LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kwaliteit Packard Bell Computers
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 04 apr 2006 12:47
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
Eind november 2005 een laptop gekocht van het merk Packard Bell. Helaas is dit tot nog toe uitgelopen op een totale ramp, de laptop is meer in de reparatie dan in gebruik. Het begon met het feit dat de cd-drive ( na ongeveer drie weken)niet meer openging. Contact opgenomen met Packard Bell, reactie van hen, dan zult u hem wel hebben laten vallen. Nadat ik had aangegeven had dat dit niet het geval was en veel welles nietes hen en weer zou de laptop dat toch opgehaald worden. Goed na twee weken kregen we de laptop weer gerepareerd terug.
Twee later gaf de laptop na opstarten alleen nog maar een mooi blauw scherm. Dus weer contact met Packard Bell, deze keer hadden we er volgens hen mee lopen gooien. Weer aangegeven dat dit het niet het geval was,na veel heen en weer gepraat waren ze dan toch berid om hem weer op te halen. De reparatie zou ongeveer vijf dagen duren. Na vijf dagen geen laptop terug, dus weer bellen. Hun ractie: nee mevrouw een reparaie duurt altijd tien dagen. dus na tien dagen maar weer aan de telefoon, helaas stond de laptop nog in Engeland,
Nu toch maar eens contact opgenomen met de winkel waar we hem gekocht hadden, deze kregen van Packard Bell te horen dat hij klaar stond om naar ons terug gestuurd te worden. helaas aleen wij ontvingen niets. Uiteindelijk nadat de winkelier er diverse keren achteraan had gezeten kwam de laptop weer terug.Hiena heben we weerongeveer twee weken van een werkende laptop mogen genieten, totdat na het openen van de cd diskette deze niet meer dicht wilde. Deze keer maar meteen naar de winkel gebeld, (had inmiddels niet meer zoveel behoefte aan dereacties van Packard Bell) en aangegeven dat ik er genoeg van had en vond dat er toch een andere oplossing moest komen.De winkel stelde voor om de laptop voorlopig gewoon maar te gebruiken en de cd diskette met een plakbandje dicht te lakken voor zover als dat mogelijk was. Tevens aangegeven dat we hierna geen vierde reparatie meer zouden accepteren.
Na veel heen en weer gebel tussen ons de winkel en packard bell kregen we na twee weken een vervangende laptop, hierna duurde het nog een week en telefoontjes naar de winkel en mails van de winkel naar Packard Bell voordat de laptop opgehaald werd. De laatste stand van zaken is nu dat we van Packard Bell een telefoontje kregen ( na een week)dat we de cd diskette er uitgerukt hadden ( de meneer van de helpdesk had hem namelijk zelf even bekeken en dat was zijn conclusie)
Dus maar weer een telefoontje naar e winkel en doorgegeven wat er gezegd was en hierbij aangegeven dat ik niet meer benaderd wilde worden door packard bell zelf en wilde dat alles via de winkel zou gaan,
omdat ik geen behofte meer had aan de zeer klantonvriendelijke benadering van de mensen van packard bell. tevens gemeld dat ik verder stappen zou gaan nemen wanneer het probleem niet naar behoren zou worden opgelost.
Ben dus zeer benieuwd wat er nu verder gaat gebeuren, maar iedereen zal wel begrijpen dat Packard Bell inmiddels echt niet meer tot één van mijn favoriete merken behoort.
Twee later gaf de laptop na opstarten alleen nog maar een mooi blauw scherm. Dus weer contact met Packard Bell, deze keer hadden we er volgens hen mee lopen gooien. Weer aangegeven dat dit het niet het geval was,na veel heen en weer gepraat waren ze dan toch berid om hem weer op te halen. De reparatie zou ongeveer vijf dagen duren. Na vijf dagen geen laptop terug, dus weer bellen. Hun ractie: nee mevrouw een reparaie duurt altijd tien dagen. dus na tien dagen maar weer aan de telefoon, helaas stond de laptop nog in Engeland,
Nu toch maar eens contact opgenomen met de winkel waar we hem gekocht hadden, deze kregen van Packard Bell te horen dat hij klaar stond om naar ons terug gestuurd te worden. helaas aleen wij ontvingen niets. Uiteindelijk nadat de winkelier er diverse keren achteraan had gezeten kwam de laptop weer terug.Hiena heben we weerongeveer twee weken van een werkende laptop mogen genieten, totdat na het openen van de cd diskette deze niet meer dicht wilde. Deze keer maar meteen naar de winkel gebeld, (had inmiddels niet meer zoveel behoefte aan dereacties van Packard Bell) en aangegeven dat ik er genoeg van had en vond dat er toch een andere oplossing moest komen.De winkel stelde voor om de laptop voorlopig gewoon maar te gebruiken en de cd diskette met een plakbandje dicht te lakken voor zover als dat mogelijk was. Tevens aangegeven dat we hierna geen vierde reparatie meer zouden accepteren.
Na veel heen en weer gebel tussen ons de winkel en packard bell kregen we na twee weken een vervangende laptop, hierna duurde het nog een week en telefoontjes naar de winkel en mails van de winkel naar Packard Bell voordat de laptop opgehaald werd. De laatste stand van zaken is nu dat we van Packard Bell een telefoontje kregen ( na een week)dat we de cd diskette er uitgerukt hadden ( de meneer van de helpdesk had hem namelijk zelf even bekeken en dat was zijn conclusie)
Dus maar weer een telefoontje naar e winkel en doorgegeven wat er gezegd was en hierbij aangegeven dat ik niet meer benaderd wilde worden door packard bell zelf en wilde dat alles via de winkel zou gaan,
omdat ik geen behofte meer had aan de zeer klantonvriendelijke benadering van de mensen van packard bell. tevens gemeld dat ik verder stappen zou gaan nemen wanneer het probleem niet naar behoren zou worden opgelost.
Ben dus zeer benieuwd wat er nu verder gaat gebeuren, maar iedereen zal wel begrijpen dat Packard Bell inmiddels echt niet meer tot één van mijn favoriete merken behoort.
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
Let op!
Niet voor iedereen brengt dit verlichting maar in mijn geval wel.
Ik wil het volgende duidelijk aanhalen ten aanzien van garantievoorwaarden.
Hoe dan ook uw leverancier is verplicht de garantie af te handelen. Dit is dus de winkel waar u het produkt heeft gekocht. Alle vormen van service die zogenaamd door Packard Bell of welke andere leverancier worden geboden zijn onzinnig.
U heeft namelijk niets te maken met de fabrikant van een produkt alleen met de leverancier. Deze heeft u namelijk geld in rekening gebracht en niet de fabrikant.
Deze wijsheid heb ik verkregen via mijn rechtsbijstand en enig onderzoek op internet.
Na drie pogingen van Packard Bell om het te repareren ben ik overgegeaan tot ingebrekestelling. Hier wil Packard Bell dus niets van weten omdat zij geen zaken doet met mij maar met de winkel waar ik het heb gekocht. Ik begrijp ook niet waarom zij dan überhaubt zich hierin mengen.
Ik heb de winkel gebeld en mijn verhaal gedaan. Deze waren zeer begaan met mijn lot en stelden dat ik een in gebreke stelling aan hen kon sturen met de bewijzen dat er na drie pogingen geen goed resultaat was behaalt. Dit heb ik recentelijk gedaan en ik wacht nu de reactie af.
Wettelijk moet de leverancier nu overgaan tot vervanging van het produkt door hetzelfde of een gelijkwaardige vervanging.
Anderzijds kan er restitutie zijn van het aankoopbedrag. Overigens verwacht ik dan een tegoedbon eerder dan contanten op mijn bankrekening.
Ik ben in afwachting en houd u op de hoogte. Mijn aankoop is gedaan via Modern Electronics.
Niet voor iedereen brengt dit verlichting maar in mijn geval wel.
Ik wil het volgende duidelijk aanhalen ten aanzien van garantievoorwaarden.
Hoe dan ook uw leverancier is verplicht de garantie af te handelen. Dit is dus de winkel waar u het produkt heeft gekocht. Alle vormen van service die zogenaamd door Packard Bell of welke andere leverancier worden geboden zijn onzinnig.
U heeft namelijk niets te maken met de fabrikant van een produkt alleen met de leverancier. Deze heeft u namelijk geld in rekening gebracht en niet de fabrikant.
Deze wijsheid heb ik verkregen via mijn rechtsbijstand en enig onderzoek op internet.
Na drie pogingen van Packard Bell om het te repareren ben ik overgegeaan tot ingebrekestelling. Hier wil Packard Bell dus niets van weten omdat zij geen zaken doet met mij maar met de winkel waar ik het heb gekocht. Ik begrijp ook niet waarom zij dan überhaubt zich hierin mengen.
Ik heb de winkel gebeld en mijn verhaal gedaan. Deze waren zeer begaan met mijn lot en stelden dat ik een in gebreke stelling aan hen kon sturen met de bewijzen dat er na drie pogingen geen goed resultaat was behaalt. Dit heb ik recentelijk gedaan en ik wacht nu de reactie af.
Wettelijk moet de leverancier nu overgaan tot vervanging van het produkt door hetzelfde of een gelijkwaardige vervanging.
Anderzijds kan er restitutie zijn van het aankoopbedrag. Overigens verwacht ik dan een tegoedbon eerder dan contanten op mijn bankrekening.
Ik ben in afwachting en houd u op de hoogte. Mijn aankoop is gedaan via Modern Electronics.
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
Betse Aibola,je hebt gelijk,maar met de leverancier van mijn PC
(Issue te Rotterdam) valt niet te praten.Zij verwijzen iedereen meteen door naar de fabrikant(zelf al voor de aankoop)!
Issue licht de boel op en PB doet het nog eens dunnetjes over.
(Issue te Rotterdam) valt niet te praten.Zij verwijzen iedereen meteen door naar de fabrikant(zelf al voor de aankoop)!
Issue licht de boel op en PB doet het nog eens dunnetjes over.
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
Beste acjzr1 dit is zeer spijtig om te horen.
Ik weet dat ik mijn mannetje sta als ik zo'n verkoopsnor telijf moet gaan in de winkel. Meestal lukt dit dan wel voor bijvoorbeel luidruchtige communicatie te gaan voeren, niet echt ordinair maar wel zodat je de aandacht trekt.
Verder blijf ik de verkoper er op wijzen dat zij echt aansprakelijk zijn voor de afhandeling van garantie of PBdat nu aanbied of niet.
Als het Gaat om deze Issuein Rotterdam:
Naam: Issue Information Technology B.V.
Vestigingsadres: Driemanssteeweg 200
Vestigingsplaats: 3084CB Rotterdam
KvK-nummer: 24193546 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging
Gewoon een aangetekende brief sturen.
Reageren ze daar niet op (wat een zwaktebod zou zijn) dan zou ik rechtsbijstand inschakelen.
Je kan je spullen bij de leverancier brengen en zij moeten dan volgens de garaniebepalingen van de fabrikant de reparatie afhandelen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Ik weet dat ik mijn mannetje sta als ik zo'n verkoopsnor telijf moet gaan in de winkel. Meestal lukt dit dan wel voor bijvoorbeel luidruchtige communicatie te gaan voeren, niet echt ordinair maar wel zodat je de aandacht trekt.
Verder blijf ik de verkoper er op wijzen dat zij echt aansprakelijk zijn voor de afhandeling van garantie of PBdat nu aanbied of niet.
Als het Gaat om deze Issuein Rotterdam:
Naam: Issue Information Technology B.V.
Vestigingsadres: Driemanssteeweg 200
Vestigingsplaats: 3084CB Rotterdam
KvK-nummer: 24193546 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging
Gewoon een aangetekende brief sturen.
Reageren ze daar niet op (wat een zwaktebod zou zijn) dan zou ik rechtsbijstand inschakelen.
Je kan je spullen bij de leverancier brengen en zij moeten dan volgens de garaniebepalingen van de fabrikant de reparatie afhandelen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
Hoi Aibola,bedankt voor de sympatieke reactie.
De Issue die jij noemt is inderdaad de Issue waarover ik het heb.
De communicatie met deze firma verliep zodanig stroef dat ik de PC na slechts zes maanden volledig heb gestript en met goede componenten volledig opnieuw heb opgebouwd.Dit leverde meer dan een verdubbeling in prestaties op.En dat terwijl er volgens PB en Issue niets mis was met mijn PB-PC Tja,het is maar wat je er van verwacht.
PB verwacht blijkbaar slechte prestaties van hun eigen systemen.
Dus als je PB-PC traag is is dat volkomen normaal???
IK bouw voortaan mijn computers zelf.
De Issue die jij noemt is inderdaad de Issue waarover ik het heb.
De communicatie met deze firma verliep zodanig stroef dat ik de PC na slechts zes maanden volledig heb gestript en met goede componenten volledig opnieuw heb opgebouwd.Dit leverde meer dan een verdubbeling in prestaties op.En dat terwijl er volgens PB en Issue niets mis was met mijn PB-PC Tja,het is maar wat je er van verwacht.
PB verwacht blijkbaar slechte prestaties van hun eigen systemen.
Dus als je PB-PC traag is is dat volkomen normaal???
IK bouw voortaan mijn computers zelf.
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
Jazeker mijn PC bouw ik al zelf sinds jaar en dag.
Dit omdat het mijn vakgebied ook is.
Helaas zijn we nog niet in de luxe positie om zelfbouw laptops te maken.
Zou dit ooit nog komen?
Dit omdat het mijn vakgebied ook is.
Helaas zijn we nog niet in de luxe positie om zelfbouw laptops te maken.
Zou dit ooit nog komen?
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
Het verzoek van Modern Electronics is ingewilligd.
Ik heb de ingebrekestelling gestuurd.
Weer gaan er weken voorbij en dan ineens.
Een afwijzing van Modern.
Modern schrijft
Hier ben ik dus niet meer op ingegaan.
De zaak ligt nu bij de rechtsbijstand ik ben benieuwd.
Ik heb de ingebrekestelling gestuurd.
Weer gaan er weken voorbij en dan ineens.
Een afwijzing van Modern.
Modern schrijft
Dat had ik ook al gedaan. Ik moest het maar weer opsturen en dan zou het met uiterste zorgvuldigheid worden gerepareerd. Iets wat de vorige 3 keer ook al werd toegezegd.Wij hebben contact opgenomen met Packard Bell.
Hier ben ik dus niet meer op ingegaan.
De zaak ligt nu bij de rechtsbijstand ik ben benieuwd.
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
Als je weet dat het troep is.
Waarom koop je het dan???????
Waarom koop je het dan???????
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
Als je een wit scherm krijgt op de Easynote R3400 series en de PC alleen nog maar uitgezet kan worden (5 seconden de aan/uit knop ingedrukt houden) dan is daarvoor een BIOS update (1.7) beschikbaar bij PB.
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
Om even te antwoorden op ikbenik
Ik heb nog niet gezien waar je je eigen laptop kunt bouwen dus als je dat weet hoor ik het graag. Verder denk ik niet per definitie dat de laptop slecht is alleen de service is meer dan beroerd. Erg jammer.Als je weet dat het troep is.
Waarom koop je het dan???????
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
Heb je gelijk in.Ik heb nog niet gezien waar je je eigen laptop kunt bouwen dus als je dat weet hoor ik het graag.
Packard Hell is gewoon troep. Dat weet je.Ik heb nog niet gezien waar je je eigen laptop kunt bouwen dus als je dat weet hoor ik het graag. Verder denk ik niet per definitie dat de laptop slecht is alleen de service is meer dan beroerd. Erg jammer.
Maarja, je hebt van die ezels die toch weer steeds het willen proberen.
Zucht!!!!! Jullie leren het nooit!
Vroeger had je het merk Yoko!
Eerste klas troep.
Waarom dat het bedrijf dan toch bleef bestaan:
Omdat de mensen zo stom waren om dat merk tegen beter weten in bleven kopen. En later maar mekkeren en jammeren dat het kl*te kwaliteit en service was.
Niet zeuren, je weet het van te voren!
Dus mensen die hier hun hart luchten en hier klagen vanwege Packard Hell: Je hebt géén recht van spreken! Je wist het van te voren. Maarja klagen achteraf is zo gemakkelijk!
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
Ik ben niet overtuigd van het feit dat het merk slecht is ik zit nu ook mijn reactie te tikken op diezelfde laptop. Hij doet wat hij moet doen zolang de fout in het moederbord niet optreed. Maar dat had bij elk ander willekeurig merk ook kunnen gebeuren.
Het blijft jammer dat de service toch zoveel te wensen overlaat.
Wist je dat Packard Bell net als diverse andere merken eigenlijk gewoon NEC computers is?
Het blijft jammer dat de service toch zoveel te wensen overlaat.
Wist je dat Packard Bell net als diverse andere merken eigenlijk gewoon NEC computers is?
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
Klopt helemaal!Wist je dat Packard Bell net als diverse andere merken eigenlijk gewoon NEC computers is?
Packard Bell is de consumentendivisie van NEC computers!
Met één heel groot verschil! NEC is pure kwaliteit.
Packard Bell is pure troep!
Wel een verschil als dag en nacht!
Toen ik erachter kwam dacht ik: ze houden me voor de gek! Dit kan niet waar zijn!
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
Precies,
Wij hebben genoeg spullen in huis van NEC die goed werken.
Waarom moet de consument het dan altijd ontgelden?
Zou dit ook zo zijn met al die andere grote merken?
Wij hebben genoeg spullen in huis van NEC die goed werken.
Waarom moet de consument het dan altijd ontgelden?
Zou dit ook zo zijn met al die andere grote merken?
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
ook hier slechte ervaringen met Packerd Bell, moest 3x naar reperatie en de geluidskaart was ook nog een keer stuk gegaan.
Koop een HP, Acer of een Apple als je zeker wilt weten dat je een degelijke computer krijgt. Zeker Apple kan ik zeer aanraden, dat is mijn opvolger voor mijn brakke pb.
Koop een HP, Acer of een Apple als je zeker wilt weten dat je een degelijke computer krijgt. Zeker Apple kan ik zeer aanraden, dat is mijn opvolger voor mijn brakke pb.
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
Zelfbouw is nog beter.Koop een HP, Acer of een Apple als je zeker wilt weten dat je een degelijke computer krijgt. Zeker Apple kan ik zeer aanraden, dat is mijn opvolger voor mijn brakke pb.
Ik lever alleen maar zelfbouwcomputers. Dus ik bouw ze zelf in elkaar.
Oke, het kost wat langer tijd om de onderdelen bij elkaar zoeken, maar dan heb je ook wat.
Ik geef 2 jaar garantie op de computers.
Dus wat dat betreft loop je geen risico.
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
ik heb ook een packard bell computer ik weel
graag kwijt dat ik nog geen probleem mee gehad heb
dus ik vind een goede computer.aub kraak niet af
het is gewoon goed computer vogs mij moet jullie ook een beetje
computer curses volgen groetjes
graag kwijt dat ik nog geen probleem mee gehad heb
dus ik vind een goede computer.aub kraak niet af
het is gewoon goed computer vogs mij moet jullie ook een beetje
computer curses volgen groetjes
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
Denk dat de enige die een cursus moet volgen jij bent. De meeste die in dit forum reageren waaronder ikbenik en dutch_com, en nog een paar weten precies waar zij over praten. Het feit dat jou packard bell goed draait zegt alleen maar iets over die pc. Op vele forums zijn honderden klachten te lezen en het word niet voor niets packard hell genoemd.De enige juiste manier om verzekerd te zijn van een goede computer met ook de juiste specificatie's voor mij als persoon is dat ik in samenwerking met iemand als ikbenik of dutch, de onderdelen samenstel van A-componenten en dan heb je jarenlang plezier van die paar tientjes die dat meer kost als een dozenschuiver.
Joopataa
Joopataa
Re: Kwaliteit Packard Bell Computers
sorry ik vind packardbell een goede computer ik heb
ook een hp gehad die binnen een paar dagen kapot was dus als je niet weet waar je over praat
dan moet je niet mee praaten aub
packardbell de best
ook een hp gehad die binnen een paar dagen kapot was dus als je niet weet waar je over praat
dan moet je niet mee praaten aub
packardbell de best