LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tips bij opmeten benodigde kastruimte

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
eindelijk
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2006 01:42

tips bij opmeten benodigde kastruimte

Ongelezen bericht door eindelijk »

Ben sinds kort bezig met het bezoeken van keukenzaken, 1e offerte in huis. Maar aangezien we een muurtje tussen keuken en huiskamer wil gaan weghalen, is het mogelijk voor een heel andere opstelling te kiezen. Bijvoorbeeld met een kookeiland. Wat ik erg moeilijk vind is om in te schatten hoeveel kastruimte ik nodig zal hebben.

Wie heeft een goeie tip hiervoor? :idea:

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: tips bij opmeten benodigde kastruimte

Ongelezen bericht door slik »

1 Neem dezelfde kastruimte als je nu hebt....
2 Stuur je partner een middag naar de stad (winkelen of zo)...
3 Gooi alles weg wat je langer dan een jaar niet hebt gebruikt...
4 Je zult ruimte over hebben, let maar op...

Succes..

eindelijk
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2006 01:42

Re: tips bij opmeten benodigde kastruimte

Ongelezen bericht door eindelijk »

Hoi Slik,
bedankt voor de tip om het zo aan te pakken. Ik ben natuurlijk degene die bang is dat ik straks te weinig kastruimte heb, maar eerst eens flink uitmesten, scheelt natuurlijk ook enorm.

Iemand nog andere tips om echt met meetlint enzo aan de slag te gaan?

Heb nu 4 onderkastjes (3 van 49 cm, 1 van 59 cm) en 2 bovenkastjes met drie planken. Daarnaast heb ik heel veel spullen (ovenschalen, koekenpannen, bakvormen etc. etc.) op losse planken daaronder staan. Dat vind ik dus lastig om in te schatten hoeveel kastjes ik nou echt nodig heb. Ook omdat we een muurtje gaan weghalen waardoor de buffetkast die daar nu (in de huiskamer) tegenaan staat ook weggaat en alle spullen (borden, kopjes, glazen ed) daaruit toch ook weer plekje moeten krijgen.

Hou me nog steeds aanbevolen voor tips!

Groeten,
Eindelijk (bezig met het uitzoeken van een keuken)

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: tips bij opmeten benodigde kastruimte

Ongelezen bericht door kzin »

Kastruimte heb je nooit genoeg, overweeg ook het gebruik van een maxilijn en een extra diepe keuken (75 ipv 60 cm) Allemaal extra kuub's :D

mechelina
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:17

Re: tips bij opmeten benodigde kastruimte

Ongelezen bericht door mechelina »

wat ik heb gedaan is de keuken kastjes helemaal tot aan het plafond te laten maken. Daarin zet ik de spullen die ik niet zo vaak nodig heb. En het tweede voordeel is dat je er bovenop geen vettigheid maar hoeft af te soppen.
Gr Mechelina

Gesloten