LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld vangen voor niks doen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Sjonke
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2006 10:58

Geld vangen voor niks doen

Ongelezen bericht door Sjonke »

Mijn abonnement bij Debitel was vorig jaar juni afgelopen en op mijn eindafrekening staat:

abonnement 01 t/m 02 juni 2005.
Hiervoor betaal ik € 0,50

Vervolgens wordt ik 02 juni 2005 om 0:01 uur afgesloten. Ik kan dus niet meer bellen op 02 juni, terwijl ik hiervoor wel betaald heb. Het gaat mij niet om die 25 eurocent, maar als ik dat doorreken naar de (eigen inschatting) 1 miljoen klanten van Debitel, komt dit neer op € 250.000 terwijl ze er niets voor doen. Dat wil ik ook wel!

Reden waarom ik dit nu meld, is dat een collega van mij een abonnement bij Debitel (op netwerk van Vodafone) heeft lopen.
Ik ontdekte het volgende:
Overal (op website van Vodafone, op de radio) wordt gecommuniceerd dat het opvragen van Nummer Informatie € 1,30 kost. Op de factuur staat ook inderdaad € 1,30. Hierover wordt echter nog wel even 19% b.t.w. over berekend! Je bent dus gewoon 19% duurder uit dan ze zeggen. Wederom gaat het mij hier niet om die € 0,25. Zoals ik hiervoor al voorgerekend heb is dit voor Debitel echter wel weer een leuke inkomst extra! Hoeven ze niks voor te doen en iedereen laat het er bij zitten, omdat het per keer om peanuts bedragen gaat.

Ben ik de enige die dit is opgevallen?

Oempa Loempa
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2006 13:29

Re: Geld vangen voor niks doen

Ongelezen bericht door Oempa Loempa »

Even reactie op de vodafone nummerinformatie. Het kost wel degelijk 1,30 INCLUSIEF btw, maar wat velen vergeten is dat als je je laat doorverbinden je normale gesprekskosten buiten de bundel starten, waardoor het dus best kan dat het meer als 1,30 wordt.

Sjonke
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2006 10:58

Re: Geld vangen voor niks doen

Ongelezen bericht door Sjonke »

Ok, dan is het misschien puur toeval dat er 1,30 excl. b.t.w. vermeld wordt op de factuur. Heb ik spoken gezien die er niet zijn.

Maar dat andere (een dag te vroeg afgesloten worden) klopt 100% zeker wel!

Oempa Loempa
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2006 13:29

Re: Geld vangen voor niks doen

Ongelezen bericht door Oempa Loempa »

Zoals gezegd, er kan best 1.30 ex op staan dat dan incl. 1.55 is en dat betekend dat er dan doorverbonden is.

Sjonke
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2006 10:58

Re: Geld vangen voor niks doen

Ongelezen bericht door Sjonke »

Zoals gezegd: dan is het wellicht puur toeval en heb ik in dit geval spoken gezien.

Maar dat andere is beslist waar!

Oempa Loempa
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2006 13:29

Re: Geld vangen voor niks doen

Ongelezen bericht door Oempa Loempa »

Dat andere geloof ik je op je woord! :lol:

Gesloten