LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] versleten hyundai autobanden

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
wally

versleten hyundai autobanden

Ongelezen bericht door wally »

Mijn autobanden onder mijn hyundai van het merk hankook waren al met 22000 km versleten. Volgens de dealer en importeur is dit normaal
alleen volgens mij niet. Heeft iemand hier ook ervaring mee.

Gast

Re: versleten hyundai autobanden

Ongelezen bericht door Gast »

22000 kilometer met een paar voorbanden is wel snel,

Misschien een "sportieve" rijstijl?

of slijten de banden scheef af? ( uitlijning van de wagen niet correct ),

het is wel erg snel voor autobanden, probeer banden van een ander merk, misschien gaat een bekend a merk wat langer mee,

veel succes.

LuckyStar

Re: versleten hyundai autobanden

Ongelezen bericht door LuckyStar »

Ik rijd nu al ruim 57.000 km met Goodyear banden.
Bevallen zeer goed.
Groeten van LuckyStar
Peugeot-rijder

ex hyundail monteur

Re: versleten hyundai autobanden

Ongelezen bericht door ex hyundail monteur »

die hangkook banden slijten inderdaat snel en de prijs is ook niet mis voor die prijs heb je bij een profile of andere banden boer veel betere banden

Twister B

Re: versleten hyundai autobanden

Ongelezen bericht door Twister B »

Het kan best zijn dat deze banden zo vlug verslijten. Ooit had ik op mijn wagen 2 nieuwe banden laten plaatsen van het merk Tyfoon. Een wervelwind was het niet , na een goede 20 000 km waren deze versleten. En een zware voet heb ik niet . Terug naar mij vertrouwde merk Michelin , wel een pak duurder maar deze gaan bij mij toch gemiddeld een 70 000km mee en dat kan tellen. Ja er zit rommel tussen autobanden , behoed je ervoor .

mindcrime
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2006 19:44

Re: versleten hyundai autobanden

Ongelezen bericht door mindcrime »

Klopt als een bus.
Onder onze Hyundai Getz 1.1 is het profiel gedecimeerd naar 3 mm.
de auto is 15 maanden en er is 16.500 mee gereden.
En er word gewoon mee gereden, met de 1100 motor is het niet met gierende banden weg.

Kortom, het zijn waardeloze banden, ook een familielid had onder zijn Matrix na 13 maanden al nieuwe banden nodig, wat overigens de wegligging enorm ten goede kwam !

morgen 's bellen naar de dealer

frel
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2006 19:57

Re: versleten hyundai autobanden

Ongelezen bericht door frel »

Ik heb op mijn vorige wagen (nissan) ook tyfoon banden gehad.
Heb daar ± 100000 (jawel honderdduizend) km mee gereden (wel eens voor naar achter geplaatst). Telkens rekening gehouden met de minimale profieldiepte.

Banden geven wel geen fantastisch "kleefgedrag" bij regen of sneeuw. Maar met een aangepaste rijstijl doet ze het wel. Helaas, een uitrit aan 90km/h is dan ook uitgesloten.
Veilig?

jrabel
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 mar 2006 21:03

Re: versleten hyundai autobanden

Ongelezen bericht door jrabel »

:!:
Laatst gewijzigd door jrabel op 18 nov 2008 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: versleten hyundai autobanden

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

ze noemen de hankook banden ook wel chocoladebanden .
Komt me heel bekend voor; qua gevoel dan ;-)
Ook de switch naar Goodyear (commercials in dit geval) is me best bevallen.

fj
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mar 2006 13:39

Re: versleten hyundai autobanden

Ongelezen bericht door fj »

hoezo typhoon slecht

Waarom komen deze banden dan heel goed uit verschillende testen?

typhoon is een uitstekende band.

Groeten,
fj :P

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: versleten hyundai autobanden

Ongelezen bericht door Anastasia »

Gezien Uw verhaal heb ik vandaag bij de proefritten ook de banden gemeten, de Kia Sportage met Hankook, de voorbanden vergeleken met reserve, de demo had na nog geen 4000 km al duidelijk minder op voorbanden dan reserve!

De gelijkwaardige Mitsubishi Outlander, hier moest ik na 18.000 km minder slijtage constateren op de Japanse Yokohama's,
omdat reserve thuiskomer is, vergeleken met nieuwe auto uit showroom, en dus gebruikt Kia ongeveer evenveel rubber in 4000 km als mitsubishi bij 18000

Echter, de Kia was bij droog weer harder over het verkeersplein te krijgen ,en plakte lekker stevig op de weg, terwijl de Mitsubishi bij 60 km begon te piepen, Kia haalde ruim 70 op zelfde kleine pleintje, dus die Hankook zijn uitstekend voor wegpiraten die met ruim 70 over kleine rotondes willen scheuren!

Zelf een Honda CRV met bridgestone, gaan ook lang mee, en piepen ook bij ongeveer 60 km per uur, maar je hoor daar eigenlijk maar max 40 te rijden!

Dus voor optimale wegligging; Hankook,
Maar de portemonee zegt, dat ze maar iets goedkoper zijn, en die andere echte Japanse merken gaan 4x langer mee!

Beter dure, dan goedkope, montage kost ook geld, en ik hou niet van telkens veel geld voor banden te betalen, het verschil in km is vele malen groter, dan het prijsverschil.

Bij nat weer zijn de verschillen kleiner!

Ook vrouwen kunnen dus flink gummen, en dat koste vandaag dus niets, maar wie wil deze demo nu nog?

Veldt01
Berichten: 1004
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: versleten hyundai autobanden

Ongelezen bericht door Veldt01 »

22.000 km voor een voorwielaandrijver is best ok. zeker voor de banden die Hyundai monteert. Je krijgt precies waarvoor je betaald dus zeuren is hier niet op zijn plaats. Als je wilt dat je banden 40.000 km of langer meegaan, koop je gewoon michelins of Conti's en laat je jaarlijks je auto fatsoenlijk uitlijnen. Betaal je meer dan het dubbele maar gaan je banden ook lang mee. Ik rijd overigens in een achterweilaandrijver met meer dan 250 pk. mijn banden kosten zo'n 200 Euro/stuk en houden het 14.000 km wat voor dit type band een prima prestatie is (dus mij zul je niet horen).

leon2
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 mar 2007 16:47

Re: versleten hyundai autobanden

Ongelezen bericht door leon2 »

Tja.... tis maar net hoe je ze gebruikt.
CEAT banden kwamen als goeiekope band wel erg goed uit de anwb test

AngeloJB
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 mar 2007 09:40

Re: versleten hyundai autobanden

Ongelezen bericht door AngeloJB »

Zo zo... Onze Leon gaat zowaar wat dieper op het onderwerp in..... Na alle 'nuttige' bijdragen uit de andere topics.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: versleten hyundai autobanden

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

dat is natuurlijk altijd beter dan iemand achtervolgen en dan k*t opmerkingen maken he.

AngeloJB
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 mar 2007 09:40

Re: versleten hyundai autobanden

Ongelezen bericht door AngeloJB »

Beste Nijmegen, ik weet niet of dit op mij slaat, maar volgens mij is dit forum bedoeld om nuttige info uit te wisselen en elkaar te kunnen helpen daar waar dat gewenst is. Niet om in vier of vijf draadjes totaal achterlijke en nutteloze opmerkingen te maken waar niemand iets mee kan.

Ik denk dat daar best wat van gezegd mag worden, ander blijft ie kinderachtig bezig en daar is niemand mee gebaat. En ik weet niet wat je met k*topmerking bedoeld, want ik gebruik nergens scheldwoorden. Ben hooguit wat kinderachtig en/of sarcastisch, hetzelfde wat hij dus ook doet.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: versleten hyundai autobanden

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Volgens mij heb ik ook niet gezegd dat je scheldwoorden gebruik, en natuurlijk mag je daar wat van zeggen het is alleen de vraag of ze er wat mee doen.
Dus omdat de een kinderachtig doet moet de ander het ook maar doen, tja succes ermee dan maar.

AngeloJB
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 mar 2007 09:40

Re: versleten hyundai autobanden

Ongelezen bericht door AngeloJB »

Heb je helemaal gelijk in, maar als niemand er iets over zegt blijft ie zeker doorgaan.

En het ging me om hetgeen jij k*topmerkingen noemt. Die zag ik er persoonlijk niet in, vandaar de vraag. Verder niet belangrijk.

peter1968
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2008 13:33

Re: versleten hyundai autobanden

Ongelezen bericht door peter1968 »

Ik heb een Hyundai Getz met sportbanden eronder gehad van Hankook prima kwaliteitsbanden wel wat lawaaierig maar met de duurzaamheid is het prima sportief rijgedrag dus 102.000km.

Heb onder onze Cuore dunlops gehad waren met 15.000km schoon versleten.
Toen heb ik daar een budgetmerk onder gehad gaat ongeveer 40.000km mee maar grip waardeloos, nu heb ik tyfoon eronder ook een budget maar all season dus slijt zegt men wat sneller dan een gewone band.

sneller slijten wil niet zeggen dat de band slecht is een dure merk band wil niet automatisch zeggen kwaliteit.

Gesloten