LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] reiscompas
Re: reiscompas
Nou, ik zou persoonlijk niet bij een organisatie willen boeken, die in ieder geval al geen lid is van SGR. Om een voorbeeld te noemen, wij zijn al een paar keer met Montemar op reis geweest, maar sinds dit jaar zijn ze ook nergens meer lid van, dus boek ik daar niet meer.
Ook hun website is niks veranderd, maar ik wil gewoon het risico niet lopen. Je wordt er zo vaak voor gewaarschuwd. Maargoed, dat is mijn mening en ieder moet het voor zich zelf weten.
Ook hun website is niks veranderd, maar ik wil gewoon het risico niet lopen. Je wordt er zo vaak voor gewaarschuwd. Maargoed, dat is mijn mening en ieder moet het voor zich zelf weten.
Re: reiscompas
Ik schreef daarnet, dat Montemar nergens geen lid meer van zou zijn, maar zie net op hun website, dat ze wel aangesloten zijn bij een Spaans Garantiefonds, waarvan de info in het engels is. Of we daar blij om moet zijn? Ik vraag het me af! Maargoed, ze zijn ergens LID van!
Re: reiscompas
hartelijk bedankt voor de snelle antwoorden en adviezen.
Medewerkers van reiscompas reageren heel snel op mijn vragen.
Zij zeggen, dat een aanvraag naar ANVR etc. gedaan is maar door de verhuizing nog niet rond is.
tot schrijvens.
Medewerkers van reiscompas reageren heel snel op mijn vragen.
Zij zeggen, dat een aanvraag naar ANVR etc. gedaan is maar door de verhuizing nog niet rond is.
tot schrijvens.
Re: reiscompas
ik ben vorig week met reiscompas naar orangecounty geweest alles liep; perfect.In Turkije is bircetours hun agent, ik heb met nieuwe toestellen van interair gevlogen echt super.Reiscompas echt aan teraden wij hebben bijna 100 euro per p minder betaald dan bij kras
Re: reiscompas
@ Guide: Heel fijn, dat u deze ervaring even hier op het forum heeft gezet.
Zodra ze lid zijn van in ieder geval SGR, wil ik ook weleens weer bij hun kijken voor een leuk reisje.
Zodra ze lid zijn van in ieder geval SGR, wil ik ook weleens weer bij hun kijken voor een leuk reisje.
Re: reiscompas
Zij zeggen, dat een aanvraag naar ANVR etc. gedaan is maar door de verhuizing nog niet rond is.
De aanvraag wordt financieel getoetst door SGR ANVR, het zeggen , doen en krijgen zijn er 2, zij moeten een bankgarantie kunnen deponeren en dat vraagt een cash flow goedkeuring van een bank ivm de garantiestelling.
Ik boek uitsluitend bij SGR aangesloten bedrijven.
De aanvraag wordt financieel getoetst door SGR ANVR, het zeggen , doen en krijgen zijn er 2, zij moeten een bankgarantie kunnen deponeren en dat vraagt een cash flow goedkeuring van een bank ivm de garantiestelling.
Ik boek uitsluitend bij SGR aangesloten bedrijven.
Re: reiscompas
Ik heb gisteren gebeld met ReisCompas, de helpdesk medewerker sprak gebrekkig Nederlands, uiteindelijk in Engels verder gegaan.
De reizen in hun folders zijn niet alle te boeken, golfvakanties al helemaal niet meer.
Zij vliegen bijna uitsluitend met Onur vlg de help desk, met Inter Airlines hebben ze geen contact meer.
SGR is voor dit jaar geen optie gebleken.
Daarna ben ik maar verder gestopt met informeren, weinig geruststellend allemaal.
De reizen in hun folders zijn niet alle te boeken, golfvakanties al helemaal niet meer.
Zij vliegen bijna uitsluitend met Onur vlg de help desk, met Inter Airlines hebben ze geen contact meer.
SGR is voor dit jaar geen optie gebleken.
Daarna ben ik maar verder gestopt met informeren, weinig geruststellend allemaal.
Re: reiscompas
laurent wat vertel je allemaal reiscompas medewerkes spreken allemaal Nederlands waar heb je heen gebeld. Ik heb gisteren zelf een golf vakantie geboekt ik vertrek 26 april met interairlines.
dus ik denk dat jeverkeerde reiscompas gebeld heb. probeer 010-2650895
dus ik denk dat jeverkeerde reiscompas gebeld heb. probeer 010-2650895
Re: reiscompas
Guide schrijft ±
Ik heb gisteren zelf een golf vakantie geboekt ik vertrek 26 april met interairlines.
dus ik denk dat je verkeerde reiscompas gebeld heb. probeer 010-2650895
Antwoord±
Inderdaad met 010-2650895 gebeld, een gebrekkig sprekend Nederlands medewerker aan telefoon gehad.
1.a.Greenfees zelf ter plekke kopen en starttijden regelen, Reiscompas doet het niet.
1.b.Voor de greenfees ter plekke betaal je 100 % meer en starttijden zijn om 7.30 uur , andere starttijden zijn gereserveerd door de golfhotels,Corendon, pro golf etc.
2.Vliegtuigcharters met Onur en geen Inter Airlines vlg ReisCompas.
3.SGR aansluiting moet nog aangevraagd worden ivm accountantverklaringen en bankgaranties.
Guide kun jij mij de vluchtgegevens,hotelgegevens,golfgegevens en jouw contactpersoon bij ReisCompas in Rotterdam doorgeven, het is bijzonder vreemd het verschil van ontvangen info,s.
Een van ons beiden wordt er tussen genomen, mailadres beschikbaar.
Ik heb gisteren zelf een golf vakantie geboekt ik vertrek 26 april met interairlines.
dus ik denk dat je verkeerde reiscompas gebeld heb. probeer 010-2650895
Antwoord±
Inderdaad met 010-2650895 gebeld, een gebrekkig sprekend Nederlands medewerker aan telefoon gehad.
1.a.Greenfees zelf ter plekke kopen en starttijden regelen, Reiscompas doet het niet.
1.b.Voor de greenfees ter plekke betaal je 100 % meer en starttijden zijn om 7.30 uur , andere starttijden zijn gereserveerd door de golfhotels,Corendon, pro golf etc.
2.Vliegtuigcharters met Onur en geen Inter Airlines vlg ReisCompas.
3.SGR aansluiting moet nog aangevraagd worden ivm accountantverklaringen en bankgaranties.
Guide kun jij mij de vluchtgegevens,hotelgegevens,golfgegevens en jouw contactpersoon bij ReisCompas in Rotterdam doorgeven, het is bijzonder vreemd het verschil van ontvangen info,s.
Een van ons beiden wordt er tussen genomen, mailadres beschikbaar.
Re: reiscompas
LAURENT NAAR ATTELIA GOLF RESORT GA IK 26 APRIL MET INTER AIR OM 18:35
GROET
GROET
Re: reiscompas
Wat Guide verteld, klopt inderdaad. Zie hieronder...
Vluchtdetails
Heenreis 26.4.2006, 18:35 AMSTERDAM-ANTALYA INTERAIRLINES
Terugreis 3.5.2006, 12:35 ANTALYA-AMSTERDAM INTERAIRLINES
Accommodatiedetails
Accommodatie ATTALEIA HOLIDAY VILLAGE Verzorging *****/AL
Check-in 26.4.2006 Plaats BELEK
Check-out 3.5.2006 Land TURKIJE
Vluchtdetails
Heenreis 26.4.2006, 18:35 AMSTERDAM-ANTALYA INTERAIRLINES
Terugreis 3.5.2006, 12:35 ANTALYA-AMSTERDAM INTERAIRLINES
Accommodatiedetails
Accommodatie ATTALEIA HOLIDAY VILLAGE Verzorging *****/AL
Check-in 26.4.2006 Plaats BELEK
Check-out 3.5.2006 Land TURKIJE
Re: reiscompas
Inderdaad die gegevens inmiddels ook gevonden.
Ik streep ReisCompas van mijn reisburo lijsten af, de informaties van hun helpdesk medewerker en de hier gelezen verhalen zijn in tegenspraak met elkaar.
In een boekingsburo moet je wel vertrouwen kunnen hebben, de hoofdreden is toch dat ReisCompas geen lid van SGR is en gezien de vele verhuizigingen en bedrijfaanpassingen in enkele jaren wel benodigd, iedereen maakt zijn eigen afwegingen. Bedankt voor de info.
Ik streep ReisCompas van mijn reisburo lijsten af, de informaties van hun helpdesk medewerker en de hier gelezen verhalen zijn in tegenspraak met elkaar.
In een boekingsburo moet je wel vertrouwen kunnen hebben, de hoofdreden is toch dat ReisCompas geen lid van SGR is en gezien de vele verhuizigingen en bedrijfaanpassingen in enkele jaren wel benodigd, iedereen maakt zijn eigen afwegingen. Bedankt voor de info.
Re: reiscompas
ik ving vreemd laurant informatie klopt toch wat zij geven
Re: reiscompas
Misschien aan jouw wel, wat ik van ReisCompas te horen heb gekregen is eea verwarrend te noemen, laat ons dit item maar afsluiten/
Re: reiscompas
Heden gebeld met SGR:
ReisCompas te Amsterdam had een keurmerk, ReisCompas te Rotterdam heeft geen aanmelding gedaan en kan dus geen lid zijn.
jammer maar helaas, zonder SGR boek ik niet bij ReisCompas.
ReisCompas te Amsterdam had een keurmerk, ReisCompas te Rotterdam heeft geen aanmelding gedaan en kan dus geen lid zijn.
jammer maar helaas, zonder SGR boek ik niet bij ReisCompas.
Re: reiscompas
We zijn vandaag weer terug gekomen van ons geboekte verassingsreisje van Reiscompas en hebben 11 dagen in Cesars resort Side gezeten (NB: had als voorkeur Belek/Side opgegeven en had niet verwacht er ook daadwerkelijk terecht te komen).
De reisafwikkeling bij Reiscompas was geheel via de computer.
Online geboekt en via Internetbankieren betaald en via e-mail e-tickets gekregen.
Die moet je dan zelf afdrukken en uitknippen.
Het eerste persoonlijke contact was op vliegveld Antalya waar wij opgewacht werden door een medewerker van Birce tours (NB: regelen ook voor Kras en GTI de zaken), en werden wij met een vip busje naar de accomodatie gebracht (NB. wij waren de enigen die die dag voor Side aankwamen vandaar).
De vliegreis was met Onur Airbus 321 en is geheel correct en op tijd verlopen.
Ik was al een paar jaar niet meer in deze regio geweest maar alles is nog steeds tamelijk Duits georrienteerd, al zijn er wel wat meer Russische gasten bijgekomen en heb ik gezien dat er ook een GTI in Rusland is.
3 GTI begeleiders waren in het hotel constant aanwezig om evt. calamiteiten op te lossen van de Russische gasten, en dat was ook wel nodig, want als je om 11 uur s'ochtends al zo zat als een konijn van de wodka bent waren ze geen overbodige luxe.
Persoonlijk heb ik geen overlast ondervonden van deze gasten want er waren geen maffia-figuren tussen deze keer.
Het is ook moeilijk communiceren als ze alleen maar Russisch praten.
Kortom geslaagde vakantie zoals ik van Reiscompas gewend was.
De reisafwikkeling bij Reiscompas was geheel via de computer.
Online geboekt en via Internetbankieren betaald en via e-mail e-tickets gekregen.
Die moet je dan zelf afdrukken en uitknippen.
Het eerste persoonlijke contact was op vliegveld Antalya waar wij opgewacht werden door een medewerker van Birce tours (NB: regelen ook voor Kras en GTI de zaken), en werden wij met een vip busje naar de accomodatie gebracht (NB. wij waren de enigen die die dag voor Side aankwamen vandaar).
De vliegreis was met Onur Airbus 321 en is geheel correct en op tijd verlopen.
Ik was al een paar jaar niet meer in deze regio geweest maar alles is nog steeds tamelijk Duits georrienteerd, al zijn er wel wat meer Russische gasten bijgekomen en heb ik gezien dat er ook een GTI in Rusland is.
3 GTI begeleiders waren in het hotel constant aanwezig om evt. calamiteiten op te lossen van de Russische gasten, en dat was ook wel nodig, want als je om 11 uur s'ochtends al zo zat als een konijn van de wodka bent waren ze geen overbodige luxe.
Persoonlijk heb ik geen overlast ondervonden van deze gasten want er waren geen maffia-figuren tussen deze keer.
Het is ook moeilijk communiceren als ze alleen maar Russisch praten.
Kortom geslaagde vakantie zoals ik van Reiscompas gewend was.
Re: reiscompas
Beste hharteman.
Wel leuk even hier jou reisverslag te lezen. Is het in jullie geval goed gekomen. Gelukkig maar!
Maar toch zal ik in mijn omgeving, niemand aan raden met een organisatie te reizen, die geen lid zijn van SGR. Maargoed, dat is mijn mening!
Groet,
Wel leuk even hier jou reisverslag te lezen. Is het in jullie geval goed gekomen. Gelukkig maar!
Maar toch zal ik in mijn omgeving, niemand aan raden met een organisatie te reizen, die geen lid zijn van SGR. Maargoed, dat is mijn mening!
Groet,
Re: reiscompas
reiscompas is aangeslopten bij de sgr onder nummer 3127
Re: reiscompas
reiscompas is aangesloten bij de sgr