LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN heeft ongewild vast telefoonnummer veranderd

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Aal

KPN heeft ongewild vast telefoonnummer veranderd

Ongelezen bericht door Aal »

Ik zit met het volgende probleem.. begin maart ben ik overgestapt van ADSL provider (van Wanadoo naar 12move), dit ging allemaal naar wens, en internet werkt nu ook prima.

Enkele dagen laten kwam ik erachter dat het vaste telefoonnummer anders was, ik kon wel bellen, maar niet worden gebeld op m'n oude nummer, dit is erg vervelend want hierdoor ben ik praktisch onbereikbaar.

Ik heb hierover gebeld met KPN, maar die zeggen dat het is veroorzaakt door 12move, die hebben een fout gemaakt bij het omschakelen van provider. Dus ik bel met 12move, maar die beweren dat zij er niets aan kunnen doen, en dat het waarschijnlijk een administratieve fout is van KPN.

Inmiddels is het ruim een maand later, en heb ik zeker 8 keer naar KPN gebeld en 6 keer naar 12move, maar men blijft met de vinger naar elkaar wijzen, en weigert contact met elkaar te zoeken.

Persoonlijk vind ik dat dit de schuld is van KPN, zij zijn verantwoordelijk voor functioneren van de telefoon, en zij moeten dus ook maar contact zoeken met 12move wanneer ze van mening zijn dat de schuld bij hun ligt.

Hoe kan ik dit nou oplossen? Ik heb weinig zin dit voor de rechter te brengen (proceskosten), maar tot nu toe lijkt KPN op geen enkele manier te willen meewerken, dus er moet iets gebeuren..

queenfan

Re: KPN heeft ongewild vast telefoonnummer veranderd

Ongelezen bericht door queenfan »

Als u eens belt naar een mobielnummer wat voor een nummers staat er dan in het display??

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Beste Aal, als je zelf overstapt naar een ander, dan is DAT DE AANGEWEZENEdie je verder moet helpen. Niet de KPN. Je dacht waarschijnlijk dat je beter kon, nou je ziet het.

??

Ongelezen bericht door ?? »

@ Jonjo: Bij wie neemt de topicstarter de dienst telefonie af? Juist, KPN. Wie is er dus verantwoordelijk? Juist, KPN.

queenfan

Beste Jonjo, Hij is overgestapt van de ene ADSL PROVIDER naar een andere ADSL PROVIDER en niet met de telefoon naar een andere provider gegaan.

Uit de opmerking die jij plaatste maak ik uit dat lezen bij jouw moeilijk is

Aal

@queenfan, er staat dan een ander telefoonnummer, op dat nummer kan ik ook gebeld worden, ik heb dat nummer al min of meer als nieuwe nummer in gebruik genomen zolang er geen oplossing is, maar de meeste mensen hebben nog mijn oude nummer

ik heb het nummer nagetrokken en schijnt van iemand te zijn die wel de lijn van KPN gebruikt voor ADSL maar niet voor telefoon, maar diegene krijgt nu wel de rekeningen van mijn telefoon, dus die baalt ook

Overigens, als m'n oude nummer wordt gebeld, hoort de beller wel een signaal alsof hij over gaat, maar in werkelijkheid gaat er dan nergens een telefoon over.

queenfan

je moet toch echt bij KPN zijn, mischien iets in de centrale per ongeluk omgedraaid.

nogmaals het ligt mijn inziens toch echt bij KPN

Aal

Ja dat is mijn mening ook, maar wat doe je eraan? KPN beweert dat 12move het moet oplossen en ze willen niets doen

??

Ongelezen bericht door ?? »

Stop onmiddelijk met pogingen om de klantenservice van KPN telefonisch te bewegen hier wat aan te doen; de klantenservice van KPN is namelijk dermate belabberd slecht dat het niets op gaat lossen.

Je kunt twee dingen doen:
Per e-mail een klacht indienen richting klantreacties;
Per post een klacht indienen bij klantreacties.

Duidelijk uitleggen wat het probleem is, dat je je oude nummer weer terug wilt hebben, welke vergoeding je wilt hebben (blijf redelijk!) etc. Hou de brief vriendelijk. Klantreacties is een afdeling van KPN die klachten ed afhandelt en oplost en haar werk doorgaans wel serieus neemt.

queenfan

Bel eens met de storingsdienst mischien helpt dat wel, en inderdaad de klantenservice is geen optie een stel studenten die alles wat op het scherm staat opleest.

Bel gewoon even naar de storingsdienst van KPN als ik het goed heb is het 0800-0407

Aal

ja dat is de lijn waar ik al zeker 6 keer mee heb gebeld, maar ik ga binnenkort even een vriendelijke aangetekende brief sturen, daar kunnen ze niet omheen

queenfan

succes er mee, zul je nodig hebben. :?

simbah

Ongelezen bericht door simbah »

DIt is een probleem dat bij kpn moet liggen. Als er een transfer is van internetprovider naar internetprovider dan moet kpn in de centrale 2 draden omprikken. 1 is de service van 12MOVE en de andere draad is de service van de kpn telefoon. Hierbij is dus waarschijnlijk een telfout gemaakt waardoor je met je telefoon dus op een ander nummer bent gekomen.

DIt is nog steeds handwerk in die centrales.
Dus probleem kpn, alhoewel je 12movecontacten kan gebruiken richting kpn zodat het misschien overkomt.

queenfan

Je herhaalt mijn woorden :lol:

Gesloten