In 2002 hebben we ons huis gekocht en een aankoopkeuring laten doen door Vereniging Eigen Huis (VEH). In 2003 hebben we het betrokken en begin 2004 werden we door een kennis erop geattendeerd dat een ijzeren buis tegen de garage wel eens een ontluchtingspijp van een olietank kon zijn. En ja hoor, onder het terras lag een olietank, en de grond was licht verontreinigd.
Na veel juridische strijd kregen wij een schadevergoeding van de vorige eigenaar. Deze heeft helaas niet alle schade gedekt.
Echter, volgens mij heeft VEH een fout gemaakt omdat de bouwkundige a) de duidelijk zichtbare ijzeren pijp en b) in de kruipruimte de afgedopte leidingen naar de olietank niet heeft gezien. Ikzelf ben technisch leek en wist niet wat die ijzeren pijp was, en ik durf ook niet in de kruipruimte. Gelukkig hadden we foto's gemaakt tijdens de aankoopkeuring waarop de ijzeren pijp duidelijk stond.
Ik wil het bedrag van de aankoopkeuring terug van VEH (principekwestie, heeft ons een hoop ellende gekost).
VEH ontkent alle aansprakelijkheid ondanks het feit dat op de website bij de aankoopkeuring duidelijk wordt gesteld dat er op de aanwezigheid van een olietank gelet wordt.
Briefwisseling met directeur Marlies Pernot haalt niets uit.
Heeft iemand wel eens iets vergelijkbaars met VEH meegemaakt? Ik ben erg teleurgesteld in VEH, ik vraag alleen maar het keuringsbedrag terug. Heb mijn lidmaatschap dan ook opgezegd.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Olietank gemist bij aankoopkeuring VEH
Re: Olietank gemist bij aankoopkeuring VEH
taxman,
Om met je laatste opmerking te beginnen; ik denk dat je daar net iets te snel mee geweest bent.
Je had beter nog even kunnen wachten totdat je zekerheid hebt dat er helemaal niets meer mogelijk is.
En wat de klacht zelf betreft.
Je kan VEH vangen op hun eigen algemene voorwaarden en wel op punt 6.
Ik heb dat punt gemakshalve hieronder neergezet.
Kijk maar of je er iets mee kan.
Algemene voorwaarden voor de levering van producten en
diensten door Vereniging Eigen Huis aan consumenten
6. Tevredenheidsgarantie
1. Als de dienstverlening niet beantwoordt aan de gewekte verwachting, zal Vereniging Eigen Huis het redelijke of noodzakelijke doen om de dienstverlening alsnog aan die verwachting te laten voldoen.
2. Om snel op eventuele klachten over de dienstverlening te kunnen reageren en eventuele schade te beperken, is de afnemer verplicht om klachten zo spoedig mogelijk aan Vereniging Eigen Huis te melden.
De website en het magazine van Vereniging Eigen Huis geven
hierover informatie.
3. Voor producten geldt een ‘niet tevreden, geld terug!’- garantie. Indien het product onverhoopt niet aan de verwachtingen voldoet, mag de afnemer het product terugsturen. Na retourontvangst van het product wordt het eventueel reeds betaalde bedrag teruggestort.
succes
Om met je laatste opmerking te beginnen; ik denk dat je daar net iets te snel mee geweest bent.
Je had beter nog even kunnen wachten totdat je zekerheid hebt dat er helemaal niets meer mogelijk is.
En wat de klacht zelf betreft.
Je kan VEH vangen op hun eigen algemene voorwaarden en wel op punt 6.
Ik heb dat punt gemakshalve hieronder neergezet.
Kijk maar of je er iets mee kan.
Algemene voorwaarden voor de levering van producten en
diensten door Vereniging Eigen Huis aan consumenten
6. Tevredenheidsgarantie
1. Als de dienstverlening niet beantwoordt aan de gewekte verwachting, zal Vereniging Eigen Huis het redelijke of noodzakelijke doen om de dienstverlening alsnog aan die verwachting te laten voldoen.
2. Om snel op eventuele klachten over de dienstverlening te kunnen reageren en eventuele schade te beperken, is de afnemer verplicht om klachten zo spoedig mogelijk aan Vereniging Eigen Huis te melden.
De website en het magazine van Vereniging Eigen Huis geven
hierover informatie.
3. Voor producten geldt een ‘niet tevreden, geld terug!’- garantie. Indien het product onverhoopt niet aan de verwachtingen voldoet, mag de afnemer het product terugsturen. Na retourontvangst van het product wordt het eventueel reeds betaalde bedrag teruggestort.
succes
Re: Olietank gemist bij aankoopkeuring VEH
Hoi NAK,
Hartelijk dank voor je uitzoekwerk!
Mijn rechtsbijstandsverzekering heeft VEH in 2004 aansprakelijk gesteld. Nadat wij schadevergoeding hadden gehad van de vorige eigenaar in 2005 heeft de rechtsbijstandverzekering gevraagd om de betaalde kosten van de keuring terug te storten. Dat wilde VEH niet. Toen heb ik zelf nog gecorrespondeerd met Marlies Pernot (directeur), en haar verteld van alle ellende, en foto's laten zien van de gemiste ontluchtingspijp. Èn de vergelijking gemaakt met bijv. een garage door wie je een auto laat keuren maar visueel zichtbare gebreken niet ziet terwijl ze wel reclame maken dat ze daar op letten.
Dat hielp allemaal niet.
De aankoopkeuring is een dienst, en daar geldt denk ik helaas niet de geld-terug actie voor. Ik zal het dit weekend even laten bezinken, ben nog tot 1 mei lid
Hartelijk dank voor je uitzoekwerk!
Mijn rechtsbijstandsverzekering heeft VEH in 2004 aansprakelijk gesteld. Nadat wij schadevergoeding hadden gehad van de vorige eigenaar in 2005 heeft de rechtsbijstandverzekering gevraagd om de betaalde kosten van de keuring terug te storten. Dat wilde VEH niet. Toen heb ik zelf nog gecorrespondeerd met Marlies Pernot (directeur), en haar verteld van alle ellende, en foto's laten zien van de gemiste ontluchtingspijp. Èn de vergelijking gemaakt met bijv. een garage door wie je een auto laat keuren maar visueel zichtbare gebreken niet ziet terwijl ze wel reclame maken dat ze daar op letten.
Dat hielp allemaal niet.
De aankoopkeuring is een dienst, en daar geldt denk ik helaas niet de geld-terug actie voor. Ik zal het dit weekend even laten bezinken, ben nog tot 1 mei lid