjeblieft niets..

hbvisscher
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2007 14:47

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door hbvisscher »

We hebben een mobiel besteld tesamen met een abonnement bij gsmweb.nl

Na 3 weken en veel bellen hebben we bericht gehad van gsmweb.nl dat de telefoon niet meer leverbaar is.

We willen afzien van de totale aankoop. Doch gsmweb.nl zegt dat wij niet onder het contract uit kunnen.

Het contract bevat het abonnement en de mobiele telefoon. Naar onze mening kan de leverancier zelf niet voldoen aan het contract, dus zijn we niet betaal plichtig en kunnen we gewoon afzien van alles.

Wie heeft er nu gelijk ?


p.s.
Gsmweb.nl blijft bij het standpunt dat we vast zitten aan het contract en maar een andere telefoon moeten kiezen. Een andere telefoon is ook nog eens € 100,- duurder.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door roro25 »

zo als bij iedere koopovereenkomst geldt dat beide partijen verplichtingen naar elkaar toehebben. Komt een van beide partijen de verplichting niet na dan kan eerst nakoming worden geeist van de overeenkomst. Lukt dit niet dan mag je ontbinding van de overeenkomst vorderen.
Dus je kan onder de vereenkomst uit. Eventuele schade die hier uit voortvloeit mag je verhalen op de partij die niet aan de overeenkomst voldoet.
I.c. kan je dus ontbinding vorderen omdat gsmweb niet levert wat je overeengekomen bent.

hbvisscher
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2007 14:47

Re: www.GSMWEB.nl

Ongelezen bericht door hbvisscher »

Hi Roro25,

Bedankt voor je duidelijke en snelle reactie.

We moeten hier dus 2 acties ondernemen.

1. Nakoming eisen (wat natuurlijk niet gaat lukken, telefoon is niet meer leverbaar)

2. Ontbinding vorderen (wanneer op de nakoming niet wordt gereageerd, na een redelijke termijn)

Lijkt me heel redelijk en duidelijk.

Nogmaals bedankt,
Bart Visscher.

Gesloten