LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scarlet One(ce) en nooit meer.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

Ondervind u ook problemen met Scarlet?

Nee, ik ben erg tevreden over scarlet.
1
14%
Ja, Ik heb ook problemen met Scarlet en weet niet hoe ik het moet oplossen
6
86%
Ja, maar ik heb de problemen kunnen oplossen.
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 7

RobinWeesepoel

Scarlet One(ce) en nooit meer.

Ongelezen bericht door RobinWeesepoel »

Nooit meer, althans als ik er een keer vanaf kom.

Ik schrijf 11 Augustus 2005. Net verhuisd, en na een beetje zoeken heb ik Scarlet One aangevraagd. Het klonk op dat moment allemaal wel goed. Aanvraag werd verwerkt en zou binnen drie weken aangesloten worden voor zowel vaste en mobiele telfonie en internet. Na drie weken kregen we te horen dat er eerst eenmonteur van de KPN langs moest komen om de aanwezige centrale aan te passen. Okee, dat is goed hoewel die weer pas twee weken later kon komen. Na zijn bezoek was het afwachten. en afwachten. (ondertussen wel het mobiele kaartje ontvangen waarmee ik dan toch bereikbaar was) Na een aantal malen te hebben gemaild(bij iemand anders) en de klantenservice gebeld te heben(hoewel het de naam van klantenservice volgens mij niet waardig is) werd het ondertussen maart 2006. En nog steeds niet aangesloten.
Een aangetekende brief gestuurd met daarin vermeld dat dit niet kon en dat ik met onmiddelijke ingang mijn contract wilde ontbinden gezien Scarlet zich niet aan de voorgeschreven regels houdt. Tot op heden, 6 april 2006 heb ik hier nog niets van gehoord.

Op dit moment bel ik nog steeds met het scarlet mobiele nummer en heb een internet aansluiting van KPN(wat binnen twee weken naar behoren werkte). Wil graag een andere mobiele provider vinden maar wil ook graag mijn nummer behouden. En dit kan alleen als Scarlet zegt dat dit kan. Maar het feit is dat ik niets hoor of dat ze het nu gaan beeindigen of niet.

Ik ben het eigenlijk beu om steeds via de mail of via de telefoon te horen dat er nog geen antwoord klaar ligt op mijn brief. Er is ook geen manier om iemand te spreken te krijgen die deze beslissingen mag nemen.

Mijn vraag is ofdat er een manier is om dit proces te versnellen.

Ik vind deze manier van behandelen en mensen in het ongewis laten erg amateuristisch hoewel ze via de reclames dit niet verkondigen.

MVG,

Robin Weesepoel

queenfan

Re: Scarlet One(ce) en nooit meer.

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik heb het gelukkig niet gedaan, vond het altijd al iets verdachts kwam zeker door Beau.

Pafe

Ongelezen bericht door Pafe »

Hi allemaal,

Misschien kennen een boel me niet, maar ergens in 2005 heb ik ook een flink aantal dingen over Scarlet gepost, Er zijn HEEL VEEL problemen met deze lui uit Lelystad. We hebben ondertussen contact gehad met andere slachtoffers, om het hele verhaal te lezen, zoek op scarlet in dit forum of op Pafe. Echter even een update nu: ik ben eindelijk denk ik van scarlet af. En zoniet, dan breekt de hel los voor ze, dat garandeer ik ze.

Vandaag 8 april 2006 heb ik na maandenlange strijd en na betaling van ALLEEN de dienst die werkte van scarlet: internet, een brief gekregen van Factium BV ook in Lelystad, een incassobureau. Ik heb ondertussen al aardig lang een advocaat die de zaak scarlet nauwgezet volgt. Het incassobureau wilde dat ik maar even 213 euro betaal voor diensten die het nooit gedaan hebben bij me en die ze WEL durfden in rekening te brengen. Hierbij voeg ik ook even de opzeggings brief aan scartlet toe die ik in maart heb verstuurd + het antwoord op de dreigende brief van scarlet's incassobureau. Hoop dat u er allemaal iets mee kunt! Ik denk dat het nog niet voorbij is, maar we zien wel. Ik ben niet bang voor een bedrijf waarvan ik bewijzen verzameld heb dat het absoluut niet functioneert!

Eerst mijn opzeggingsbrief:

Vanwege privacy van ons, uiteraard niet onze persoonlijke gegevens:

Ik ga er vanuit dat hiermee de overeenkomst tegen het einde van de lopende abonnementsperiode is beëindigd. Graag ontvang ik van u ook nog een bevestiging van de beëindiging van de overeenkomst. Uiteraard zal ik ALLEEN de kosten betalen van uw diensten die ik daadwerkelijk heb kunnen gebruiken, en dat was alleen INTERNET wat naar mijn weten betaald is. Elke andere factuur over enig andere “dienst” van u zal rechtstreeks naar consumentenbond, kassa, TROS radar en mijn advocaat gaan
GRAAG PER 7 april OPZEGGEN!! ALLES! EN NIET MEER CONTACT MET MIJ OPNEMEN STELLETJE BEDRIEGERS!!!

Hoogachtend,

Hierna kwam de incassobrief vandaag en dit is mijn antwoord daarop:

L.s.,

Hierbij laat ik u weten dat ik noch mijn advocaat die de zaak Scarlet al een tijdje volgt GEENSZINS van plan zijn ook nog maar ENIG bedrag te betalen aan scarlet. Ik heb de kosten van INTERNET van scarlet voldaan, ook volgens uw betalingsoverzicht en ik noch mijn advocaat die via mijn rechtsbijstandsverzekering is ingeschakeld zijn voornemens om kosten die SCARLET in rekening brengt voor diensten als Mobiel en vaste telefonie, ABSOLUUT NIET te betalen, daar dit nooit gewerkt heeft en Scarlet SCHANDALIG gehandelt heeft. Ondertussen is ook de overeenkomst met scarlet op 7 april 2006 per aangetekende brief beeindigt.

Ik stel voor dat u deze vordering terugstuurt naar Scarlet en uzelf niet betrokken raakt bij deze raar riekende zaak. Het zou ook in uw nadeel kunnen zijn mocht er een rechtszaak van komen.

Aan scarlet kunt u zeggen dat ik voor de maand maart-april nog 1 keer de internetkosten zal voldoen, daarna is wat mij en mijn advocaat betreft de zaak gesloten.

L.s.,

Nog even vergeten te zeggen: het ADSL modem mag scarlet zelf komen ophalen hier, ik geef ze daarvoor 4 weken de tijd, daarna zal het bij grof vuil belanden.

Veel succes allemaal bij het opzeggen van scarlet. Gewoon niet laten intimideren!

Groetjes Pafe

Klaaggraag?

Ongelezen bericht door Klaaggraag? »

Geachte allemaal,

Nou, waar zal ik beginnen?! 't Gaat niet om mij, maar om mijn moedertje. Vorig jaar mei is zij een contract met ScarletOne aangegaan. In eerste instantie ging 't om telefonie en internet, maar door een misverstand (verkeerde uitleg van de ''verkoper'') maakt moeders alleen gebruik van de telefonie via scarletOne. Moeders had aangegeven dat zij geen PC heeft (klopt), maar er misschien wel 1 zou aanschaffen en zij hadden op hun beurt weer beloofd dat er geen factuur meer zou komen van KPN, echter wordt er al die tijd gewoon door zowel Scarlet als KPN geld afgeschreven. Na deze constatering heeft moeders contact opgenomen met ScarletOne, omdat zij per direct (en anders per eerst volgende mogelijke datum, 1 jaar na overeenkomst) van 't contract af wilde, maar dit moest zij (hoe kan 't ook anders?!) schriftelijk laten weten...zo gezegt, zo gedaan! We hebben gewacht en gewacht...en uiteindelijk telefonisch contact opgenomen met ScarletOne, we kregen 't advies nogmaals een brief te sturen alleen dit keer aangetekent...zo gezegt, zo gedaan! 't Duurde mij te lang en ik heb gebeld, maar kreeg een medewerker aan de lijn die 't ofwel die dag niet naar z'n zin had, of simpelweg geen opvoeding genoten heeft en ik moest maar afwachten dus... Na een week of 6 (meen ik) kreeg moeders antwoord en wel dat 't contract niet per 15.05.'06 beëindigt kon worden, maar wel op 05.08.'06 en de reden...''We gaan uit van de datum dat de modem is geïnstalleerd''...aldus een (zeer onbeschofte) medewerkster van ScarletOne. Moeders heeft weer gebelt, maar de medewerkster wilde er werkelijk niets, maar dan ook niets van weten en bleef bij de datum van 05.08'06.

Beste mensen, al lijkt 't verhaal tot dusver heel logisch,...is dat 't niet! Er is namelijk NOOIT een modem geïnstalleerd!!! Na ..tig keer gebeld te hebben met ScarletOne wordt dit (eindelijk!!) bevestigt door weer een andere medewerker (deze heeft waarschijnlijk wel de lagere school doorlopen :wink: ) en ook hij vind de reactie van ScarletOne niet logisch en geeft ons gelijk, maar raad ons aan weer een brief te sturen of beter nog...te mailen. Zo gezegt, zo gedaan en wachten hè... Maar als 't wachten te lang duurt, trek ik weer aan de bel, want 15.05.'06 komt wel steeds dichterbij en er is nog steeds geen sprake van datum-wijziging of wat dan ook.
Even voor alle duidelijkheid, we zijn nu 2 brieven, 1 mailtje en ...tig telefoontjes verder! En niet gratis hoor!
Ik heb weeeer gebeld met ScarletOne :?...blabla,lang verhaal, maar nu zegt de medewerkster...''Uw mailtje kunnen we niet vinden...'' En dat terwijl we een referentienummer toegewezen hebben gekregen??! En ik moet maar weeeeeer een brief schrijven!! Nou, mooi niet hoor!!
De medewerkster belt even later terug :shock: ...''We hebben uw mailtje wel gevonden, maar 't kan toch niet...blabla''... Ze moet overleggen en neemt z.s.m. contact met mij op, wat ook gebeurt de dag erop. Echter nu heeft medewerkster de mededeling dat 't alsnog niet mogelijk is, omdat er wel een afspraak gemaakt is voor installatie, maar die is afgebelt. JA DUS!!? Medewerkster neemt nog contact op over deze kwestie...in afwachting verblijf ik...

Ik heb ook gebeld met TROS-RADAR en kreeg 't advies om hulp in te schakelen van COAX, maar helaas kunnen zij niet helpen. :cry:

Ook zag ik een uitzending van TROS-RADAR waarin men in dit soort gevallen (soms) adviseert de betaling te staken, maar dat zou betekenen dat je telefonisch niet meer bereikbaar bent, met alle gevolgen van dien.

Vreselijke toestand, want als je niet op tijd betaalt wordt je zonder pardon afgesloten, maar nu vraag je erom en is 't onmogelijk. Bovendien staan we in ons recht, maar ScarletOne geeft niet toe.

Tevens wil ik nog kwijt dat er met klanten die klant blijven heel vriendelijk wordt omgegaan, maar de klant die weg wil...mag hardstikke doodvallen...die woorden gebruiken ze nog net niet!
Mijn advies...ga niet met Scarlet in zee,...ze laten je verzuipen!!!

Vriendelijke groet,

B.Nice[/b]

Gesloten