LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de upc mediabox

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Ook ik regelmatig storingen op mijn prachtige LCD scherm. Blokvorming, streepjes, hangend beeld, geluid weg, beeld stil, geen cartoon network of streepjes. Gelukkig kan ik switschen naar analoog, wat een verademing!
Als ik naar de symptomen kijk die je hier opsomt lijkt het erop dat ook hier het aanvoersignaal niet sterk genoeg is.

En hoe is het beeld via analoge cai (=centrale antenne inrichting = kabel-tv), met alle ruisonderdrukking en beeldverbetering op je LCD-TV uitgeschakeld? In mijn geval (ik heb hier een sterk signaal) is het beeld vaak beter (behalve op NL1 en NL3).

Voordat je hem terugstuurt kun je misschien nog proberen de box als enige apparaat op de kabel aan te sluiten (alle andere apparaten tijdelijk loskoppelen) en dan eens te kijken. Ik ben niet echt gecharmeerd van de brakke mediaboxen die UPC momenteel gebruikt. Ook geld vragen voor de 'gratis' zenders vind ik lullig.

In ieder geval niet vergeten de box binnen 5 maanden (met ontvangstbevestiging) terug te sturen als hij niet bevalt.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Er staat uitproberen voor 6 maanden dus neem ik aan dat je hem 6 maanden mag uitproberen.

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Maar een beetje marge kan nooit kwaad.... :wink:

G.Moore
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 mar 2006 21:50

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door G.Moore »

Er kan dan wel signaal zijn, maar ze zenden op de dag geen programma's uit. Link: programmagids BBC3
Je heb deels gelijk, er worden overdag namenlijk kinderprogramma's uitgezonden van CBBC (Children BBC)
Het digitale signaal is gemoduleerd op een analoog signaal, dus in feite klopt hun bewering wel,
De hoofdfunctie van de mediabox is niet het demoduleren van het analoge signaal doch het converteren en decoderen van het digitale signaal in een analoog signaal dat geschikt is voor de gemiddelde TV ontvanger.

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Beathoven »

maar UPC wil voor deze exta service weer extra geld hebben, maar voor wat eigenlijk?
De voorziening in Digitale TV ontstaat niet uit het niets en is ook niet gratis. Het netwerk moet er voor worden klaargemaakt en daarna moeten de mediaboxen nog eens worden besteld bij de fabrikant (in enorme aantallen). Denk verder aan bijkomende kosten zoals het programmeren en up to date houden van de software en de uitgifte van onderdelen naar de consument (versterkers, splitters etc.).

Ik denk dat je behoorlijk staat te kijken als je het bedrag ziet wat men in totaal kwijt is om dit alles te verzorgen. De kabelboer zal dit toch ergens aan moeten terugverdienen. In ieder geval zullen ze de kosten er pas over een paar jaar uit hebben.

In verhouding vind ik de prijs daarom best meevallen en het ook een behoorlijke stunt om het de eerste 6 maanden gratis weg te geven. Over de prijs klagen heeft geen zin want het product is niet verplicht, m.a.w. je beschikt zelf over de keuze om het wel en niet te nemen.

Ik ben er zelf meer dan tevreden over iig..

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door SimonleBon »

2,16 extra? Was dat maar waar....
:idea: Ik heb niet voor niets dit topic gestart.
Het digitale signaal is gemoduleerd op een analoog signaal, dus in feite klopt hun bewering wel,
De hoofdfunctie van de mediabox is niet het demoduleren van het analoge signaal doch het converteren en decoderen van het digitale signaal in een analoog signaal dat geschikt is voor de gemiddelde TV ontvanger
Naar RGB en CVBS dus, maar zonder demoduleren (de signalen/streams van de kabel plukken) kan er niet gedecodeerd worden. Dus buiten de decoderfunctie is er een tunerfunctie. Blijft staan dat de UPC bewering onzin/verkeerd geformuleerd is. kzal er in het vervolg wat meer smileys ter verduidelijking bij zetten aangezien de woorden 'in feite' niet duidelijk genoeg waren. :wink:

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Er kan dan wel signaal zijn, maar ze zenden op de dag geen programma's uit. Link: programmagids BBC3

Je heb deels gelijk, er worden overdag namenlijk kinderprogramma's uitgezonden van CBBC (Children BBC)
Ik wist wel dat CBeeBies na achten BBC3 (of 4) doorgaf, dat dit omgekeerd ook zo was, wist ik niet. Maar je hebt idd gelijk met het op zwart gaan van ontvangers door het ontbreken van PMT. Hierdoor heb ik op de dag eigenlijk nooit beeld gehad bij BBC3 en BBC4. Met een instelling is dit bij mij verholpen.

Nooit te eigenwijs om te leren :lol:

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Beathoven overdrijft, in America o.a. is digitaal kijken gewoon GRATIS, niks extra kosten en waarom zo'n rot decorder die alleen maar storingen kan geven en dat ook regelmatig doet. Zomaar een avondje UPC (Digital)

11 UPC kanaal (geen doorgifte)
20 Arte (geen doorgifte)
106 Hallmark (slecht beeld)
303 Nat. Geo. (slecht beeld)
305 Animal Planet (geen beeld)
403 geen beeld
501 Cartoon Network (slecht of geen beeld)
611 the box (geen beeld)
809 TV 5 geen beeld
814 TVE geen beeld
819 TRT geen beeld

Dan heb ik de andere extra zenders buiten beschouwing gelaten.

Verder een domme afstandsbediening die niet nodig was geweest als digitaal gewoon vanuit je cai komt, Wel een rood lampje maar geen groen lampje, geluid valt soms weg, beeld valt soms stil, streepjes of balkjes.

En daar moeten wij dan 2 euro extra voor betalen aan UPC? Jongens trek met zijn allen die stekker eruit en stuur die rotzooi gelijk terug naar UPC want ook HD gaat het niet worden via UPC. Je betaald eerst een soort inleggeld van 50 euro en daarna een peperduur abonnement en ik zie nu al waar het heen gaat. Sport 1 zal straks HD uitzenden maar daar betaal je weer dik extra extra extra voor.

De beste optie is gewoon digitaal uitzenden of dat misschien straks wel boxen komen die geen storingen doorgeven. Heb begrepen dat Loewe de digitale decorder al in de tv heeft zitten. Hoef je niks meer extra te betalen en je hebt geen last van UPC storingen!

Nisei
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 apr 2006 01:44

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Nisei »

Ik heb net de Thomson mediabox gekregen.
Klopt het dat het display alleen even 88:88 aangeeft als je de stekker in het stopcontact doet en verder helemaal niks aangeeft?
Het enige wat er verder te zien is is het standby lampje.
Beetje raar dat de kanalen daar niet op worden aangegeven, of klopt dat niet?

Mediaatje
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2006 02:42

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Mediaatje »

Hallo allemaal,

Eindelijk na 4 maanden gezeur is het gelukt de media box werkend te krijgen. Helaas heb ik gedurende de vorige maanden vaak de stekkers moeten wisselen tussen de harddisk recorder en de media box. Dus het gratis aanbod v Kanaal plus was waardeloos omdat ik net als vele anderen niet kon switchen of geen geluid had via de decoder.

Voor degene die nog steeds problemen hebben en met een kluitje in het riet worden gestuurd door upc het volgende. Vergeet de instellingen die in de handleiding van UPC staan en sluit je HDrecorder als volgt aan.

Antenne rechtstreeks in de UPC media BOX ANT INN
doorlussing van de antennen met de antenne OUT naar de Ant INN van de harddiskrecorder.
Bovenste scart aansluiting Media box (TV) naar de Decoder bij SONY de ingang waar staat DECODER / Line IN
De onderste scart van de media box gebruik je NIET !!
De bij SONY 2e scart aansluiting verbinden met Etern1 van je TV

Hierna kan je digitaal en analoog kijken en opnemen met je harddiskrecorder terwijl je een ander kanaal kijkt.

Die klunzen van UPC schuiven het niet werken af op de Harddiskrecorden en het merk Sony zelfs de monteur bleef stuntelen door het antenne signaal niet door te lussen naar de harddiskrecorder omdat dit via de scartkabel moest.

Effin een lang drama waarbij het terugsturen van de mediabox niet door UPC werd geacepteerd ( je moet die 2 euro per maand toch blijven betalten omdat het kontrakt voor een jaar is ingegaan! Pure diefstal dus !) Suc 6 voor degene die het pakket hebben geretourneerd en de 2 euries moeten blijven betalen.

Ik vertelde de UPC medewerker dat ik het zooitje wel opzeg als het dit weekend niet zou draaien maar de UPC box in de container flikker, hierop begon die man te stotteren dat dat niet zomaar kon omdat die box toch wel wat waard was. LOL Nou zei ik bij die box zat een A4tje met daarop in VETTE LETTERS gedrukt GEFELICITEERD MET UW GRATIS MEDIA BOX. Dus waarom iets terugsturen als je het al gratis hebt gehad?

Het werkt dus nu wel maar opgezegd heb ik alvast in afwachting of UPC zo klantvriendelijk is om toch nog een gratis maand Knaal+ te geven.

Terugbellen doen ze ondanks toezeggingen niet dus ga niet je vrije avond of middag opofferen door ervoor thuis te blijven !

Groeten en suc 5

Mediaatje[/b]

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Weet niet waar jij woont Media ik in Nijmegen en daar staat in elke krant 6 maanden op proef dus je bent niet sowieso voor een jaar aangegaan hier. Alleen zijn de voorwaarden wel onduidelijk als je het pakketje krijgt want dan zie je het ineens nergens meer staan.

Bovendien als je iets krijgt wat niet goed werkt kun je het altijd terug sturen want dan komt UPC haar verplichtingen niet meer na.

Ik heb gisteren de stekker van UPC eruit gegooid en mijn monsterkabel direct aangesloten op mijn tv. Gisteren heerlijk genoten van mijn nieuwe LCD scherm op analoog beeld.

Geen storingen, geen streepjes, gewoon geluid en prima beeld met hoogwaardige kabels. Voor mij geen digitale decorder meer. Deze week stuur ik alles terug naar UPC!

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Beathoven »

Beathoven overdrijft, in America o.a. is digitaal kijken gewoon GRATIS
In Tunesie krijg je geld toe..

Ik vind dit wel wat gezeik als ik eerlijk mag zijn, kost iets 19,99 is het te duur, moet het 10 euro zijn. Is het 2,19 in de maand.. moet het ineens gratis zijn. Je bent wel duidelijk een hollander ;)

Nee, ik ben itt tot jou positief over het product en geef het de tijd om nog beter te worden dan het als is. Dat jij er over wilt klagen is jouw goed recht, dan neem je het toch gewoon niet of je gaat in Amerika wonen.

In Amerika is het dit... in Singapore is het dat. Zo kun je alles wel met alles vergelijken (benzineprijzen e.d.) We zitten hier in Nederland en hebben op andere gebieden weer voordeel wat kosten betreft en dat het na 6 maanden gratis proberen 2,16 gaat kosten doet mij persoonlijk helemaal niks. :D

De problemen die jij beschrijft heb ik hier niet dus sta ik ook in totaal niet achter je mening. Misschien zou je eens iets kunnen doen om je binnenshuisinstallatie te verbeteren. Ik zal maar niet zeggen 'bel de helpdesk, dan sturen ze je de benodigde apparatuur gratis toe' want dan zullen de helpdesk cliches wel weer aan bod komen.
en ik zie nu al waar het heen gaat. Sport 1 zal straks HD uitzenden maar daar betaal je weer dik extra extra extra voor.
Begrijp ik het nu goed, je vindt digitale TV voor 2,16 per maand te duur omdat het in Amerika gratis is. Maar je haalt als voorbeeld het premium kanaal Sport 1 (voorheen van canal+) erbij wat notabene rond de 13 euro per maand zit met de opmerking 'dat het wel eens duurder zou kunnen worden'? ;)

Het kan ook alle kanten op met deze discussie :P

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Zover ik weet heb ik helemaal geen canal + met een 18 euro abonnement. Ik gaf Amerika als voorbeeld aan en zo zijn er nog tig landen die digitaal gratis doorzenden zonder zo'n rot kastje. Je betaald ook al ruim 15 euro per maand he, het is bij UPC steeds en en en of + + +. Ik weet niet waar je woont maar ik kan mij niet voor stellen dat jij helemaal geen storingen hebt met deze Tomtom decorder. Cartoon network heb ik nog nooit fatsoenlijk kunnen zien en de meerwaarde van digitaal kijken is te verwaarlozen. Vind analoog zelfs wat beter.

Ja helpdesk daar noem je zoiets. Dat moet ook gratis zijn je belt immers voor een probleem dat hun ZELF veroorzaken en daar moet je dan weer extra voor betalen! Dus ik ga die gasten echt niet bellen dat het produkt niet 100% is. Dat is overal hetzelfde naar mijn mening. Bij mij thuis is alles goed ook analoog dus zou digitaal het ook 100% moeten doen, niet dus.......

Heinz
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 nov 2004 08:27

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Heinz »

Kennen jullie dit verschijnsel?

UPC zendt vanuit haar centrale steeds updates uit naar de Mediabox. Dan verschijnt er 8888 op de display. Wordt de update verzonden terwijl je de Mediabox aan hebt staan (wat aan de box slechts te constateren is omdat dan het rode stand-by lichtje niet brandt) dan wordt deze vaak (niet altijd) automatisch in de stand-by stand gezet en gaat het beeld op zwart.

Nog niet zo'n ramp als je net aan het meekijken was, je drukt op de ab de knop UPC in en de ontvangst wordt na een korte onderbreking hersteld. Die onderbreking neem je dan maar voorlief.

Anders wordt het echter als je bij afwezigheid een digitaal uitgezonden programma op je VCR of DVD-R wilt opnemen. De Duitse en Britse zenders zenden 'snachts nog wel eens goede speelfilms uit die ik graag op een schijfje wil zetten, omdat ik rond de uitzendtijd slaap. Ik kan die films dan gewoon later bekijken op een geschikt tijdstip. Maar de volgende ochtend wacht je een zeer onaangename verrassing: UPC heeft de afgelopen nacht vanuit de centrale weer een update gestuurd en daarmee gelijk de Mediabox op stand-by gezet. Gevolg: de geprogrammeerde uitzending werd tijdens die update afgebroken of helemaal niet doorgegeven. Voorbeeld: op het schijfje dat ik de avond tevoren in de DVD-R had gestopt, lees ik dan tot mijn ongenoegen dat de door mij geprogrammeerde speelfilm van bijna 2 uur na 41 minuten werd afgebroken.

UPC erkent het probleem en beweert dat er aan gewerkt wordt.

MIJN ADVIES: NEEM NOOIT DIGITALE PROGRAMMA'S OP VIA DE UPC MEDIABOX TERWIJL JE ZELF NIET MEEKIJKT. NEEM DIT SOORT UITZENDINGEN GEWOON OP VANAF HET ANALOGE SIGNAAL, DUS ZONDER MEDIABOX. DE BEELDKWALITEIT IS DAN MISSCHIEN IETS MINDER, MAAR ER KOMEN GEEN ONVERWACHTE AFBREKINGEN. ALS HET PROGRAMMA DAT JE WILT OPNEMEN ALLEEN DIGITAAL EN NIET ANALOOG UITGEZONDEN WORDT, HEB JE ECHTER EEN PROBLEEM.

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door Beathoven »

Cartoon network heb ik nog nooit fatsoenlijk kunnen zien en de meerwaarde van digitaal kijken is te verwaarlozen.
Cartoon network, waar zit die ergens ;)

De helpdesk is overigens een kostenpost voor ieder bedrijf, op de telefoongesprekken wordt geen enkele winst gemaakt omdat de lijnen ook gehuurd worden.

In de tijd dat UPC hier nog Multikabel was, was het een gratis dienst. Mensen belden toen al voor de meest kleine problemen zoals 'hoe stel ik de kleuren in op m'n TV' of 'waar zit het aan-knopje van m'n pc'. Allemaal zaken die normaal gesproken door de winkel beantwoord kunnen worden waar men de apparatuur koopt maar omdat het gratis dienst was belden ze dus naar Multikabel.

En dit ging weer ten koste van klanten die echt een probleem hadden (oplopende wachtrijen e.d)

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Cartoon network zit op 501. Als het goed is krijg je zo'n tv kaart mee in de box. Overigens komt UPC nu pas echt kijken of het signaal wel goed genoeg is vanuit de centrale kast.

Minder beeld (lees minder signaal) kan o.a. oorzaak hebben:

mindere kabels (neem Monster of soortsgelijks)

geen extra versterker (geen topmerk van UPC)

aftappers van bijvoorbeeld je buren

kapotte versterker in de centrale doos in je straat of wijk

extra stekkerdoos waardoor je weer tekort aan signaal hebt zoals ik.

Probleem ligt meestal bij UPC die ervoor moet zorgen dat het signaal minimaal 66 tot 70 moet zijn.

voorting
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2006 01:04

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door voorting »

heb ook een vraag,misschien dat iemand kan helpen?
tot nu toe valt het allemaal mee met de mediabox,goed beeld en bijna geen vastlopers. Alleen teletekst doet het niet op de afstandsbediening als ik digitaal kijk en als ik teletekst aanzet met mijn oude afstandsbediening een soort russische letters.
verder kan ik niet digitaal opnemen en tegelijkertijd naar een andere zender kijken,als ik naar een andere zender ga dan neemt hij dat op dus moet de tv op de zender houden die ik aan het opnemen ben.
als ik dit niet goed krijg gaat ook bij mij de mediabox weer terug.
edwin

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Dan heb je ook last van te weinig signaal. Twee punten zijn van essentieel belang. De sterkte uit de meterkast en vanuit de muur. Je zou dat eens eerst moeten controleren. Helaas kunnen de meesten dat niet zelf.

BartMan2006
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2006 11:19

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door BartMan2006 »

SCART IN probleem:

Als ik een apparaat aansluit op de SCART IN van de UPC box dan krijg ik wel beeld en geluid van dat apparaat maar als ik daarna het apparaat uitzet komt er geen beeld meer van de UPC box totdat ik de stekker eruit haal van de UPC box

Iemand zelfde ervaring of liever heeft iemand dit wel goed voor elkaar?

Heb dit geprobeerd met dvd-speler en met xbox...

Alvast bedankt

Bart

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: de upc mediabox

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Draai het eens om en zet eerst de stekkers in de mediabox en vandaaruit naar je dvd speler.

Gesloten