LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ohra doorlopend krediet?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Ringel24
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2004 21:30

Ohra doorlopend krediet?

Ongelezen bericht door Ringel24 »

Wie kan mij helpen?
Op dit moment heb ik een doorlopend krediet lopen bij de Postbank.
Rente voor dit krediet is 8.7 % met maandkosten van € 225,00.
Dit vind ik erg aan de hoge kant.
Ben een beetje op zoek gegaan naar goedkopere aanbieders.
De spotjes op tv vertrouw ik niet meer, nadat ik de reacties op deze
site heb bekeken.
Er is echter 1 bedrijf waar ik mogelijk wel vertrouwen in heb, en dat is Ohra.
Vriendelijke mensen aan de lijn, die alles goed deden uitleggen, duidelijke documentatie en geen verzekeringen die je extra af moet sluiten. Daarbij krijg ik een rente van 6,9 % met een maandbedrag
van € 160,00. Het is wel een looptermijn van 140 maanden maar dat is niet het probleem.
Heeft iemand goede ervaringen met het doorlopend krediet van Ohra?
Wil snel beslissen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

geinteresseerde

Re: Ohra doorlopend krediet?

Ongelezen bericht door geinteresseerde »

Ter geruststelling
Ohra is een betrouwbare marktpartij.
De voorwaarden en de rentepercentages zjn goed en stabiel.
"Geen fratsen", etc.
De rente bij Ohra is stabiel de laagste.
De looptijd bepaal je zelf door gewoon meer per maand te betalen.
Er wordt maandelijk een rente berekend over de openstaande schuld van 6,9%. Alles wat je per maand meer betaalt is aflossing. Zo bepaal je zelf hoelang je erover doet.

Dit DK is boetevrij aflosbaar.
Tip: neem nooit, dus ook hier niet, zo maar een verzekering tegen wao, ww en overlijden.

raregast1
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 apr 2006 02:19

Re: Ohra doorlopend krediet?

Ongelezen bericht door raregast1 »

onlangs een meerwaarde krediet aangevraagd bij ohra, ik had binnen een dag het kontrakt op de mat liggen, ik had het aangevraagd via internet.
Alle paperassen teruggestuurt en daarna nog 2 twee maal iets op moeten sturen, krijg ik uiteindelijk na 2,5 week te horen dat ze het niet willen laten doorgaan.
Kijk, als ze op basis van mijn inkomen dit niet willen laten doorgaan kan dat ook wel wat vlugger lijkt mij, en stuur dan niet een kontrakt op en nog een brief waarin word gevraagd waar het kontrakt blijft.
Hoe dan ook, ik wordt hier niet vrolijk van

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Ohra doorlopend krediet?

Ongelezen bericht door particulier »

Ringel,

Een collega van mij heeft het doorlopende krediet van idd 6.9 %. Zitten inderdaad geen fratsen bij zoals verzekeringen bij arbeidsongeschiktheid. De rente geldt inderdaad ook voor de 'lagere' kredieten. Je hoeft niet meteen 20.000 euro of meer te lenen voor een dergelijke lage rente.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Ohra doorlopend krediet?

Ongelezen bericht door NAK »

Ringel24.
Of Ohra wel of niet goedkoop en betrouwbaar is weet ik niet.
Maar waar ik wel naar kijk is het volgende.

Je hebt nu een maandelijkse betaling van € 225,00 per maand.
Omdat bij een DLC de terugbetaling altijd 2% van het geleende kapitaal bedraagt, valt hier uit af te leiden dat je een DLC hebt van
± € 11.250,--. en dat je deze DLC bent is aangegaan voor ± 50 maanden.

Ohra biedt jouw een DLC aan met een maandelijkse betaling van
€ 160,- en een looptijd van 140 maanden.
Als je dat volgens het zelfde principe berekent betaal je in totaal € 22.400,-- terug.
Met andere woorden dan is je DLC verhoogd met bijna 100%.

Wat is dan je winst.....??????
De enige winst is dat je € 65,-- per maand minder gaat aflossen.
Maar daar staat wel direct tegen over dat je in totaal een dikke
€ 11.000,-- meer kwijt bent.

Mijn advies: Denk nog eens goed na of je dat wel wilt.

Succes

ilatie
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 mar 2006 14:32

Re: Ohra doorlopend krediet?

Ongelezen bericht door ilatie »

Mijn advies: Kijk naar de rente en de looptijd.
Het beste is als je geen vaste looptijd hebt, zodat je kunt aflossen wat je wilt, zonder daarvoor een boete te hoeven betalen.
Het maand bedrag bestaat uit rente en aflossing en de hoogte van de rente is belangrijk voor het berekenen van de kosten.

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: Ohra doorlopend krediet?

Ongelezen bericht door Thunder »

@ NAK

Ik kan je denkstappen niet helemaal volgen. Maar bij een DLC betaal je een annuiteit, dit bedrag is opgebouwd uit een deel aflossing en een deel rente.

Het annuiteitsbedrag is gelijk per maand, maar de samenstelling veranderd, met andere woorden: naarmate je looptijd verstrijkt zal je aflossingsdeel stijgen en je rente deel afnemen, bij gelijk blijvende annuiteit.

Los je een deel van je schuld in een keer in, dan zal je annuiteit veranderen.

Je lost dus nooit meer af dan je leent bij een annuiteitsbetaling! Betaal je alleen rente, dan betaal je meer terug dan je hebt geleend, omdat je je schuld niet verminderd en je rente last dus constant blijft.

Bekijk dus altijd eerst wat het bedrag per maand precies weergeeft, alleen rente of rente plus aflossing. En is je rente plus aflossing een annuiteit, die leidt naar nul!
Zoniet, dan kan je wel eens meer betalen dan je het geleend.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Ohra doorlopend krediet?

Ongelezen bericht door particulier »

Wacht even: Om misverstanden te voorkomen:

Doorlopend krediet:
Bij een verstrekker spreek je een kredietlimiet af, bijvoorbeeld 10.000 euro. Bij opname daaruit betaal je per maand vaak 2 % van de kredietlimiet, in het voorbeeld dus 200 euro per maand. Dit bedrag ligt vast. De rente is echter variabel: Hierdoor hangt de looptijd dus af van de rente. Stijgt die flink, dan ben je langer bezig met aflossen. Het voordeel is dat je makkelijk kunt opnemen tot aan je limiet, echter de looptijd kan flink varieren.

Persoonlijke lening:
Bij een persoonlijke lening spreek je een rente af met je kredietverstrekker en die ligt gedurende de looptijd vast. Je weet dus precies waar je aan toe bent. Aflossing gebeurt via een zg. "annuitaire" maandlast, oftewel een bedrag aan rente + aflossing. In het begin is de rentelast het hoogst, de aflossing het laagst. Later neemt de rentelast af en wordt de aflossing steeds hoger. Altijd op een zodanige manier dat je maandlast niet veranderd. Dit soort kredieten kunnen nu heel voordelig zijn aangezien de rente nu zeer laag is. Kortom, een rente en een looptijd afspreken. Je moet alleen opletten dat je niet een boete hoeft te betalen als je ineens een deel van je persoonlijke lening wilt aflossen.

Gesloten