LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
zondag
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 dec 2005 16:17

Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door zondag »

Ik wil graag naar Egypte deze zomer met een 2 volw. en 3 kids. Naar Hurghada.
Is dit verstandig? Ik kan natuurlijk voor zeker gaan en gewoon Spanje boeken, maar dit leek ons ook wel wat.
Is het daar veilig?
Graag advies... 8)

weelden22
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 feb 2006 16:55

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door weelden22 »

waar om zou het niet veilig zijn daar
om de aanslagen

zondag
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 dec 2005 16:17

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door zondag »

Ja, bijvoorbeeld!!!

Of vanwege de enorme hitte???

weelden22
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 feb 2006 16:55

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door weelden22 »

kan ik je wel zeggen het is daar rond de 30 a 35 graden
je kan er wel naar toe maar blijf met je kinderen van 13:00 tot 16:00
uit de zon dan staat ie op zijn hoogste punt gebruik wel een hoge vaktor zonnen brand voor uw zelf en uw kits

zondag
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 dec 2005 16:17

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door zondag »

Dank voor Uw advies!
Maar dit doen we bij elke vakantie in het buitenland!!

Het gaat mij voornamelijk om de veiligheid, vorig jaar was er immers een aanslag in Egypte.
Ik wil niet het kat op het spek binden en vind het dus moeilijk dit in te schatten! We zouden graag boeken maar er zit ook ergens een raar gevoel aan vast... :cry:

ine1961
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:43

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door ine1961 »

wat bent u van plan om te gaan doen tijdens uw vakantie, wat verwacht u van Egypte?
Het is nl niet te vergelijken met bv Spanje.
De afgelopen jaren zijn er talloze aanslagen geweest in diverse landen waaronder ook Spanje Madrid en de spaanse kust.
Aanslagen zijn helaas niet te voorspellen, was het maar waar.
Waar is het echt veilig!!!!!!!!

weelden22
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 feb 2006 16:55

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door weelden22 »

ik wens uw een goed vakantie toe en wees maar niet bang
het komt wel goed als het niet zo was dan had er wel gezegt worden dat uw beter niet kan gaan dus sterkte

zondag
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 dec 2005 16:17

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door zondag »

@ine1961 :

Gewoon lekker luieren en zwemmen. Cultuur mee pikken dat zal niet gaan in de warmte. en kids vinden daar ook niets aan! Dus gewoon lekker relaxn, net als in Spanje. Onze keus viel op Egypte omdat daar van die super grote resorts zijn en de prijs valt ook mee!!!


Alle tips zijn welkom!! Mbt tot egypte. 8)

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door eeliane »

Het is er wel bloedheet hoor, de meeste die naar Egypte reizen doen dat in de winterperiode. Als u al niet zo goed tegen de warmte kunt of de kinderen zijn erg klein, lekker niet doen dus. Waarom denkt u dat de prijzen zo laag zijn??? Trekken ze toch nog wat publiek buiten het hoogseizoen.
Laatst gewijzigd door eeliane op 10 apr 2006 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.

zondag
Berichten: 44
Lid geworden op: 18 dec 2005 16:17

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door zondag »

We kunnen heel goed tegen de warmte!!! Maar 50-60 is mij te warm! Onze kids zijn niet klein meer, beginnende tieners!!

weelden22
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 feb 2006 16:55

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door weelden22 »

50 a 60 graden 45 kan ik me nog indenken maar 60 graden is nog nooit gehaald hoor wand daat kan een mens niet tegen ]
en als uw bij het strand zit met het hotel komt er altijd een briesje van uit zee ongeacht hoe de wind staat

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door vladja »

Hurghada is van de buitenwereld afgesloten. Alleen egyptenaren met een speciale pas kunnen dit strandgebied binnenkomen. Er leven ook egyptenaren in Hurghada, maar die zijn allemaal gescreend. Er wordt regelmatig gepatrouilleerd om het buitenhek wat om deze badplaats staat. Je kunt deze plaats dan ook niet zomaar uit.

Wat Hurghada nog duur kan maken, is de drank. Er wordt alleen alcoholische drank geschonken in de restaurants. In de supermarktjes, die er zijn, is deze niet te koop.

Je kan wel naar een speciale supermarkt om drank te kopen. De hoeveelheid die je kan kopen is een vaste hoeveelheid. Hiervan wordt een aantekening gemaakt in je paspoort en meer krijg je niet. Of je één, twee of drie weken blijft.

Ik betwijfel of er voor tieners genoeg te doen is. Het is meer jonge kinderen (strand en schepje) en mensen, die uit de kinderen zijn. Let wel even op wanneer de ramadan is, want dan hoor 5 (of meer keren) per dag luid de oproepen tot het gebed (duurt een kwartier tot 20 minuten).

Hurghada is een winter badplaats, zomers bloedheet en voor tieners weinig "soortgenoten" en weinig vertier.

Vladja

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door eeliane »

Idd geen bestemming voor tieners, leuk voor kids met een schepje en duikfanaten verder weinig vertier en te heet (en te ver) voor cultuur.

kampvuur
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 apr 2006 13:29

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door kampvuur »

Egypte kan ik je niet echt aanraden.
Niemand onloopt de vloek van de Farao...zit je zomaar twee maanden op de pot :P

Het persooneel van b.v Arke fly weet dat maar al te goed...spuiten op de terugvlucht de hele tijd parfum door het toestel, iedereen stinkt naar kaka :(

Ga je toch...hou het water in de gaten, leidingwater wordt duur verkocht alszijne mineriaal water, let goed op de verzegeling (ook hotelpersoneel maakt zich hier schuldig aan, om hun karige loontje enigzins op te krikken)
Neem sowieso een reisverzekering, want hoteldokters zijn beslist niet goedkoop en contante betaling vereist. :twisted:

Ondanks alles....
Fijne vakantie toegewenst :lol:

jacbigboss
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 apr 2006 09:43

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door jacbigboss »

:lol: volgens mij geen probleem ,want ik hoor ook niemand klagen over spanje .Als ik mij niet vergis zijn daar ook verleden jaar verschillende aanslagen geweest . Maar dat loopt allemaal wel los ,uit ervaring een mooi land wel goede zonnecreme kopen EN GENOEG VAN SMEREN veel plezier waar dan ook

o.vantuyl
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2006 14:44

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door o.vantuyl »

Hallo,
Zelf was ik in de winter (febr/mrt) in Hurghada en ik was teleurgesteld. Het stikte er van de russen, heel ongemanierde mensen, geen vriendelijkheid daarvan te verwachten. Onze kamer was wel groot maar heel onverzorgd en er was genoeg kapotgemaakt.
De All-Inn formule ging wel, op 1 centrale plaats was wat te verkrijgen, drankjes en koffie e.d. Restaurant was kil en vol, bediening was zeker niet super, zogauw je je vork neerlegde werd je bord onder de neus weggehaald. Gerechten waren vaak koud, in ieder geval niet warm genoeg. En dan weer die russen, wat een onbeschofte lui waren erbij.. Ze denken echt dat ze daar alleenrechten hebben... sorry maar ons laatste deel van de vakantie (eerst een nijltocht van 7 dagen) in Hurghada waren echt een tegenvaller.
Geen idee hoe het in de zomer is, kijk vooral op de egypte.pagina.nl en daar kan je op de resorts klikken en er zijn er veel bij die een soort van enquete pagina hebben.. lees daar de commentaren van de gasten die er geweest zijn. Geven wellicht een beter beeld dan dat ik nu gegeven heb.
Succes ermee

patje25
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 aug 2005 22:40

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door patje25 »

Nou ik ben er geweest, Vorig jaar eind july begin augustus.
Het was GEWELDIG.
Temperatuur rond de 35-40 graden maar omdat je aan zee zit merk je er nauwelijks iets van....wel heel heel erg goed insmeren.
De mensen zijn er superaardig...sommige iets TE.
Veiligheid staat er voorop, maar heb niets gemerkt dat er een hek?? om Hurghada heen staat hoor.
Wat betreft de Vloek van de Pharao, geen last van gehad, mijn collegaatje wel maar die had bij de kruitvat tabletten ervoor gehaald, na 3 uur nergens meer last van.
Wij zaten in Hotel Palma de la Mirette...heerlijk !
Oja niet op de rijstijl van Egyptenaren letten (heb in taxi gezeten) die rijden dus in het donker zonder licht en sjezen echt overal tussendoor...een beleving opzich maar wel doodeng haha
Maar al met al, ik ga er zeker nog een keer terug

msabbe
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:15

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door msabbe »

Ik kom al meer dan 40 jaar in Egypte en herken weinig van deze negatieve reacties en 'kennis' van veel voorgaande opmerkingen.
Natuurlijk kunnen er ervaringen zijn die minder prettig overkomen, maar dat kan in ieder vakantiegebied. Over b.v. Turkije komen ook negatieve reacties, zeker m.b.t. de gedragingen van Russen.
Als warmte een probleem is, kun je beter tussen juni en augustus niet naar Egypte gaan.
Wat je zoekt in een vakantie is ook een punt. Met tieners die willen 'beesten' zou ik niet naar El Gouna of Hurghada gaan.
Wil je regelmatig alcohol kunnen drinken, dan is de all inclusive-formule aan te raden. Alcohol zelf kopen kan inderdaad een probleem zijn.
Wat betreft het vijf per dag oproepen tot gebed, dat gebeurt iedere dag en niet alleen tijdens de Ramadan. Als dit stoort: niet naar een Islamitisch land gaan!

ingingin
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2006 16:38

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door ingingin »

zou ik absoluut afraden.
Er is een grote kans om diarree te krijgen.en niet zomaar diaree. je bent 3 dagen ziek.
bovendien is hurghada niets anders dan mallorca of costa brava.
wat strand met mooie hotels. Er is ook geen hagelwit strand zoals beloofd.
veel ellendige all-inclusive mensen.
of daarvoor naar egypte te gaaan. onzin.
het enige extra is de mooie onderwaterwereld maar alleen als die plekjes echt opzoekt en dan moet je al aardig kunnen duiken/snorkelen.
ik ben er geweest en ik ga er voor dat noooit weer heen.
verder is egypte natuurlijk erg mooi (pyramides, luxor)

ingingin
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 apr 2006 16:38

Re: Egypte in de zomer....WEL of NIET???

Ongelezen bericht door ingingin »

ik had ook last van die akelige russen. vreselijk.

Gesloten