LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AEG Wasmachine (Electolux)

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
roeldejong
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2005 12:18

AEG Wasmachine (Electolux)

Ongelezen bericht door roeldejong »

We hebben in april 2004 een wasmachine gekocht van het merk AEG Princess2.

Inmiddels is er al drie keer een monteur langsgeweest voor dezelfde storing. Nadat er al eerder een wasprogramma heeft gedraaid met zwaardere was en hogere temperatuur wordt de machine bij een tweede wasbeurt te heet en stopt deze ermee. Er moet nog een uur afgedraaid worden en de was staat stil. Opnieuw beginnen is een optie maar dan mag je een paar uur wachten tot de machine is afgekoeld.

Onlangs is Electrolux weer langsgekomen en heeft de software opnieuw geprogrammeerd EN een nieuwe motor geplaatst. Na anderhalve maand stopte de machine er vanavond weer mee. Alweer diezelfde storing!

Nu ben ik volgende maand buiten de garantie en ik vertrouw na alle bezoeken niet meer op een goede afloop. Onderstaand bericht heb ik nu naar Electrolux gestuurd.

Wie heeft nog meer zulke ervaringen? Wat heb je eraan gedaan en wat kan je verwachten van een machine van bijna € 800,- die het alweer niet meer doet. AEG (Vertaald uit ervaring goed?)


VERSTUURD AAN ELECTROLUX:

Vanavond is onze wasmachine er weer mee gestopt. Hij is nog geen twee jaar oud en al diverse malen is een monteur op bezoek geweest. Zelf tel ik drie bezoeken van U waarbij er telkens een gegronde storing aanwezig was die onder de garantie viel.

Onze wasmachine valt nu nog onder de garantieperiode maar omdat er inmiddels zo veel aan is versleuteld vertrouwen wij deze machine niet meer. We zijn dan ook erg ontevreden over de manier waarop wij geholpen zijn want er moet telkens een monteur terugkomen voor dezelfde storing. De laatste monteur heeft er naar mijn inzicht wel alles aan gedaan wat hij kon doen maar toch komt diezelfde storing (lees uitval van de machine) terug.
De machine heeft het tot vanavond gedaan maar gaf toch een erg brommend geluid waarvan we dachten dat dit de nieuwigheid van de nieuwe motor was. Helaas is dit niet zo en stopt de machine er alweer mee.

Wij willen dan ook graag een passende oplossing en zien deze het liefst in een nieuwe wasmachine. Zoals ik al eerder omschreef is het vertrouwen niet meer in deze machine. Dit vanwege de vele reparatie bezoeken (terwijl dit niet zou mogen bij AEG) en de garantieperiode die op het einde loopt waardoor wij dadelijk verantwoordelijk zijn voor de kosten van een ondeugelijk apparaat.

Ik verwacht een passende oplossing zodat ik weer tevreden kan zijn over dit product. Als bijlage ziet U de laatste raparatiebon.

mijneke
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 apr 2006 22:38

Re: AEG Wasmachine (Electolux)

Ongelezen bericht door mijneke »

onze AEG Lavamat is 2,5 jaar oud en de timer werkte niet meer. op advies van de winkel moest Electrolux erbij komen ivm de leeftijd van de wasmachine. de monteur is drie kwartier bezig geweest,concludeerde toen dat de timer kapot was en moest een nieuwe afspraak maken omdat hij geen timer bij zich had. het koste 15 minuten om de timer te plaatsen. kosten in totaal 214,00 euro. alles werd berekend, voorrijkosten, klein materiaal, uurloon en timer. geen coulanceregeling. brief geschreven naar Electrolux, standaardbrief terug, brief naar de directie van Electrolux over de gang van zaken, nogmaals standaardbrief terug met de mededeling dat men niet van hun standpunt afweek en geen coulance toepaste. dus probeer voor het einde van de garantie de machine goed in orde te krijgen, na de garantieperiode wordt u met hoge kosten geconfronteerd en er is totaal geen overleg over de kosten mogelijk.

roeldejong
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2005 12:18

Re: AEG Wasmachine (Electolux)

Ongelezen bericht door roeldejong »

Vreemd.... van horen zegge werd me verteld dat je wel een langere periode die garantie mag verwachten.

In mijn geval gaf electrolux zelf aan dat ik niet bang moest zijn dat de garantie zou verlopen als men in het derde jaar VOOR EXACT DEZELFDE STORING zou moeten komen.

Ik lees dan weer, zou de machine kapot gaan volgende maand dan kan de monteur dus makkelijk zeggen dat het een andere storing is.
Ik ben geen monteur en dan laat je je alles wijsmaken.

Dus betalen...

Twee weken geleden is de monteur weer langsgeweest nav mijn klacht. Nu is het verwarmingselement en de software vervangen. (Motor, filter waren al reeds vervangen en opnieuw geprogrammeerd).

Vandaag, tweede wasdag na reparatie, is het weer mis gegaan. Zelfde storing als waar men al tijden voor komt met nu ook nog de toevoeging E90.


Zucht....

mijneke
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 apr 2006 22:38

Re: AEG Wasmachine (Electolux)

Ongelezen bericht door mijneke »

Ik heb een brief van Electrolux waarin zij aangeven dat de apparatuur technisch van hoge kwaliteit is, maar bij gebruik na 24 maanden toch aan een reparatie onderhevig kan worden. dus zou je eigenlijk je wasmachine niet moeten gebruiken, krijg je ook geen kosten voor een reparatie. zij zeggen dat zij bij de levensduur van mijn wasmachine maximaal 214 euro in rekening brengen en dat hebben ze ook gedaan. volgens de winkel kostte een nieuwe timer ongeveer 150 euro, maar als ik het door Electrolux liet doen, zou er een coulance regeling zijn. Niets van waar. Wel heb ik nu op de timer 12 maanden garantie. Op reparaties heb je dus 12 maanden, maar inderdaad, de monteur kan je alles wijsmaken. Dus je bent gewaarschuwd. Houd je machine en monteur in de gaten, kijk of er onderdelen vervangen worden en noteer alle gegevens in een agenda. Laat je niet belazeren. Je krijgt geen cent terug van Electrolux, ook al is de reparatie duurder geworden omdat de monteur eerst andere dingen gaat controleren, voordat hij werkelijk het onderdeel vervangt.

roeldejong
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2005 12:18

Re: AEG Wasmachine (Electolux)

Ongelezen bericht door roeldejong »

Ik ben toevallig al driftig aan het tikken om voor de einddatum garantie 22-4 een paar dingen goed te regelen.

Naast de wasmachine heb ik overigens ook een vriezer, droger en koelkast van EAG. Daar gelukkig nooit problemen mee gehad.

Bedankt in ieder geval voor je reactie, daar kan ik wat mee.

Roel

mijneke
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 apr 2006 22:38

Re: AEG Wasmachine (Electolux)

Ongelezen bericht door mijneke »

oke, ik hoop dat het voor jou goed afloopt met Electrolux.

Toolboy

Re: AEG Wasmachine (Electolux)

Ongelezen bericht door Toolboy »

MMMM
De temp heeft niets te maken met de motor.
Mogelijk met de software.
Maar er zijn altijd thermostaten die dit regelen.

mijneke
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 apr 2006 22:38

Re: AEG Wasmachine (Electolux)

Ongelezen bericht door mijneke »

de monteur van de winkel concludeerde gelijk dat het de timer was.
de monteur van Electrolux ging eerst een hulpmotor aansluiten en liet deze draaien om uit te sluiten dat het om de motor ging.
hierna concludeerde hij ook dat het om de timer ging. verloren werktijd en arbeidsloon dus voor mij! daarover geeft Electrolux ging antwoord in mijn brief. alleen dat een reparatie maximaal 214 euro kost. nou dit is toch een fors bedrag voor een machine van 2,5 jaar

Toolboy

Re: AEG Wasmachine (Electolux)

Ongelezen bericht door Toolboy »

Mijneke.
eigenlijk reageerde ik op de starter.
Maar in uw geval zou ik mij hier niet bij neer leggen
Als er reparatie bewijzen zijn wil ik u wel helpen.

pkk011
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2006 12:29

Re: AEG Wasmachine (Electolux)

Ongelezen bericht door pkk011 »

Het is mij een volslagen raadsel hoe dit allemaal mogelijk is;

Ik heb een Lavamat 833 en een Lavatherm 550K staan en die draaien probleemloos sinds 1986.

Daar moet wel bij gezegd worden dat het gebruik niet superintensief is.

binkie
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2006 22:01

Re: AEG Wasmachine (Electolux)

Ongelezen bericht door binkie »

Wij gingen 2 maanden geleden voor een andere wasmachine kijken. De AEG Lavamat, die circa 4 jaar in gebruik is geweest, kwam onze neus uit. Het begon al in de garantieperiode met een defect deurcontact en daarna is het alleen maar ellende geweest. Wasprogramma´s die niet volledig werden gedraaid. Contacten die geoxydeerd waren etc. etc. Er is voor bijna een halve machine aan versleuteld.
Bij Expert (waar de machine indertijd niet is gekocht) ons van advies laten dienen betreffende een nieuwe wasmachine. Daar kregen we te horen dat de AEG slecht scoort qua betrouwbaarheid. Zo hebben wij dan ook ondervonden. Inmiddels zijn we overgegaan op een ander A-merk.

Toolboy

Re: AEG Wasmachine (Electolux)

Ongelezen bericht door Toolboy »

Nagenoeg heeft elk merk er wel een slechte serie tussen zitten.
Ik ben nu dus ook heel benieuwd welk merk u heeft aangekocht.
Ook expert heeft zijn favoriten,maar dit gaat niet meer over vakmanschap maar om omzet,en inkoop.

binkie
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2006 22:01

Re: AEG Wasmachine (Electolux)

Ongelezen bericht door binkie »

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een Bosch. Dit o.b.v. de
aanwezige opties en de prijsstelling. De verkoper heeft ons niet naar een bepaald merk en type gekletst. Iets waar verkopers (in het algemeen) nogal eens sterk in zijn, omdat de zaak dan een partij van een bepaald merk en type tegen een scherpe prijs in heeft kunnen kopen. Het accent lag op: a. hoe vaak wordt de huidige machine gebruikt, b. de gezinssamenstelling (belangrijk als er bijvoorbeeld dagelijks meerdere wassen worden gedraaid, c. energieverbruik, d. samenstelling (trommel en opties) en dat soort zaken. Hierbij werden diverse merken en types, die o.b.v. onze situatie van toepassing zijn, genoemd. Dit werd netjes op papier gezet met de mededeling "ga eventuel nog een paar zaken af en laat je daar vrijblijvend voorlichten" We kregen zelfs nog het advies om op de site kieskeurig.nl naar reviews van anderen te zoeken.
2 dagen later zijn we, na eerst nog een andere zaak te hebben bezocht, teruggekeerd en kregen van de machine nog 50 euro af. Geen bezorgkosten en netjes aangesloten en wel.
Mogelijk dat het scheelt dat de zaak waar wij de wasmachine hebben gekocht in een kleinere gemeente is, maar toch.

Toolboy

Re: AEG Wasmachine (Electolux)

Ongelezen bericht door Toolboy »

En zo hoort het
Goed dat dit gepost is binkie

Pijltje
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jun 2005 11:30

Re: AEG Wasmachine (Electolux)

Ongelezen bericht door Pijltje »

Hoi :D

Ook mijn AEG is er na 6 jaar meegestopt, motor is kapot. Ik heb AEG gebeld en zij houden een levensduur aan van 10 jaar. Dus deze machine komt 4 jaar tekort... En het was er een van ruim € 900.
AEG zegt dat alleen de verkoper een coulance regeling kan geven evt. Dat is niet fijn, want die verkoper (Harense Smid) is verdwenen uit die stad.

Nu kan ik kiezen: 1. of nieuwe motor: en dat kost 325 Euro incl arbeid of 2. een andere wasmachine.

Als het optie 2 wordt dan zeker geen AEG
Wie kan mij een wasmachine aanraden met energie A label, 1400 toeren, voorlader (en evt aquastop), maar niet duurder dan € 500?!

Alvast bedankt!

groetjes
Pijltje :P

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: AEG Wasmachine (Electolux)

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Wij hebben thuis een Zanussi, fijn apparaat, niet al te veel toeters en bellen maar doet gewoon (goed) wat ie moet doen. Moet zeker lukken onder de € 500!

Pijltje
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jun 2005 11:30

Re: AEG Wasmachine (Electolux)

Ongelezen bericht door Pijltje »

Hoi Martin

welke type wasmachine heb jij van Zanussi?!

groetjes
Pijltje :wink:

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: AEG Wasmachine (Electolux)

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Hoi Pijltje,

wij hebben de Zanussi Lion 1200, maar voor onder de € 500 is ook de Lion 1400 te verkrijgen, wij hebben hem nu bijna 2 jaar en bevalt goed!

Pijltje
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jun 2005 11:30

Re: AEG Wasmachine (Electolux)

Ongelezen bericht door Pijltje »

thanXXX

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: AEG Wasmachine (Electolux)

Ongelezen bericht door Martin1976 »

you're welcome! :D

Gesloten